Από τις 15 Νοεμβρίου και μετά θα αρχίσουν να έρχονται τα τέλη κυκλοφορίας Ι.Χ. 2017 για εκατομμύρια ιδιοκτήτες και ακόμη το σχέδιο για το τι θα ισχύσει είναι υπό συζήτηση. ΟΙ πληροφορίες δίνουν και παίρνουν αλλά κανείς ακόμη δεν ξέρει τι θα συμβεί και πόσα θα πληρώσει.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr το οικονομικό επιτελείο δεν θα αλλάξει μόνο τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 αλλά και τα τεκμήρια διαβίωσης για να μπορέσει να «δελεάσει» τους πάνω από 1 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους να προβούν σε άρση ακινησίας.
Παράλληλα οι μειώσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας θα είναι και τα υψηλότερα ποσοστά μείωσης θα αφορούν αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν το 2000 ή 2002 ενώ μικρότερες θα είναι οι μειώσεις σε αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από το 2002 ή 2001 έως και το 2006.
Ωστόσο το οικονομικό επιτελείο για να πετύχει το στόχο της άρσης από την ακινησία πάνω από 1 εκατ. οχημάτων εξετάζει την αλλαγή των τεκμηρίων διαβίωσης αλλά και τους Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης με την αποσύνδεση από τον κυβισμό του κινητήρα και την σύνδεση με την Αξία Λιανικής των αυτοκινήτων.
Πάντως η περίφημη Επιτροπή που έχει συσταθεί για την φορολογία στα αυτοκίνητα, έχει εισηγηθεί την επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας με βάσει τις εκπομπές CO2 από την 1η/1/2005, μετά την αρχική πρόταση που ήταν για τα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1η/1/2003!
Ωστόσο με προσωπική παρέμβαση του Αναπληρωτή υπουργού Οικονoμικών κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη, οι προτάσεις της Επιτροπής απορρίφθηκαν καθώς θα επιβαρύνονταν πάνω από 3 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων αν τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017 στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν την 1η/1/2003 υπολογίζονταν με βάσει τις εκπομπές CO2.
Η δεύτερη πρόταση της Ειδικής Επιτροπής για την φορολογία στα ΙΧ αφορά στην επιβολή Τελών Κυκλοφορίας με βάσει τις εκπομπές CO2 με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1η/1/2005 και μετά επίσης απορρίφθηκε από τον κ. Αλεξιάδη για δύο λόγους. Ο πρώτος είχε να κάνει με το γεγονός πως θα επιβαρύνονταν περίπου 2 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, κάτι το οποίο δεν αντέχει ο επιβαρυμένος προϋπολογισμός των ελληνικών νοικοκυριών ενώ ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με τις βάσεις δεδομένων του Υπουργείου Μεταφορών που δεν περιλαμβάνουν τις εκπομπές CO2 όλων των μοντέλων των αυτοκινήτων που εισάγονται στην Ελλάδα εξαιτίας των διαφορετικών τύπων κινητήρων με αποτέλεσμα να μην μπορούν να υπολογιστεί επακριβώς το ύψος των Τελών Κυκλοφορίας.
Οπότε σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr, το οικονομικό επιτελείο φαίνεται να καταλήγει σε Τέλη Κυκλοφορίας με βάσει τις εκπομπές CO2 για αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1η/1/2007 και μετά με αποτέλεσμα να επηρεάζονται πάνω από 1 εκατ. ιδιοκτήτες, ενώ «παρελθόν» αναμένεται να αποτελέσουν και τα περίφημα «Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας» στα αυτοκίνητα που εκπέμπουν πάνω από 90 γρ. CO2 καθώς εξετάζεται το όριο να μειωθεί στα 85 ή 80 γρ. CO2 που εκπέμπουν ελάχιστα μοντέλα των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Πάντως στελέχη της αγοράς επισημαίνουν στο Enikonomia.gr πως η Ειδική Επιτροπή φαίνεται να προσπαθεί με κάθε τρόπο να κάνει «απαγορευτική» τη χρήση των παλαιότερων αυτοκινήτων και το καινούριο αυτοκίνητο να αποτελεί «μονόδρομο» χωρίς να λαμβάνει υπόψη πως οι Έλληνες βρίσκονται εν μέσω οικονομικής κρίσης από το 2008 και έκτοτε οι πωλήσεις αυτοκινήτων έχουν «βυθιστεί» και έχουν κατατεθεί 1 εκατ. πινακίδες κυκλοφορίας.
Άλλωστε η επιβολή Τελών Κυκλοφορίας σε αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/12/2006 θα οδηγούσε σε κατάθεση πινακίδων και σίγουρα θα έφερνε τα αντίθετα αποτελέσματα από τα αναμενόμενα στα δημόσια Ταμεία.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr το οικονομικό επιτελείο εξετάζει επίσης την μείωση σε ποσοστό από 5% έως και 40% στα Τέλη Κυκλοφορίας των αυτοκινήτων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/12/2006 με κλιμακωτές μειώσεις όσο αυξάνουν τα χρόνια κυκλοφορίας του οχήματος. Μάλιστα όσον αφορά στη ρύπανση των πολύ παλιών αυτοκινήτων ο κ. Αλεξιάδης έχει τονίσει ότι αυτό είναι δουλειά των ΚΤΕΟ και μέσω των Τεχνικών Ελέγχων θα μπορεί το κράτος να ελέγχει αν θα επιτρέπεται να κυκλοφορεί ένα παλιό όχημα ή όχι.
Επίσης φαίνεται ότι έχει «κλειδώσει» η επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2 στα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1η/1/2007 αλλά και αναπροσαρμογές στα ποσά που αναλογούν ανά κατηγορία εκπομπών ρύπων.
Ειδικότερα τα Τέλη Κυκλοφορίας των αυτοκινήτων που υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του κινητήρα για το 2016 ήταν τριών ταχυτήτων καθώς υπήρχαν διαφορετικές χρεώσεις ανάλογα με την 1η Άδεια Κυκλοφορίας του οχήματος.
Τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 για οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας έως 31/12/2000 κυμαίνονταν από 25 έως και 1.230 ευρώ.
Στα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από 1/1/2001 έως και 31/12/2005 τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 αυξάνονται λίγο στις κατηγορίες αυτοκινήτων με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω και ανέρχονταν από 630 έως και 1.260 ευρώ.
Στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από 1/1/2006 έως 31/10/2010 τα Τέλη Κυκλοφορίας ήταν ακριβότερα στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.358 κ.εκ. και άνω και ανέρχονταν από 255 έως και 1.380 ευρώ.
Στα υπόλοιπα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από 1/11/2010 τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονταν με τους ρύπους και το κόστος ανά γραμμάριο ανέρχονταν από 0,90 έως και 3,72 ευρώ.
Σύμφωνα με το σχέδιο που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 με βάσει τον κυβισμό του κινητήρα θα μειωθούν σε ποσοστό από 5% έως και 40% με στόχο την επανακυκλοφορία των αυτοκινήτων που βρίσκονται σε φορολογική «ακινησία» ή κινούνται παράνομα χωρίς οι ιδιοκτήτες τους να καταβάλουν Τέλη Κυκλοφορίας.
Σε σύνολο περίπου 1 εκατ. οχημάτων που βρίσκονται σε φορολογική «ακινησία» μόλις τα 50.000 οχήματα έχουν ηλικία από 0 έως και 5 έτη ενώ όλα τα υπόλοιπα έχουν ηλικία από 6 έως και πάνω από 20 χρόνια. Μάλιστα τα αυτοκίνητα που έχουν κατατεθειμένες πινακίδες κυκλοφορίας με ηλικία άνω των 20 ετών υπερβαίνουν τις 400.000 μονάδες.
Οι εκπτώσεις που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο στα Τέλη Κυκλοφορίας με βάσει τον κυβισμό θα είναι μικρές στα οχήματα με κινητήρες έως και 1.800 κ.εκ. και θα αγγίζουν το 40% στα αυτοκίνητα με κινητήρες μεγάλου κυβισμού.
Ειδικότερα στα αυτοκίνητα με κινητήρες έως 1.357 κ.εκ. το οικονομικό επιτελείο δεν προτίθεται να αλλάξει κάτι στο ύψος των Τελών Κυκλοφορίας 2017 τα οποία ανέρχονται από 22 έως και 135 ευρώ. Ο λόγος που το οικονομικό επιτελείο δεν θέλει να αλλάξει κάτι στα συγκεκριμένα Τέλη Κυκλοφορίας έχει να κάνει με το αριθμό των οχημάτων που κυκλοφορούν και καταβάλουν Τέλη ο οποίος ξεπερνά τα 2,2 εκατ. αυτοκίνητα!
Στην αμέσως επόμενη κατηγορία των οχημάτων με κινητήρες από 1.358 έως και 1.548 κ.εκ. το κόστος των Τελών ανέρχονταν από 225 έως 255 ευρώ. Το οικονομικό επιτελείο προσανατολίζεται να υπάρχει έκπτωση 5% οπότε το τελικό ποσό να κυμανθεί μεταξύ 213 έως 242 ευρώ. Ο αριθμός των αυτοκινήτων που ανήκουν στην συγκεκριμένη κατηγορία και οι ιδιοκτήτες τους καταβάλουν Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε περίπου 900.000 οχήματα.
Στην αμέσως επόμενη κατηγορία οχημάτων με κινητήρες από 1.549 έως και 1.928 κ.εκ. τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 ανέρχονταν από 250 έως και 320 ευρώ. Το οικονομικό επιτελείο εξετάζει τη μείωση των Τελών Κυκλοφορίας 2017 σε ποσοστό έως και 10% με αποτέλεσμα το ύψος το Τελών για την επόμενη χρονιά να ανέρχεται από 225 έως και 288 ευρώ.
Οι μεγάλες εκπτώσεις σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών έρχονται στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω.
Ειδικότερα στα οχήματα με κινητήρες από 1.929 έως και 2.357 κ.εκ. τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 κυμάνθηκαν από 615 έως και 690 ευρώ. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο τα Τέλη Κυκλοφορίας για τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα αναμένεται να κυμανθεί από 492 έως και 552 ευρώ.
Στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 2.358 έως και 3.000 κ.εκ. τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 ανήλθαν μεταξύ 820 έως και 920 ευρώ. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 στα συγκεκριμένα ΙΧ θα κυμανθούν από 580 έως και 644 ευρώ.
Στα ΙΧ με κινητήρες από 3.001 έως και 4.000 κ.εκ. τα Τέλη κυκλοφορίας 2016 ανήλθαν μεταξύ 1.025 έως και 1.150 ευρώ. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 θα κυμανθούν μεταξύ 666 έως και 750 ευρώ.
Στην τελευταία κατηγορία που αφορά αυτοκίνητα με κινητήρες από 4.001 κ.εκ. και άνω τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 ανήλθαν από 1.230 έως και 1.380 ευρώ. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 θα κυμανθούν μεταξύ 740 έως και 830 ευρώ.
Να υπενθυμίσουμε πως οι τα οχήματα με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω που κυκλοφορούν και οι ιδιοκτήτες του καταβάλουν Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε περίπου 82.000.
Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους στα ΙΧ με 1η άδεια από 1/1/2007
Στην τελική ευθεία βρίσκεται ο σχεδιασμός του οικονομικού επιτελείου για τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 με βάση τις εκπομπές CO2 τα οποία όπως είχε αποκαλύψει το Enikonomia στις 2 Ιουλίου 2016 θα αλλάξουν ριζικά.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr, το οικονομικό επιτελείο έδωσε σαφείς εντολές στην Ειδική Επιτροπή για περιορισμό της επέκτασης των Τελών Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2 σε αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά από την 1η/1/2007 αντί της 1ης/1/2003 περιορίζοντας τον αριθμό των ιδιοκτητών αυτοκινήτων που θα επηρεαστούν σε πάνω από 1 εκατ. από 3 εκατ. που περιελάμβανε το αρχικό σχέδιο.
Μάλιστα στο στόχαστρο αρκετών μελών του οικονομικού επιτελείου έχει εισέλθει η Ειδική Επιτροπή που έχει συσταθεί από το υπουργείο Οικονομικών καθώς το απέτυχε παταγωδώς το πρώτο επίτευγμά της που αφορά στο νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης που είχε ως αποτέλεσμα το «πάγωμα» των εκτελωνισμών καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλά και των δημοσίων εσόδων!
Ωστόσο η επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας σε αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1η/1/2007 εγκυμονεί κινδύνους καθώς τότε τα αυτοκίνητα που παράγονταν σε ήταν και τόσο «καθαρά» σε σχέση με τα τωρινά με αποτέλεσμα κάποιοι να δουν τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017 να ανέρχονται σε απίστευτα υψηλά επίπεδα ακόμη και αν πλήρωναν χαμηλά ποσά λόγω του κυβισμού του κινητήρα.
Ειδικότερα σε αυτοκίνητο με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2007 και κυβισμό 1,3 λίτρου τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 ανέρχονταν σε μόλις 135 ευρώ ενώ με βάση τις εκπομπές ρύπων τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 ανέρχονται σε 426.3 ευρώ! Η αύξηση υπολογίζεται σε 215,7%!
Πιέστε για να δείτε τους αναλυτικούς πίνακες του Enikonomia.gr με τις αλλαγές στα Τέλη Κυκλοφορίας που προκύπτουν από τις εκπομπές ρύπων και όχι από τον κυβισμό του κινητήρα.
Όσον αφορά στα ποσά που απορρέουν τα Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2 ανέρχονται από 0,90 ευρώ έως και 3,72 ευρώ ανά γραμμάριο ανάλογα με τις συνολικές εκπομπές ρύπων.
Ωστόσο στο στόχαστρο του οικονομικού επιτελείου έχουν εισέλθει τα αυτοκίνητα με εκπομπές κάτω των 90 γρ. CO2 των οποίων τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2016 ήταν «μηδενικά» και εξετάζεται το όριο των «μηδενικών» Τελών να μειωθεί στα 85 ή 80 γραμμάρια CO2. Παράλληλα αυξήσεις εξετάζονται στους συντελεστές των ποσών για εκπομπές CO2 από 161 γρ. CO2 και άνω...
Τεκμήρια – Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης
Ένα ακόμη πεδίο που το οικονομικό επιτελείο θα αλλάξει ριζικά τα δεδομένα αφορά στα Τεκμήρια Διαβίωσης και κατ’ επέκταση στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.
Ειδικότερα το ΥΠΟΙΚ εξετάζει να αποσυνδέσει τα τεκμήρια διαβίωσης από τον κυβισμό του οχήματος και να τον συνδέσει με την Αξία Λιανικής των οχημάτων.
Σύμφωνα με πληροφορίες τα τεκμήρια διαβίωσης είναι «τσουχτερά» για αυτοκίνητα με Αξία Λιανικής προ Φόρων πάνω από 17.000 ευρώ όπως επίσης και το Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ο οποίος αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 3-5% ενώ στα αυτοκίνητα με Αξίες Λιανικής προ Φόρων πάνω από 20.001 ευρώ το ποσοστό εξετάζεται να ανέλθει μεταξύ 8-10%.
Επίσης στο «στόχαστρο» του ΥΠΟΙΚ έχουν εισέλθει και τα εταιρικά αυτοκίνητα, όσον αφορά στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης τα οποία μέχρι σήμερα σε ένα στόλο οχημάτων που διαθέτει μια εταιρεία επιβάλλεται ο συγκεκριμένος φόρος μόνο σε ένα από οχήματα που διαθέτει τον μεγαλύτερο κυβισμό και όχι στο σύνολο των οχημάτων που κανονικά θα έπρεπε να επιβάλλεται Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης.
Οσον αφορά στις μειώσεις των ποσών τόσο για τα Τεκμήρια Διαβίωσης όσο και για το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης το οικονομικό επιτελείο εξετάζει να μειώνεται κάθε χρόνο σε ποσοστό από 10% έως και 20% ανάλογα με την Αξία Λιανικής και σε βάθος 5ετίας ή 8ετίας να μην επιβάλλεται.
enikonomia