Ο Σύλλογος Εργαζομένων Υπουργείου Γεωργίας Νομού Αχαϊας διαμαρτύρονται για την επικείμενη κατάργηση του Περιφερειακού Κέντρου Προστασίας Φυτών και Ποιοτικού Ελέγχου Αχαΐας σύμφωνα με την πρόταση αναδιοργάνωσης του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, όπως έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.
Ο Σύλλογος με επιστολή στους βουλευτές της περιοχής ζητά την άμεση απόσυρση του προτεινόμενου οργανογράμματος, επισημαίνοντας παράλληλα ότι αν καταργηθεί η υπηρεσία καθιστάται αδύνατη η εφαρμογή της αγροτικής πολιτικής σε μια από τις πιο δυναμικές περιοχές του πρωτογενή τομέα, ενώ παράλληλα αποδυναμώνεται ο έλεγχος στα τρόφιμα από το χωράφι στο ράφι για όλη τη Δυτική Ελλάδα, την Πελοπόννησο και τα νησιά.
Αναλυτικά στην επιστολή του ο Σύλλογος σημειώνει:
«Αξιότιμοι κ. κ. Βουλευτές
Όπως γνωρίζετε, το τελευταίο χρονικό διάστημα το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΥΔΜ&ΗΔ) συντονίζει τις προσπάθειες αναδιοργάνωσης και εκσυγχρονισμού της Δημόσιας Διοίκησης, με επίκεντρο την αναδιοργάνωση των κεντρικών υπηρεσιών όσο και των αποκεντρωμένων δομών των Υπουργείων.
Σήμερα, στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων (ΥπΑΑΤ) λειτουργεί πλειάδα αποκεντρωμένων υπηρεσιών υπό την άμεση εποπτεία του. Μεταξύ αυτών, δεσπόζουσα θέση στην εφαρμογή της πολιτικής του στον αγροτικό τομέα κατέχουν τα οκτώ (8) Περιφερειακά Κέντρα Προστασίας Φυτών & Ποιοτικού Ελέγχου (ΠΚΠΦ & ΠΕ), που διαρθρώνονται σε επίπεδο Διεύθυνσης με δύο τμήματα – Προστασίας φυτών & Εργαστηρίων ποιοτικού ελέγχου, γεωγραφικά τοποθετημένα έτσι ώστε να καλύπτουν ισοβαρώς ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.
Πρόσφατα δημοσιοποιήθηκε από το ΥΔΜ&ΗΔ η πρόταση του για την επικείμενη αναδιοργάνωση τόσο της κεντρικής υπηρεσίας του ΥπΑΑΤ όσο και των αποκεντρωμένων υπηρεσιών του (εφεξής πρόταση). Όσον αφορά τα ΠΚΠΦ & ΠΕ, η εν λόγω πρόταση εισηγείται την διατήρηση των τεσσάρων (4) εκ των οκτώ (8) ΠΚΠΦ & ΠΕ. Σύμφωνα με αυτήν, διατηρούνται τα ΠΚΠΦ & ΠΕ Πειραιά, Βόλου, Θεσσαλονίκης και Καβάλας ενώ καταργούνται τα ΠΚΠΦ & ΠΕ Ιωαννίνων, Ηρακλείου, Ναυπλίου και Πάτρας.
Θέλουμε να εκφράσουμε την έντονη αντίθεσή μας για την εισηγούμενη κατάργηση του ΠΚΠΦ & ΠΕ Αχαΐας, διότι η πρόταση αυτή αγνοεί τις ανάγκες της Δυτικής Ελλάδας, της Πελοποννήσου και των Ιονίων Νήσων και θεωρεί ότι οι ανάγκες άσκησης αγροτικής πολιτικής περιορίζονται στην Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα.
Το ΠΚΠΦ & ΠΕ Αχαΐας καλύπτει χωροταξικά το δυτικό ελλαδικό χώρο (νομούς Αχαΐας, Ηλείας, Αιτωλοακαρνανίας, Μεσσηνίας, Κεφαλληνίας & Ζακύνθου), με έδρα την Πάτρα την τρίτη σε πληθυσμό πόλη της Ελλάδας και με στρατηγική γεωγραφική θέση, όντας πύλη διακίνησης αγροτικών προϊόντων της χώρας προς την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του λιμανιού της.
Ειδικότερα, το κατά κεφαλή εισόδημα της περιοχής είναι το χαμηλότερο της Ελλάδας ενώ η πρωτογενής παραγωγή έχει βαρύνουσα θέση στην περιοχή παράγοντας το 10,4% της συνολικής Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας της Περιφέρειας. Ενδεικτικά, αρκεί να αναφέρουμε ότι με στοιχεία του 2007 η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας είναι 1η στην παραγωγή πατάτας, 1η στην παραγωγή φράουλας, 3η στην παραγωγή ελαιόλαδου, 3η στην παραγωγή εσπεριδοειδών, 4η στην παραγωγή τομάτας. Υπογραμμίζουμε ότι στα ανωτέρω δεν περιλαμβάνονται στοιχεία για την Μεσσηνία, Κεφαλληνία & Ζάκυνθο.
Το ΠΚΠΦ & ΠΕ Αχαΐας,
• αποτελεί σημαντικότατο υπηρεσιακό βραχίονα και φορέα υλοποίησης της αγροτικής πολιτικής του ΥπΑΑΤ σε αποκεντρωμένο επίπεδο και παρέχει στην Κεντρική Υπηρεσία και στην πολιτική ηγεσία μια σφαιρική και ολοκληρωμένη εικόνα για την επικρατούσα κατάσταση στον πρωτογενή αγροτικό τομέα,
• διαθέτει εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό με πολυετή εμπειρία και εκπαίδευση στην τεχνική υποστήριξη της αγροτικής παραγωγής με την έκδοση των δελτίων γεωργικών προειδοποιήσεων καθώς και στην διενέργεια ποιοτικών και φυτοϋγειονομικών ελέγχων και στην ανάλυση των τροφίμων,
• διαθέτει πλήρως εξοπλισμένα και διαπιστευμένα από το ΕΣΥΔ εθνικά εργαστήρια ελέγχου υπολειμμάτων φυτοπροστατευτικών ουσιών, ποιοτικού ελέγχου γεωργικών προϊόντων και ελέγχου ποιότητας φυτοπροστατευτικών προϊόντων που υλοποιούν εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα ελέγχων και αξιολογούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση,
• δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό όσον αφορά τα έξοδα μισθωμάτων, διότι από τα τέλη 2008 (οριστικά 2010) στεγάζεται σε ιδιόκτητο κτίριο, του οποίου η κατασκευή και ο εξοπλισμός χρηματοδοτήθηκε από το Β’ και Γ’ ΚΠΣ για την συγκεκριμένη σημερινή του χρήση.
Εύλογα, εγείρεται το ερώτημα για την ποιότητα των κριτηρίων με τα οποία προτείνεται η προφανώς ανισομερή γεωγραφική κατανομή των ΠΚΠΦ & ΠΕ, εισήγηση η οποία καλύπτει μόνο την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα αφήνοντας ακάλυπτο το δυτικό ελλαδικό άξονα από αντίστοιχη Υπηρεσία.
Πιθανή εφαρμογή του προτεινόμενου οργανογράμματος:
• εξαφανίζει το ισχυρότερο εργαλείο για την άσκηση της γεωργικής πολιτικής στη Δυτική Ελλάδα, την Πελοπόννησο και τα Ιόνια Νησιά, καθιστώντας αδύνατη την εφαρμογή της αγροτικής πολιτικής σε μια από τις πιο δυναμικές περιοχές του πρωτογενή τομέα,
• δημιουργεί δυσαναπλήρωτο κενό οδηγώντας σε περαιτέρω υποβάθμιση των υποστηρικτικών υπηρεσιών στον αγροτικό τομέα της Δυτικής Ελλάδας, της Πελοποννήσου και των Ιονίων Νήσων,
• αποδυναμώνει τους ελέγχους στα τρόφιμα από το χωράφι στο ράφι για όλη τη Δυτική Ελλάδα, την Πελοπόννησο και τα Ιόνια Νησιά,
• αποδυναμώνει τον έλεγχο σε όλα τα στάδια που σχετίζονται με την ορθολογική χρήση των γεωργικών φαρμάκων,
• απο-επενδύει, ξεγυμνώνοντας από δημόσιες δομές μια από τις φτωχότερες περιοχές της Ελλάδας και της Ευρώπης.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
την άμεση απόσυρση του προτεινόμενου οργανογράμματος και την εκκίνηση διαλόγου για την απαραίτητη αναδιοργάνωση των περιφερειακών υπηρεσιών του υπουργείου με ελάχιστο σημείο εκκίνησης την ήδη κατατεθειμένη πρόταση των αρμόδιων πρωτοβάθμιων οργάνων μας για την σύσταση αποκεντρωμένων διευθύνσεων του υπουργείου σε επίπεδο χώρας.
ΚΑΛΟΥΜΕ
Τους βουλευτές μας, να δράσουν άμεσα και από κοινού, προκειμένου να αποσυρθεί άμεσα η πρόταση αναδιοργάνωσης του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και να αντιδράσουν σε οποιαδήποτε περαιτέρω υποβάθμιση των γεωτεχνικών υπηρεσιών της περιοχής μας.»
thebest
Ο Σύλλογος με επιστολή στους βουλευτές της περιοχής ζητά την άμεση απόσυρση του προτεινόμενου οργανογράμματος, επισημαίνοντας παράλληλα ότι αν καταργηθεί η υπηρεσία καθιστάται αδύνατη η εφαρμογή της αγροτικής πολιτικής σε μια από τις πιο δυναμικές περιοχές του πρωτογενή τομέα, ενώ παράλληλα αποδυναμώνεται ο έλεγχος στα τρόφιμα από το χωράφι στο ράφι για όλη τη Δυτική Ελλάδα, την Πελοπόννησο και τα νησιά.
Αναλυτικά στην επιστολή του ο Σύλλογος σημειώνει:
«Αξιότιμοι κ. κ. Βουλευτές
Όπως γνωρίζετε, το τελευταίο χρονικό διάστημα το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΥΔΜ&ΗΔ) συντονίζει τις προσπάθειες αναδιοργάνωσης και εκσυγχρονισμού της Δημόσιας Διοίκησης, με επίκεντρο την αναδιοργάνωση των κεντρικών υπηρεσιών όσο και των αποκεντρωμένων δομών των Υπουργείων.
Σήμερα, στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων (ΥπΑΑΤ) λειτουργεί πλειάδα αποκεντρωμένων υπηρεσιών υπό την άμεση εποπτεία του. Μεταξύ αυτών, δεσπόζουσα θέση στην εφαρμογή της πολιτικής του στον αγροτικό τομέα κατέχουν τα οκτώ (8) Περιφερειακά Κέντρα Προστασίας Φυτών & Ποιοτικού Ελέγχου (ΠΚΠΦ & ΠΕ), που διαρθρώνονται σε επίπεδο Διεύθυνσης με δύο τμήματα – Προστασίας φυτών & Εργαστηρίων ποιοτικού ελέγχου, γεωγραφικά τοποθετημένα έτσι ώστε να καλύπτουν ισοβαρώς ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.
Πρόσφατα δημοσιοποιήθηκε από το ΥΔΜ&ΗΔ η πρόταση του για την επικείμενη αναδιοργάνωση τόσο της κεντρικής υπηρεσίας του ΥπΑΑΤ όσο και των αποκεντρωμένων υπηρεσιών του (εφεξής πρόταση). Όσον αφορά τα ΠΚΠΦ & ΠΕ, η εν λόγω πρόταση εισηγείται την διατήρηση των τεσσάρων (4) εκ των οκτώ (8) ΠΚΠΦ & ΠΕ. Σύμφωνα με αυτήν, διατηρούνται τα ΠΚΠΦ & ΠΕ Πειραιά, Βόλου, Θεσσαλονίκης και Καβάλας ενώ καταργούνται τα ΠΚΠΦ & ΠΕ Ιωαννίνων, Ηρακλείου, Ναυπλίου και Πάτρας.
Θέλουμε να εκφράσουμε την έντονη αντίθεσή μας για την εισηγούμενη κατάργηση του ΠΚΠΦ & ΠΕ Αχαΐας, διότι η πρόταση αυτή αγνοεί τις ανάγκες της Δυτικής Ελλάδας, της Πελοποννήσου και των Ιονίων Νήσων και θεωρεί ότι οι ανάγκες άσκησης αγροτικής πολιτικής περιορίζονται στην Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα.
Το ΠΚΠΦ & ΠΕ Αχαΐας καλύπτει χωροταξικά το δυτικό ελλαδικό χώρο (νομούς Αχαΐας, Ηλείας, Αιτωλοακαρνανίας, Μεσσηνίας, Κεφαλληνίας & Ζακύνθου), με έδρα την Πάτρα την τρίτη σε πληθυσμό πόλη της Ελλάδας και με στρατηγική γεωγραφική θέση, όντας πύλη διακίνησης αγροτικών προϊόντων της χώρας προς την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του λιμανιού της.
Ειδικότερα, το κατά κεφαλή εισόδημα της περιοχής είναι το χαμηλότερο της Ελλάδας ενώ η πρωτογενής παραγωγή έχει βαρύνουσα θέση στην περιοχή παράγοντας το 10,4% της συνολικής Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας της Περιφέρειας. Ενδεικτικά, αρκεί να αναφέρουμε ότι με στοιχεία του 2007 η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας είναι 1η στην παραγωγή πατάτας, 1η στην παραγωγή φράουλας, 3η στην παραγωγή ελαιόλαδου, 3η στην παραγωγή εσπεριδοειδών, 4η στην παραγωγή τομάτας. Υπογραμμίζουμε ότι στα ανωτέρω δεν περιλαμβάνονται στοιχεία για την Μεσσηνία, Κεφαλληνία & Ζάκυνθο.
Το ΠΚΠΦ & ΠΕ Αχαΐας,
• αποτελεί σημαντικότατο υπηρεσιακό βραχίονα και φορέα υλοποίησης της αγροτικής πολιτικής του ΥπΑΑΤ σε αποκεντρωμένο επίπεδο και παρέχει στην Κεντρική Υπηρεσία και στην πολιτική ηγεσία μια σφαιρική και ολοκληρωμένη εικόνα για την επικρατούσα κατάσταση στον πρωτογενή αγροτικό τομέα,
• διαθέτει εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό με πολυετή εμπειρία και εκπαίδευση στην τεχνική υποστήριξη της αγροτικής παραγωγής με την έκδοση των δελτίων γεωργικών προειδοποιήσεων καθώς και στην διενέργεια ποιοτικών και φυτοϋγειονομικών ελέγχων και στην ανάλυση των τροφίμων,
• διαθέτει πλήρως εξοπλισμένα και διαπιστευμένα από το ΕΣΥΔ εθνικά εργαστήρια ελέγχου υπολειμμάτων φυτοπροστατευτικών ουσιών, ποιοτικού ελέγχου γεωργικών προϊόντων και ελέγχου ποιότητας φυτοπροστατευτικών προϊόντων που υλοποιούν εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα ελέγχων και αξιολογούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση,
• δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό όσον αφορά τα έξοδα μισθωμάτων, διότι από τα τέλη 2008 (οριστικά 2010) στεγάζεται σε ιδιόκτητο κτίριο, του οποίου η κατασκευή και ο εξοπλισμός χρηματοδοτήθηκε από το Β’ και Γ’ ΚΠΣ για την συγκεκριμένη σημερινή του χρήση.
Εύλογα, εγείρεται το ερώτημα για την ποιότητα των κριτηρίων με τα οποία προτείνεται η προφανώς ανισομερή γεωγραφική κατανομή των ΠΚΠΦ & ΠΕ, εισήγηση η οποία καλύπτει μόνο την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα αφήνοντας ακάλυπτο το δυτικό ελλαδικό άξονα από αντίστοιχη Υπηρεσία.
Πιθανή εφαρμογή του προτεινόμενου οργανογράμματος:
• εξαφανίζει το ισχυρότερο εργαλείο για την άσκηση της γεωργικής πολιτικής στη Δυτική Ελλάδα, την Πελοπόννησο και τα Ιόνια Νησιά, καθιστώντας αδύνατη την εφαρμογή της αγροτικής πολιτικής σε μια από τις πιο δυναμικές περιοχές του πρωτογενή τομέα,
• δημιουργεί δυσαναπλήρωτο κενό οδηγώντας σε περαιτέρω υποβάθμιση των υποστηρικτικών υπηρεσιών στον αγροτικό τομέα της Δυτικής Ελλάδας, της Πελοποννήσου και των Ιονίων Νήσων,
• αποδυναμώνει τους ελέγχους στα τρόφιμα από το χωράφι στο ράφι για όλη τη Δυτική Ελλάδα, την Πελοπόννησο και τα Ιόνια Νησιά,
• αποδυναμώνει τον έλεγχο σε όλα τα στάδια που σχετίζονται με την ορθολογική χρήση των γεωργικών φαρμάκων,
• απο-επενδύει, ξεγυμνώνοντας από δημόσιες δομές μια από τις φτωχότερες περιοχές της Ελλάδας και της Ευρώπης.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
την άμεση απόσυρση του προτεινόμενου οργανογράμματος και την εκκίνηση διαλόγου για την απαραίτητη αναδιοργάνωση των περιφερειακών υπηρεσιών του υπουργείου με ελάχιστο σημείο εκκίνησης την ήδη κατατεθειμένη πρόταση των αρμόδιων πρωτοβάθμιων οργάνων μας για την σύσταση αποκεντρωμένων διευθύνσεων του υπουργείου σε επίπεδο χώρας.
ΚΑΛΟΥΜΕ
Τους βουλευτές μας, να δράσουν άμεσα και από κοινού, προκειμένου να αποσυρθεί άμεσα η πρόταση αναδιοργάνωσης του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και να αντιδράσουν σε οποιαδήποτε περαιτέρω υποβάθμιση των γεωτεχνικών υπηρεσιών της περιοχής μας.»
thebest
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου