Στόλο-φάντασμα αυτοκινήτων φαίνεται πως διαθέτει η Βουλή, για τα οποία δεν δίνονται ξεκάθαρες απαντήσεις σε ποιους ακριβώς είναι «χρεωμένα», σε ποιους ανήκουν σήμερα κι όλα εν τέλει «κρύβονται» επιμελώς με τη φράση «πρόκειται για υπηρεσιακά οχήματα που τα χρησιμοποιούν αυτοί που δικαιούνται να έχουν αυτοκίνητο».
Oλα ξεκίνησαν από την κοινοβουλευτική... στραβοτιμονιά, για πέντε από τα μισθωμένα αυτοκίνητα της Βουλής, να δημοσιεύεται την περασμένη Τρίτη στην Κοινοβουλευτική Διαφάνεια. Εκεί υπήρχαν και υπάρχουν ακόμη αποφάσεις επιμήκυνσης των συμβάσεων με την εταιρεία μίσθωσης για 4 έως 6 μήνες, με τη μόνη διαφορά ότι στα στοιχεία αναγράφονται τα ονόματα πέντε πρώην βουλευτών με τους οποίους είχαν υπογραφεί τα αρχικά μισθωτήρια. Αποτέλεσμα της ανάγνωσης των εν λόγω αποφάσεων, ήταν άμεσα να... γεννηθούν σκέψεις πως οι βουλευτές, δυόμισι χρόνια μετά, συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα που τους παραχώρησε η Βουλή.
Ωστόσο σε επικοινωνία που είχαμε με ορισμένους από τους πρώην βουλευτές, αυτοί αντέδρασαν έντονα, ξεκαθαρίζοντας με κατηγορηματικό τρόπο πως αμέσως μετά τις πρώτες εκλογές του Μαΐου του 2012 παρέδωσαν τα οχήματα στη Βουλή, κάτι που επιβεβαίωσε και η αρμόδια υπηρεσία του Σώματος και ο υπογράφων τις αποφάσεις γενικός γραμματέας της Βουλής Θ. Παπαϊωάννου. Ο ίδιος ο γραμματέας απέδωσε την αναγραφή των ονομάτων των πρώην βουλευτών σε εκ παραδρομής λάθος των υπηρεσιών και όπως τόνισε χαρακτηριστικά αυτό έγινε μόνο για να περιγραφεί η συγκεκριμένη σύμβαση που έγινε το 2011 μεταξύ των τότε εν ενεργεία βουλευτών και της εταιρείας leasing. Στη Διαφάνεια δημοσιεύτηκαν αποφάσεις επιμήκυνσης των συμβάσεων με τα ονόματα των πρώην βουλευτών της ΝΔ Κ. Παπασιώζου και Μαριέττας Γιαννάκου-Κουτσίκου και των πρώην βουλευτών του ΠΑΣΟΚ Μαριλίζας Ξενογιαννακοπούλου, Πέμυς Ζούνη και Α. Τριανταφυλλόπουλου, καθώς και άλλες τρεις συμβάσεις αυτοκινήτων χωρίς να αναγράφεται βουλευτής που είχε χρεωθεί το όχημα. Κάποιοι εκ των «θιγόμενων» βουλευτών επικοινώνησαν με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Βουλής, αλλά και τον γραμματέα του Σώματος Θ. Παπαϊωάννου διαμαρτυρόμενοι έντονα για το γεγονός πως το όνομά τους «κρεμάστηκε» στα... μανταλάκια για μια σύμβαση που έχει λήξει και οι ίδιοι έχουν απεμπλακεί από την υπόθεση.
Το ζήτημα ωστόσο είναι πως μπορεί να γίνει λάθος σε έγγραφο που «βγαίνει στον αέρα» μέσω της Κοινοβουλευτικής Διαφάνειας, ενώ σε ερώτηση της εφημερίδας «σε ποιον ονομαστικά είναι χρεωμένα τα συγκεκριμένα οχήματα» η απάντηση δεν ήταν διαφωτιστική αφού όπως ειπώθηκε «είναι χρεωμένα ως υπηρεσιακά οχήματα της Βουλής και ειδικότερα σε αυτούς που δικαιούνται να έχουν υπηρεσιακό όχημα. Στην ερώτηση δε «γιατί επιμηκύνθηκε η σύμβαση των πέντε αυτών αυτοκινήτων και όχι και των υπολοίπων» η απάντηση ήταν πως επιλέχθηκαν μόνο αυτά που ήταν σε καλύτερη κατάσταση από τα υπόλοιπα. Ωστόσο, το εν λόγω θέμα έφερε στην επιφάνεια το ζήτημα της διαχείρισης αλλά και του κόστους των εκατοντάδων αυτοκινήτων που η Βουλή μισθώνει για την εξυπηρέτηση των εθνοπατέρων, αλλά και των υπηρεσιακών της αναγκών.
Λιμουζίνες- φάντασμα στο κοινοβούλιο
Ανάγκες που μπορεί να «ψαλιδίστηκαν» όταν μπήκαμε για τα καλά στην κρίση, ωστόσο συνεχίζουν να είναι «αλμυρές» για την παρούσα οικονομική φάση. Μπορεί δηλαδή να... μαζεύτηκαν ως έναν βαθμό οι χλιδάτες λιμουζίνες, ωστόσο τα 3,5 και πλέον εκατομμύρια ευρώ που ξοδεύει η Βουλή για τις μισθώσεις των αυτοκινήτων και άλλα περίπου 2 εκατομμύρια ευρώ που δαπανώνται για τα έξοδα κίνησης των οχημάτων (άρα το σύνολο φτάνει τα 5,5 εκατ. ευρώ), δεν μπορεί να θεωρηθεί και ευκαταφρόνητο ποσό. Και βέβαια, μπορεί οι μειωμένες μισθώσεις που αποφασίστηκαν προ τριετίας να περιορίζουν το κονδύλι για τα κοινοβουλευτικά οχήματα, ωστόσο, το κόστος παραμένει υψηλό και οι... ανέσεις των εθνοπατέρων υπαρκτές και διαχρονικές. Σήμερα το leasing για τους βουλευτές φτάνει έως και 1.200 ευρώ μηνιαίως για το κάθε όχημα.
«Αραχνιάζουν»
Μια άλλη «τρύπα» στην κοινοβουλευτική... διαχείριση των οχημάτων που μισθώνει η Βουλή είναι τα αυτοκίνητα που αναγκαστικά μένουν παρκαρισμένα στο γκαράζ του Κοινοβουλίου. Κι αυτό γιατί παρότι παραγγέλνονται τόσα οχήματα όσα και οι βουλευτές του Κοινοβουλίου και Ευρωκοινοβουλίου, κάποιοι από αυτούς δεν θέλουν να χρησιμοποιήσουν το συγκεκριμένο βουλευτικό προνόμιο. Σύμφωνα με πληροφορίες σήμερα ο αριθμός των συγκεκριμένων βουλευτών φτάνει τους 30, οπότε τα οχήματα που αντιστοιχούσαν σε αυτούς είτε «αραχνιάζουν» στο γκαράζ του Κοινοβουλίου, είτε χρησιμοποιούνται για να κλείσουν... τρύπες από τη χρήση των υπολοίπων οχημάτων. Πάντως είτε έτσι, είτε αλλιώς, το μηνιαίο μίσθωμα προς την εταιρεία πέφτει ανελλιπώς επιβαρύνοντας τον προϋπολογισμό της Βουλής και κατ΄ επέκταση τα κρατικά ταμεία.
Συνθήκες «ομερτά» επικρατούν στο Κοινοβούλιο και αναφορικά με τη διαχείριση των υπηρεσιακών οχημάτων. Η επίσημη θέση είναι ότι η Βουλή διαθέτει έναν αριθμό υπηρεσιακών οχημάτων που δεν ξεπερνά τα δεκαπέντε. Ομως φαίνεται πως το Κοινοβούλιο ακολουθεί τα... χνάρια μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών που ενεργοποιούν προνόμια και μπόνους για τα υψηλόβαθμα στελέχη τους. Υπηρεσιακά οχήματα επίσης είναι διαθέσιμα προκειμένου να εξυπηρετούνται αποστολές επισήμων από το εξωτερικό, όπως επίσης και οι όποιες έκτακτες ανάγκες προκύψουν για το Κοινοβούλιο.
To αδιαχώρητο
Ενα άλλο συναφές θέμα που έχει σχέση με τα τετράτροχα της Βουλής είναι η χρήση του 5ώροφου πάρκινγκ το οποίο κατασκευάστηκε επί προεδρίας του Απ. Κακλαμάνη και μέχρι και σήμερα εξυπηρετεί τις ανάγκες στάθμευσης βουλευτών, επισήμων, υπαλλήλων και δημοσιογράφων. Τις περισσότερες εργάσιμες μέρες της εβδομάδας, στον χώρο στάθμευσης της Βουλής επικρατεί το... αδιαχώρητο, αφού ο χώρος των 800 θέσεων αποδεικνύεται πολύ μικρός για τις ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί.
Αποτέλεσμα αυτού είναι πολλά οχήματα να αφήνονται μέσα στη μέση του γκαράζ, πάνω και σε στροφές και όπου μπορεί να φανταστεί ο καθένας, πλην των προβλεπόμενων διαγραμμίσεων. Ο πρώτος και ο δεύτερος όροφος του υπόγειου πάρκινγκ είναι για τους βουλευτές, τους αξιωματούχους και τα υπηρεσιακά οχήματα, ο τρίτος όροφος είναι για βουλευτές, υπαλλήλους και δημοσιογράφους και ο τρίτος και ο τέταρτος για τους υπαλλήλους του Κοινοβουλίου. Η κατάσταση για τις θέσεις στάθμευσης γίνεται κάθε μέρα και χειρότερη, ιδιαίτερα τις ημέρες που η Βουλή έχει σημαντικές και κρίσιμες συνεδριάσεις. Ενας από τους λόγους που παρατηρείται το... αδιαχώρητο είναι πως αποτελεί κοινό μυστικό ότι στο σύνολό τους οι πρώην βουλευτές -που δεν είναι και λίγοι- έχουν πρόσβαση στο πάρκινγκ της Βουλής, ενώ δεν λείπουν και οι εξυπηρετήσεις των κατά καιρούς κρατούντων προς «ημέτερους», αφού δεν είναι και μικρό πράγμα να έχει κάποιος μια μόνιμη -και κυρίως δωρεάν- θέση στάθμευσης στο κέντρο της Αθήνας (πιο κέντρο Αθήνας δεν γίνεται). Είναι χαρακτηριστικό αυτό που λέγεται ως ανέκδοτο στη Βουλή ότι «αν μια καθημερινή μέρα στους χώρους στάθμευσης των οχημάτων της Βουλής έμπαινε ένας γερανός, τότε από τον τρόπο που παρκάρουν τα αυτοκίνητα, για... πλάκα θα μάζευε δεκάδες από αυτά, τόσα που δεν θα χώραγαν στο πάρκινγκ της τροχαίας».
Ρουσφέτια και στο... πάρκινγκ
«Πλημμύρα» στο υπόγειο πάρκινγκ της Βουλής προκαλεί το πλήθος των κοινοβουλευτικών (και μη) ΙΧ. Υπεράριθμα αυτοκίνητα παρκαρισμένα ακόμη και εκτός των διαγραμμίσεων δημιουργούν κομφούζιο, αφού, εκτός των προβλεπόμενων βουλευτικών και υπηρεσιακών οχημάτων, πρόσβαση στους χώρους έχουν πρώην βουλευτές, καθώς και... ημέτεροι εξωκοινοβουλευτικοί.
ethnos
Oλα ξεκίνησαν από την κοινοβουλευτική... στραβοτιμονιά, για πέντε από τα μισθωμένα αυτοκίνητα της Βουλής, να δημοσιεύεται την περασμένη Τρίτη στην Κοινοβουλευτική Διαφάνεια. Εκεί υπήρχαν και υπάρχουν ακόμη αποφάσεις επιμήκυνσης των συμβάσεων με την εταιρεία μίσθωσης για 4 έως 6 μήνες, με τη μόνη διαφορά ότι στα στοιχεία αναγράφονται τα ονόματα πέντε πρώην βουλευτών με τους οποίους είχαν υπογραφεί τα αρχικά μισθωτήρια. Αποτέλεσμα της ανάγνωσης των εν λόγω αποφάσεων, ήταν άμεσα να... γεννηθούν σκέψεις πως οι βουλευτές, δυόμισι χρόνια μετά, συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα που τους παραχώρησε η Βουλή.
Ωστόσο σε επικοινωνία που είχαμε με ορισμένους από τους πρώην βουλευτές, αυτοί αντέδρασαν έντονα, ξεκαθαρίζοντας με κατηγορηματικό τρόπο πως αμέσως μετά τις πρώτες εκλογές του Μαΐου του 2012 παρέδωσαν τα οχήματα στη Βουλή, κάτι που επιβεβαίωσε και η αρμόδια υπηρεσία του Σώματος και ο υπογράφων τις αποφάσεις γενικός γραμματέας της Βουλής Θ. Παπαϊωάννου. Ο ίδιος ο γραμματέας απέδωσε την αναγραφή των ονομάτων των πρώην βουλευτών σε εκ παραδρομής λάθος των υπηρεσιών και όπως τόνισε χαρακτηριστικά αυτό έγινε μόνο για να περιγραφεί η συγκεκριμένη σύμβαση που έγινε το 2011 μεταξύ των τότε εν ενεργεία βουλευτών και της εταιρείας leasing. Στη Διαφάνεια δημοσιεύτηκαν αποφάσεις επιμήκυνσης των συμβάσεων με τα ονόματα των πρώην βουλευτών της ΝΔ Κ. Παπασιώζου και Μαριέττας Γιαννάκου-Κουτσίκου και των πρώην βουλευτών του ΠΑΣΟΚ Μαριλίζας Ξενογιαννακοπούλου, Πέμυς Ζούνη και Α. Τριανταφυλλόπουλου, καθώς και άλλες τρεις συμβάσεις αυτοκινήτων χωρίς να αναγράφεται βουλευτής που είχε χρεωθεί το όχημα. Κάποιοι εκ των «θιγόμενων» βουλευτών επικοινώνησαν με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Βουλής, αλλά και τον γραμματέα του Σώματος Θ. Παπαϊωάννου διαμαρτυρόμενοι έντονα για το γεγονός πως το όνομά τους «κρεμάστηκε» στα... μανταλάκια για μια σύμβαση που έχει λήξει και οι ίδιοι έχουν απεμπλακεί από την υπόθεση.
Το ζήτημα ωστόσο είναι πως μπορεί να γίνει λάθος σε έγγραφο που «βγαίνει στον αέρα» μέσω της Κοινοβουλευτικής Διαφάνειας, ενώ σε ερώτηση της εφημερίδας «σε ποιον ονομαστικά είναι χρεωμένα τα συγκεκριμένα οχήματα» η απάντηση δεν ήταν διαφωτιστική αφού όπως ειπώθηκε «είναι χρεωμένα ως υπηρεσιακά οχήματα της Βουλής και ειδικότερα σε αυτούς που δικαιούνται να έχουν υπηρεσιακό όχημα. Στην ερώτηση δε «γιατί επιμηκύνθηκε η σύμβαση των πέντε αυτών αυτοκινήτων και όχι και των υπολοίπων» η απάντηση ήταν πως επιλέχθηκαν μόνο αυτά που ήταν σε καλύτερη κατάσταση από τα υπόλοιπα. Ωστόσο, το εν λόγω θέμα έφερε στην επιφάνεια το ζήτημα της διαχείρισης αλλά και του κόστους των εκατοντάδων αυτοκινήτων που η Βουλή μισθώνει για την εξυπηρέτηση των εθνοπατέρων, αλλά και των υπηρεσιακών της αναγκών.
Λιμουζίνες- φάντασμα στο κοινοβούλιο
Ανάγκες που μπορεί να «ψαλιδίστηκαν» όταν μπήκαμε για τα καλά στην κρίση, ωστόσο συνεχίζουν να είναι «αλμυρές» για την παρούσα οικονομική φάση. Μπορεί δηλαδή να... μαζεύτηκαν ως έναν βαθμό οι χλιδάτες λιμουζίνες, ωστόσο τα 3,5 και πλέον εκατομμύρια ευρώ που ξοδεύει η Βουλή για τις μισθώσεις των αυτοκινήτων και άλλα περίπου 2 εκατομμύρια ευρώ που δαπανώνται για τα έξοδα κίνησης των οχημάτων (άρα το σύνολο φτάνει τα 5,5 εκατ. ευρώ), δεν μπορεί να θεωρηθεί και ευκαταφρόνητο ποσό. Και βέβαια, μπορεί οι μειωμένες μισθώσεις που αποφασίστηκαν προ τριετίας να περιορίζουν το κονδύλι για τα κοινοβουλευτικά οχήματα, ωστόσο, το κόστος παραμένει υψηλό και οι... ανέσεις των εθνοπατέρων υπαρκτές και διαχρονικές. Σήμερα το leasing για τους βουλευτές φτάνει έως και 1.200 ευρώ μηνιαίως για το κάθε όχημα.
«Αραχνιάζουν»
Μια άλλη «τρύπα» στην κοινοβουλευτική... διαχείριση των οχημάτων που μισθώνει η Βουλή είναι τα αυτοκίνητα που αναγκαστικά μένουν παρκαρισμένα στο γκαράζ του Κοινοβουλίου. Κι αυτό γιατί παρότι παραγγέλνονται τόσα οχήματα όσα και οι βουλευτές του Κοινοβουλίου και Ευρωκοινοβουλίου, κάποιοι από αυτούς δεν θέλουν να χρησιμοποιήσουν το συγκεκριμένο βουλευτικό προνόμιο. Σύμφωνα με πληροφορίες σήμερα ο αριθμός των συγκεκριμένων βουλευτών φτάνει τους 30, οπότε τα οχήματα που αντιστοιχούσαν σε αυτούς είτε «αραχνιάζουν» στο γκαράζ του Κοινοβουλίου, είτε χρησιμοποιούνται για να κλείσουν... τρύπες από τη χρήση των υπολοίπων οχημάτων. Πάντως είτε έτσι, είτε αλλιώς, το μηνιαίο μίσθωμα προς την εταιρεία πέφτει ανελλιπώς επιβαρύνοντας τον προϋπολογισμό της Βουλής και κατ΄ επέκταση τα κρατικά ταμεία.
Συνθήκες «ομερτά» επικρατούν στο Κοινοβούλιο και αναφορικά με τη διαχείριση των υπηρεσιακών οχημάτων. Η επίσημη θέση είναι ότι η Βουλή διαθέτει έναν αριθμό υπηρεσιακών οχημάτων που δεν ξεπερνά τα δεκαπέντε. Ομως φαίνεται πως το Κοινοβούλιο ακολουθεί τα... χνάρια μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών που ενεργοποιούν προνόμια και μπόνους για τα υψηλόβαθμα στελέχη τους. Υπηρεσιακά οχήματα επίσης είναι διαθέσιμα προκειμένου να εξυπηρετούνται αποστολές επισήμων από το εξωτερικό, όπως επίσης και οι όποιες έκτακτες ανάγκες προκύψουν για το Κοινοβούλιο.
To αδιαχώρητο
Ενα άλλο συναφές θέμα που έχει σχέση με τα τετράτροχα της Βουλής είναι η χρήση του 5ώροφου πάρκινγκ το οποίο κατασκευάστηκε επί προεδρίας του Απ. Κακλαμάνη και μέχρι και σήμερα εξυπηρετεί τις ανάγκες στάθμευσης βουλευτών, επισήμων, υπαλλήλων και δημοσιογράφων. Τις περισσότερες εργάσιμες μέρες της εβδομάδας, στον χώρο στάθμευσης της Βουλής επικρατεί το... αδιαχώρητο, αφού ο χώρος των 800 θέσεων αποδεικνύεται πολύ μικρός για τις ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί.
Αποτέλεσμα αυτού είναι πολλά οχήματα να αφήνονται μέσα στη μέση του γκαράζ, πάνω και σε στροφές και όπου μπορεί να φανταστεί ο καθένας, πλην των προβλεπόμενων διαγραμμίσεων. Ο πρώτος και ο δεύτερος όροφος του υπόγειου πάρκινγκ είναι για τους βουλευτές, τους αξιωματούχους και τα υπηρεσιακά οχήματα, ο τρίτος όροφος είναι για βουλευτές, υπαλλήλους και δημοσιογράφους και ο τρίτος και ο τέταρτος για τους υπαλλήλους του Κοινοβουλίου. Η κατάσταση για τις θέσεις στάθμευσης γίνεται κάθε μέρα και χειρότερη, ιδιαίτερα τις ημέρες που η Βουλή έχει σημαντικές και κρίσιμες συνεδριάσεις. Ενας από τους λόγους που παρατηρείται το... αδιαχώρητο είναι πως αποτελεί κοινό μυστικό ότι στο σύνολό τους οι πρώην βουλευτές -που δεν είναι και λίγοι- έχουν πρόσβαση στο πάρκινγκ της Βουλής, ενώ δεν λείπουν και οι εξυπηρετήσεις των κατά καιρούς κρατούντων προς «ημέτερους», αφού δεν είναι και μικρό πράγμα να έχει κάποιος μια μόνιμη -και κυρίως δωρεάν- θέση στάθμευσης στο κέντρο της Αθήνας (πιο κέντρο Αθήνας δεν γίνεται). Είναι χαρακτηριστικό αυτό που λέγεται ως ανέκδοτο στη Βουλή ότι «αν μια καθημερινή μέρα στους χώρους στάθμευσης των οχημάτων της Βουλής έμπαινε ένας γερανός, τότε από τον τρόπο που παρκάρουν τα αυτοκίνητα, για... πλάκα θα μάζευε δεκάδες από αυτά, τόσα που δεν θα χώραγαν στο πάρκινγκ της τροχαίας».
Ρουσφέτια και στο... πάρκινγκ
«Πλημμύρα» στο υπόγειο πάρκινγκ της Βουλής προκαλεί το πλήθος των κοινοβουλευτικών (και μη) ΙΧ. Υπεράριθμα αυτοκίνητα παρκαρισμένα ακόμη και εκτός των διαγραμμίσεων δημιουργούν κομφούζιο, αφού, εκτός των προβλεπόμενων βουλευτικών και υπηρεσιακών οχημάτων, πρόσβαση στους χώρους έχουν πρώην βουλευτές, καθώς και... ημέτεροι εξωκοινοβουλευτικοί.
ethnos