facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Χρόνια Πολλά σε όλους από το ΔΗΜΟΣΙΟ ΓΡΑΝΑΖΙ

Ευχόμαστε σε όλους Καλά Χριστούγεννα με αγάπη, υγεία και αισιοδοξία! Σας ευχόμαστε Χρόνια Πολλά και κάθε δυνατή ευτυχία για το νέο έτος!

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2019

Απλήρωτα φορο-πρόστιμα από το... 1976

Σχεδόν το 1/3 του συνόλου των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο είναι πρόστιμα που επιβλήθηκαν από το... 1976 έως και το 2018 σε χιλιάδες επιχειρήσεις, ελεύθερους επαγγελματίες και λοιπά φυσικά και νομικά πρόσωπα, για έκδοση ή λήψη πλαστών και εικονικών φορολογικών στοιχείων, για μη έκδοση ή για ανακριβή έκδοση φορολογικών στοιχείων και πλήθος άλλων παραβάσεων του ισχύσαντος μέχρι το 2013 Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων.
Το συνολικό ύψος των απλήρωτων αυτών προστίμων ανερχόταν σε 31,56 δισ. ευρώ την 31η-12-2017 και σε 32,28 δισ. ευρώ την 31η-12-2018.
Οι υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) εξακολουθούν να θεωρούν τα ποσά αυτά ως χρωστούμενα από τους φορολογούμενους, παρότι γνωρίζουν ότι είναι απίθανο να τα εισπράξουν, δεδομένου ότι έχουν εκτιναχθεί στα ύψη και είναι αδύνατο να εξοφληθούν από τους οφειλέτες τους, οι οποίοι στη συντριπτική τους πλειονότητα έχουν χρεοκοπήσει κι έχουν βάλει «λουκέτο».
Την τραγελαφική αυτή κατάσταση αποκαλύπτουν αφενός η έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου επί του απολογισμού και του ισολογισμού του κράτους για το 2016, η οποία υποβλήθηκε στη Βουλή, αφετέρου τα στοιχεία που ανακοίνωσε πρόσφατα η ΑΑΔΕ για τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο.
Ευρήματα έκθεσης
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το συνολικό ύψος των οφειλών προς το Δημόσιο που είχαν καταστεί ληξιπρόθεσμες και παρέμεναν ανείσπρακτες στις 31-12-2018 ανερχόταν σε 104,22 δισ. ευρώ ή 56,42% του ΑΕΠ.
Από το ποσό αυτό, τα βεβαιωθέντα πρόστιμα που αφορούν σε παραβάσεις του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων (ΚΒΣ) έφθαναν τα 32,284 δισ. ευρώ, δηλαδή ανέρχονταν σε ποσοστό 31% των συνολικών ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τη Φορολογική Διοίκηση, δηλαδή έφθαναν σε επίπεδο λίγο χαμηλότερο από το 1/3 των συνολικών χρεών.
Τα στοιχεία που έλαβε το Ελεγκτικό Συνέδριο από την ΑΑΔΕ για την παλαιότητα των οφειλόμενων προστίμων του ΚΒΣ, καθώς επίσης και για την ταυτότητα των οφειλετών των ποσών αυτών δείχνουν, εξάλλου, ότι:
α) Ποσοστό 12,25% ή ποσό 3,956 δισ. ευρώ των οφειλών των φορολογουμένων από πρόστιμα του ΚΒΣ αφορά την περίοδο 1976-2005, δηλαδή στα 30 από τα 43 χρόνια της περιόδου στην οποία συσσωρεύτηκαν όλα τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο.
β) Το υπόλοιπο ποσοστό 87,75%, το οποίο αντιστοιχεί σε ποσό 28,329 δισ. ευρώ περίπου, κατανέμεται στα έτη 2006-2018.
γ) Το 37,1% των απαιτήσεων του Δημοσίου από πρόστιμα αφορά φυσικά πρόσωπα (ελεύθερους επαγγελματίες και μισθωτούς), το 53,40% ανώνυμες εταιρείες και εταιρείες περιορισμένης ευθύνης και το υπόλοιπο 9,5% σε λοιπά νομικά πρόσωπα.
Αμφίβολη εισπραξιμότητα
Το Ελεγκτικό Συνέδριο επισημαίνει ότι «ενώ μεγάλο μέρος των ανωτέρω απαιτήσεων είναι αμφιβόλου εισπραξιμότητας, εντούτοις δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα, και κατά πάγια τακτική, σχετική πρόβλεψη απομείωσής τους, καθώς δεν έχει εκδοθεί η προβλεπόμενη στην παράγραφο 3.4.2. του κεφαλαίου 3 του άρθρου 1 του π.δ/τος 15/2011 απόφαση του υπουργού Οικονομικών».
Τονίζει επίσης ότι: «Η εκτίμηση της εισπραξιμότητας των βεβαιωθέντων πέραν της δεκαετίας εσόδων και η συνακόλουθη διαγραφή των ανεπίδεκτων είσπραξης απαιτήσεων αποτελούν αναγκαίες ενέργειες, ώστε ο προϋπολογισμός να παρουσιάζει την πραγματική εικόνα του εισπρακτέου υπολοίπου, όπως προβλέπεται στις διατάξεις του άρθρου 33 του ν. 4270/2014, που θεσπίζουν την αρχή της ειλικρίνειας για τη διαχείριση των οικονομικών του Δημοσίου».
Προσθέτει, τέλος, ότι «παρατηρείται αναποτελεσματικότητα στην είσπραξη των επιβαλλόμενων προστίμων, που καταδεικνύει την αδυναμία διασύνδεσης ποινής και φορολογικής συμμόρφωσης».
naftemporiki
Διαβάστε Περισσότερα » "Απλήρωτα φορο-πρόστιμα από το... 1976"

Καταστηματάρχες: Ο αντικαπνιστικός «έριξε» τον τζίρο έως και 60%

Για σημαντική πτώση του τζίρου στα καταστήματά τους το πρώτο Σαββατοκύριακο της πλήρους εφαρμογής του αντικαπνιστικού νόμου, κάνουν λόγο οι ιδιοκτήτες καφέ και εστιατορίων.

Σε προάστια της Αττικής οι επιχειρηματίες είδαν τα έσοδα τους μειωμένα έως και 60%-70% την Παρασκευή και το Σαββατοκύριακο, όπως λέει στο insider.gr, ο Γιώργος Καββαθάς, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων.

Ο κ. Καββαθάς επισημαίνει ότι τις πρώτες μέρες εφαρμογής του νόμου, ο κόσμος προσπαθεί ακόμα να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και αρκετοί ήταν εκείνοι που προτίμησαν να μη βγουν. Σύμφωνα με τα πρώτα μηνύματα που έλαβε η Ομοσπονδία από επιχειρηματίες, όπως λέει, η κίνηση σε καφέ και εστιατόρια ήταν μειωμένη την Παρασκευή και το Σάββατο ενώ σε κάποιες περιοχές εκτός του κέντρου της Αθήνας η εικόνα ήταν απογοητευτική.

Σύμφωνα με το insider.gr αναφορικά με τους ελέγχους και τα πρόστιμα ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων επανέλαβε ότι ο νόμος, σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες, έχει ασάφειες. Σημειώνει παράλληλα πως τα περισσότερα πρόστιμα που κόπηκαν τις πρώτες μέρες είχαν σχέση με το ποιος χώρος θεωρείται εξωτερικός και ποιος όχι.

Ο κ. Καββαθάς τόνισε παράλληλα ότι η Ομοσπονδία θα επιδιώξει τις επόμενες μέρες συνάντηση με τα αρμόδια υπουργεία ώστε να υπάρξουν οι σχετικές διευκρινίσεις.

aftodioikisi
Διαβάστε Περισσότερα » "Καταστηματάρχες: Ο αντικαπνιστικός «έριξε» τον τζίρο έως και 60%"

Θεοδωρικάκος: Διπλές εκλογές αν δεν συναινέσει ο Τσίπρας σε εκλογικό νόμο

Πρόσκληση στον Αλέξη Τσίπρα να εγκαταλείψει την απλή αναλογική και να συζητήσει με την κυβέρνηση για ένα διαφορετικό εκλογικό σύστημα απηύθυνε ο υπουργός εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος. «Ο κ. Τσίπρας πρέπει να σκεφτεί πιο ψύχραιμα, πιο ώριμα και πιο υπεύθυνα και να κάνει πράξη αυτό που λέει, ότι θέλει να αποτελεί μια εναλλακτική λύση στο πολιτικό σύστημα της χώρας. Η απλή αναλογική ανήκει σε μια άλλη εποχή και για τον ΣΥΡΙΖΑ και για τη χώρα και σίγουρα είναι ένα εκλογικό σύστημα που δημιουργεί τεράστια προβλήματα Είναι αναποτελεσματικό όσον αφορά την κυβερνησιμότητα και τελικά πολιτικές δυνάμεις που διεκδικούν την εξουσία δεν αντιλαμβάνομαι κανένα λόγο να θέλουν την απλή αναλογική», τόνισε ο υπουργός μιλώντας στο Action 24.

Ο υπουργός Εσωτερικών σημείωσε, παράλληλα, ότι αν δεχθεί την πρόταση του η κυβέρνηση να συζητήσει μαζί του σε πνεύμα διαλόγου και συναίνεσης. «Ο κ. Τσίπρας θα έπρεπε αυτή τη στιγμή να βγει και να πει ότι ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης δέχεται να πάμε σε ένα άλλο εκλογικό σύστημα, να το συζητήσουμε αυτό πιο είναι, να γίνει διάλογος και να υπάρξει και συναίνεση. Η απλή αναλογική δεν οδηγεί σε κυβερνήσεις, θα περίμενα μία τέτοια υπεύθυνη τοποθέτηση και προσωπικά θέλω να δω ποια θα είναι η στάση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης», κατέληξε.

Θεοδωρικάκος: Ή συναινεί ο Τσίπρας ή πάμε σε διπλές εκλογές

Στην παρατήρηση ότι για τον ΣΥΡΙΖΑ η απλή αναλογική είναι θέση αρχής ο κ. Θεοδωρικάκος κάλεσε τον κ. Τσίπρα να μεταβάλει και αυτή τη φορά θέση διαφορετικά δεν υπάρχει άλλος δρόμος, όπως είπε, από τις διπλές εκλογές.

«Ο κ. Τσίπρας έχει τινάξει στον αέρα πολλές φορές θέματα για τα οποία ισχυριζόταν ότι ήταν θέσεις αρχές για το ΣΥΡΙΖΑ δεν θα είναι η πρώτη φορά που θα μεταβάλει στάση. Και αυτή τη φορά καλά θα κάνει να το κάνει και να μεταβάλει στάση θα κάνει καλό και στη χώρα για να αποφύγουμε την ταλαιπωρία και την περιπέτεια των διπλών εκλογών που δεν έχουν κανένα απολύτως νόημα. Ο μόνος τρόπος για να μην υπάρξουν διπλές εκλογές είναι να συναινέσει ο κ. Τσίπρας σε ένα άλλο εκλογικό νόμο αλλιώς δεν υπάρχει άλλος δρόμος».

protothema
Διαβάστε Περισσότερα » "Θεοδωρικάκος: Διπλές εκλογές αν δεν συναινέσει ο Τσίπρας σε εκλογικό νόμο"

Κατατέθηκε στη Βουλή το φορολογικό νομοσχέδιο -Τι περιλαμβάνει (έγγραφα)

Κατατέθηκε στη Βουλή το βράδυ της Τρίτης το φορολογικό νομοσχέδιο. Σύμφωνα με πληροφορίες, έως το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να εισαχθεί στην Επιτροπή Οικονομικών για επεξεργασία.
Το νέο φορολογικό νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει μικρές αλλαγές σε σχέση με το κείμενο που δόθηκε προς διαβούλευση. Η ψήφισή του αναμένεται να γίνει έως τις 20 Δεκεμβρίου μαζί με τον προϋπολογισμό.
Οι αλλαγές που προτείνονται, είναι αποτέλεσμα των παρατηρήσεων που δέχτηκε το υπουργείο Οικονομικών στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης, αλλά και παρεμβάσεις του οικονομικού επιτελείου.
Όπως αναφέρει η κυβέρνηση σε ανακοίνωσή της «είναι ένα νομοσχέδιο τομή, με το οποίο επιδιώκεται η επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας, η άμεση βελτίωση των οικονομικών δεικτών της χώρας, η ελάφρυνση της φορολογίας φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων και η υποβοήθηση της οικονομικής δραστηριότητας του παραγωγικού σκέλους της ελληνικής κοινωνίας.  Παράλληλα, με το φορολογικό νομοσχέδιο παρέχονται σημαντικά κίνητρα για την προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων και κεφαλαίων που θα καταστήσουν την Ελλάδα ελκυστικό επενδυτικό προορισμό.  Είναι η πρώτη φορά μετά την είσοδο της χώρας στην κρίση που κατατίθεται προς ψήφιση στη Βουλή φορολογικό νομοσχέδιο με το οποίο μειώνεται δραστικά η φορολογία των επιχειρήσεων, ενώ παράλληλα ανακουφίζονται τα φυσικά πρόσωπα από δυσβάστακτες φορολογικές υποχρεώσεις.  Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο με ξεκάθαρα αναπτυξιακή διάσταση» αναφέρει το Υπ. Οικονομικών..
Το φορολογικό νομοσχέδιο περιλαμβάνει σύμφωνα με το υπ. Οικονομικών:
▪ τη μείωση των φόρων,
▪ τη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη,
▪ τη διαφάνεια και τον περιορισμό της φοροδιαφυγής,
▪ την επέκταση των ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής και τη μετάβαση του φορολογικού συστήματος στην ψηφιακή εποχή,
▪ τη μείωση του γραφειοκρατικού φόρτου της Φορολογικής Διοίκησης και των επιχειρήσεων με ταυτόχρονη ωφέλεια των φορολογουμένων, και
▪ τη διευκόλυνση και προσέλκυση επενδύσεων και κεφαλαίων.
Ειδικότερα:
Με το φορολογικό νομοσχέδιο που κατατίθεται προς ψήφιση, προβλέπονται ρυθμίσεις όπως:
▪ η δραστική μείωση των  φόρων εισοδήματος για νοικοκυριά και επιχειρήσεις,
▪ η μείωση του φόρου μερισμάτων που διανέμουν τα νομικά πρόσωπα,
▪ η επιβράβευση της επιχειρηματικότητας προς όφελος των εργαζομένων και της πραγματικής οικονομίας,
▪ η ευνοϊκή αντιμετώπιση δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και παροχών υπέρ των εργαζομένων,
▪ η προσέλκυση ξένων επενδυτών στην Ελλάδα με ισχυρά επενδυτικά κίνητρα.
Αναλυτικότερα προβλέπονται τα εξής στους επιμέρους τομείς:
Α. Στον τομέα της  φορολογικής  ελάφρυνσης των φυσικών προσώπων και των επιχειρήσεων, οι κυριότερες φορολογικές ελαφρύνσεις περιλαμβάνουν:
▪ Μείωση του συντελεστή φορολογίας εισοδήματος των επιχειρήσεων από το 28% που είναι σήμερα στο 24% για το 2019, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις, ενώ συνεχίζει να ισχύει η μείωση κατά 50% του φορολογικού συντελεστή του πρώτου κλιμακίου της για τις νεοφυείς επιχειρήσεις για τα τρία πρώτα χρόνια λειτουργίας τους. Επισημαίνεται ότι σταθερή βούληση αποτελεί η περαιτέρω μείωση του συντελεστή της φορολογίας εισοδήματος των νομικών προσώπων κατά τα επόμενα έτη, με σκοπό η ελληνική οικονομία να ανακτήσει την ανταγωνιστικότητά της πιο δυναμικά στο ευρωπαϊκό και διεθνές οικονομικό περιβάλλον.
▪ Καθιέρωση εισαγωγικού φορολογικού συντελεστή 9% για φυσικά πρόσωπα, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες, μισθωτούς και συνταξιούχους, από 22% που είναι σήμερα. Με τη μείωση αυτή αναμένεται να ευνοηθούν όχι μόνο όσοι έχουν εισόδημα κάτω των 10.000 ευρώ, αλλά το σύνολο των φορολογουμένων, αφού το εισόδημά τους φορολογείται κλιμακωτά. Επιπλέον, μειώνονται κατά μία ποσοστιαία μονάδα και οι συντελεστές για τα υψηλότερα εισοδήματα.
▪ Καθιέρωση χαμηλού φορολογικού συντελεστή 10% για τα αγροτικά συνεταιριστικά σχήματα με στόχο την ελάφρυνση τους από τα φορολογικά βάρη και την ταυτόχρονη δυνατότητα ανάπτυξης του πρωτογενή τομέα της ελληνικής οικονομίας, μέσω της σύστασης νέων αγροτικών σχημάτων.
▪ Μείωση της προκαταβολής φόρου εισοδήματος στο 95% του φόρου που προκύπτει για τα νομικά πρόσωπα (για το 2018).
Επιπρόσθετα, αναπροσαρμόζεται η μείωση του φόρου εισοδήματος με βάση τον αριθμό των παιδιών, εφαρμόζονται μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ για τη στήριξη ευπαθών ομάδων (βρεφική προστασία), καθώς και για την κοινωνική προστασία και αποκαθίστανται διαπιστωμένες ανισότητες σε βάρος ευπαθών κοινωνικών ομάδων, ήτοι:
▪ Αύξηση του «αφορολόγητου» κατά 1.000 ευρώ για κάθε προστατευόμενο τέκνο, ανεξαρτήτως αριθμού αυτών, ενώ ειδικά για τους πολύτεκνους με 5 παιδιά και άνω δεν ισχύει η μείωση των 20 ευρώ για κάθε 1.000 ευρώ αύξησης του εισοδήματός τους, εφόσον το φορολογητέο τους εισόδημα υπερβαίνει τα 12.000 ευρώ.
▪ Απαλλαγή από την εισφορά αλληλεγγύης όλων των ΑμεΑ με ποσοστό αναπηρίας από 80% και άνω ανεξαρτήτως της μορφής της αναπηρίας.
▪ Μείωση του ΦΠΑ για τα βρεφικά είδη από το 24% που είναι σήμερα στον μειωμένο συντελεστή 13%.
▪ Μείωση του ΦΠΑ για τα κράνη των μοτοσικλετιστών και τα παιδικά καθίσματα από το 24%  που είναι σήμερα στον μειωμένο συντελεστή 13%.
▪ Εξορθολογισμός του τρόπου φορολόγησης των stockoptions, για τα οποία πλέον η υπεραξία από την άσκησή τους, δε θα προστίθεται στα λοιπά εισοδήματα του φορολογούμενου, προκειμένου να υπαχθεί στην φορολόγηση με βάση την κλίμακα, αλλά αντίθετα θα φορολογείται αυτοτελώς με συντελεστή 15%.
▪ Οι καταβολές προς τους εργαζομένους λόγω εξαγοράς ασφαλιστηρίου συμβολαίου τους εξαιτίας της συμμετοχής τους σε εθελούσια έξοδο, δεν αποτελούν πλέον πρόωρη εξαγορά και δεν φορολογούνται με συντελεστή προσαυξημένο κατά 50%.
▪ Αναγωγή των ανείσπρακτων δεδουλευμένων  αποδοχών που εισπράττονται το έτος 2014 και μετά και εφόσον αναγράφονται διακεκριμένα στην ετήσια βεβαίωση αποδοχών που χορηγείται στον δικαιούχο ή προκύπτει με οποιοδήποτε πρόσφορο μέσο το έτος στο οποίο ανάγονται, σε φόρο με βάση τις διατάξεις του έτους που ανάγονται.
▪ Εξορθολογίζονται οι παροχές σε είδος προς τους εργαζομένους με τη μορφή εταιρικού αυτοκινήτου, με τη φορολόγησή τους κλιμακωτά, με βάση τη Λιανική Τιμή Προ Φόρων και με νέους δικαιότερους συντελεστές ανά κλιμάκιο και  με εξαίρεση από τη φορολόγηση ως εισόδημα των οχημάτων που παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς και έχουν Λιανική Τιμή Πώλησης προ Φόρων έως 17.000 ευρώ.
▪ Όσον αφορά τις παροχές σε είδος με τη μορφή δανείου, πλέον ως παροχή σε είδος δεν λογίζεται το σύνολο του ποσού του δανείου, αλλά η διαφορά των τόκων που προκύπτει με βάση το επιτόκιο με το οποίο βαρύνεται το δάνειο που λαμβάνει ο εργαζόμενος και του επιτοκίου με το οποίο θα βαρυνόταν αν λάμβανε το δάνειο με επιτόκιο ίσο με το μέσο επιτόκιο της αγοράς.
▪ Γίνεται διασάφηση ότι η παροχή σε είδος προσμετράται στο εισόδημα αυτού που τη λαμβάνει, κατά το τμήμα της που υπερβαίνει τα 300 ευρώ σε αξία.
▪ Καταργείται η εισφορά 0,6% του ν. 128/1975 στις πιστώσεις factoring και leasing με στόχο τη μείωση του κόστους χρηματοδότησης και συνεπώς λειτουργίας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
▪ Παρατείνεται ο τρόπος φορολόγησης οχημάτων δημοσίας χρήσης.
▪ Τέλος, εξορθολογίζεται ο τρόπος φορολόγησης των εταιρειών επενδύσεων όπως των εταιρειών που επενδύουν σε ακίνητη περιουσία (ΑΕΕΑΠ), των αμοιβαίων κεφαλαίων ακινήτων, των εταιρειών επενδύσεων χαρτοφυλακίου και των ΟΣΕΚΑ με στόχο την ενίσχυση της πραγματοποίησης επενδύσεων.
Β. Συγκαταλέγονται σημαντικά κίνητρα για την προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων και κεφαλαίων. Ειδικότερα:
▪ Με στόχο την προσέλκυση επενδύσεων, αποσαφηνίζεται και απλουστεύεται η νομοθεσία για τη φορολογική κατοικία ενώ παράλληλα θεσπίζεται εναλλακτικός τρόπος φορολόγησης των εισοδημάτων αλλοδαπής προέλευσης με πληρωμή ετήσιου κατ’ αποκοπή φόρου στις περιπτώσεις επενδύσεων άνω των 500.000 ευρώ.
▪ Περαιτέρω, μειώνεται ο συντελεστής φορολόγησης των μερισμάτων από 10% σε 5% και θεσπίζεται η υπό όρους απαλλαγή νομικών προσώπων που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας από το φόρο υπεραξίας μεταβίβασης τίτλων συμμετοχής.
▪ Επίσης, προβλέπεται απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος και την εισφορά αλληλεγγύης των τόκων εταιρικών ομολόγων εισηγμένων σε οργανωμένη αγορά.
▪ Ρυθμίζεται η αγορά για τις ναυλώτριες εταιρίες γυμνών πλοίων (bareboat chartering) και πλοίων υπό χρηματοδοτική μίσθωση, όπως και θέματα φορολογίας ρυμουλκών, αλιευτικών πλοίων και πλοίων δεύτερης κατηγορίας.
Γ. Εισάγονται μέτρα για την επανεκκίνηση της οικονομίας σε σημαντικούς κλάδους με συνεισφορά στο ΑΕΠ της χώρας και που έχουν πληγεί ιδιαίτερα από την οικονομική κρίση. Ειδικότερα:
▪ Αναστέλλεται η επιβολή ΦΠΑ στις οικοδομές με άδεια από 1-1-2006 και εφεξής, ενώ η αναστολή του Φ.Π.Α. καταλαμβάνει και την αντιπαροχή.
▪ Αναστέλλεται η επιβολή του φόρου υπεραξίας στη μεταβίβαση ακινήτων για τρία χρόνια.
▪ Εισάγονται κίνητρα για την πραγματοποίηση δαπανών που θα πραγματοποιηθούν για τη λήψη υπηρεσιών που σχετίζονται με την ενεργειακή, λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση κτιρίων, με τη χορήγηση έκπτωσης φόρου 40% για δαπάνες των σχετικών εργασιών, με συνολικό ύψος δαπάνης τις 16.000 ευρώ, ισόποσα κατανεμημένες σε περίοδο 4 ετών.
▪ Aυξάνεται ο μέγιστος αριθμός των δόσεων της πάγιας ρύθμισης οφειλών από 12 σε 24 και σε ειδικές περιπτώσεις έκτακτων οφειλών από 24 σε 48. Παρέχεται η δυνατότητα ένταξης των ίδιων οφειλών από τον ίδιο οφειλέτη για δεύτερη φορά εάν η ρύθμιση απολεσθεί για οποιοδήποτε λόγο που αφορά σε υπαιτιότητά του.
▪ Μειώνεται το μίσθωμα για την εκμίσθωση δημόσιων ιχθυοτρόφων υδάτων σε αλιευτικούς συνεταιρισμούς από 10% σε 5% επί της αξίας των αλιευμάτων.
Δ. Εισάγονται φορολογικά μέτρα για την ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης, όπως:
▪ Η εισαγωγή δέσμης μέτρων για την προώθηση χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών ρύπων, παρακολουθώντας βέλτιστες πρακτικές άλλων κρατών-μελών. Πιο συγκεκριμένα, δεν λογίζεται ως παροχή σε είδος η χορήγηση αυτοκινήτου οχήματος χαμηλών ή μηδενικών ρύπων. Επιπλέον χορηγείται στην επιχείρηση η δυνατότητα υπερέκπτωσης κατά 30% της δαπάνης για τη μίσθωση αυτοκινήτου μηδενικών ή χαμηλών ρύπων, ενώ και για τη δαπάνη αγοράς, εγκατάστασης και λειτουργίας δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών ρύπων χορηγείται στην επιχείρηση η δυνατότητα υπερέκπτωσης κατά 30% της ανωτέρω  δαπάνης. Τέλος, χορηγείται στην επιχείρηση η δυνατότητα υπεραποσβέσεων με αυξημένους συντελεστές έναντι των υφιστάμενων για την απόκτηση επιβατικών αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων τα οποία είναι χαμηλών ή μηδενικών ρύπων.
▪ Η ενίσχυση της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και των παροχών στους εργαζόμενους, δίδοντας:
– έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων για τις δαπάνες που αφορούν σε δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης,κάρτες απεριορίστων διαδρομών στα ΜΜΜ χωρίς αυτές να αποτελούν εισόδημα για τον εργαζόμενο,
– ενίσχυση της παροχής δωρεών σε χρήμα και σε είδος από ιδρύματα προς το Δημόσιο, μέσω της έκπτωσης από το εισόδημα των δαπανών για δωρεές σε χρήμα ή σε είδος προς το Ελληνικό Δημόσιο και τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης.
Ε. Σημαντική παρέμβαση στην κατεύθυνση της διαφάνειας και του περιορισμού της φοροδιαφυγής είναι οι ρυθμίσεις για την επέκταση των ηλεκτρονικών συναλλαγών. Ειδικότερα:
▪ Οι μισθωτοί, συνταξιούχοι, ελεύθεροι επαγγελματίες και εισοδηματίες θα πρέπει να πραγματοποιούν δαπάνες ίσες με το 30% του πραγματικού τους εισοδήματος με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής.
Επιπρόσθετα, θα πρέπει να σημειωθεί ότι πέραν των ανωτέρω:
  1. Στον υπολογισμό του πραγματικού εισοδήματος δεν περιλαμβάνεται το ποσό της εισφοράς αλληλεγγύης, καθώς και το ποσό της διατροφής διαζευγμένου συζύγου ή τέκνου.
  2. Σε περίπτωση που έχουν πραγματοποιηθεί δαπάνες που αφορούν καταβολές φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων και ΕΝΦΙΑ, δανειακές υποχρεώσεις προς χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και ενοίκια, οι οποίες υπερβαίνουν το 60% του πραγματικού εισοδήματος, το απαιτούμενο ποσοστό δαπανών περιορίζεται από το τριάντα τοις εκατό (30%) στο είκοσι τοις εκατό (20%) του πραγματικού τους εισοδήματος
  3. Στον φορολογούμενο του οποίου έχει κατασχεθεί ο λογαριασμός, το όριο δαπανών περιορίζεται στις πέντε χιλιάδες ευρώ (5.000 €).
  4. Προβλέπονται εξαιρέσεις για φορολογούμενους που έχουν αντικειμενικές δυσκολίες χρήσης ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής.
ΣΤ. Γίνονται παρεμβάσεις για την μείωση του γραφειοκρατικού φόρτου της Φορολογικής Διοίκησης και των επιχειρήσεων, με ταυτόχρονη ωφέλεια των φορολογουμένων.
▪ Γίνεται εφάπαξ διαγραφή οφειλών φυσικών και νομικών προσώπων συνολικής αξίας έως 10 ευρώ ανά φορολογούμενο. Με αυτό τον τρόπο, αφενός αποφορτίζεται η Φορολογική Διοίκηση από το γραφειοκρατικό κόστος για την παρακολούθηση των οφειλών αυτών, ενώ πάνω από 500.000 φορολογούμενοι θα αποκτήσουν και πάλι τη δυνατότητα έκδοσης φορολογικής ενημερότητας, με ότι θετικό αυτό συνεπάγεται για την οικονομική δραστηριότητά τους.
▪ Εφαρμόζεται η περιοδική διαγραφή μικροοφειλών συνολικής αξίας έως 1 ευρώ ανά φορολογούμενο, προκειμένου και με αυτό τον τρόπο να αποφορτιστεί η λειτουργία της Φορολογικής Διοίκησης.
▪ Δίνεται στις επιχειρήσεις η δυνατότητα να διαγράφουν ποσά ληξιπρόθεσμων οφειλών από πελάτες τους, συνολικού ύψους έως 300 ευρώ ανά οφειλέτη, χωρίς να χρειάζεται να έχουν εξασκήσει προηγουμένως όλες τις νόμιμες διαδικασίες για την είσπραξή τους, δεδομένου ότι στην πλειονότητα των περιπτώσεων το κόστος της διαδικασίας είναι υψηλότερο από το ύψος της οφειλής.
▪ Τέλος, επιστρέφεται ή διαγράφεται ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης ΕΦΚ που βεβαιώθηκε για κρασιά τα οποία μέχρι και την τελευταία ημέρα ισχύος του ΕΦΚ κρασιού (31.12.2018) δεν είχαν διατεθεί στην κατανάλωση.
«Τα παραπάνω μέτρα αναμένεται να λειτουργήσουν με  πολλαπλασιαστικά οφέλη για την ελληνική οικονομία και κοινωνία διαμορφώνοντας ένα νέο οικονομικό περιβάλλον  με ευκαιρίες και δυνατότητες για όλους τους πολίτες και τις επιχειρήσεις» καταλήγει το Υπ. Οικονομικών στην ανακοίνωσή του.
aftodioikisi
Διαβάστε Περισσότερα » "Κατατέθηκε στη Βουλή το φορολογικό νομοσχέδιο -Τι περιλαμβάνει (έγγραφα)"

ΔΕΗ: Ξεκινούν τα μεσάνυχτα οι απεργίες της ΓΕΝΟΠ, εξαιρείται η Ρόδος

Από τα μεσάνυχτα απόψε ξεκινούν οι απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων της ΔΕΗ, που έχει προκηρύξει η ΓΕΝΟΠ αντιδρώντας στο νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη επιχείρηση.

Για αύριο είναι προγραμματισμένο συλλαλητήριο διαμαρτυρίας στην πλατεία Συντάγματος στις 5 το απόγευμα.

Από τις απεργιακές κινητοποιήσεις εξαιρείται το νησί της Ρόδου που έχει κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω της κακοκαιρίας.

newsbeast
Διαβάστε Περισσότερα » "ΔΕΗ: Ξεκινούν τα μεσάνυχτα οι απεργίες της ΓΕΝΟΠ, εξαιρείται η Ρόδος"

Έντι Ράμα: Ευχαριστώ τους Έλληνες για τη βοήθειά τους μετά το σεισμό

Την ευγνωμοσύνη του στην Ελλάδα για τη συμπαράσταση αμέσως μετά τον καταστροφικό σεισμό στην Αλβανία, εξέφρασε ο Αλβανός πρωθυπουργός Έντι Ράμα από το Δυρράχιο, κατά την επίσκεψή του στα ερείπια πολυκατοικίας, μαζί με τον υπουργό Εξωτερικών Νίκο Δένδια.

«Αισθανόμαστε καλά γιατί δεν είμαστε μόνοι. Είμαι πάρα πολύ ευγνώμων για όλους τους φίλους και είμαι ειλικρινά πολύ ευγνώμων στον Έλληνα πρωθυπουργό και στον υπουργό Εξωτερικών. Μου τηλεφώνησαν αμέσως και ήθελαν απλά να μάθουν τι να κάνουν και πού να βοηθήσουν. Αυτό είναι απίστευτο και τους ευχαριστώ πολύ, και ευχαριστώ τον ελληνικό λαό» δήλωσε ο κ. Ράμα από το Δυρράχιο όπου επιχειρούν οι μονάδες της ΕΜΑΚ για τον απεγκλωβισμό επιζώντων από κτίριο που κατέρρευσε από τον σεισμό, όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

news
Διαβάστε Περισσότερα » "Έντι Ράμα: Ευχαριστώ τους Έλληνες για τη βοήθειά τους μετά το σεισμό"

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ BLOGS

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news