Ξεκίνησαν οι εργασίες
ανάπλασης της οδού
Πανεπιστημίου, στο τμήμα μεταξύ των οδών
Αμερικής και
Σίνα. Το έργο θα εκτελείται τμηματικά και ο προγραμματισμός των επιμέρους
τεχνικών εργασιών έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την
ελάχιστη δυνατή όχληση σε
πεζούς και οχήματα.
Στο πλαίσιο της εκτέλεσης των έργων, και οι τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας των οχημάτων
θα παραμείνουν ως έχουν, αποδεικνύοντας πως -παρά τις διαβεβαιώσεις και
τα λεγόμενα- και η σημερινή Δημοτική αρχή δεν θέλει να αναλάβει το
όποιο πιθανό «κόστος, να αποφασίσει δραστικά και να αποβάλλει τα οχήματα από το κέντρο της Αθήνας, κάτι που κάνουν σχεδόν όλες η Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες… Χάνεται δηλαδή μία μοναδική ευκαιρία για τη διαμόρφωση της πόλης, παρότι θα δαπανηθούν εκατομμύρια ευρω…
Παράλληλα, οι
επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, θα εξυπηρετούνται κανονικά από τις υφιστάμενες γραμμές των
λεωφορείων και των
τρόλεϊ που κινούνται στην
Πανεπιστημίου, αλλά και τις
στάσεις, χωρίς να υπάρξει καμία
τροποποίηση.
Οι πεζοί θα μοιράζονται το πεζοδρόμιο με τα ηλεκτρικά ή μη ποδήλατα και τα πατίνια δημιουργώντας τις ιδανικές συνθήκες πρόκλησης ατυχημάτων…
Το χρονοδιάγραμμα
Οι πρώτες εργασίες ξεκίνησαν στις 03.00 τα ξημερώματα της Κυριακής και το πρώτο εργοτάξιο θα στηθεί μεταξύ των οδών Αμερικής και Σίνα, στο σημείο της πιλοτικής εφαρμογής. Οι εργασίες θα εκτελεστούν στο υπο-τμήμα Αμερικής – Ομήρου και στο τμήμα Ομήρου – Σίνα.
Αφού ολοκληρωθεί το πρώτο τμήμα, θα παραδοθεί προς χρήση και οι
εργασίες θα μεταφερθούν στο επόμενο. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που
αφορά στο πρώτο μέρος του έργου, προβλέπεται ότι οι εργασίες θα έχουν
ολοκληρωθεί μέσα σε 4 μήνες.
Καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών, τα τεχνικά συνεργεία του Δήμου Αθηναίων και η Δημοτική Αστυνομία θα διασφαλίζουν την απρόσκοπτη και ασφαλή διέλευση των ανθρώπων που μετακινούνται, εργάζονται και κάνουν τις αγορές τους στην ευρύτερη περιοχή.
Σημειώνεται ότι κάθε φορά που ολοκληρώνεται κάποιο τμήμα του έργου, θα υπάρχει από πλευράς του Δήμου Αθηναίων αναλυτική ενημέρωση για τα νέα σημεία των εργασιών, καθώς και για τον χρόνο της έναρξής τους.
Τι προβλέπει το έργο της ανάπλασης
Το έργο θα συνδέσει την πλατεία Συντάγματος με την Ομόνοια μέσω του κεντρικού άξονα της Πανεπιστημίου. Η ανάπλαση στην κεντρικότερη αρτηρία της πρωτεύουσας εκτείνεται σε 19.360 τ.μ. δημόσιου χώρου με στόχο την αισθητική και περιβαλλοντική αναβάθμισή του. Συγκεκριμένα, προβλέπεται διαπλάτυνση των υφιστάμενων πεζοδρομίων, που θα αποδώσει 4.270 τ.μ. στους πεζούς.
Η επιφάνεια των χώρων πρασίνου θα είναι 2.260 τ.μ. και θα περιλαμβάνει μεγάλα γραμμικά παρτέρια.
Εκτός από τα υφιστάμενα πλατάνια και τις ακακίες (συνολικά 167 δέντρα),
θα φυτευτούν και 83 πλατάνια, κατά μήκος των δύο πλευρών του δρόμου.
Στις συμβολές της Πανεπιστημίου με τις κάθετες οδούς, θα δημιουργηθούν ράμπες με ήπια κλίση,
ώστε να εξυπηρετούνται στη μετακίνησή τους τα άτομα με αναπηρία, οι
ηλικιωμένοι και οι οικογένειες με παιδικά καρότσια. Συνολικά 16 φιλικές
διαβάσεις θα δημιουργηθούν κατά μήκος του δρόμου για πρόσθετη οδική
ασφάλεια.
Στα βασικά στοιχεία του σχεδίου ανάπλασης, περιλαμβάνονται 59 υπαίθρια καθιστικά στη σκιά
των δέντρων, ενώ 5 δημόσιες κρήνες με πόσιμο νερό θα δημιουργηθούν με
στόχο να περιοριστεί και η χρήση των πλαστικών μπουκαλιών.
Παράλληλα, στην Πανεπιστημίου θα τοποθετηθούν 112 σύγχρονα φωτιστικά που έχουν το πλεονέκτημα της ελάχιστης κατανάλωσης ενέργειας.
Κίνδυνος ατυχημάτων
Η ανάπλαση της Πανεπιστημίου και ο «Μεγάλος Περίπατος» αποδεικνύεται ότι δεν περιλαμβάνει κανένα απολύτως σχέδιο για φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μετακίνησης όπως είναι τα ποδήλατα και τα πατίνια. Αντίθετα ηλεκτρικά ποδήλατα, σκέιτ και ηλεκτρικά πατίνια καλούνται να μοιραστούν το πεζοδρόμιο, δηλ. μαζί με τους πεζούς, με σοβαρό κίνδυνο ατυχημάτων.
Η επιφανειακή δημόσια συγκοινωνία παραμένει στον ίδιο ανεπαρκή με σήμερα σχεδιασμό, χωρίς πρόβλεψη για μεγαλύτερο χώρο σε περίπτωση αύξησης δρομολογίων ΜΜΜ και επέκτασης του τραμ ενώ η απλή διαπλάτυνση των πεζοδρομίων καταλήγει να υπηρετεί κυρίως την ομαλότερη ροή των ΙΧ, καθώς ο αριθμός των λωρίδων θα είναι πια ο ίδιος σε όλο το μήκος και η Πανεπιστημίου δεν θα στενεύει στο τμήμα Ιπποκράτους-Ομόνοιας.
Οι ποδηλατικές οργανώσεις, ζήτησαν από τον δήμαρχο Αθηναίων να ξεκινήσει από την Πανεπιστημίου την τήρηση των υποσχέσεων για ποδηλατοδρόμους στις κεντρικές αρτηρίες της πόλης και να συνεργαστεί με την κυβέρνηση και την Περιφέρεια για ολοκληρωμένο δίκτυο ακτινωτών ποδηλατικών διαδρομών.
Άλλωστε το ποδήλατο και οι ποδηλατόδρομοι είναι σημαντικό εργαλείο για την βελτίωση της υγείας, την προστασία από την πανδημία και την ελάφρυνση του κυκλοφοριακού φόρτου από τα ΙΧ μέσα στις πόλεις. Ακόμα και το “περίφημο” Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ΕΛΛΑΔΑ 2.0, όμως, επικεντρώνει σε ένα μόνο παραλιακό ποδηλατόδρομο στην Αττική στο πλαίσιο του σχεδιασμού για “τουριστική Ριβιέρα”, αντί να προωθήσει ένα ευρύ δίκτυο ποδηλατοδρόμων και συνεκτικών πράσινων ζωνών στις γειτονιές, για να διευκολύνει την ανάκαμψη και την ανθεκτικότητα πόλεων και ανθρώπων.
newsauto