facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2015

Επιβαρύνσεις 30 έως και 200€ στα τέλη κυκλοφορίας

Πρόσθετες επιβαρύνσεις, κυμαινόμενες από 30 έως και 200 ευρώ, σχεδιάζει να επιβάλει το υπουργείο Οικονομικών σε εκατομμύρια φορολογούμενους, οι οποίοι κατέχουν υβριδικά ή ηλεκτροκίνητα Ι.Χ. αυτοκίνητα, καθώς επίσης και βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα ηλικίας μέχρι 5 ετών με κινητήρες άνω των 1.800 κυβικών εκατοστών. Παράλληλα, εξετάζεται η επιβολή τελών κυκλοφορίας στο μισό των αντίστοιχων βενζινοκίνητων για τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. μεσαίου κυβισμού, τα οποία είχαν μηδενικά τέλη λόγω εκπομπής χαμηλών ρύπων. Οι επιβαρύνσεις θα επιβληθούν μέσω των νέων ρυθμίσεων που προωθεί το υπουργείο για τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας του 2016.

Κατάργηση

Οπως ήδη έχει προαναγγείλει ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης, η κυβέρνηση προτίθεται να καταργήσει από φέτος τις απαλλαγές από τα τέλη κυκλοφορίας που ισχύουν για τα ηλεκτροκίνητα και τα υβριδικά αυτοκίνητα, καθώς επίσης και για τα πετρελαιοκίνητα I.X. αυτοκίνητα που εκπέμπουν πολύ χαμηλούς ρύπους. Επιπλέον, προτίθεται να αυξήσει τα τέλη για τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα που είναι ακριβά, όπως για παράδειγμα τα καινούργια μεγάλου κυβισμού ή τα μεταχειρισμένα μεγάλου κυβισμού που εξακολουθούν να πωλούνται σε πολύ υψηλές τιμές.

Ειδικότερα, βάσει των σχεδίων που έχει εξαγγείλει ο κ. Αλεξιάδης, τα τέλη κυκλοφορίας των Ι.Χ. αυτοκινήτων και των λοιπών οχημάτων θα αλλάξουν ριζικά από φέτος με την εφαρμογή νέων κριτηρίων υπολογισμού που θα συνδέουν το ύψος των επιβαρύνσεων των ιδιοκτητών με την πραγματική αξία των οχημάτων τους, σε συνδυασμό με τα κυβικά εκατοστά και την παλαιότητα. Στόχος των αλλαγών στα τέλη κυκλοφορίας είναι, σύμφωνα με τον υπουργό, οι επιβαρύνσεις να μεταφερθούν από τα φθηνά, τα παλαιά και τα μικρού κυβισμού οχήματα, στα ακριβά, στα νέα και στα μεγάλου κυβισμού. Ωστόσο, τα σχέδια αυτά συνεπάγονται αυτόματα και την κατάργηση των απαλλαγών από τα τέλη κυκλοφορίας που ισχύουν σήμερα για όλα τα υβριδικά και ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, καθώς επίσης και για τα πετρελαιοκίνητα και λοιπά οχήματα που τέθηκαν για πρώτη φορά σε κυκλοφορία μετά τον Οκτώβριο του 2010 και εκπέμπουν πολύ χαμηλούς ρύπους, μέχρι 100 μικρογραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Δηλαδή, το σχέδιο στο οποίο αναφέρθηκε ο κ. Αλεξιάδης προβλέπει να πληρώνουν όλοι τέλη κυκλοφορίας, ακόμα και οι κάτοχοι υβριδικών, ηλεκτροκινήτων και νέων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας οχημάτων, οι οποίοι σήμερα απαλλάσσονται.

Επιπλέον, το σχέδιο για τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας θα προκαλέσει επιβαρύνσεις και στα μεταχειρισμένα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και «ηλικίας» μέχρι 5 ετών, δεδομένου ότι πολλά από τα οχήματα αυτά έχουν ενταχθεί στο ευνοϊκό καθεστώς υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων.

Πρόσθετες επιβαρύνσεις, κυμαινόμενες από 30 έως και 200 ευρώ, σχεδιάζει να επιβάλει το υπουργείο Οικονομικών σε εκατομμύρια φορολογούμενους, οι οποίοι κατέχουν υβριδικά ή ηλεκτροκίνητα Ι.Χ. αυτοκίνητα, καθώς επίσης και βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα ηλικίας μέχρι 5 ετών με κινητήρες άνω των 1.800 κυβικών εκατοστών. Παράλληλα, εξετάζεται η επιβολή τελών κυκλοφορίας στο μισό των αντίστοιχων βενζινοκίνητων για τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. μεσαίου κυβισμού, τα οποία είχαν μηδενικά τέλη λόγω εκπομπής χαμηλών ρύπων. Οι επιβαρύνσεις θα επιβληθούν μέσω των νέων ρυθμίσεων που προωθεί το υπουργείο για τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας του 2016.

e-typos
Διαβάστε Περισσότερα » "Επιβαρύνσεις 30 έως και 200€ στα τέλη κυκλοφορίας"

Στο ΣΤΕ και στα ευρωπαϊκά όργανα προσφεύγουν οι φαρμακοποιοί

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) προσφεύγουν οι φαρμακοποιοί, αντιδρώντας στο νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς των φαρμακείων. Αποφάσισαν επίσης να θέσουν το ζήτημα τους και στα ευρωπαϊκά όργανα.

Η Γενική Συνέλευση του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου (ΠΦΣ) που συνεδρίασε σήμερα αποφάσισε να αρνηθεί την πρόταση του υπουργού Υγείας να συμμετάσχει σε Επιτροπή του υπουργείου για βελτίωση της σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης.

Επίσης ενέκρινε την υποβολή αίτησης ακυρώσεως στο ΣΤΕ, κατάθεσης αίτησης ασφαλιστικών μέτρων και Προσωρινής Διαταγής στο ΣτΕ, καθώς και προσφυγή στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωκοινοβουλίου και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Επιπλέον, οι φαρμακοποιοί θα προσφύγουν στον ΟΟΣΑ και στα άλλα ευρωπαϊκά όργανα.

Τέλος, ο ΠΦΣ θα προχωρήσει σε ενημερωτικές δράσεις για το κοινό, με ενημερωτικά φυλλάδια, τηλεοπτικά σποτ και καμπάνια στο διαδίκτυο.

Tο νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς των φαρμακείων

Η χορήγηση αδειών για λειτουργία φαρμακείου και σε μη φαρμακοποιούς, ο περιορισμός της υποχρεωτικής συμμετοχής του φαρμακοποιού στο 20% του μετοχικού κεφαλαίου και η δημιουργία αλυσίδων μέσω ΕΠΕ είναι τα βασικά σημεία τα οποία προβλέπει η Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υγείας που εκδόθηκε χθες, δίνοντας τέλος στο σίριαλ για το ιδιοκτησιακό καθεστώς των φαρμακείων.

Τα νέα δεδομένα

1. Οι άδειες ίδρυσης φαρμακείων χορηγούνται σε φαρμακοποιούς κατόχους άδειας ασκήσεως επαγγέλματος φαρμακοποιού χώρας-μέλους της Ε.Ε., καθώς και σε άλλα φυσικά πρόσωπα πολίτες κράτους-μέλους της Ε.Ε., από τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας της Περιφερειακής Ενότητας της έδρας των φαρμακείων και εντός αυτής, με απόφαση του αρμόδιου περιφερειάρχη και δηλώνονται από τον κάτοχο της αδείας στον οικείο Φαρμακευτικό Σύλλογο εντός 60 ημερών.

2. Δεν χορηγείται άδεια ίδρυσης και λειτουργίας φαρμακείου σε νομικά πρόσωπα, πλην των συνεταιρισμών φαρμακοποιών μελών της Ομοσπονδίας Συνεταιρισμών Φαρμακοποιών Ελλάδος και έπειτα από αιτιολογημένη απόφαση του δ.σ. της ΟΣΦΕ.

3. Κάθε άδεια ίδρυσης αντιστοιχεί σε ένα φαρμακείο. Για το έτος 2015 επιτρέπεται η χορήγηση μέχρι 5 αδειών. Ο ανώτατος επιτρεπόμενος αριθμός χορηγούμενων αδειών αυξάνεται κατά μία άδεια κατ’ ανώτατο όριο κατ’ έτος μέχρι το 2020, οπότε και ορίζεται ανώτατος επιτρεπόμενος αριθμός αδειών οι δέκα άδειες σε πανελλαδική κλίμακα.

4.Οι άδειες ίδρυσης φαρμακείων χορηγούνται για την περιφέρεια των Δήμων που συστάθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 3852 /2010 (ΦΕΚ 87 Α’).

5. Τα φαρμακεία των ιδιωτών μη φαρμακοποιών που ιδρύονται μετά την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης λειτουργούν υποχρεωτικά με τη μορφή της Εταιρείας Περιορισμένης Ευθύνης, που πρέπει να έχει συσταθεί πριν από τη χορήγηση της άδειας λειτουργίας του φαρμακείου. Στην εταιρική σύνθεση των ΕΠΕ στις οποίες συμμετέχουν μη φαρμακοποιοί, μετέχει υποχρεωτικά ως εταίρος, με ποσοστό συμμετοχής τουλάχιστον 20%, και ο ορισθείς υπεύθυνος φαρμακοποιός για τη λειτουργία κάθε φαρμακείου.

6. Τα φαρμακεία για τα οποία δίδεται άδεια ίδρυσης σε φαρμακοποιό, μπορούν να λειτουργούν ως ατομικές επιχειρήσεις είτε με όποια εταιρική μορφή του αστικού δικαίου επιλέξουν οι εταίροι τους, πλην εκείνης της ανώνυμης εταιρείας.

7. Η χορήγηση άδειας ίδρυσης σε φαρμακοποιό, κάτοχο άδειας ασκήσεως επαγγέλματος φαρμακοποιού κράτους-μέλους της Ε.Ε. και άλλα φυσικά πρόσωπα, πολίτες κράτους-μέλους Ε.Ε., δεν υπόκειται σε κανένα περιορισμό πλην των σχετικών με τα πληθυσμιακά όρια και τις τιθέμενες προϋποθέσεις στην παρούσα ΚΥΑ.

8. Για την απόκτηση της άδειας ιδρύσεως φαρμακείου απαιτείται ο αιτών (φαρμακοποιός ή μη) να έχει τα κατωτέρω προσόντα, που αποδεικνύονται από τα υποβαλλόμενα αντίστοιχα έγγραφα, ήτοι:
Την ελληνική ιθαγένεια ή την υπηκοότητα ενός των κρατών-μελών της Ε.Ε.

Να μην έχει καταδικασθεί αμετάκλητα σε οποιαδήποτε ποινή ή κλοπή, υπεξαίρεση, απάτη, εκβίαση, πλαστογραφία, εγκλήματα κατά των ηθών, συκοφαντική δυσφήμηση για πράξεις που έχουν σχέση με την άσκηση του επαγγέλματός του, κιβδηλεία, παραχάραξη κ.ά. ή να μην έχει καταδικασθεί αμετάκλητα για κακούργημα ή καθ’ υποτροπή για πλημμέλημα για το οποίο επεβλήθη η στέρηση των πολιτικών του δικαιωμάτων ή να μην έχει παραπεμφθεί με αμετάκλητο βούλευμα για κάποιο από τα παραπάνω αδικήματα.

Να μην οφείλει στο Ελληνικό Δημόσιο οποιαδήποτε οφειλή από φόρους, πρόστιμα ή άλλη αιτία.

Οι κάτοχοι άδειας ασκήσεως επαγγέλματος φαρμακοποιού να μην έχουν τιμωρηθεί για παραβάσεις της φαρμακευτικής νομοθεσίας με οριστική ανάκληση της άδειας ιδρύσεως φαρμακείου ή φαρμακαποθήκης.

tvxs
Διαβάστε Περισσότερα » "Στο ΣΤΕ και στα ευρωπαϊκά όργανα προσφεύγουν οι φαρμακοποιοί"

Αλαλούμ με το «παράλληλο τραπεζικό σύστημα» του Δραγασάκη

Αλαλούμ προκάλεσε η δήλωση του Γιάννη Δραγασάκη κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών ότι η ανακεφαλαιοποίηση δεν είναι επαρκής και πως απαιτείται η δημιουργία ενός παράλληλου συστήματος τραπεζών το οποίο δεν θα τελεί υπό την εποπτεία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Η δήλωση προκάλεσε αντιδράσεις στις τάξεις των βουλευτών της αντιπολίτευσης, που παρακολουθούσαν τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης να θυμίζει κάτι από το plan B του του Γιάνη Βαρουφάκη, για το οποίο και είχε δεχτεί σφοδρές επικρίσεις.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Μάκης Βορίδης, σχολίασε ότι «ο αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης προφανώς δεν μπορεί να αφήσει πίσω του τον Βαρουφακισμό», υπογραμμίζοντας ότι δεν υφίσταται τέτοιου είδους παράλληλο σύστημα τραπεζών σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. «Ανεύθυνη, απαράδεκτη και επικίνδυνη», χαρακτήρισε από την πλευρά του την κυβέρνηση ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Ανδρέας Λοβέρδος.

Συνεργάτες του αντιπρόεδρου της κυβέρνησης ανέφεραν μετά τις αντιδράσεις ότι παρερμηνεύθηκαν οι δηλώσεις του, και τόνισαν ότι ο κ. Δραγασάκης «δεν εννοούσε τίποτα παρά πάνω από αυτό που είπε, να ενισχυθούν δηλαδή οι συνεταιριστικές τράπεζες και μια αναπτυξιακή τράπεζα πέρα από το σκέλος των συστημικών τραπεζών, όπως συμβαίνει σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.»

H ακριβής δήλωση Δραγασάκη από τα πρακτικά της Βουλής:

«H ανακεφαλαιοποίηση είναι αναγκαία, αλλά δεν είναι επαρκής. Πρέπει να σκεφτούμε με όρους μιας νέας αρχιτεκτονικής του τραπεζικού μας συστήματος ευρύτερα, πρέπει να συζητήσουμε για ένα νέο ρόλο τον τραπεζών σε σχέση με την κοινωνία, την ανάπτυξη κλπ. Αυτό δεν είναι θέμα αυτού του νόμου. Θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε και αλλού.

»Δεύτερον, πρέπει να δημιουργήσουμε ένα παράλληλο σύστημα τραπεζών που να μην είναι υπό την εποπτεία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και που να μην κάνει το σύστημα τόσο συγκεντρωτικό όσο είναι σήμερα.

»Απ' αυτήν την άποψη, έχει σημασία η στήριξη των συνεταιριστικών τραπεζών και της Τράπεζας Αττικής, έχει σημασία η δημιουργία της Αναπτυξιακής Τράπεζας γρήγορα, αλλά και η ενθάρρυνση της δημιουργίας νέων τραπεζών, αλλά και νέων χρηματοδοτικών εργαλείων.

»Κύριε Πρόεδρε, προσπάθησα να δείξω ότι σήμερα απλά βάζουμε τις βάσεις με την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών για μια πορεία αντιμετώπισης της κρίσης. Η πορεία αυτή έχει και άλλες προϋποθέσεις, ορισμένες από τις οποίες ανέφερα.»


tvxs
Διαβάστε Περισσότερα » "Αλαλούμ με το «παράλληλο τραπεζικό σύστημα» του Δραγασάκη"

Μουζάλας: Δεν θα ανοίξουμε τα σύνορα στον Έβρο

Αποκλείει ο αναπληρωτής υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής, Γιάννης Μουζάλας, τουλάχιστον προς το παρόν το ενδεχόμενο να γκρεμιστεί το τείχος στον Έβρο για να περνούν οι πρόσφυγες στην Ελλάδα, αποφεύγοντας το επικίνδυνο θαλάσσιο ταξίδι από τα τουρκικά παράλια.

«Υπάρχουν τεχνικά ζητήματα που σε αυτή τη φάση δεν καθιστούν πρόσφορη την ιδέα να ανοίξει ο Έβρος» λέει στο Βήμα της Κυριακής.

Προσθέτει, όμως, ότι η κυβέρνηση εξετάζει συνεχώς εναλλακτικές λύσεις στις οποίες περιλαμβάνεται και ο Έβρος.

Ο αναπληρωτής υπουργός, μάλιστα, δεν διστάζει να εκφράσει το φόβο του για τον κίνδυνο εγκλωβισμού των προσφύγων στην Ελλάδα. «Ο εγκλωβισμός είναι ένα τεράστιο πρόβλημα» τονίζει.
Διαβάστε Περισσότερα » "Μουζάλας: Δεν θα ανοίξουμε τα σύνορα στον Έβρο"

Επεισόδια μεταξύ αστυνομικών και διαδηλωτών στις Καστανιές Έβρου

Επεισόδια σημειώθηκαν το απόγευμα του Σαββάτου στις Καστανιές του Έβρου κατά τη διάρκεια πορείας με βασικό αίτημα την κατάργηση του φράκτη στα σύνορα.

Ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις εμπόδισαν τους συγκεντρωμένους να πλησιάσουν στο τελωνείο, ενώ έκαναν χρήση δακρυγόνων και χειροβομβίδων κρότου λάμψης. Στη συνέχεια σημειώθηκε και πετροπόλεμος με τους διαμαρτυρόμενους.

Τα μέλη του Συντονιστικού Ενάντια στον Φράχτη του Έβρου αναχώρησαν λίγο μετά τις 9.00 το πρωί από το κέντρο της Θεσσαλονίκης με οκτώ λεωφορεία με τελικό προορισμό τις Καστανιές Έβρου, για να συμμετάσχουν στην πορεία.

Κύριο αίτημα της πρωτοβουλίας που δημιουργήθηκε πριν από μερικούς μήνες στη Θεσσαλονίκη είναι η απομάκρυνση του φράχτη στα σύνορα, τον οποίο χαρακτηρίζουν «σύμβολο αποκλεισμού» και «αιτία των πνιγμών προσφύγων και μεταναστών στο Αιγαίο».


Διαβάστε Περισσότερα » "Επεισόδια μεταξύ αστυνομικών και διαδηλωτών στις Καστανιές Έβρου"

Κατρούγκαλος: Ολοι οι ασφαλισμένοι σε ΙΚΑ, ΟΓΑ και ΝΑΤ

Τρία Ταμεία κύριας ασφάλισης -το ΙΚΑ για μισθωτούς και ελεύθερους επαγγελματίες, ο ΟΓΑ για τους αγρότες και το ΝΑΤ για τους ναυτικούς- προβλέπει το τελικό σχέδιο για τη μεταρρύθμιση του Ασφαλιστικού.  Αυτό αποκαλύπτει στην «Ημερησία» ο υπουργός  Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Γ. Κατρούγκαλος, υπογραμμίζοντας, παράλληλα, ότι θα ισχύουν ενιαίοι, για όλους, κανόνες   τόσο για τις παροχές - συντάξεις όσο και για τις εισφορές οι οποίες, ειδικά για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αγρότες, θα είναι ανάλογες με το πραγματικό (φορολογούμενο) εισόδημα.

Ποιο είναι το plan B στην περίπτωση που το «κουαρτέτο» των θεσμών δεν συμφωνήσει, στα εναπομένοντα στενά... χρονικά περιθώρια, με το σχέδιό σας για τη μεταρρύθμιση του Ασφαλιστικού ως «γενικού ισοδύναμου» των πρόσθετων μέτρων που προβλέπει το 3ο Μνημόνιο;
Γ. Κατρούγκαλος: Σε ΙΚΑ, ΟΓΑ και ΝΑΤ όλοι οι ασφαλισμένοι
Υπάρχει ήδη μία καταρχήν συμφωνία ότι η πρότασή μας για τη μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού θα χρησιμεύσει ως γενικό ισοδύναμο σε επιμέρους προβλέψεις του μνημονίου. Δεν μπορεί να προεξοφληθεί, βεβαίως, η τελική συμφωνία σε ειδικότερα θέματα και επ’ αυτών θα έχουμε εναλλακτικές προτάσεις. Το βασικό διακύβευμα, πάντως, παραμένει το ποσοστό αναπλήρωσης που θα συμφωνηθεί. (Όσο υψηλότερο, τόσο κοντύτερα στον μισθό θα είναι η τελική σύνταξη). Για το σκοπό αυτό, έχουμε ζητήσει τεχνική βοήθεια και από τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας, ώστε οι προτάσεις μας να έχουν την υποστήριξη της τεχνογνωσίας και των αρχών του Διεθνούς αυτού οργανισμού.
Η τελική διαπραγμάτευση θα γίνει με όρους δημοσιονομικούς («κάλυψη» του ελλείμματος 4% του ΑΕΠ που έχετε προσδιορίσει ότι είναι το πραγματικό «άνοιγμα» στο Ασφαλιστικό) ή και κοινωνικοασφαλιστικούς (διαγενεακή αλληλεγγύη, κρατική συμμετοχή σε συνάρτηση με την πορεία της οικονομίας, την απασχόληση, τις αμοιβές κ.λπ.);
Όχι, η μεταρρύθμιση έχει πρωταρχικά κοινωνικές, όχι δημοσιονομικές προτεραιότητες. Είναι αλήθεια ότι πρέπει παράλληλα να συμμαζέψουμε τη μαύρη τρύπα που περιγράψατε, είναι όμως αδύνατο να εξισορροπηθεί άμεσα έλλειμμα αυτής της τάξης χωρίς να κατακρεουργηθούν οι συντάξεις. Είναι, επιπλέον, και αδύνατη άσκηση, όσο η ανεργία είναι στα ύψη και μεγάλος αριθμός αυτοαπασχολουμένων δεν μπορεί να καταβάλει τις εισφορές του. Η δημοσιονομική διόρθωση που επιδιώκουμε απορρέει από τη μνημονιακή μας υποχρέωση να μειώσουμε την επιβάρυνση του προϋπολογισμού κατά 1% για το έτος 2016. Ήδη, με τα μέτρα που έχουμε πάρει έχουμε καλύψει άνω του 60% του στόχου αυτού.
Σε ποια σημεία διαφοροποιείται το κυβερνητικό σχέδιο από το πόρισμα της Επιτροπής «σοφών» - που επικρίθηκε για τον νεοφιλελεύθερο «προσανατολισμό» ορισμένων προτάσεων - και, στην πράξη, θα δώσει «κοινωνικό» πρόσημο στη μεταρρύθμιση;
Οι τελικές κυβερνητικές αποφάσεις θα ληφθούν εντός των επόμενων ημερών. Η προσωπική μου εισήγηση προς την κυβέρνηση κρατά τις δύο βασικές ιδέες της Επιτροπής, οι οποίες, κατά τη γνώμη μου, αποτελούν όχι απλώς προτάσεις εξορθολογισμού αλλά κοινωνικής δικαιοσύνης: την καταβολή εθνικής σύνταξης με χρηματοδότηση από τη φορολογία σε όλους τους πολίτες, και την καθιέρωση ενιαίων κανόνων για τις εισφορές και για τις συντάξεις σε όλους. Διαφωνώ απολύτως με σκέψεις της επιτροπής να συνδυαστεί η καταβολή της σύνταξης με εισοδηματικά κριτήρια.
Τι απαντάτε σε όσους -«εντός» και «εκτός» ΣΥΡΙΖΑ- σας κατηγορούν ότι με την ενσωμάτωση της κύριας και της επικουρικής επιδιώκετε να «κόψετε» τις συντάξεις αθροιστικά, να απαλλοτριώσετε τα αποθεματικά 2,1 δισ. των επικουρικών και να καταργήσετε τον δεύτερο «πυλώνα» της ασφάλισης;
Δεν έχουμε καταλήξει σε τίποτα άλλο σε σχέση με τις επικουρικές παρά στο ότι θέλουμε να τις προστατεύσουμε, είτε αυτοτελώς είτε ως τμήμα του συνολικού συνταξιοδοτικού εισοδήματος. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι ότι το μνημόνιο μάς απαγορεύει να ενισχύσουμε από τον κρατικό προϋπολογισμό τα ελλείμματα των επικουρικών ταμείων. Συνεπώς, αν δεν βρούμε τρόπους να αυξήσουμε τα έσοδά τους με άλλους πρόσθετους πόρους, οι επικουρικές συντάξεις αναγκαστικά θα μειωθούν πολύ, κάτι που θέλουμε πάση θυσία να αποφύγουμε.
Ως καθηγητής του Συνταγματικού Δικαίου θεωρείτε δίκαιο το μέτρο του «εκ των υστέρων» επανυπολογισμού των συντάξεων που νόμιμα απονεμήθηκαν και καταβάλλονται «κουρεμένες» στους συνταξιούχους; Με ποια κριτήρια το σχεδιάζετε, έτσι ώστε να είναι «δίκαιο» το μέτρο;
Θεωρώ άδικες και αντισυνταγματικές τις οριζόντιες και αυθαίρετες μειώσεις. Δεν ήθελα, όμως, να βασιστώ στην προσωπική μου επιστημονική ειδίκευση για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα. Για τον λόγο αυτό φρόντισα το ένα τρίτο των μελών της Επιτροπής για τη μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού συστήματος να είναι ανώτατοι δικαστές του Συμβουλίου της Επικρατείας και του Ελεγκτικού Συνεδρίου, οι οποίοι εξέτασαν αυτό το θέμα αναλυτικά και ειδικά. Η γενική άποψη που επικράτησε είναι ότι ένα σύστημα αντικειμενικού υπολογισμού που θα βασίζεται στον μισθό, σε ένα δίκαιο ποσοστό αναπλήρωσης (δίκαιο με την έννοια της αποκατάστασης εισοδήματος συγκρίσιμου με αυτό του μισθού) και στα συνολικά έτη καταβολής εισφορών ανταποκρίνεται πλήρως στη συνταγματική επιταγή για ισότητα και στις συνταγματικές προβλέψεις του άρθρου 25 για την κοινωνική ασφάλιση.
Ποιο ποσοστό αναπλήρωσης του μισθού εκτιμάτε ότι δίνει πραγματικό κίνητρο ασφάλισης στους «εν ενεργεία» και είναι ικανοποιητικό για τους σημερινούς και αυριανούς «απόμαχους» της εργασίας;
Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στη φάση ποσοτικής ανάλυσης των δεδομένων και καθορισμού των ποσοστών αυτών, που θα αποτελέσουν και το βασικό θέμα διαπραγμάτευσης με τους δανειστές. Δεν μπορώ, συνεπώς, να σας πω αριθμούς. Θα πρέπει, πάντως, να είναι υψηλότερο για τους χαμηλόμισθους και να εξασφαλίζει σε όλους αξιοπρεπή σύνταξη, όχι σύνταξη φιλοδώρημα.
Θα προβλέπεται η ανασύσταση του αποθεματικού που έχουν «χάσει» πριν και μετά την κρίση τα Ταμεία; Αν ναι, ποιοι θα πληρώσουν;
Οπωσδήποτε πρέπει να ξαναδημιουργηθούν τα αποθεματικά των ταμείων, τα οποία ληστεύθηκαν από την κακοδιαχείριση του παλαιοκομματισμού και το PSI. Αυτό όμως δεν μπορεί να συμβεί από τη μία στιγμή στην άλλη, θα πρέπει να βρεθούν νέοι πόροι και καλύτερη αξιοποίηση της περιουσίας των ταμείων, κυρίως της ακίνητης, που έχει μείνει εν πολλοίς αναξιοποίητη. Υπάρχουν πολλές σχετικές προτάσεις από τους κοινωνικούς εταίρους αλλά και την Επιτροπή που θα εξετασθούν στο άμεσο μέλλον.
Πόσα Ταμεία θα μείνουν; Θα δοθεί δυνατότητα αυτοτελούς λειτουργίας όσων τυχόν θα μπορούσαν, από ίδιους πόρους, να απονέμουν στο μέλλον παροχές χωρίς κρατική χρηματοδότηση;
Επιδίωξή μου θα είναι να δοθεί ακόμη μια ευκαιρία σε όσα επικουρικά ταμεία θελήσουν να μετατραπούν σε επαγγελματικά ταμεία, προφανώς μετά από πλήρη αναλογιστική μελέτη και κάλυψη της δαπάνης καταβολής των συντάξεων των νυν συνταξιούχων. Τα κύρια ταμεία όμως θα ενοποιηθούν. Θα προτείνω όμως στην τελική κυβερνητική απόφαση να προβλεφθεί η διατήρηση του ΟΓΑ και του ΝΑΤ ως αυτοτελών νομικών προσώπων για την άσκηση των μη συνταξιοδοτικών τους αρμοδιοτήτων.
Θα υπάρχει μεταβατική περίοδος για το νέο τρόπο υπολογισμού των συντάξεων ή θα επηρεαστούν και όσοι βρίσκονται κοντά στη συνταξιοδότηση, όπως συνέβη με τα «κλειδωμένα» ηλικιακά όρια που ήταν χαμηλότερα από το 62ο και το 67ο;
Θα πρέπει να έχετε υπόψη σας ότι οι μακρές μεταβατικές περίοδοι των προηγούμενων νόμων είναι προφανές ότι επιδίωκαν να στείλουν τον λογαριασμό στην επόμενη γενιά. Εγώ είμαι καταρχήν υπέρ της εφαρμογής ενιαίων κανόνων σε όλους όσοι βρίσκονται σε όμοια κατάσταση. Όλα όμως τελούν υπό εξέταση.
Καθορισμός εισφορών με κοινά κριτήρια
Τι  θα γίνει με τις ασφαλιστικές εισφορές που σε άλλους κλάδους είναι υψηλές (και λειτουργούν ως αντικίνητρο ασφάλισης) και σε άλλους χαμηλές (π.χ ΟΓΑ);
Πρόκειται για ένα εξαιρετικά περίπλοκο θέμα. Για παράδειγμα, ενδεχόμενη μερική αναστροφή της μείωσης των εργοδοτικών εισφορών, στις οποίες προχώρησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις χωρίς καμιά αναλογιστική μελέτη, θα επέτρεπε η προσαρμογή του δημοσιονομικού κόστους να μη θίξει τις συντάξεις. Ακούω όμως με προσοχή τις σχετικές ενστάσεις φορέων, όπως η ΕΣΕΕ, που συμμετέχει δημιουργικά στον δημόσιο διάλογο και θεωρεί ότι κάτι τέτοιο θα επιβάρυνε υπέρμετρα τις επιχειρήσεις, ιδίως τις μικρομεσαίες. Το μόνον που μπορώ να σας πω αυτή τη στιγμή για τις εισφορές είναι ότι μετά τη μεταρρύθμιση θα είναι πλέον ευθέως ανάλογες με το εισόδημα (όπως άλλωστε και οι συντάξεις) και θα καθορίζονται με κοινά κριτήρια για όλους, χωρίς εξαιρέσεις και προνόμια. Ειδικά για τις εισφορές των αγροτών θα ληφθεί μέριμνα να υπάρχουν κλίμακες που να αντιστοιχούν και σε πολύ χαμηλά εισοδήματα των κατ’ επάγγελμα αγροτών και να φτάσουν στο τελικό τους ύψος σταδιακά, όχι άμεσα.
imerisia
Διαβάστε Περισσότερα » "Κατρούγκαλος: Ολοι οι ασφαλισμένοι σε ΙΚΑ, ΟΓΑ και ΝΑΤ"

Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών

Με ευρύτατη πλειοψηφία εγκρίθηκε από την Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, καθώς η κυβέρνηση και η πλειοψηφία της αντιπολίτευσης παραμέρισαν τις επιμέρους διαφορές τους και συμφώνησαν στην ανάγκη διασφάλισης των τραπεζικών καταθέσεων.

Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε επί της αρχής από τις ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, των ΑΝΕΛ, της ΝΔ, της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, του Ποταμιού και της Ένωσης Κεντρώων ενώ ΚΚΕ και Χ.Α καταψήφισαν.

Η αξιωματική αντιπολίτευση ψήφισε και το σύνολο των άρθρων εκφράζοντας επιφυλάξεις δια του εισηγητή της Χρήστου Σταϊκούρα για το πρώτο άρθρο σημειώνοντας «δίνετε μεγαλύτερο ρόλο στους Θεσμούς για την επιλογή μελών διακυβέρνησης του ΤΧΣ. Πολύ περισσότερο από ότι δινόταν στο παρελθόν με κίνδυνο των αφελληνισμό των τραπεζών».

Ο κ. Γιάννης Μανιάτης δήλωσε ότι η Δημοκρατική Συμπαράταξη δηλώνει «παρών» στο άρθρο 4 καθώς όπως είπε δεν έγινε δεκτή η τροπολογία Βενιζέλου για να περνούν από την Βουλή οι υπουργικές αποφάσεις που αφορούν το ΤΧΣ. Ο κ. Χάρης Θεοχάρης σημείωσε το Ποτάμι καταψηφίζει το 2ο άρθρο « γιατί δεν έχει πρόνοια για μικροομολογιούχους» ενώ τέλος ο κ. Γιώργος Καρράς από την Ένωση Κεντρώων δήλωσε ότι το κόμμα του ψηφίζει όλα τα άρθρα.

protothema
Διαβάστε Περισσότερα » "Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών"

Μήνυμα Ντράγκι: Πρώτα οι μεταρρυθμίσεις και μετά η ελάφρυνση του χρέους

Την πεποίθησή του πως το ελληνικό χρέος θα χρειαστεί κάποιου είδους ελάφρυνση για να καταστεί βιώσιμο, εφόσον όμως η ελληνική κυβέρνηση εφαρμόσει τις μεταρρυθμίσεις που προβλέπονται στη συμφωνία που έχει κάνει με τους εταίρους και δανειστές της, εκφράζει ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζα σε συνέντευξη του στην ιταλική εφημερίδα «Il Sole 24 Ore».

Στη μακροσκελή του συνέντευξη ο Μάριο Ντράγκι επαναλαμβάνει πως οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις είναι απαραίτητες για τις σύνολο των κρατών-μελών της Ευρωζώνης, τονίζοντας πως παρόλο που δεν είναι δημοφιλείς, καθώς οι πολίτες καταβάλουν σήμερα το αντίτιμο για τα μελλοντικά οφέλη, η δέσμευση των κυβερνήσεων να τις εφαρμόσουν θα συμβάλει στην ανάπτυξη της ζώνης του ευρώ.

«Το ελληνικό χρέος μπορεί να καταστεί βιώσιμο εάν, πρώτον η ελληνική κυβέρνηση συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις που απορρέουν από το πρόγραμμα που έχει συμφωνήσει αναλαμβάνοντας την ευθύνη και την "κυριότητα" του προγράμματος. Δεύτερον, για να καταστεί βιώσιμο το χρέος απαιτείται μια κάποια ελάφρυνση», υπογραμμίζει ο κ. Ντράγκι και σημειώνει: «Αυτή πρέπει να είναι τέτοια ώστε να εξαλείψει κάθε αμφιβολία για τη μελλοντική βιωσιμότητα του χρέους, εφόσον έχει εκπληρωθεί η πρώτη προϋπόθεση».

Ο πρόεδρος της ΕΚΤ αποφεύγει, πάντως, να δώσει λεπτομέρειες για το είδος της ελάφρυνσης του χρέους, τονίζοντας πως είναι μια απόφαση των κρατών-μελών και όχι της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, λέγοντας, ωστόσο, πως η εμπιστοσύνη ανάμεσα στην ελληνική κυβέρνηση και τους Ευρωπαίους εταίρους της αρχίζει να αποκαθίσταται.

«Ουσιαστικά, η εμπιστοσύνη αποκαθίσταται, κυρίως από την ελληνική κυβέρνηση, η οποία σήμερα συνομιλεί με τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα σε μια ατμόσφαιρα της στενής συνεργασίας. Η διαδικασία ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών θα ξεκινήσει σύντομα, μόλις ολοκληρωθεί και δημοσιευθεί η αξιολόγηση», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Ντράγκι, υπογραμμίζοντας πως παρόλο που είναι πολύ νωρίς για συμπεράσματα, αν κάποιος συγκρίνει τον διάλογο (σ.σ. ανάμεσα σε Ελλάδα και εταίρους), με αυτόν πριν από πέντε ή έξι μήνες, βλέπει μια τεράστια διαφορά.

Αναφορικά με τη «διάσημη» δήλωσή του ότι θα «κάνει ο,τι χρειαστεί» για να σωθεί το κοινό νόμισμα και τους ενδεχόμενους κινδύνους για τη διάλυση της Ευρωζώνης, ο κ. Ντράγκι εμφανίζεται αισιόδοξος, καθώς σύμφωνα με τον ίδιο οι πιθανότητες διάλυσης της Νομισματικής Ένωσης έχουν μειωθεί αισθητά, αν δεν έχουν ήδη εξαφανισθεί. Όπως υποστηρίζει, οι χώρες της Ευρωζώνης έλαβαν μια σειρά από δράσεις, όπως την εφαρμογή διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων κερδίζοντας αξιοπιστία στη δημοσιονομική πολιτική, ωστόσο, επαναλαμβάνει πως υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν ακόμα όσον αφορά στην μελλοντική μορφή της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

«Πρέπει να μπορέσουμε να προτείνουμε έναν δρόμο στους πολίτες της Ε.Ε. και των κρατών -μελών της Ευρωζώνης. Προσπαθήσαμε να το πράξουμε με την έκθεση των Πέντε Προέδρων (σ.σ, Ζαν – Κλοντ Γιούνκερ, Ντόναλντ Τουσκ, Γερούν Ντάισελμπλουμ, Μάρτιν Σουλτς, Μάριο Ντράγκι). Δεν υποστηρίζω πως πρέπει να ακολουθηθεί στο σύνολό της, αλλά είναι κάτι που οι ηγέτες πρέπει να λάβουν υπόψη τους, έχοντας στον νου τους πως ο ορίζοντας δεν θα είναι ανέφελος», είπε.

protothema
Διαβάστε Περισσότερα » "Μήνυμα Ντράγκι: Πρώτα οι μεταρρυθμίσεις και μετά η ελάφρυνση του χρέους"

Αεροπορική τραγωδία στο Σινά: Συνετρίβη ρωσικό Airbus με 224 επιβαίνοντες

Στο πένθος βυθίστηκε η Ρωσία μετά την τραγική είδηση της συντριβής του αεροσκάφους με τους 224 επιβάτες στο βόρειο Σινά νωρίς σήμερα το πρωί, κάτω από αδιευκρίνιστες προς το παρόν συνθήκες.
Σύμφωνα με τα όσα μετέδωσαν διεθνή πρακτορεία τα σωστικά συνεργεία που έφτασαν πρώτα στο Ελ Αρίς, την περιοχή δηλαδή στην οποία συνετρίβη το αεροσκάφος της Kogalymavia, εντόπισαν το αεροσκάφος κομμένο στα δύο.
Το ένα τμήμα της ατράκτου είχε πάρει φωτιά, ενώ το δεύτερο είχε πέσει πάνω σε βραχώδες έδαφος. Μέχρι στιγμής οι διασώστες έχουν απομακρύνει από τα συντρίμμια τουλάχιστον 100 νεκρούς επιβάτες μεταξύ αυτών και τα 17 άτυχα παιδιά που βρίσκονταν στη μοιραία πτήση.
Το χρονικό της συντριβής
Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία το αεροσκάφος απογειώθηκε το πρωί από το Σαρμ Ελ Σεΐχ με 217 επιβάτες (200 ενήλικες και 17 παιδιά) και επταμελές πλήρωμα με προορισμό την Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας.
Όλοι οι επιβάτες ήταν Ρώσοι πολίτες και είχαν επιλέξει το αιγυπτιακό θέρετρο στην Ερυθρά Θάλασσα για ολιγοήμερες διακοπές μιας και στη Ρωσία τα σχολεία είναι κλειστά αυτή την εποχή. Τα πρώτα στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας αναφέρουν πως 23 λεπτά μετά την απογείωσή του αεροσκάφος και ενώ βρισκόταν 31.000 πόδια πάνω από τη χερσόνησο του Σινά ο πιλότος διαπίστωσε μηχανολογικά προβλήματα και ζήτησε από τον πύργο ελέγχου του Καΐρου αλλαγή πορείας και αναγκαστική προσγείωση στην Αιγυπτιακή πρωτεύουσα.
Ωστόσο δεν πρόλαβε να αντιδράσει μιας και σύμφωνα με το Flightradar24 το αεροσκάφος έχανε ύψος με μεγάλη ταχύτητα περίπου 6.000 πόδια το λεπτό δηλαδή 1800 μέτρα το λεπτό. Μετά την απώλεια του στίγματος από τα ραντάρ σήμανε συναγερμός στις αιγυπτιακές Αρχές, ενώ οι πρώτες πληροφορίες ήταν συγκεχυμένες και κάποιοι έσπευσαν να πουν πως το αεροσκάφος ήταν ασφαλές στον τουρκικό εναέριο χώρο.
Όμως η επικοινωνία με τις τουρκικές Αρχές αλλά και τα επιπλέον στοιχεία επιβεβαίωσαν την τραγωδία κάτι που παραδέχθηκε και επισήμως η αιγυπτιακή κυβέρνηση λίγο αργότερα.
Το αεροσκάφος, είναι τύπου Airbus A-321.«Σύμφωνα με τα στοιχεία μας, υπήρχαν 212 επιβάτες και 7 μέλη πληρώματος στο αεροπλάνο» σημείωσε η πρεσβεία της Ρωσίας στο Κάιρο.ενώ αρχικά όλες οι άλλες πηγές έκαναν λόγο για 217 επιβάτες και 7μελές πλήρωμα.
«Δυστυχως, όλοι οι επιβάτες της πτήσης 9268 της Kogalymavia από το Σαρμ ελ Σέιχ για την Αγία Πετρούπολη είναι νεκροί» ανέφερε, στα ρωσικά, η πρεσβεία με μηνύματά της σε ιστοτόπους κοινωνικής δικτύωσης.
Νοσοκομειακές πηγές και πηγές των αιγυπτιακών υπηρεσιών ασφαλείας επιβεβαίωσαν ότι δεν υπάρχουν επιζώντες.

Σύμφωνα με πηγές των υπηρεσιών ασφαλείας, οι διασώστες έχουν εντοπίσει επίσης το μαύρο κουτί του αεροσκάφους που περιέχει τα δεδομένα της πτήσης.
Στην περιφέρεια του Βόρειου Σινά, όπου συνετρίβη το Airbus, έχει κηρυχθεί κατάσταση έκτακτης ανάγκης και τα νοσοκομεία διατάχθηκαν να είναι σε ετοιμότητα για να υποδεχτούν τα θύματα ανέφερε στον ιστότοπό της η εφημερίδα Al-Ahram.
Πιθανότατα λόγω τεχνικού προβλήματος η πτώση
Από την πρώτη επισκόπηση στο σημείο της συντριβής του ρωσικού Airbus στο Σινά, φαίνεται ότι το αεροσκάφος της εταιρίας Kogalymavia κατέπεσε πιθανότατα λόγω τεχνικού προβλήματος, ανέφεραν πηγές των υπηρεσιών ασφαλείας στο Βόρειο Σινά.
Περίπου 150 πτώματα, πολλά από τα οποία απανθρακωμένα, βρέθηκαν σε ακτίνα 5 χιλιομέτρων γύρω από το σημείο της συντριβής, πρόσθεσαν οι ίδιες πηγές. Το αεροπλάνο έπεσε κάθετα, με αποτέλεσμα μεγάλα τμήματά του να τυλιχθούν στις φλόγες.
Η ρωσική υπηρεσία ασφάλειας των μεταφορών Rostransnadzor ξεκίνησε ήδη ελέγχους για να διαπιστώσει αν η αεροπορική εταιρεία τηρούσε τους κανονισμούς ασφαλείας. Η δημόσια τηλεόραση Rossiya 24 μετέδωσε μάλιστα ότι αξιωματούχοι ερευνούν τα γραφεία της εταιρείας στη Μόσχα και έχουν κατασχέσει ορισμένα έγγραφα.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Interfax, σε προηγούμενο έλεγχο ρουτίνας, τον Μάρτιο του 2014, η Rostransnadzor είχε εντοπίσει παραβιάσεις όμως η εταιρεία φρόντισε να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς μέσα στο χρονικό περιθώριο που της είχαν δώσει οι αρχές.
Από το Παρίσι, η κατασκευάστρια εταιρεία Airbus δήλωσε έτοιμη να παράσχει τη βοήθειά της στις έρευνες για το δυστύχημα. Στην ανακοίνωσή της σημειώνει ότι το συγκεκριμένο Airbus A321-200 ήταν ηλικίας 18 ετών και ανήκε στην Metrojet (άλλη ονομασία της Kogalymavia) από το 2012. Είχε πραγματοποιήσει σχεδόν 21.000 πτήσεις συνολικής διάρκειας 56.000 ωρών και διέθετε κινητήρες IAE-V2500. Η Airbus τόνισε ότι είναι έτοιμη να παράσχει πλήρη τεχνική υπηστήριξη στις γαλλικές ερευνητικές αρχές και στις αρχές που θα αναλάβουν να ερευνήσουν την υπόθεση.
Η ρωσική ομοσπονδιακή υπηρεσία ασφάλειας της αεροπορίας Rosaviatsia πάντως, εκτίμησε σήμερα, ότι δεν έχει ακόμη κανέναν στοιχείο για να αποδώσει τη συντριβή του ρωσικού Airbus A321 στη Αίγυπτο σε βλάβη, σε λάθος των μελών του πληρώματος ή σε εξωτερικούς παράγοντες, μετέδωσε το ειδησεογραφικό πρακτορείο RIA.
"Μέχρι να υπάρξουν αξιόπιστες αποδείξεις για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη (η συντριβή) δεν έχει κανένα νόημα να προτείνουμε και να συζητάμε διάφορες εκδοχές" ανέφερε σε ανακοίνωσή της η υπηρεσία, σύμφωνα με το πρακτορείο.
Οι σοροί των νεκρών θα μεταφερθούν αεροπορικώς στο Κάιρο.
Σύμφωνα με τα ρωσικά ειδησεογραφικά πρακτορεία, το αεροσκάφος είχε ναυλωθεί από το τουριστικό πρακτορείο Brisco που δραστηριοποιείται κυρίως στην Τουρκία και την Αίγυπτο, δυο χώρες που προτιμούν οι Ρώσοι τουρίστες για τις διακοπές τους.
Η εταιρεία Kogalymavia, που λειτουργεί από το 2012 με την ονομασία Metrojet, ιδρύθηκε το 1993 με το όνομα Kolavia. Διαθέτει δύο αεροσκάφη Α320 και επτά Α321 και κατατάσσεται 19 στη Ρωσία όσον αφορά τον αριθμό των επιβατών που μεταφέρει, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία των ρωσικών αρχών πολιτικής αεροπορίας. Το 2010 ένα από τα αεροσκάφη της, ένα Tupolev 154 που είχε ναυλωθεί από την εταιρεία Taban πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στο αεροδρόμιο της Μασχάντ του Ιράν με αποτέλεσμα να τραυματιστούν πολλοί από τους επιβάτες του.
Το Α321 που συνετρίβη σήμερα πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση το 1997 για τη λιβανέζικη εταιρεία MEA. Κατόπιν πουλήθηκε στην Onur Air, στη Saudi Arabian Airlines, επανήλθε στην κατοχή της Onur Air και πετούσε για την Kogalymavia από το 2012.

Πένθος στη Ρωσία 
Κι ενώ οι αιγυπτιακές εισαγγελικές αρχές διέταξαν τη διεξαγωγή έρευνας για τα αίτια της συντριβής του αεροσκάφους, σημειώνοντας πάντψς πως δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι το αεροπλάνο κατερρίφθη, ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν εξέφρασε τα συλλυπητήριά του στις οικογένειες των θυμάτων από τη συντριβή του ρωσικού Airbus στη χερσόνησο του Σινά, διατάζοντας παράλληλα την αποστολή ομάδων Ρώσων διασωστών στην περιοχή.
Το γραφείο Τύπου του Κρεμλίνου ανακοίνωσε ότι ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν κήρυξε την 1η Νοεμβρίου ημέρα εθνικού πένθους.
Σύμφωνα με τα ρωσικά ειδησεογραφικά πρακτορεία, που επικαλούνται το γραφείο Τύπου του Κρεμλίνου, ο πρόεδρος Πούτιν έδωσε εντολή στα υπουργεία Υγείας και Αντιμετώπισης Εκτάκτων Περιστατικών να παράσχουν άμεση βοήθεια στους συγγενείς των θυμάτων.
Ο πρόεδρος «έδωσε εντολή στον υπουργό Αντιμετώπισης Εκτάκτων Περιστατικών (...) Βλαντίμιρ Πουτσόφ να στείλει αμέσως, κατόπιν συμφωνίας με τις αιγυπτιακές αρχές, το αεροσκάφος του υπουργείου στην Αίγυπτο» για να συμμετάσχει στις έρευνες στο σημείο της συντριβής, ανακοίνωσε το Κρεμλίνο.
Παράλληλα, ο πρωθυπουργός Ντμίτρι Μεντβέντεφ κάλεσε τον υπουργό Μεταφορών να μεταβεί στο Κάιρο για να οργανώσει την επιχείρηση παροχής βοήθειας στα θύματα και τους οικείους τους.
Εξάλλου, η Επιτροπή Ερευνών της Ρωσίας ξεκίνησε προκαταρκτική εξέταση σε βάρος της αεροπορικής εταιρείας Kogalymavia, στην οποία ανήκει το Airbus, με βάση ένα άρθρο που αφορά την «παραβίαση κανόνων πτήσης και προετοιμασίας των πτήσεων». Δεν διευκρινίστηκε αν η Μόσχα θεωρεί υπαίτια την εταιρεία για τη συντριβή, ωστόσο ο υπουργός Πολιτικής Αεροπορίας της Αιγύπτου, Μοχάμεντ Χοσάμ Κεμάλ, τόνισε ότι ακόμη είναι «πάρα πολύ νωρίς για να καθοριστούν τα αίτια» της τραγωδίας.
Eν τω μεταξύ, με ανάρτησή του στο Twitter το αποκαλούμενο Ισλαμικό Κράτος στην Αίγυπτο υποστηρίζει ότι κατέρριψε το ρωσικό αεροσκάφος που κατέπεσε σήμερα στη χερσόνησο του Σινά, λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο του Σαρμ ελ Σέιχ.
«Οι στρατιώτες του Χαλιφάτου πέτυχαν να καταρρίψουν ένα ρωσικό αεροσκάφος στην επαρχία του Σινά, που μετέφερε περισσότερους από 220 Ρώσους σταυροφόρους οι οποίοι σκοτώθηκαν όλοι» ανέφερε το μήνυμα της τζιχαντιστικής οργάνωσης που ισχυρίζεται ότι προχώρησε στην ενέργεια αυτή σε «αντίποινα» για τη ρωσική επέμβαση στη Συρία.
Την ανάληψη της ευθύνης εκ μέρους του παρακλαδιού του ΙΚ στην Αίγυπτο μετέδωσε και ο ιστόποτος Aamaq ο οποίος χρησιμοποιείται ως ημιεπίσημο «πρακτορείο» των τζιχαντιστών.
Ρώσος υπουργός Μεταφορών:  Ανακριβείς οι ισχυρισμοί ότι το αεροπλάνο καταρρίφθηκε
Οι ισχυρισμοί ότι το ρωσικό επιβατικό αεροσκάφος που συνετρίβη στην Αίγυπτο καταρρίφθηκε από τρομοκράτες "δεν μπορούν να θεωρηθούν ακριβείς" δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της Ρωσίας Μαξίμ Σοκόλοφ μιλώντας στο πρακτορείο Interfax.
"Τώρα, σε διάφορα μέσα ενημέρωσης, υπάρχουν πληροφορίες ότι το ρωσικό επιβατικό (...) υποτίθεται ότι καταρρίφθηκε από αντιαεροπορικό πύραυλο που εκτόξευσαν οι τρομοκράτες. Η πληροφορία αυτή δεν μπορεί να θεωρηθεί ακριβής", φέρεται να είπε ο υπουργός, σύμφωνα με το πρακτορείο.
"Είμαστε σε στενή επαφή με τους Αιγύπτιους συναδέλφους μας και τις αεροπορικές αρχές της χώρας αυτής. Προς το παρόν, δεν διαθέτουν καμία πληροφορία που να επιβεβαιώνει αυτούς τους υπαινιγμούς", συνέχισε.
Αιγύπτιοι αξιωματούχοι που μίλησαν στο πρακτορείο Sputnik ανέφεραν εξάλλου ότι από την πρώτη εικόνα που έχουν από το σημείο της συντριβής, αποκλείουν την πιθανότητα δολιοφθοράς στο αεροπλάνο.
Το Airbus A321 που εκτελούσε την πτήση 9268 από το Σαρμ ελ Σέιχ στην Αγία Πετρούπολη κατέπεσε στο Σινά με αποτέλεσμα να σκοτωθούν οι 217 επιβάτες του και τα επτά μέλη του πληρώματος.
Ο τρόπος που είναι διασκορπισμένα τα συντρίμμια και τα πτώματα "αποκλείει την πιθανότητα να εξερράγη το αεροπλάνο στον αέρα", είπε μία πηγή.
Ελέγχουν στοιχεία από τον τελευταίο ανεφοδιασμό του ρωσικού Airbus
Ελέγχους σε δείγματα καυσίμων από τον τελευταίο ανεφοδιασμό που έκανε το ρωσικό Airbus A321 που κατέπεσε σήμερα στο Σινά, πραγματοποιεί η ρωσική Ερευνητική Επιτροπή, σύμφωνα με το πρακτορείο RIA επικαλούμενο τον εκπρόσωπο της υπηρεσίας.
Το αεροσκάφος της εταιρείας Kogalymavia είχε ανεφοδιαστεί για τελευταία φορά στην πόλη Σαμάρα.
Ο εκπρόσωπος της Επιτροπής, Βλαντίμιρ Μάρκιν, είπε ότι οι ερευνητές ανακρίνουν τα πρόσωπα που συμμετείχαν στην προετοιμασία του αεροσκάφους και του πληρώματος ενώ κάνουν έρευνες και στο αεροδρόμιο Ντομοντέντοβο της Μόσχας, όπου έχει την έδρα της η εταιρεία.
Είχε προηγηθεί ανακοίνωση για την έναρξη έρευνας σε βάρος της εταιρείας.

 Lufthansa και Air France θα αποφεύγουν τον εναέριο χώρο του Σινά μετά τη συντριβή
Δύο από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης αποφάσισαν να δώσουν εντολή στα αεροσκάφη τους να αποφεύγουν τον εναέριο χώρο πάνω από την χερσόνησο του Σινά, ενώ αναμένονται διευκρινίσεις σχετικά με τα αίτια της συντριβής του ρωσικού αεροσκάφους στην περιοχή σήμερα.
Η γερμανική εταιρεία Lufthansa και η γαλλική Air France- KLM έλαβαν την απόφαση να αποφεύγουν τα αεροσκάφη τους την περιοχή για λόγους ασφαλείας, δήλωσαν σήμερα εκπρόσωποι τύπου των δύο εταιρειών.
«Λάβαμε την απόφαση να αποφεύγουμε την περιοχή λόγω της κατάστασης και επιπλέον λόγω του γεγονότος ότι τα αίτια της συντριβής δεν έχουν ξεκαθαριστεί» είπε μία εκπρόσωπος τύπου της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας.
«Θα συνεχίσουμε να αποφεύγουμε την περιοχή μέχρι να διευκρινιστεί το τι προκάλεσε τη συντριβή» προσέθεσε η ίδια.
Η Lufthansa εκτελεί λιγότερες από 10 πτήσεις καθημερινά πάνω από την περιοχή, επισήμανε η αξιωματούχος.
«H Air France επιβεβαιώνει ότι εφαρμόζει, για προληπτικούς λόγους, το μέτρο αυτό, να αποφεύγονται (δηλαδή) οι πτήσεις πάνω από την ζώνη του Σινά» σημείωσε από την πλευρά της η εκπρόσωπος τύπου της γαλλικής αεροπορικής εταιρείας.
ethnos
Διαβάστε Περισσότερα » "Αεροπορική τραγωδία στο Σινά: Συνετρίβη ρωσικό Airbus με 224 επιβαίνοντες"

Την παραίτηση Καμμένου λόγω Γιαννακόπουλου ζήτησε ο Θεοχάρης

Την παραίτηση του Πάνου Καμμένου από την κυβέρνηση, λόγω των sms με τον φαρμακοβιομήχανο Δημήτρη Γιαννακόπουλο ζήτησε ο βουλευτής του Ποταμιού Χάρης Θεοχάρης.

Υπενθυμίζεται ότι ο πρόεδρος των ΑΝΕΛ είχε αναφέρει στην Ολομέλεια της Βουλής ότι ο επιχειρηματίας του έστελνε μηνύματα στο κινητό προτείνοντάς του πρόσωπα για υπουργοποίηση.

Από την πλευρά του ο κ. Θεοχάρης, κατά την διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, υποστήριξε ότι η ύπαρξη των μηνυμάτων εγείρει μείζον πολιτικό ζήτημα για τον κυβερνητικό εταίρο.

Απάντηση, έδωσε ο κ. Θανάσης Παπαχριστόπουλος, σημειώνοντας: «Πρώτη φορά άκουσε ο κ. Θεοχάρης ότι επιχειρηματίες ανέβαζαν και κατέβαζαν κυβερνήσεις και πρωθυπουργούς; Αυτή η δουλοπρέπεια όμως τελείωσε οριστικά».

«Ο πρόεδρος των ΑΝΕΛ είχε το θάρρος της γνώμης του να δημοσιοποιήσει την εμπλοκή κάποιου μεγαλοπαράγοντα. Η ενέργεια αυτή αποτελεί για εμάς τιμή και νομίζω για όλο το Σώμα εκτός από τον κ. Θεοχάρη», είπε.

zougla
Διαβάστε Περισσότερα » "Την παραίτηση Καμμένου λόγω Γιαννακόπουλου ζήτησε ο Θεοχάρης"

EKT: Από 4,4 έως 14,4 δις οι κεφαλαιακές ανάγκες των 4 συστημικών τραπεζών


Κεφάλαια τουλάχιστον 4,391 δισ. ευρώ θα πρέπει να αντλήσουν οι εγχώριες τράπεζες από ιδιώτες επενδυτές προκειμένου να διατηρήσουν τον ιδιωτικό τους χαρακτήρα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του stress test που ανακοίνωσε το πρωί του Σαββάτου η ΕΚΤ οι εγχώριες τράπεζες χρειάζονται 4,391 δισ. ευρώ με βάση το βασικό και 14,4 με βάση το δυσμενές σενάριο του stress test.

Αναλυτικότερα οι κεφαλαιακές ανάγκες με βάση το βασικό σενάριο διαμορφώνονται στα 263 εκατ. ευρώ και στα 2,7 δισ. με το δυσμενές για την Alpha Bank, στα 339 εκατ. ευρώ και 2,1 δισ. αντίστοιχα για την Eurobank, στα 1,576 εκατ. ευρώ και 4,6 δισ. ευρώ για την Εθνική Τράπεζα ενώ για την Τράπεζα Πειραιώς οι ανάγκες με βάση το βασικό σενάριο διαμορφώνονται στα 2,2 δισ. ευρώ και στα 4,9 δισ. ευρώ με βάση το δυσμενές. Η Τράπεζα Αττικής παρουσιάζει υστέρηση ύψους 857 εκατ. ευρώ στο βασικό σενάριο και 1.021 εκατ. ευρώ στο δυσμενές, χωρίς όμως να έχουν προσμετρηθεί οι ενέργειες κεφαλαιακής υποστήριξης της Τράπεζας.

Οι διοικήσεις των τραπεζών εμφανίζονται ικανοποιημένες από το αποτέλεσμα υπογραμμίζοντας ότι αντανακλά την ανθεκτικότητα του κλάδου σε ένα εξαιρετικά δύσκολο και απαιτητικό περιβάλλον. Και οι τέσσερις συστημικές τράπεζες εμφανίζονται αισιόδοξες ότι θα προσελκύσουν κεφάλαια που θα ξεπεράσουν τις απαιτήσεις του βασικού σεναρίου. Μάλιστα η Eurobank, με ανάγκες για το δυσμενές σενάριο 2,1 δισ. ευρώ και η Alpha Bank με 2,7 δισ. ευρώ αισιοδοξούν ότι μπορεί να καλύψουν το σύνολο των κεφαλαιακών αναγκών.

Σε λίγη ώρα θα συνεδριάσουν τα Δ.Σ. των τραπεζών για να ενεργοποιήσουν τις διαδικασίες για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου ενώ θα δημοσιοποιήσουν και τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου τα οποία δεν είχαν δημοσιευτεί εξαιτίας της εκκρεμότητας του stress test.

kathimerini
Διαβάστε Περισσότερα » "EKT: Από 4,4 έως 14,4 δις οι κεφαλαιακές ανάγκες των 4 συστημικών τραπεζών"

Κάρτα υγείας για πρόσφυγες και μετανάστες θεσπίζει το υπουργείο

Στη θέσπιση κάρτας υγείας για πρόσφυγες και μετανάστες προχωρά το υπουργείο Υγείας μέσα στον επόμενο μήνα, όπως δήλωσε ο γγ Δημόσιας Υγείας Γιάννης Μπασκόζος στο Πρακτορείο FM.

Ο κ. Μπασκόζος είπε ακόμη ότι συστήνεται μία επιτροπή, η οποία θα εισηγηθεί, και θα αποφασιστεί από την πολιτική ηγεσία, ένα Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την κάλυψη υγείας προσφύγων και μεταναστών, το οποίο σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής θα μπορεί να δώσει μια λύση με πρόγραμμα.

Ο γγ Δημόσιας Υγείας παρέσχε επίσης της διαβεβαίωση ότι στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης θα υπάρχει πρόβλεψη για ψυχολογική υποστήριξη με άρτια εκπαιδευμένο επιστημονικό προσωπικό, για όλους αυτούς τους ανθρώπους, γιατί όπως είπε «η ψυχολογική στήριξη, ίσως είναι και το πιο σοβαρό μέτρο προστασίας της υγείας τους, που μπορείς να λάβεις».

zougla
Διαβάστε Περισσότερα » "Κάρτα υγείας για πρόσφυγες και μετανάστες θεσπίζει το υπουργείο"

Ναύπακτος: Επίθεση από πολίτες σε συνεργείο του ΙΚΑ που διενεργούσε ελέγχους

Ενταση κατά τη διάρκεια εμποροπανήγυρης στη Ναύπακτο ανάμεσα σε πολίτες και μέλη κλιμακίου της επιθεώρησης εργασίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Nafpaktianews.grόταν πολίτες διαπίστωσαν ότι πραγματοποιούνται έλεγχοι, απευθύνθηκαν φραστικά προς τους υπαλλήλους της υπηρεσίες λέγοντας τους ότι δεν έχουν δουλειά να ελέγχουν φτωχούς ανθρώπους.

Στη συνέχεια, μια ηλικιωμένη γυναίκα,σήκωσε το μπαστούνι της και προσπάθησε να επιτεθεί στους εν λόγω υπαλλήλους λέγοντας πως το παιδί της είναι άνεργο και ότι θα έπρεπε να τους αφήσουν να δουλέψουν . 

Με την παρέμβαση όμως της αστυνομίας και του σωματείου Μικροπωλητών της εμποροπανήγυρης, η παρεξήγηση λύθηκε, ενώ οι σχετικοί έλεγχοι συνεχίστηκαν κανονικά.
Διαβάστε Περισσότερα » "Ναύπακτος: Επίθεση από πολίτες σε συνεργείο του ΙΚΑ που διενεργούσε ελέγχους"

Πανό του ΚΚΕ υπέρ των προσφύγων στην Ακρόπολη

Δύο μεγάλα πανό ύψωσαν νωρίς το πρωί του Σαββάτου στην Ακρόπολη μέλη του ΚΚΕ και της ΚΝΕ, σε ένδειξη αλληλεγγύης στους πρόσφυγες.

Στα πανό είναι γραμμένα στα ελληνικά και τα αγγλικά μηνύματα υπέρ των προσφύγων, με τους διαδηλωτές να ζητούν να υπάρξουν άμεσα μέτρα στήριξης για αυτούς τους ανθρώπους.

«ΕΕ και ΝΑΤΟ κάνουν τη Μεσόγειο θάλασσα νεκρών. Να σταματήσει τώρα το έγκλημα. Αλληλεγγύη και άμεσα μέτρα στήριξης των προσφύγων», αναγράφεται στα πανό που ανεμίζουν από την Ακρόπολη.

protothema
Διαβάστε Περισσότερα » "Πανό του ΚΚΕ υπέρ των προσφύγων στην Ακρόπολη"

Κλειστά πορθμεία σε όλη τη χώρα, λόγω κακοκαιρίας

Κλειστή, εξ αιτίας των ακραίων καιρικών συνθηκών που επικρατούν, είναι η πορθμειακή γραμμή Πέραμα-Παλούκια Σαλαμίνας, ενώ αντίθετα λειτουργεί η γραμμή από την Πάχη Μεγάρων στην Φανερωμένη Σαλαμίνας.

Κλειστές είναι και οι γραμμές Ρίο–Αντίρριο, Κεραμωτής Καβάλας–Θάσου και Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη.

Από τα λιμάνια του Πειραιά της Ραφήνας και του Λαυρίου τα πλοία φεύγουν κανονικά.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Διαβάστε Περισσότερα » "Κλειστά πορθμεία σε όλη τη χώρα, λόγω κακοκαιρίας"

Πορεία μελών του Συντονιστικού Ενάντια στον Φράχτη του Έβρου

Μέλη του Συντονιστικού Ενάντια στον Φράχτη του Έβρου αναχώρησαν λίγο μετά τις 9.00 το πρωί από το κέντρο της Θεσσαλονίκης με πέντε λεωφορεία με τελικό προορισμό τις Καστανιές Έβρου, όπου θα συμμετάσχουν σε πορεία με αίτημα την κατάργηση του φράχτη στα σύνορα.

Η πορεία στον Έβρο αποτελεί την κεντρική κινητοποίηση του Συντονιστικού Ενάντια στον Φράχτη, πρωτοβουλίας που δημιουργήθηκε πριν από μερικούς μήνες στη Θεσσαλονίκη με αίτημα την απομάκρυνση του φράχτη στα σύνορα, τον οποίο χαρακτηρίζει «σύμβολο αποκλεισμού» και «αιτία των πνιγμών προσφύγων και μεταναστών στο Αιγαίο».

Στην πορεία διαμαρτυρίας στον Έβρο παίρνουν μέρος αντίστοιχες πρωτοβουλίες που έχουν δημιουργηθεί στην Αθήνα και στην Κομοτηνή και μέλη της Νεολαίας του ΣΥΡΙΖΑ.

Οι συμμετέχοντες στην πανελλαδική κινητοποίηση αναχώρησαν με πέντε λεωφορεία από τη Θεσσαλονίκη και δύο από την Αθήνα. Με λεωφορεία και ΙΧ ταξιδεύουν προς τον Έβρο διαδηλωτές από τη Λάρισα, τα Γιάννενα, το Βόλο και την Πάτρα.

zougla
Διαβάστε Περισσότερα » "Πορεία μελών του Συντονιστικού Ενάντια στον Φράχτη του Έβρου"

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ BLOGS

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news