Δύσκολη η νύχτα αφού στην περιοχή πνέουν δυνατοί άνεμοι, η πρόσβαση στα επίγεια πυροσβεστικά μέσα είναι δύσκολη και λόγω της νύχτας δεν μπορούν να επιχειρήσουν εναέρια μέσα πυροσβεσης..
Μόλις δόθηκε εντολή εκκένωσης του Σχίνου…
loutrakiblog
Δύσκολη η νύχτα αφού στην περιοχή πνέουν δυνατοί άνεμοι, η πρόσβαση στα επίγεια πυροσβεστικά μέσα είναι δύσκολη και λόγω της νύχτας δεν μπορούν να επιχειρήσουν εναέρια μέσα πυροσβεσης..
Μόλις δόθηκε εντολή εκκένωσης του Σχίνου…
loutrakiblog
Το νομοσχέδιο έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία με τη στήριξη ΝΔ, ΚΙΝΑΛ και ΕΛ.ΛΥ., ενώ ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και ΜεΡΑ5 το καταψήφισαν.
Νωρίτερα, ο ΣΥΡΙΖΑ απέρριψε την ανοιχτή πρόσκληση του υπουργού Εσωτερικών Μάκη Βορίδη, να αποδεχθεί να υπολογίζεται η ψήφος των ομογενών στο συνολικό εκλογικό αποτέλεσμα για να ξεκινήσει άμεσα συζήτηση πάνω σε τεχνικά θέματα και να συναινέσουν στην ψήφιση ενός νέου εκλογικού νόμου που θα δίνει το δικαίωμα σε όλους τους Έλληνες ομογενείς να ψηφίζουν χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
Με δεδομένες τις θέσεις των έξι κοινοβουλευτικών κομμάτων, έτσι όπως εκφράστηκαν και σήμερα, δεν φαίνεται να επιτυγχάνεται συναίνεση για να συγκεντρωθεί ο απαιτούμενος αριθμός των 200 βουλευτών που απαιτείται για την Ολομέλεια. Σημειώνεται ότι η κοινοβουλευτική δύναμη της ΝΔ είναι 158 βουλευτές, του ΣΥΡΙΖΑ 86, το ΚΙΝΑΛ έχει 22 βουλευτές, το ΚΚΕ 15, η ΕΛ.ΛΥ. 10 και το «ΜεΡΑ25» 9 βουλευτές.
Ο υπουργούς Εσωτερικών μίλησε «για πολιτικούς όρους με ξεκάθαρες και σταράτες θέσεις, αλλά και εξηγημένες και συνεννοημένες κουβέντες με τις οποίες πρέπει να γίνει η συζήτηση μεταξύ των κομμάτων, για το εκλογικό δικαίωμα των Ελλήνων του εξωτερικού». «Πρέπει να απαντηθεί ξεκάθαρα και να αποσαφηνιστούν οι θέσεις όλων των κομμάτων. Υπάρχουν ή δεν υπάρχουν κάποιου είδους περιορισμοί στο εκλογικό δικαίωμα των ομογενών. Πρέπει να πάρουν όλοι θέση πάνω σε μεγάλα στρατηγικά ζητήματα που πρέπει να λυθούν με διάλογο, δημόσια, ανοιχτά, καθαρά και ξάστερα. Εγώ είμαι πρόθυμος για πολλές συζητήσεις, συγκεκριμένες όμως και δημόσια και όχι κάτω από το τραπέζι», επισήμανε χαρακτηριστικά ο υπουργός Εσωτερικών και συμπλήρωσε:
«Αν αυτό που απασχολεί το ΣΥΡΙΖΑ είναι αν θα κάνουμε εκλογικές περιφέρειες ομογενών και θα εκλέγονται εκεί οι ομογενείς, ανοίγουμε τώρα τη συζήτηση, αλλά η ψήφος τους θα πρέπει να μετρά παντού. Αν αυτό είναι το θέμα σας, σταματάμε τη συζήτηση εδώ. Σκεφτείτε το μέχρι την Ολομέλεια. Ο ΣΥΡΙΖΑ λέει όλοι οι Έλληνες του εξωτερικού χωρίς περιορισμούς. Συμφωνώ και εγώ. Λέει να δούμε πώς θα εκπροσωπούνται, θέλουμε εκλογικές περιφέρειες. Εγώ ως εκεί το συζητάω, αλλά δεν θα λέτε ότι δεν θα προσμετράται στο εκλογικό αποτέλεσμα. Μόλις μου το πείτε αυτό, σταματάει η συζήτηση εδώ και ξεκινάμε συζήτηση για τα τεχνικά θέματα, για το πόσες εκλογικές περιφέρειες, πόσες έδρες, σταυρούς μη σταυρούς και ό,τι άλλο θέλετε. Η συζήτηση του νομοσχεδίου είχε ιδιαίτερη αξία γιατί αποσαφηνίστηκαν απολύτως οι θέσεις των κομμάτων που ενδεχομένως δεν ήταν καθαρές. Όλοι ξέρουμε ότι ΝΔ, ΚΙΝΑΛ, ΕΛ.ΛΥ. δεν θέλουν περιορισμούς, το είπαν καθαρά».
Και ο κ. Βορίδης κατέληξε: «Έχουμε μια μεγάλη ευκαιρία σήμερα ώστε με καθαρό τρόπο να αποσαφηνίσουμε τις θέσεις μας, να αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες μας και να δώσουμε το εκλογικό δικαίωμα στο σύνολο των Ελλήνων πολιτών και των εντός και των εκτός των τειχών».
Ο εισηγητής της ΝΔ Γιώργος Κουμουτσάκος συντάχθηκε με την πρόταση του κ. Βορίδη τονίζοντας: «Διαβλέπω δυνατότητες σύγκλισης, αρπάξτε τη δυνατότητα που έδωσε σήμερα ο υπουργός Εσωτερικών, αφού λέτε ότι πρέπει η ψήφος των Ελλήνων του εξωτερικού να είναι χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Έχετε μέχρι τη συζήτηση στην Ολομέλεια χρόνο να μπορέσετε να συμβάλετε στην ιστορική ευκαιρία να δώσουμε αυτό που μας ζητούν διαχρονικά οι ομογενείς μας».
Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Κατρούγκαλος κατηγόρησε τον υπουργό ότι «προσπαθεί να θολώσει τα νερά, νομίζοντας ότι θα κερδίσει τις εντυπώσεις». «Η θέση εξαρχής του ΣΥΡΙΖΑ ήταν και είναι υπέρ του να αρθούν οι όροι και περιορισμοί στο εκλογικό δικαίωμα των Ελλήνων εξωτερικών, να δημιουργηθούν εκλογικές περιφέρειες ομογενών και να μην προσμετράται η ψήφος τους στο συνολικό εκλογικό αποτέλεσμα» ανέφερε ο κ. Κατρούγκαλος.
Όπως υποστήριξε ο κ. Κατρούγκαλος, «στη Γαλλία εφαρμόζεται το κλειστό σύστημα που σταθμίζει διαφορετικά την ψήφο των ομογενών» και προσέθεσε ότι «το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων έχει νομολογήσει ότι δεν παραβιάζεται η ισότητα της ψήφου».
«Ισχύει επίσης και το άλλο μοντέλο στάθμισης μέσω κριτηρίων των περιορισμών. Εσείς στον προηγούμενο νόμο του 2019 που ψηφίσατε, αποδεχτήκατε το ενδεχόμενο αλλοίωσης του εκλογικού αποτελέσματος», είπε ο κ. Κατρούγκαλος και κατέληξε «Ένας συμβιβασμός αποτελεί πράγματι ένα μίνιμουμ αποδοχής θέσεων. Η αρχική μας θέση ήταν και είναι η δυνατότητα εκλογής ανά περιφέρεια με ενιαίο ψηφοδέλτιο και χωρίς να προσμετράται στο συνολικό εκλογικό αποτέλεσμα, και σε αυτό εμείς δεν υποχωρούμε. Εφόσον προσχωρήσετε στη θέση μας, θα ψηφίσουμε το νομοσχέδιο. Αλλά δεν νομίζω ότι το λέτε σοβαρά. Προφανώς και θα συζητήσουμε στην Ολομέλεια. Κατά το σύνταγμα προϋπόθεση για να ψηφιστεί ο νόμος χρειάζεται την υποστήριξη των 2/3 της Βουλής και φάνηκε ότι αυτή δεν υπάρχει. Θα συνεχιστεί στην Ολομέλεια, αλλά ο εισηγητικός χαρακτήρας που αποτυπώθηκε στην Επιτροπή δεν εξασφαλίζει την αναγκαία συνταγματική πλειοψηφία».
Από την πλευρά του, ο τομεάρχης Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ, Κώστας Ζαχαριάδης, καταλόγισε σκοπιμότητες στην κυβέρνηση, τονίζοντας ότι «θέλει να κρατά ανοικτό στην επικαιρότητα το θέμα της ψήφου των ομογενών για να περιχαρακώσει και εντός και εκτός του ακροατήριο της».
Η εισηγήτρια του ΚΙΝΑΛ, Ευαγγελία Λιακούλη, κάλεσε το ΣΥΡΙΖΑ να ανταποκριθεί στην πρόσκληση του υπουργού Εσωτερικών, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Έχουμε σήμερα μία εξέλιξη. Ο κ. Βορίδης έριξε το «γάντι» στο ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας ότι σταματά τη συζήτηση και δεν το φέρνει στην Ολομέλεια, θα το συζητήσει εξ αρχής αν δεχτεί να προσμετράται στο εκλογικό αποτέλεσμα η ψήφος των αποδήμων. Είναι μια μεγάλη ευκαιρία να πάμε παραπέρα τη συζήτηση. Πρέπει όλα τα κόμματα να απαντήσουμε, να το σκεφτούμε σοβαρά και να αποφασίσουμε».
Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Γκιόκας, τόνισε ότι το κόμμα του διαφωνεί ριζικά με το ΣΥΡΙΖΑ που απορρίπτει το ενιαίο ψηφοδέλτιο ισχυριζόμενο ότι έτσι κομματικοποιείται η ψήφος των αποδήμων και προσέθεσε ότι η θέση αυτή είναι βαθιά αντιδραστική. Παράλληλα, επέμεινε στη θέση του κόμματος του, ότι πρέπει να αποδεικνύεται ότι υπάρχει ισχυρός κοινωνικός ή οικονομικός δεσμός στο δικαίωμα ψήφου των ομογενών.
«Η θέση μας είναι κρυστάλλινη. Ψήφος για όλους τους Έλληνες του εξωτερικού χωρίς όρους και προϋποθέσεις», δήλωσε ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης, Κώστας Χήτας.
Θετική στην πρόσκληση του υπουργού Εσωτερικών εμφανίστηκε η ειδική αγορήτρια του ΜεΡΑ25, Φωτεινή Μπακαδήμα, υπογραμμίζοντας ότι το κόμμα της από την αρχή είχε ταχθεί υπέρ των εκλογικών περιφερειών ομογενών και υπέρ της ισοτιμίας της ψήφου.
newsit
Εμμέσως πλην σαφώς, ο επικεφαλής του φορέα που χαράζει ουσιαστικά την εξωτερική πολιτική της χώρας μας, ζητά να υποχωρήσουμε στις απαιτήσεις της Άγκυρας και να κάνουμε τους Τούρκους συνιδιοκτήτες στο Αιγαίο!
Σε συζήτηση με την υπεύθυνη επικοινωνίας του ΕΛΙΑΜΕΠ, Οντίν Λιναρδάτου, η οποία εκτός από μέχρι πρότινος υπεύθυνη διεθνών σχέσεων του «Ποταμιού» είναι από εποχής πρωθυπουργίας Κώστα Σημίτη επικεφαλής του Τμήματος Διεθνών Ειδήσεων της ΕΡΤ, ο κ. Τσούκαλης τοποθετήθηκε για τις διερευνητικές Ελλάδας-Τουρκίας συντασσόμενος ξεκάθαρα με την Άγκυρα.
Η Ελλάδα δεν μπορεί να μετατρέψει το Αιγαίο σε θάλασσα ελληνική είπε ουσιαστικά ο κ. Τσούκαλης, ισχυριζόμενος ότι, αν επεκτείνουμε στο Αιγαίο σε όλα τα ελληνικά νησιά στα 12 ναυτικά μίλια, κάτι παραπάνω από 70% θα είναι ελληνική θάλασσα. Άλλος ένας κομιστής της απόψεως, δηλαδή, ότι «δεν πρέπει να είμαστε και… μοναχοφάηδες»!
Τόνισε επίσης, ότι «προσπαθούμε να βρούμε λύσεις και έντιμους συμβιβασμούς»!
Αυτούς τους «έντιμους» συμβιβασμούς τους γνωρίζουμε πολύ καλά, ειδικά από τη στιγμή που τα στελέχη του χρηματοδοτούμενου από το ελληνικό κράτος ευαγούς αυτού ιδρύματος, ανταλλάσσουν ραβασάκια με τον Πρόεδρο της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, όπως αποκάλυψαν πριν μερικούς μήνες τα Wikileaks.
pronews
protothema
Σε ανακοίνωσή του, το υπουργείο Εξωτερικών τονίζει πως «με ιδιαίτερη απογοήτευση διαπιστώνουμε να επαναλαμβάνεται για μία ακόμη φορά η αδόκιμη απόπειρα μέσω ανακοίνωσης του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών της παραποίησης της ιστορικής αλήθειας».
Υπογραμμίζει πως η νηφάλια αναγνώριση των γεγονότων, από κάθε χώρα, στην προκειμένη περίπτωση από την Τουρκία, συνιστά αναγκαίο βήμα και εχέγγυο της δέσμευσης ότι ζοφερές στιγμές όπως η γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού δεν θα επαναληφθούν.
Καταληκτικά, το υπουργείο Εξωτερικών σημειώνει πως «η αυτοκριτική, η συγγνώμη στους συγγενείς των θυμάτων και η εγκατάλειψη του αναθεωρητισμού αποτελούν ένδειξη δύναμης και όχι αδυναμίας. Αποτελούν προϋπόθεση για τον καλόπιστο διάλογο στην βάση του Διεθνούς Δικαίου και την καταπολέμηση των ακροτήτων του εθνικισμού. Για την επούλωση των πληγών του παρελθόντος και τη συμφιλίωση των λαών και των κρατών. Για την εμπέδωση της ειρηνικής συμπόρευσής τους».
news
Την είδηση για την επιπλοκή είχε επιβεβαιώσει εξαρχής και ο υποδιοικητής του ΠΑΓΝΗ Στέλιος Κτενιαδάκης.
Λίγο αργότερα ο Διοικητής του Βενιζέλειου Γιώργος Τερζάκης μιλώντας στο cretapost, δήλωσε ότι τελικά μεταφέρθηκε στο ΠΑΓΝΗ και πιο συγκεκριμένα στο Τμήμα Επειγόντων του νοσοκομείου. Εκεί, μια ομάδα γιατρών διαφόρων ειδικοτήτων θα την εξετάσουν ώστε να αποφασίσουν σε ποιο τμήμα του νοσοκομείου θα εισαχθεί.
Οι πληροφορίες του cretapost σε σχέση με την κλινική της εικόνα είναι ότι η αξονική τομογραφία στην οποία υπεβλήθη, έδειξε κάτι στο κεφάλι που θορύβησε τους γιατρούς με αποτέλεσμα να υπάρξει κινητοποίηση για τη μεταφορά της στο ΠΑΓΝΗ.
«Αναφορικά με το περιστατικό της 44χρονης γυναίκας που νοσηλευόταν στην Αιματολογική κλινική του Γ.Ν «ΒΕΝΙΖΕΛΕΙΟ – ΠΑΝΑΝΕΙΟ», συνέπεια επιδείνωσης απεικονιστικών ευρημάτων μεταφέρεται στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Ηρακλείου, λόγω πιθανής ανάγκης υποστήριξης από ειδικότητες που δεν διαθέτει το Νοσοκομείο μας.
Να υπενθυμίσουμε ότι η 44χρονη νοσηλευόταν μέχρι και τώρα, στην Αιματολογική Κλινική του Βενιζέλειου Νοσοκομείου νοσηλεύεται, σε καλή κατάσταση, μετά τα ήπια συμπτώματα που εμφάνισε κατόπιν του εμβολιασμού της.
Οι εργαστηριακές εξετάσεις στις οποίες υπεβλήθη έδειξαν διαταραχή πηκτικότητας του αίματος και χαμηλά αιμοπετάλια.
Όπως είχε αναφέρει και ο Διευθυντής της Ιατρικής Υπηρεσίες του Βενιζέλειου Χάρης Λυδάκης, από την πρώτη στιγμή εξεταζόταν το ενδεχόμενο συσχετισμού των συμπτωμάτων με το εμβόλιο ή αν υπήρχε άλλα συστηματικό νόσημα που οδήγησε σε αυτό».
newsit
protothema
Ειδικότερα, στη συγκεκριμένη παράγραφο επισημαίνεται ότι « μετά την τελευταία έκθεση του Κοινοβουλίου, η κατάσταση όχι μόνο δεν βελτιώθηκε, αλλά επιδεινώθηκε περαιτέρω όσον αφορά την εσωτερική, τη θεσμική και την εξωτερική πολιτική.
Τονίζει, συνεπώς, με έμφαση ότι, εάν δεν αντιστραφεί επειγόντως και με συνέπεια η υφιστάμενη αρνητική τάση, η Επιτροπή θα πρέπει να προτείνει, σύμφωνα με το διαπραγματευτικό πλαίσιο από τον Οκτώβριο του 2005, την επίσημη αναστολή των ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την Τουρκία, ώστε και οι δύο πλευρές να επανεξετάσουν με ρεαλισμό και μέσω ενός δομημένου και ολοκληρωμένου διαλόγου υψηλού επιπέδου, την καταλληλότητα του υφιστάμενου πλαισίου και την ικανότητά του να λειτουργεί ή, αν είναι αναγκαίο, να διερευνήσουν ενδεχόμενα νέα μοντέλα για τις μελλοντικές σχέσεις.
Επισημαίνει ότι, σε κάθε περίπτωση, οι διαπραγματεύσεις θα πρέπει να διεξάγονται καλόπιστα και δεν θα πρέπει να εκτροχιάζονται ή να ανατρέπονται με βάση απλώς πολιτιστικά ή θρησκευτικά κίνητρα».
Τα τελευταία χρόνια, η κυβέρνηση της Τουρκίας αποστασιοποιείται όλο και περισσότερο από τις αξίες και τα πρότυπα της ΕΕ. Ως εκ τούτου, οι σχέσεις έχουν φτάσει σε ιστορικά χαμηλό σημείο, προειδοποιούν οι ευρωβουλευτές.
Στην έκθεση που εγκρίθηκε την Τετάρτη με 480 ψήφους υπέρ, 64 κατά και 150 αποχές δηλώνουν ότι, εάν δεν αντιστραφεί επειγόντως και με συνέπεια η υφιστάμενη αρνητική τάση όσον αφορά την εσωτερική, θεσμική και εξωτερική πολιτική της Τουρκίας, η Επιτροπή θα πρέπει να προτείνει την επίσημη αναστολή των ενταξιακών διαπραγματεύσεων, ώστε και οι δύο πλευρές να επανεξετάσουν την καταλληλότητα του υφιστάμενου πλαισίου ή, αν είναι αναγκαίο, να διερευνήσουν ενδεχόμενα νέα μοντέλα.
Επικρίνοντας την οπισθοδρόμηση της δημοκρατίας στην Τουρκία, οι ευρωβουλευτές ανησυχούν για την «αυταρχική ερμηνεία του προεδρικού συστήματος». Αναφέρονται, για παράδειγμα, στη συχνότερη παρά ποτέ προσφυγή της άρχουσας τάξης σε ένα υπερεθνικιστικό και εμπρηστικό αφήγημα και καταδικάζουν απερίφραστα την αποπομπή και φυλάκιση 47 τουλάχιστον δημοκρατικά εκλεγμένων δημάρχων από το αξίωμά τους, ενώ σημειώνουν τα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση για την παράλυση των δήμων που διευθύνονται από δήμαρχους της αντιπολίτευσης.
Οι ευρωβουλευτές ανησυχούν επίσης για την εχθρική εξωτερική πολιτική της Τουρκίας έναντι της Ελλάδας και της Κύπρου, μεταξύ άλλων καταδικάζοντας σθεναρά τις παράνομες δραστηριότητές της στα ελληνικά και κυπριακά ύδατα και το μερικό παράνομο άνοιγμα των Βαρωσίων. Καταδικάζουν απερίφραστα τη δήλωση του Προέδρου της Τουρκικής Εθνοσυνέλευσης σύμφωνα με την οποία η Τουρκία θα μπορούσε να αποσυρθεί με απλό προεδρικό διάταγμα από τη Σύμβαση του Μοντρέ που ρυθμίζει την ελεύθερη διεθνή ναυσιπλοΐα στα Στενά και σημειώνουν ότι η δήλωση αυτή αποτελεί συνέχεια προηγούμενων προσπαθειών της Τουρκίας να αμφισβητήσει την εγκυρότητα της Συνθήκης της Λωζάνης και, ως εκ τούτου, να υπονομεύσει τη διεθνή ειρήνη και σταθερότητα.
Καταδικάζουν επίσης απερίφραστα τις τουρκικές στρατιωτικές επεμβάσεις στη Συρία και εκφράζουν βαθιά ανησυχία για τη μεταφορά μαχητών και μισθοφόρων από ομάδες τζιχαντιστών από τη βόρεια Συρία προς τη Λιβύη και τη σύγκρουση στο Ναγκόρνο-Καραμπάχ. Επαναλαμβάνουν την παρότρυνσή τους προς την Τουρκία να αναγνωρίσει τη γενοκτονία των Αρμενίων και να προετοιμάσει το έδαφος για μια πραγματική συμφιλίωση μεταξύ των λαών της Τουρκίας και της Αρμενίας.
Επιβεβαιώνοντας την πεποίθησή τους ότι η Τουρκία ως εταίρος αποτελεί βασικό παράγοντα για τη σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή, οι ευρωβουλευτές αναγνωρίζουν τις διπλωματικές προσπάθειες της ΕΕ για έναν πραγματικό και αποτελεσματικό διάλογο με τη χώρα. Το Κοινοβούλιο υπενθυμίζει ότι η Τουρκία εξακολουθεί να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη φιλοξενία σχεδόν 4 εκ. προσφύγων, εκ των οποίων περίπου 3,6 είναι Σύροι, σημειώνοντας ότι οι προκλήσεις για την αντιμετώπιση αυτής της κρίσης έχουν αυξηθεί λόγω της πανδημίας COVID-19.
Επικροτεί τις προσπάθειες αυτές και ενθαρρύνει την ΕΕ να συνεχίσει να παρέχει την αναγκαία στήριξη στους Σύρους πρόσφυγες και στις κοινότητες υποδοχής στην Τουρκία. Τονίζει, ωστόσο, ότι η χρήση των μεταναστών και των προσφύγων ως μέσο πολιτικής επιρροής και εκβιασμού δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές.
Μεταξύ σειράς θεμάτων που άπτονται του κράτους δικαίου και των θεμελιωδών δικαιωμάτων, το Κοινοβούλιο επισημαίνει τη διάβρωση του κράτους δικαίου και τη συστημική έλλειψη ανεξαρτησίας της δικαιοσύνης, καλώντας τις αρμόδιες αρχές της Τουρκίας να αποφυλακίσουν όλους τους κρατούμενους υπερασπιστές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, δημοσιογράφους, δικηγόρους, πανεπιστημιακούς και άλλους που κρατούνται με βάση αστήρικτες κατηγορίες.
Το κοινοβούλιο εκφράζει την έντονη ανησυχία του για το γεγονός ότι το ρατσιστικό δεξιό εξτρεμιστικό κίνημα Ülkücü, γνωστό ως «Γκρίζοι Λύκοι», το οποίο συνδέεται στενά με το κόμμα MHP (Κόμμα Εθνικιστικής Δράσης) που συμμετέχει στον κυβερνητικό συνασπισμό, εξαπλώνεται τόσο στην ίδια την Τουρκία όσο και σε κράτη μέλη της ΕΕ. Καλεί την ΕΕ και τα κράτη μέλη της να εξετάσουν το ενδεχόμενο να προστεθούν στον κατάλογο τρομοκρατικών οργανώσεων οι Γκρίζοι Λύκοι και να καταπολεμήσουν την επιρροή τους, η οποία απειλεί ιδιαίτερα τα άτομα κουρδικής, αρμενικής ή ελληνικής καταγωγής και οποιονδήποτε θεωρούν αντίπαλο.
Οι ευρωβουλευτές εκφράζουν την ικανοποίησή τους ότι εντός της Τουρκίας υπάρχει μια δυναμική, πλουραλιστική, δραστήρια και ετερογενής κοινωνία των πολιτών, παρά τη μαζική πολιτική καταστολή, καθώς αυτή αποτελεί έναν από τους λίγους εναπομείναντες μηχανισμούς ελέγχου της κυβέρνησης. Παροτρύνουν, συνεπώς την Επιτροπή και την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Εξωτερικής Δράσης να δώσουν προτεραιότητα σε αυτές τις οργανώσεις και να εξακολουθήσουν να τις στηρίζουν μέσω των σχετικών χρηματοδοτικών μέσων.
newsit
Το ανακαινισμένο αεροδρόμιο "Μακεδονία" μπορεί να το
πούμε και καινούργιο, είπε, αφού τα πάντα έχουν νέα μορφή και ιδιαίτερα ο
νέος εντυπωσιακός τερματικός σταθμός, που έχει ως αποτέλεσμα τον
διπλασιασμό του αεροδρομίου.
Το νέο, πλέον, αεροδρόμιο προσφέρει τη δυνατότητα εξυπηρέτησης 10.000.000 επιβατών ετησίως και αυτό δίνει τεράστιες προοπτικές στο αεροδρόμιο και τη Θεσσαλονίκη, τόνισε ο πρωθυπουργός.
Επισήμανε, ακόμα, ότι υπήρξαν "αναταράξεις", "καταιγίδες" και "κενά αέρος"
που χτύπησαν το εγχείρημα αναβάθμισης των αεροδρομίων, αναφερόμενος
στην κριτική και τη στάση της αντιπολίτευσης πριν από το 2015.
Βαδίζοντας προς την έξοδο από την κρίση του κορωνοϊού τα αεροδρόμια μας
γίνονται οι γέφυρες για ένα πιο αποδοτικό καλοκαιρι.... Όπως νικηφόρα
μπήκε η χώρα μας σε αυτή τη δοκιμασία παρά τις βαριές απώλειες έτσι
νικηφόρα θα βγει» είπε.
Συνεχάρη όλους όσοι εργάστηκαν για την υλοποίηση του έργου και
πρόσθεσε: «Η οδηγία από τον Πύργο Ελέγχου της κυβέρνησης είναι σαφής: Να ταξιδεύουμε όλο και πιο ψηλά τη χώρα χωρίς να πετάμε στα σύννεφα»
«Η Θεσσαλονίκη αποκτά επιτέλους το αεροδρόμιο που της αξίζει», τόνισε ο
πρωθυπουργός και ανέφερε πως η επένδυση της Fraport μόνο στο αεροδρόμιο»
«Μακεδονία» έφτασε τα 100.000.000 ευρώ και από φέτος συνεργάζεται με 13 ακόμα αεροπορικές εταιρείες και συνδέθηκε με 8 πρόσθετους διεθνείς αεροπορικούς προορισμούς.
Συνολικά η επένδυση στα 14 αεροδρόμια ανήλθε σε 440.000.000 ευρώ και αλλάζει πλήρως τα δεδομένα σε 11 νησιά και σε τρεις ηπειρωτικούς προορισμούς, προσθέτοντας έσοδα στα δημόσια ταμεία και πάνω από 10.000 νέες θέσεις εργασίας,
καλύτερη εξυπηρέτηση για τους επισκέπτες και ένα καλύτερο περιβάλλον
εργασίας για όλους τους εργαζόμενους, μεγεθύνοντας την τουριστική φήμη
της Ελλάδας, σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ο Στέφαν Σούλτε, πρόεδρος της Fraport,
παίρνοντας πρώτος τον λόγο, μίλησε για ένα τεράστιο εγχείρημα που
ολοκληρώθηκε τρεις μήνες νωρίτερα. «Τα 14 νέα αεροδρόμια ενισχύουν την
ανταγωνιστικότητα του Ελληνικού τουρισμού» ανέφερε και εκτίμησε ότι θα
έχουν ουσιαστικό ρόλο για την διόγκωση του τουριστικού κύματος.
Η επένδυση μας στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα σε όλους τους επενδυτές που
θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα επεσήμανε επίσης και εξέφρασε τις
ευχαριστίες του σε όλους τους Έλληνες για την εμπιστοσύνη τους.
Ο Αλεξάντερ Ζίνελ, CEO της Fraport Greece, αναφέρθηκε εκτενώς στην
πρωτοβουλία του κ. Μητσοτάκη για το πιστοποιητικό εμβολιασμού στην ΕΕ
και επικρότησε την πολιτική για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων.
Η πανδημία δεν μας εμπόδισε να ολοκληρώσουμε την επένδυση και τα έργα
στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια σημείωσε και πρόσθεσε ότι πάνω από 200 αεροπορικοί φορείς χρησιμοποιούν τα αεροδρόμια μας και ελπίζουμε ότι σύντομα θα αυξηθούν.
O κ. Ζίνελ ευχαρίστησε τον όμιλο Κοπελούζου για τη συνεργασία του, ,
τους εργαζόμενους στη Frport Greece, τους πρώην πρωθυπουργούς Σαμαρά και
Τσίπρα αλλά και τον Κυριάκο Μητσοτάκη για την έμπρακτη υποστήριξή του
στο έργο.
Η εκδήλωση για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια ολοκληρώθηκε με μια εντυπωσιακή απογείωση ενός αεροσκάφους της Aegean, του πρώτου μετά τα εγκαίνια, σε πολύ κοντινή απόσταση από τον χώρο στον οποίο βρίσκονταν οι επίσημοι.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο Υπουργός Οικονομικών, Χρήστος
Σταϊκούρας, ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, ο
Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, ο
Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας - Θράκης, Σταύρος
Καλαφάτης, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για θέματα
Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο Γενικός Γραμματέας Οικονομικής
Πολιτικής, Χρήστος Τριαντόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος
Καραγιάννης, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, ο
Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Δήμαρχος
Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο Γενικός Γραμματέας του Ελληνικού
Οργανισμού Τουρισμού, Δημήτρης Φραγκάκης, ο Διευθύνων Σύμβουλος του
Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ), Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης, οι βουλευτές της ΝΔ,
Κωνσταντίνος Γκιουλέκας, Έλενα Ράπτη, Στράτος Σιμόπουλος, Άννα Ευθυμίου,
Δημήτριος Κούβελας, Θεόδωρος Καράογλου, Σάββας Αναστασιάδης, Δημήτριος
Βαρτζόπουλος και η διευθύντρια του γραφείου του Πρωθυπουργού στη
Θεσσαλονίκη, Μαρία Αντωνίου.
Ολόκληρη η τοποθέτηση του Πρωθυπουργού
Κύριε Περιφερειάρχα, κύριοι Υπουργοί, κύριοι Δήμαρχοι, κύριε Πρέσβη, κυρίες και κύριοι,
Σήμερα είναι μια ημέρα πραγματικά ξεχωριστή για τη Θεσσαλονίκη και
για την Ελλάδα, καθώς βρισκόμαστε εδώ να “υποδεχθούμε” τον ανακαινισμένο
αερολιμένα «Μακεδονία».
Το καινούριο μας αεροδρόμιο -θα έλεγα- αφού σχεδόν τα πάντα όπως
βλέπετε σε αυτό έχουν πια άλλη μορφή. Από τους διαδρόμους απογείωσης -
προσγείωσης, ως τον δεύτερο, αρχιτεκτονικά πολύ εντυπωσιακό, νέο
τερματικό σταθμό. Και από τις περισσότερες πύλες και σημεία check-in,
μέχρι το ταχύτερο σύστημα διαχείρισης των αποσκευών, τους πολλούς νέους
εμπορικούς χώρους.
Με λίγα λόγια το αεροδρόμιο «Μακεδονία» διπλασιάστηκε και
ανανεώθηκε στο σύνολό του. Όπως το ίδιο ισχύει και για τα υπόλοιπα 13
περιφερειακά αεροδρόμια τα οποία ολοκλήρωσαν πια τις σημαντικές εργασίες
ανακαίνισής τους.
Θέλω να θυμίσω ότι δεν φτάσαμε εύκολα μέχρι εδώ. Αξίζει να
θυμηθούμε τις αναταράξεις, τις καταιγίδες αλλά και τα κενά αέρος που
χτύπησαν το ταξίδι αυτού του έργου. Τις αντιστάσεις που υψώθηκαν στην
επιλογή της τότε κυβέρνησης του Αντώνη Σαμαρά να συνεργαστούν δημόσιο
και ιδιώτες για να έρθουν στη χώρα μας σημαντικές επενδύσεις.
Την άδικη κριτική που συχνά μας ασκήθηκε όταν αναδείξαμε τα
αεροδρόμιά μας ως το προγεφύρωμα του ελληνικού τουρισμού. Και το χρόνο
που χάθηκε με ευθύνη όσων πολέμησαν αυτό τον δρόμο της ανάπτυξης. Πριν
αναγκαστούν βέβαια να τον ακολουθήσουν και οι ίδιοι.
Σήμερα, ευτυχώς, ελάχιστοι στη χώρα μας αμφισβητούν την ανάγκη
αξιοποίησης ιδιωτικών πόρων για έργα τα οποία έχουν δημόσια λειτουργία.
Γιατί έχουμε μπροστά μας ένα απτό παράδειγμα που φέρνει ήδη
αποτελέσματα. Η επένδυση της Fraport -μόνο εδώ στη Θεσσαλονίκη- έφτασε
τα 100 εκατομμύρια ευρώ και βέβαια, όπως ειπώθηκε πριν, ολοκληρώθηκε
νωρίτερα από τις προβλέψεις.
Και από φέτος το αεροδρόμιο συνεργάζεται με 13 ακόμα αεροπορικές
εταιρείες, συνδέθηκε με οκτώ πρόσθετους διεθνείς προορισμούς. Και καθώς,
κύριε Περιφερειάρχα, κύριοι Δήμαρχοι, η δυναμικότητά του θα φτάνει
πλέον τα 10 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, οι προοπτικές του είναι
τεράστιες. Όπως τεράστιες είναι και οι προοπτικές της Θεσσαλονίκης, που
επιτέλους αποκτά το αεροδρόμιο που της αξίζει.
Πρόκειται για μία μόνο από τις πιο δυναμικές όψεις ενός
προγράμματος αναβάθμισης 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Όπως αναφέρθηκε
και πριν, αγαπητέ κύριε Πρόεδρε, μια επένδυση ύψους 440 εκατομμυρίων
ευρώ, που αλλάζει πλήρως τα δεδομένα σε 11 νησιά μας και σε τρεις
ηπειρωτικούς προορισμούς προσθέτοντας τελικά έσοδα στα δημόσια ταμεία
αλλά και παραπάνω από 10.000 νέες θέσεις εργασίας. Προσφέροντας καλύτερη
εξυπηρέτηση για τους επισκέπτες αλλά και ένα καλύτερο περιβάλλον
εργασίας για όλους τους εργαζόμενους.
Αλλά και μεγενθύνοντας το άυλο εθνικό κέρδος, που δεν είναι άλλο
από την τουριστική φήμη της χώρας μας. Θα έλεγα ότι η επένδυση αυτή
αποτελεί ένα υπόδειγμα παραγωγικής σύμπραξης κράτους και ιδιωτών.
Τέτοιες επενδύσεις, όμως, εκτός από αναπτυξιακή έχουν και κοινωνική
διάσταση δημιουργούν δουλειές, τονώνουν τις τοπικές οικονομίες,
καταργούν αποστάσεις, σπάνε την απομόνωση των νησιών μας. Εξυπηρετούν
την καθημερινότητα των πολιτών κάνοντας πιο εύκολη την επικοινωνία. Αλλά
σταδιακά κάνουν και πιο φτηνή την μετακίνηση. Όσο αυξάνεται η επιβατική
κίνηση, αναμενόμενα θα ακολουθήσει και η μείωση του κόστους της.
Μιλάμε, λοιπόν, για μία επένδυση η οποία αφορά πολλαπλά ολόκληρη
χώρα. Ξέρουμε πια ότι οι διάφορες μορφές αξιοποίησης ιδιωτικών πόρων με
ταυτόχρονη υποχώρηση του κράτους - επιχειρηματία αποδίδει στην πράξη.
Η επίδραση της συμφωνίας με την Fraport στο ΑΕΠ της χώρας μόνο σε
ένα χρόνο ξεπέρασε τα 300.000.000 ευρώ. Διπλασίασε την απασχόληση με
χιλιάδες θέσεις και θα αυξήσει πολύ σημαντικά την κίνηση των επισκεπτών
σε πάρα πολύ σημαντικούς ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς.
Εκτός βέβαια από τους μήνες της πανδημίας. Αν και πρέπει να σας πω
ότι χαίρομαι ιδιαίτερα που ξαναβλέπω περισσότερα αεροπλάνα να
προσγειώνονται και να απογειώνονται από τα αεροδρόμιά μας.
Και καθώς πλησιάζουμε πια στο τέλος της πανδημίας όλοι προσδοκούμε
ότι η αυξημένη κίνηση του καλοκαιριού θα μας επιτρέψει να προσβλέπουμε
σε μια πολύ καλύτερη τουριστική περίοδο από αυτήν που είχαμε πέρσι.
Τέτοια θετικά μηνύματα, συμπράξεων κράτους και ιδιωτών, φτάνουν από
όλα τα πεδία των ιδιωτικοποιήσεων: τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς σε
σύμπραξη με Cosco, από, προφανώς, την σημαντική επένδυση στα
περιφερειακά αεροδρόμια σε συνεργασία με την Fraport, την συνεργασία της
ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την FS Italiane. Γι’ αυτό και στον ίδιο δρόμο θα βαδίσουν
αμέσως μετά το αεροδρόμιο της Καλαμάτας αλλά και μία σειρά από
περιφερειακά λιμάνια.
Γιατί είναι καιρός πια ο καθένας στη χώρα μας να βρει το ρόλο του.
Οι επενδυτές να προσφέρουν τα κεφάλαια, το κράτος τις υποδομές προς
αξιοποίηση, ώστε οι πρώτοι να αναλαμβάνουν και να ωφελούνται από το
επιχειρηματικό ρίσκο, ενώ αυτό να κατανέμεται δίκαια με κοινό κέρδος
προς όλους τους πολίτες.
Ειδικά εδώ, στη Θεσσαλονίκη, όπως ξέρετε εξελίσσονται μεγάλα έργα,
με τη σύμπραξη όλων των παραγωγικών δυνάμεων. Το Μετρό, οι κάθετοι
άξονες προς Εγνατία και ΠΑΘΕ, η επέκταση του 6ου προβλήτα, η
σιδηροδρομική και οδική σύνδεση του λιμανιού, η ανάπλαση της Διεθνούς
Έκθεσης Θεσσαλονίκης, το γήπεδο της Τούμπας, το στρατόπεδο Παύλος Μελάς,
η Ανατολική Περιφερειακή Οδός, τα όμβρια της Καλαμαριάς, τα
αντιπλημμυρικά της λαχαναγοράς. Καινούργια σχολεία, προσθήκη στο στόλο
των λεωφορείων της πόλης. Όλα αυτά παράλληλα με την ανάπτυξη του φυσικού
αερίου σε ολόκληρη την Μακεδονία. Πιστεύω ότι είναι ένα πρόγραμμα
επενδύσεων σε υποδομές που όμοιό της δεν έχει ξαναδεί η Θεσσαλονίκη.
Επιστρέφω στον τουρισμό για να πω ότι βαδίζοντας προσεκτικά προς
την έξοδο από την υγειονομική κρίση, το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και τα
υπόλοιπα 13 περιφερειακά μας αεροδρόμια γίνονται οι εθνικές μας γέφυρες
για ένα πιο ελεύθερο και αποδοτικό καλοκαίρι. Όλα τους πια, όπως εξάλλου
και τα υπόλοιπα αεροδρόμιά μας, έχουν πιστοποίηση για τα μέτρα
ασφάλειας κατά του κορονοϊού από τον Διεθνή Οργανισμό Αεροδρομίων. Και
βέβαια, το ευρωπαϊκό ψηφιακό διαβατήριο υγείας, στο οποίο η Ελλάδα
πρωτοστάτησε, γίνεται πια πράξη. Και πρόσθετη εγγύηση είναι το εθνικό
σύστημα ελέγχου που ήδη έχει καταστρώσει η χώρα μας.
Και καθώς η επιχείρηση εμβολιασμού «Ελευθερία» προχωρά με πολύ
γρήγορους ρυθμούς πιστεύω ότι πολύ σύντομα η χώρα μας θα μπορεί να έχει
χτίσει το πρώτο τείχος ανοσίας. Μπορούμε, λοιπόν, να είμαστε αισιόδοξοι,
τηρώντας πάντα τα βασικά μέτρα προστασίας της υγείας μας, να
διαμορφώσουμε από φέτος το καλοκαίρι τις συνθήκες για μία καλή πορεία
του τουρισμού μας. Αλλά για μία πιο ανοιχτή καθημερινότητα για όλους
μας, ώστε όπως νικηφόρα μπήκε η πατρίδα μας σε αυτή τη δοκιμασία, παρά
τις βαριές απώλειες, έτσι νικηφόρα να βγει και από αυτήν.
Κλείνω επισημαίνοντας και πάλι τη σημασία της σταθερής προσήλωσής
μας να γίνει αυτό το έργο. Όλοι γνωρίζουμε ότι περάσαμε από πολλές
δυσκολίες και διαχειριστήκαμε και πιστεύω σε πνεύμα κατανόησης και
συνεργασίας, τις δυσκολίες και τις έκτακτες καταστάσεις που προκάλεσε η
πανδημία. Βρήκαμε όμως κοινά αποδεκτές λύσεις προς όφελος και του
δημοσίου και της Fraport, έτσι ώστε η επένδυση αυτή να ολοκληρωθεί
απρόσκοπτα και να μπορέσει να εκπληρώσει τον κεντρικό της στόχο.
Θέλω και εγώ με τη σειρά μου να συγχαρώ όλους όσοι συνέβαλαν ώστε
σήμερα αυτό το σπουδαίο έργο να μας κάνει όλους υπερήφανους. Όλους όσοι,
και είναι πολλοί αυτοί, εργάστηκαν με μεράκι και επαγγελματισμό για να
φέρουν εις πέρας ένα εξαιρετικά σύνθετο τεχνικά έργο. Διότι όπως ανέφερε
και ο κ. Διευθύνων Σύμβουλος, τα έργα αυτά εξελισσόντουσαν ενώ τα
αεροδρόμια παρέμεναν σε λειτουργία.
Πιστεύω ότι έχετε, οι εργαζόμενοι της Fraport, αλλά και όλοι όσοι
συνέδραμαν σε αυτό το σπουδαίο έργο, κάθε λόγο σήμερα να είστε πολύ
ικανοποιημένοι, πολύ υπερήφανοι. Και αυτή την ικανοποίηση, αυτή την
υπερηφάνεια τη συμμεριζόμαστε και εμείς.
Άλλωστε, για να μιλήσουμε και στη γλώσσα των αερομεταφορών, η
οδηγία από τον πύργο ελέγχου της κυβέρνησης είναι μια: να ταξιδεύουμε
όλο και πιο ψηλά τη χώρα, χωρίς όμως να πετάμε στα σύννεφα.
Καλορίζικο, λοιπόν, το νέο αεροδρόμιο «Μακεδονία». Καλορίζικα τα 13
περιφερειακά αεροδρόμια τα οποία το πλαισιώνουν. Να είναι πάντα γεμάτα
ζωή αλλά κυρίως πάντα χαμογελαστούς και ασφαλείς επισκέπτες και
εργαζόμενους.
protothema
Οι συναλλασσόμενοι μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης https://rantevou.ypes.gr έχουν τη δυνατότητα να κλείσουν ραντεβού με τη δημόσια υπηρεσία που επιθυμούν την ημέρα και ώρα που τους εξυπηρετεί (αλλά και να το ακυρώσουν και να το μεταθέσουν) και να ενημερωθούν για τα απαραίτητα δικαιολογητικά που ενδεχομένως χρειαστεί να έχουν μαζί τους.
Στην παρούσα φάση έχουν ενταχθεί στην πλατφόρμα οι Υπηρεσίες του Ειδικού Ληξιαρχείου Αθηνών, ενώ για όσους δεν μπορούν να ολοκληρώσουν τη διαδικασία ηλεκτρονικά, δίνεται η δυνατότητα να κλείνουν ραντεβού τηλεφωνικώς καλώντας στη γραμμή εξυπηρέτησης 2131522522 (Από Δευτέρα έως Παρασκευή 8:00 πμ έως 13:00 μμ).
Όπως αναφέρει το υπουργείο Εσωτερικών, η λειτουργία των ηλεκτρονικών ραντεβού θα επεκταθεί σταδιακά και σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου.
mononews
protothema
Η ΣΤΑΣΥ απαντά με τη σειρά της, πως η κινητοποίηση της νέας διοίκησης τον τελευταίο ένα χρόνο, όταν και ανέλαβε καθήκοντα, είναι μεγάλη όσον αφορά στην παραγγελία νέων ανταλλακτικών, τα οποία σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Νίκο Χαιρέτα έχουν γραφειοκρατικές διαδικασίες μέχρι να φτάσουν στην Ελλάδα. Ο ίδιος παραδέχεται ότι συρμοί είναι ακινητοποιημένοι και ανταλλακτικά ζητώνται διαρκώς αλλά το αποδίδει σε κακά πεπραγμένα της προηγούμενης διοίκησης.
Μιλώντας στο newsit.gr ο Σπύρος Ρεβύθης, πρόεδρος εργαζομένων στο Αττικό Μετρό και μέλος του Δ.Σ της ΣΤΑΣΥ λέει πως: «Οι καθυστερήσεις στα ανταλλακτικά έχουν αρχίσει να μας αναστατώνουν. Στην πραγματικότητα, είναι πάρα πολλοί οι κωδικοί ανταλλακτικών που λείπουν και έχουν καθυστερήσει και όχι μόνο τα ρουλεμάν. Έχουν μείνει πίσω οι τροχοί, τα ηλεκτρονικά συστήματα κ.α Δεδομένου ότι κανένας συρμός δεν κυκλοφορεί ασυντήρητος, τα οχήματα στα οποία δεν μπορεί να βρεθεί ανταλλακτικό τελικά ακινητοποιούνται».
Ο κος Ρεβύθης στέκεται στο ανησυχητικό κατά τους εργαζόμενους περιστατικό που συνέβη στις 4 Μαΐου. «Ένα ρουλεμάν που κρατάει τους τροχούς του συρμού έσπασε, με αποτέλεσμα το τρένο να πέσει μέσα στην τροχιά, εν κινήσει και με επιβάτες εντός του», περιγράφει ο ίδιος.
Και προσθέτει: «Ακολούθησε εκκένωση του συρμού και απομάκρυνση των επιβατών, με ασφάλεια, από τον πεζοδιάδρομο. Ο συρμός έμεινε κινητοποιημένος στο σταθμό επί 10 ώρες. Στη συνέχεια ήρθαν συνεργεία με γερανούς, σήκωσαν το τρένο και το έβγαλαν έξω. Τώρα ο συρμός είναι φυσικά ακινητοποιημένος. Αυτό που συχνά γίνεται όμως είναι ότι βγάζουμε ανταλλακτικά από τον έναν συρμό και τα βάζουμε στον άλλο, ‘κανιβαλίζοντας’ τα τρένα. Ή ανοίγουν τα στεγνά ρουλεμάν, συμπληρώνουν φρέσκο γράσο και τα ξανατοποθετούν».
Όπως συνεχίζει να εξηγεί ο κος Ρεβύθης, για όλους τους παραπάνω λόγους, το σωματείο Ηλεκτροδηγών της Αττικό Μετρό έστειλε εξώδικο στη διοίκηση της εταιρείας ζητώντας αφ’ενός πλήρη ενημέρωση για το τι ακριβώς συνέβη στις 4 Μαΐου και αφ’ ετέρου περιορισμό της ταχύτητας των συρμών από τα 80 χιλιόμετρα στα 60 χλμ, ως μέτρο πρόληψης μέχρι να διευκρινιστεί τι συμβαίνει με τα ρουλεμάν των συγκεκριμένων συρμών. «Αυτό που έκανε η διοίκηση ήταν να καλέσει τους εργαζόμενους σε πειθαρχικό», λέει ο κος Ρεβύθης και τονίζει: «Δεν είμαστε εμπειρογνώμονες να ξέρουμε τι συμβαίνει, αλλά ζητάμε να πέσει φως σε μια υπόθεση που αφορά και τους πολίτες. Πρέπει να ξέρουμε αν υπάρχει ή δεν υπάρχει πρόβλημα».
Μάλιστα, όπως συνεχίζει να μας λέει ο πρόεδρος των εργαζομένων, παρόμοιο περιστατικό, πάλι με βλάβη σε ρουλεμάν σε συρμό της ίδιας γραμμής (σ.σ 2) είχε συμβεί και τον Σεπτέμβριο του 2020. « Ήταν και πάλι γαλλικός συρμός της γενιάς 1. Οι συρμοί αυτοί είναι 20ετίας. Ο διευθύνων σύμβουλος έχει αποκρύψει μάλιστα το συγκεκριμένο γεγονός. Ρωτάμε λοιπόν: οι 20 γαλλικοί συρμοί που έχουν αυτά τα ρουλεμάν είναι εντάξει; Πρέπει να αλλαχθούν;»
Ο πρόεδρος των εργαζομένων αναφέρει τέλος πως το ζήτημα των ανταλλακτικών αποτελεί βασικό λόγο των κινητοποιήσεων τους εδώ και καιρό. «Υπάρχει ερασιτεχνισμός εκ μέρους της διοίκησης για το θέμα. Την ημέρα που έγινε το περιστατικό στο Μεταξουργείο ο νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας δεν προσήλθε καν στο σημείο».
Το newsit.gr επικοινώνησε με τον διευθύνων σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ, Νίκο Χαιρέτα, ζητώντας το σχόλιο του για τις παραπάνω καταγγελίες. Ο ίδιος μας είπε ότι δεν γνωρίζει για ύπαρξη και άλλου περιστατικού τον περασμένο Σεπτέμβριο και σημείωσε πως αν έχει συμβεί θα πρέπει να δοθούν αποδείξεις για αυτό. Όσο για το περιστατικό στις 4 Μαΐου, ο ίδιος λέει τα εξής: «Υπήρξε πράγματι βλάβη στο ρουλεμάν και ακινητοποιήθηκε ο συρμός στο Μεταξουργείο. Η γραμμή έκλεισε για κάποιες ώρες μέχρι να απομακρυνθεί το τρένο. Βλάβες όμως έχουμε πάρα πολλές κατά καιρούς. Συμβαίνουν βλάβες στα τρένα. Όσον αφορά το ρουλεμάν σημειώνω το εξής: κάθε τρένο έχει 6 βαγόνια και κάθε βαγόνι 2 φορεία. Κάθε φορείο έχει 2 άξονες και κάθε άξονας 2 ρουλεμάν. Το σωματείο των εργαζομένων λοιπόν δημοσιοποιεί το θέμα με τρόπο που δίνει τεράστια έκταση ενώ από πίσω κρύβονται άλλα».
Ο κος Χαιρέτας σημείωσε ακόμα πως τα ρουλεμάν στους συγκεκριμένους συρμούς έχουν αλλαχθεί με τον κο Ρεβύθη να λέει όμως ότι αυτό συνέβη τελευταία φορά το 2015.
Κατά τον ίδιο, η έλλειψη των ανταλλακτικών που καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι είναι κάτι που έρχεται από το παρελθόν. «Την προηγούμενη περίοδο έγινε δυστυχώς μια σοβαρή αποεπένδυση στα τρένα, η οποία είναι γνωστή. Αυτά που καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι αφορούν στην προηγούμενη λοιπόν διοίκηση. Εμείς έχουμε κάνει πολλά για να αναταχθούν τα τρένα. Υπάρχουν ναι, ακινητοποιημένα οχήματα. Εδώ και 1 /2 χρόνο τα ανατάσσουμε. Έχουν ήδη επιστρέψει 7-8 συρμοί στο σύστημα. Επίσης πέρυσι είχαμε ρεκόρ δεκαετίας στις εισαγωγές ανταλλακτικών στην αποθήκη της ΣΤΑΣΥ. Ανταλλακτικά συνεχίζουν να έρχονται. Επίσης, δεν πρόκειται για είδος που το παραγγέλνεις και έρχεται εκείνη τη στιγμή. Υπάρχουν δημόσιες διαδικασίες μακροχρόνιες, διαγωνισμοί, και πολύ μεγάλος χρόνος παράδοσης από τις ίδιες τις εταιρείες. Για το 2021 υπάρχει διπλάσιος προϋπολογισμός από αυτόν του 2020 ενώ έχουμε πια και 120 νέους σταθμίτες μετά από 10 χρόνια».
Τέλος, κατά τον κο Χαιρέτα, ζήτημα ασφάλειας των συρμών που
κυκλοφορούν δεν τίθεται μιας και τα πρωτόκολλα της ΣΤΑΣΥ για τη
συντήρηση των τρένων είναι πολύ αυστηρά.
newsit
protothema
Παρόντες ήταν οι βουλευτές Β’ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, κ. κ. Θεόδωρος Καράογλου και Δημήτρης Βαρτζόπουλος.
Σε δηλώσεις του ο κ. Γεωργιάδης επισήμανε:
«Είμαστε στην ΕΛΒΟ. Η κυβέρνησή μας, με το Υπουργείο Οικονομικών και το Υπουργείο Ανάπτυξης, πέτυχε να ολοκληρώσουμε με επιτυχία τον διαγωνισμό, ο οποίος είχε πολλές φορές στο παρελθόν διεξαχθεί ανεπιτυχώς από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Οι άνθρωποι της "PLASAN" έχουν έρθει εδώ και έχουν ήδη ξεκινήσει την ανακαίνιση του εργοστασίου, τις πρώτες προσλήψεις και τη δημιουργία ενός business plan για να αναπτυχθεί το εργοστάσιο. Είχαμε και μια επικοινωνία με τη Διευθύνουσα από το Ισραήλ και είμαστε πολύ περήφανοι, γιατί πιστεύουμε ότι αυτό το εργοστάσιο εδώ ενισχύει την ιδιαιτέρως σημαντική για την Ελλάδα αμυντική συνεργασία με το Ισραήλ, αλλά ταυτόχρονα δημιουργεί μία παραγωγική μονάδα που θα προσφέρει θέσεις εργασίας, εξαγωγές και σημαντική μεταφορά τεχνογνωσίας στην Ελλάδα.
Ένα εργοστάσιο που κάποτε ήταν σπουδαίο, αλλά πέρασε σταδιακά σε μεγάλη παρακμή, με την προσπάθεια αυτή αναγεννάται και θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τον κύριο Γληνό και τον κύριο Καραγιάννη και όλη την ομάδα τους φυσικά για τη δουλειά που κάνουν εδώ».
Ο κ. Αριστείδης Γληνός από την ΕΛΒΟ δήλωσε:
«Θα ήθελα να ευχαριστήσω κατ’ αρχάς την Κυβέρνηση για την ευκαιρία που μας έδωσε να μπούμε σε αυτή τη διαδικασία για να πάρουμε την ΕΛΒΟ. Η ΕΛΒΟ, περιττά τα λόγια, είναι πολύ γνωστή. Θεωρούμε ότι μπορούμε να φέρουμε τεχνολογία, μπορούμε να κάνουμε την ΕΛΒΟ μια πύλη όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά και για τη γύρω περιοχή, μια πύλη που θα έρθει η τεχνολογία, μια πύλη που μπορεί να αναπτύξει και την ελληνική και την υπόλοιπη εγχώρια αμυντική βιομηχανία και όχι μόνο, και θεωρούμε ότι αυτή είναι μια απόδειξη της αγαστής στρατηγικής σχέσης που έχει η Ελλάδα με το Ισραήλ».
euro2day
protothema
Οι άνεμοι θα πνέουν δυτικοί βορειοδυτικοί 4 με 5, στα δυτικά και νότια πελάγη 6 και από το απόγευμα τοπικά 7 μποφόρ. Η θερμοκρασία θα σημειώσει πτώση κυρίως στα δυτικά και τα βόρεια.
ΑΤΤΙΚΗ
Καιρός: Αρχικά αίθριος. Βαθμιαία θα αναπτυχθούν αραιές νεφώσεις.
Άνεμοι: Δυτικοί 4 με 5 και μετά το μεσημέρι βορειοδυτικοί 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 15 έως 29 βαθμούς Κελσίου.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Καιρός: Γενικά αίθριος. Αραιές νεφώσεις από τις μεσημβρινές ώρες, κατά διαστήματα πιο πυκνές.
Άνεμοι:
Δυτικοί 3 με 4 μποφόρ. Από αργά το απόγευμα βορειοδυτικοί 4 με 5 και
βαθμιαία 6 με 7 μποφόρ, με περαιτέρω ενίσχυση τη νύχτα.
Θερμοκρασία: Από 14 έως 26 βαθμούς Κελσίου.
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΡΑΚΗ
Καιρός: Γενικά αίθριος με αραιές
νεφώσεις, οι οποίες από το μεσημέρι κατά τόπους θα πυκνώσουν και κυρίως
στα ανατολικά θα σημειωθούν τοπικές βροχές, που τη νύχτα θα ενταθούν
και θα εκδηλωθούν και σποραδικές καταιγίδες στην ανατολική Μακεδονία και
τη Θράκη.
Άνεμοι: Από δυτικές διευθύνσεις 3 με 5 μποφόρ. Το βράδυ θα
στραφούν σε βορείων διευθύνσεων 4 με 6, με περαιτέρω ενίσχυση στην
κεντρική Μακεδονία σε 7 και τη νύχτα τοπικά 8 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 10 έως 27 βαθμούς Κελσίου και στη δυτική Μακεδονία 3 με 4 βαθμούς χαμηλοτερη.
ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ, ΗΠΕΙΡΟΣ, ΔΥΤΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Καιρός:
Αρχικά αίθριος με λίγες τοπικές νεφώσεις στα βόρεια, που από το
μεσημέρι θα αυξηθούν κι είναι πιθανό πρόσκαιρα να σημειωθούν λίγες
τοπικές βροχές. Η ορατότητα στα ηπειρωτικά τις πρώτες πρωινές ώρες θα
είναι κατά τόπους περιορισμένη.
Άνεμοι: Δυτικοί βορειοδυτικοί 3 με 5, βαθμιαία στο Ιόνιο 6 μποφόρ και από αργά το απόγευμα τοπικά 7 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 11 έως 28 και στα βόρεια έως 24 βαθμούς Κελσίου. Στo εσωτερικό της Ηπείρου 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.
ΘΕΣΣΑΛΙΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΕΥΒΟΙΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Καιρός: Αρχικά αίθριος. Βαθμιαία θα αναπτυχθούν αραιές νεφώσεις.
Άνεμοι:
Δυτικοί 4 με 6 και από το απόγευμα στα κεντρικά και νότια τοπικά 7
μποφόρ. Τη νύχτα στα βόρεια θα στραφούν σε βορειοδυτικούς τοπικά έως 7
μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 13 έως 30 βαθμούς Κελσίου.
ΚΥΚΛΑΔΕΣ, ΚΡΗΤΗ
Καιρός: Γενικά αίθριος.
Άνεμοι: Δυτικοί 4 με 6 και από το απόγευμα τοπικά 7 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 16 έως 29 βαθμούς Κελσίου.
ΝΗΣΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ – ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ
Καιρός:
Γενικά αίθριος. Από το απόγευμα στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου θα
αναπτυχθούν αραιές νεφώσεις, οι οποίες το βράδυ στα βόρεια θα πυκνώσουν.
Η ορατότητα τις πρωινές ώρες θα είναι κατά τόπους περιορισμένη.
Άνεμοι: Δυτικοί νοτιοδυτικοί 4 με 5 μποφόρ, στρεφόμενοι αργά τη νύχτα στα βόρεια σε βόρειους.
Θερμοκρασία: Από 17 έως 27 βαθμούς Κελσίου. Στα βόρεια 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.
newsit