Παράλληλα διατάχθηκε η διενέργεια ένορκης διοικητικής εξέτασης σε βάρος τους.
ΑΜΠΕ /naftemporiki
ΑΜΠΕ /naftemporiki
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε σήμερα τη θέση του σχετικά με σχέδιο κανόνων της ΕΕ σχετικά με την ανάπτυξη σταθμών φόρτισης και εφοδιασμού με εναλλακτικά καύσιμα (π.χ. με υδρογόνο) για αυτοκίνητα, φορτηγά, τρένα και αεροπλάνα, και με τη χρήση βιώσιμων οχημάτων. Οι νέοι κανόνες αποτελούν μέρος της δέσμης μέτρων προσαρμογής στον στόχο του 55% για το 2030 («Fit for 55»), δηλαδή του σχεδίου της ΕΕ για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990 έως το 2030.
Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν να θέσουν ελάχιστους υποχρεωτικούς εθνικούς στόχους για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, σύμφωνα με τους οποίους τα κράτη μέλη θα πρέπει να υποβάλουν τα σχέδιά τους σχετικά με τον τρόπο επίτευξης των εν λόγω στόχων έως το 2024.
Σύμφωνα με το κείμενο που εγκρίθηκε, θα πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένας σταθμός ηλεκτρικής φόρτισης για αυτοκίνητα ανά 60 χλμ. κατά μήκος των κύριων οδών της ΕΕ έως το 2026. Η ίδια απαίτηση θα ισχύει για τα φορτηγά και τα λεωφορεία, αλλά μόνο στα κεντρικά διευρωπαϊκά δίκτυα και με πιο ισχυρούς σταθμούς. Θα υπάρξουν ορισμένες εξαιρέσεις για τις εξόχως απόκεντρες περιοχές, τα νησιά και τους δρόμους με ελάχιστη κυκλοφορία, σύμφωνα με το τελικό κείμενο και τη σχετική επίσημη ανακοίνωση.
Το ΕΚ προτείνει, επίσης, τη δημιουργία περισσότερων σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο κατά μήκος των κύριων οδών της ΕΕ (ανά 100 χλμ. σε αντίθεση με κάθε 150 χλμ., όπως προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή) και να ολοκληρωθεί το εν λόγω εγχείρημα γρηγορότερα (έως το 2028 αντί έως το 2031).
Οι εναλλακτικοί σταθμοί ανεφοδιασμού θα πρέπει να εξυπηρετούν όλα τα οχήματα ανεξαρτήτως κατασκευαστή και η πληρωμή θα πρέπει να είναι εύκολη. Θα πρέπει ακόμη να αναγράφουν τις τιμές ανά κιλοβατώρα (kWh) ή ανά κιλό, οι οποίες «θα πρέπει να είναι οικονομικά προσιτές και συγκρίσιμες».
Οι ευρωβουλευτές επιθυμούν επίσης να δημιουργηθεί «μια κοινή πλατφόρμα για τα δεδομένα εναλλακτικών καυσίμων στην ΕΕ έως το 2027, η οποία θα παρέχει πληροφορίες σχετικά με τη διαθεσιμότητα, τους χρόνους αναμονής και τις τιμές σε διάφορους σταθμούς σε ολόκληρη την Ευρώπη».
Το ΕΚ υιοθέτησε τη θέση του για το σχέδιο κανόνων της ΕΕ για τη χρήση ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών στις θαλάσσιες μεταφορές.
Το ΕΚ επιθυμεί «ο ναυτιλιακός τομέας να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία κατά 2% από το 2025, 20% από το 2035 και 80% από το 2050 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2020». (Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε μείωση κατά 13% και 75%).
Τα μέτρα θα ισχύσουν «για τα πλοία ολικής χωρητικότητας άνω των 5.000 τόνων, τα οποία ευθύνονται κατ’ αρχήν για το 90% των εκπομπών διοξειδίων του άνθρακα, για το σύνολο της ενέργειας που χρησιμοποιείται επί των πλοίων εντός ή μεταξύ λιμένων της ΕΕ, και για το 50% της ενέργειας που χρησιμοποιείται εν πλω όταν ο λιμένας αναχώρησης ή κατάπλου βρίσκεται εκτός της ΕΕ ή στις εξόχως απόκεντρες περιοχές της».
Οι ευρωβουλευτές «έθεσαν επίσης ως στόχο το 2% στη χρήση ανανεώσιμων καυσίμων και υποχρέωσαν τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα επιβατηγά πλοία να χρησιμοποιούν ηλεκτρική τροφοδότηση
από ξηράς ενώ είναι ελλιμενισμένα στα κύρια λιμάνια της ΕΕ από το 2030,
μέτρο που θα μειώσει σημαντικά την ατμοσφαιρική ρύπανση», όπως
υπογραμμίζεται στη σχετική ανακοίνωση.
Το ΕΚ, «προκειμένου να
εξασφαλιστεί η συμμόρφωση με τους κανόνες, τάσσεται υπέρ της θέσπισης
κυρώσεων», ενώ «τα έσοδα που θα προκύπτουν θα πρέπει να διοχετεύονται
στο Ταμείο Ωκεανών και να συμβάλλουν στην απαλλαγή του ναυτιλιακού τομέα
από τις ανθρακούχες εκπομπές, την ενεργειακή απόδοση και τις
τεχνολογίες πρόωσης μηδενικών εκπομπών».
Ο εισηγητής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων Ismail Ertug (Σοσιαλιστές, Γερμανία) δήλωσε: «Επί του παρόντος διαθέτουμε 377.000 σταθμούς φόρτισης στην ΕΕ, αλλά αυτό αντιστοιχεί στο μισό του στόχου που θα έπρεπε να είχε επιτευχθεί εάν οι χώρες της ΕΕ τηρούσαν τις υποσχέσεις τους. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές και να αναπτύξουμε γρήγορα τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων για να διασώσουμε την Πράσινη Συμφωνία».
Ο εισηγητής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τα βιώσιμα ναυτιλιακά καύσιμα Jörgen Warborn (ΕΛΚ, Σουηδία) τόνισε: «Αυτή είναι μακράν η πιο φιλόδοξη οδός για την απαλλαγή των θαλάσσιων μεταφορών από τις ανθρακούχες εκπομπές. Η θέση του Κοινοβουλίου διασφαλίζει ότι οι στόχοι μας για το κλίμα θα επιτευχθούν γρήγορα και αποτελεσματικά, διασφαλίζοντας αφενός την ανταγωνιστικότητα του ναυτιλιακού τομέα, αφετέρου ότι δεν θα σημειωθεί λεγόμενη διαρροή άνθρακα και δε θα χαθούν θέσεις εργασίας».
Η διαπραγματευτική εντολή για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων εγκρίθηκε με 485 ψήφους υπέρ, 65 κατά και 80 αποχές και για τα βιώσιμα ναυτιλιακά καύσιμα με 451 ψήφους υπέρ, 137 και 54 αποχές.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είναι πλέον έτοιμο να αρχίσει διαπραγματεύσεις με τα κράτη μέλη.
newsbeast
news
protothema
newsit
«Έκλεισα τρία ραντεβού με την κοπέλα. Συναντήθηκα δύο φορές μαζί της, αλλά δεν προχώρησα σε σεξουαλική επαφή. Τη μία φορά της έδωσα 50 ευρώ και τη δεύτερη 70 ευρώ. Την πέρασα για 17χρονη» λέει στην κατάθεσή του ο 33χρονος, εκ των συλληφθέντων.
«Δεν υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία, οι κατηγορίες του είναι μόλις τρεις σελίδες γενικές και αόριστες σε ένα σώμα δικογραφίας 2000 σελίδων» δηλώνει ο δικηγόρος του, Ιωάννης Μπαρκαγιάννης.
«Συναντήθηκα δύο φορές με την κοπέλα. Δεν ήρθα σε σεξουαλική επαφή μαζί της. Είναι ψηλό και εύσωμο κορίτσι και την πέρασα για 18 με 20 ετών» λέει από την πλευρά του ο 34χρονος προφυλακιστέος.
«Επικοινώνησα μέσω γραπτών μηνυμάτων με το κορίτσι και της ζήτησα να μου στείλει φωτογραφία της. Μου είπε ότι είναι 17 ετών. Όταν είδα τη φωτογραφία κατάλαβα ότι δεν είναι 17 ετών και σταμάτησα εκεί τη συνομιλία. Δε συναντήθηκα ποτέ μαζί της» λέει ο 36χρονος.
Στο μεταξύ, αίσθηση προκαλεί η πληροφορία ότι μεταξύ των ανδρών που συνομιλούσαν με το προφίλ της 12χρονης, φέρεται να είναι και ένας αστυνομικός, που υπηρετεί στη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αθηνών. Ο ίδιος αμέσως τέθηκε σε πειθαρχικό έλεγχο, με εντολή του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη Τάκη Θεοδωρικάκου.
Ο ίδιος φέρεται να αντάλλασσε μηνύματα με το 12χρονο κορίτσι που φέρεται να εκδιδόταν από τον Ηλία Μίχο. Ο ένστολος νεαρής ηλικίας χρησιμοποιούσε διαδικτυακή εφαρμογή, ενώ μέχρι στιγμής δεν φέρεται να είχε συναντήσει διά ζώσης το παιδί.
«Του είχα εμπιστοσύνη γιατί έβλεπα αστυνομικούς, εν ενεργεία και μη, να συχνάζουν στο μαγαζί του» λέει η μητέρα της 12χρονης.
Τα επόμενα 24ωρα αναμένεται η έκδοση νέων ενταλμάτων σύλληψης.
Ως προς τις πληροφορίες για επαφές του Ηλία Μίχου με το Αστυνομικό τμήμα του Κολωνού, και για το αν έχουν διερευνηθεί αυτές οι πληροφορίες, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ, ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Λευτέρης Οικονόμου, υπογράμμισε:
«Όλα διερευνώνται. Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή κάποια διαπίστωση η οποία να είναι ποινικού χαρακτήρα. Εάν προκύψει ο,τιδήποτε που θα σηματοδοτήσει είτε πειθαρχικές είτε ποινικές ευθύνες, να είστε απόλυτα βέβαιος ότι και εσείς και οι τηλεθεατές μας ότι αυτές θα αποδοθούν τάχιστα.
Μάλιστα, η Ελληνική Αστυνομία έχει και την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων, η οποία κάνει την αυτοκάθαρση της από μόνη της, κινείται γρήγορα και το τελευταίο διάστημα έχουν αποταθεί κάποιοι αστυνομικοί.
Αρνείται οποιαδήποτε εμπλοκή σχετικά με τον οίκο ανοχής που φέρεται να εξέδιδε τη 12χρονη, ο Ηλίας Μίχος ο οποίος βρίσκεται από το μεσημέρι του περασμένου Σαββάτου στις φυλακές των Γρεβενών ως βασικός κατηγορούμενος της υπόθεσης βιασμού και μαστροπείας της 12χρονης στον Κολωνό.
«Δεν έχω πάει ποτέ την 12χρονη σε οίκο ανοχής. Δεν έχω καμία επαφή με την οικογένειά μου, δεν με έχουν επισκεφθεί, δεν θέλουν καν να μου μιλάνε» ισχυρίζεται ο ίδιος, μιλώντας στο MEGA.
ertnewsnewsit
iatronet