Την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου
Πάτρα-Πύργος υπέγραψε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας
Καραμανλής, μετά την τελική έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Πρόκειται για το έργο, το οποίο είχε «σαλαμοποιήσει» η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ
το 2015, χωρίζοντάς το σε 8 ξεχωριστές εργολαβίες, με αποτέλεσμα να
βαλτώσει. Τον Ιούλιο του 2019, η κυβέρνηση της ΝΔ παρέλαβε την υπόθεση
σε τέλμα.
Ειδικότερα, στο 1ο τμήμα δεν είχε γίνει καμία απολύτως εργασία και ο
ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος γιατί δεν είχε εγγυητική. Στο 2ο, αντί για
33% είχαμε πρόοδο εργασιών στο 14%. Αυτό ήταν και το καλύτερο από τα 8,
στο 3ο τμήμα, δεν έγινε καμία εργασία γιατί εκκρεμούσε στο ΣτΕ, ενώ στο
4ο, δεν έγινε καμία εργασία, ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος γιατί δεν
είχε εγγυητική. Στο 5ο, υπήρχε υλοποίηση εργασιών μόνο στο 0,12%, στο 6ο
τμήμα μόνο στο 2%, στο 7ο μόνο στο 0,62%. Στο 8ο, μετά από υλοποίηση
εργασιών μόνο στο 0,1%, ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος.
Υπό αυτά τα δεδομένα η κυβέρνηση αποφάσισε να εντάξει το έργο των 75
χλμ. στην Ολυμπία Οδό, διεκδικώντας την έγκριση και χρηματοδότησή του
από κοινοτικούς θεσμούς.
Αναφορικά με τις τελευταίες εξελίξεις, ο κ. Καραμανλής δήλωσε:
«Η αλήθεια είναι σκληρή: ένα έργο που σήμερα θα ήταν έτοιμο, καθώς
είχε δημοπρατηθεί ενιαίο το 2014, άγγιξε τα όρια της απόλυτης
καταστροφής, εξαιτίας της επιθυμίας του ΣΥΡΙΖΑ να σπάσει σε 8 κομμάτια.
Ξέρουμε όλοι γιατί.
Με την επιμονή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και τη συστηματική
δουλειά που κάναμε στο Υπουργείο Υποδομών κ Μεταφορών καταφέραμε να
‘‘αναστήσουμε’’ το έργο της Πατρών – Πύργου. Δεσμευθήκαμε ότι θα κάνουμε
ότι περνάει από το χέρι μας για να ξαναφέρουμε το έργο στις ράγες της
υλοποίησης. Τίποτε δεν ήταν εύκολο. Υπήρξαν εμπόδια, εσωτερικά και
εξωτερικά. Όμως τόσο οι μελέτες όσο και το σχέδιό μάς έπεισαν τις
Βρυξέλλες ότι το έργο είναι σημαντικό και θα βοηθήσει την περιοχή.
Για να έρθει σήμερα με τον πλέον επίσημο και πανηγυρικό τρόπο η
εκτελεστική αντιπρόεδρος, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, αρμόδια για την Πολιτική
Ανταγωνισμού να εγκρίνει το σχέδιο της ελληνικής κυβέρνησης και να πει
ευθαρσώς: ‘‘Η κατασκευή του τμήματος Πάτρας – Πύργου της Ολυμπίας Οδού
θα συμβάλει στην ανάπτυξη των σχετικών περιοχών και των οικονομικών
δραστηριοτήτων σε αυτές τις περιοχές. Η εν λόγω απόφαση επιτρέπει στην
Ελλάδα να στηρίξει την κατασκευή αυτής της σημαντικής υποδομής, η οποία
αποτελεί μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου και αναμένεται επίσης να
βελτιώσει σημαντικά τις συνθήκες οδικής ασφάλειας στην περιοχή’’.
Διανύσαμε ένα μακρύ δρόμο, που φθάνει σήμερα στην τελευταία του
στροφή. Και τώρα οφείλουμε να τρέξουμε για να δώσουμε στους πολίτες της
Ηλείας, της Πάτρας, της Πελοποννήσου, στους χιλιάδες επισκέπτες, ένα
δρόμο που τους αξίζει. Ένα δρόμο, στον οποίο δεν θα θρηνούμε κάθε ημέρα
θύματα…
Σήμερα δεν είναι μόνο ημέρα ικανοποίησης. Αλλά και αλήθειας.
Πλέον μπορούμε να πούμε με ειλικρίνεια, ότι το έργο αυτό, όχι απλά
κινδύνεψε λόγω της τακτικής της τότε συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αλλά
ήταν ουσιαστικά άλλο ένα έργο από αυτά που θα έμεναν απραγματοποίητα.
Κι εδώ θα χρησιμοποιήσω τα ίδια τα λόγια του ΣΥΡΙΖΑ: ‘‘Η ευθύνη έχει
ονοματεπώνυμο’’. Όντως! Το δικό του. Όπως και η επιτυχία έχει
ονοματεπώνυμο: της Κυβέρνησης της ΝΔ».
Ο υφυπουργός Υποδομών και μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε:
«Μετά από 2 και πλέον χρόνια το έργο του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα –
Πύργος μπαίνει και πάλι στις ράγες, αφού μετά και την έγκριση της
Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού DG-COMP στις αρχές του επόμενου έτους
ξεκινά.
Αποτελεί δικαίωση για εμάς η θετική έκβαση αυτής της υπόθεσης αφού
αποτελούσε τη μοναδική σοβαρή επιλογή που διαθέταμε προκειμένου να
απαλλαγούμε από την κατάτμηση του έργου σε 8 εργολαβίες που επιχείρησε
ανεπιτυχώς η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Με προσωπικές παρεμβάσεις του ίδιου του Πρωθυπουργού Κυριάκου
Μητσοτάκη εξασφαλίσαμε τρεις εγκρίσεις από τις αρμόδιες υπηρεσίες της
Ε.Ε. προκειμένου να επαναφέρουμε το έργο στην παραχώρηση της ΟΛΥΜΠΙΑΣ
ΟΔΟΥ, όπως σχεδιάστηκε και δημοπρατήθηκε.
Ο νέος άξονας θα έχει διατομή αυτοκινητοδρόμου, με ταχύτητα μελέτης
120 χλμ/ώρα και θα περιλαμβάνει γέφυρες, τεχνικά έργα και όλες τις
προβλέψεις των υπόλοιπων αυτοκινητοδρόμων στη χώρα.
Το έργο λοιπόν θα ξεκινήσει στις αρχές του 2022, με χρόνο κατασκευής
τους 40 μήνες, όμως τα πρώτα 56 χλμ. ξεκινώντας από τον Πύργο θα δοθούν
σε κυκλοφορία πριν τα 3 χρόνια.
Εντός του 2024 λοιπόν, ένα σημαντικό έργο για την Αχαΐα, την Ηλεία,
τη Πελοπόννησο και ολόκληρη την Ελλάδα θα ξεκινήσει να αποδίδεται στους
πολίτες.
Αυτή ήταν η δέσμευση που πήραμε έναντι των πολιτών το 2019 και αυτή κάνουμε πράξη σήμερα.
Με αξιοπιστία, σεβασμό στα χρήματα των Ελλήνων πολιτών και προσήλωση
στο μεγάλο στόχο της ανάπτυξης, προχωράμε με λίγα λόγια και πολλά έργα»
mononews