Μπροστά στην διαχείριση μιας πρωτόγνωρης και εξαιρετικά δύσκολης
κατάστασης βρέθηκαν η αστυνομία και η πυροσβεστική με τα πάντα να
παραλύουν σε έναν από τους βασικούς οδικούς άξονες της χώρας, την εθνική
οδό Αθηνών – Κορίνθου.
Η κρίση ξεκίνησε λίγο μετά τις 12 το μεσημέρι όταν ενημερώθηκε η πυροσβεστική ότι ένα βυτιοφόρο το οποίο μετέφερε πάνω από 7 τόνους υγραερίου είχε πιάσε φωτιά στο ύψος της Κακιάς Σκάλας. Αμέσως σήμανε συναγερμός.
Σύμφωνα με πληροφορίες από την πρώτη στιγμή ενημερώθηκαν τόσο ο αρμόδιος υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Οικονόμου και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.
Οι αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν μελετήθηκαν προσεκτικά έτσι ώστε
να μην κινδυνεύσουν ανθρώπινες ζωές και για τον λόγο αυτό η ΕΛ.ΑΣ.
ενήργησε με μοναδικό και αδιαπραγμάτευτο γνώμονα την ασφάλεια οδηγών και
επιβαινόντων σε οχήματα.
Αργά το βράδυ της Πέμπτης και ενώ η επιχείρηση κράτησε 7 ολόκληρες ώρες απευθυνόμενες στους πολίτες που δικαίως αγανάκτησαν από την πολύωρη ταλαιπωρία οι αρμόδιες αρχές εξέδωσαν ανακοίνωση μέσω της οποίας όχι μόνο περιέγραψαν το πολύωρο θρίλερ αλλά και σημείωναν ότι «η ταλαιπωρία, ο εκνευρισμός και η αγανάκτηση των εγκλωβισμένων οδηγών είναι απολύτως κατανοητή και σεβαστή».
«Θα πρέπει όμως να γίνει αντιληπτό ότι οι αρμόδιες Αρχές κλήθηκαν να
διαχειριστούν ένα περίπλοκο και επικίνδυνο περιστατικό σε συνθήκες πολύ
αυξημένης κυκλοφορίας από την πρώτη στιγμή, με την κρίσιμη
διαδικασία απομάκρυνσης του εύφλεκτου υλικού να έχει δυναμικό χαρακτήρα
και με την πραγματοποίησή της να μετατοπίζεται χρονικά αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της μέρας από τη στιγμή που συνέβη το ατύχημα και μετά».
Άνθρωποι που διαχειρίστηκαν την κατάσταση αλλά και έζησαν από την
πρώτη στιγμή τα γεγονότα και μέσα από το επιχειρησιακό κέντρο που είχε
στηθεί εξηγούσαν ότι παρά το γεγονός ότι η φωτιά στο βυτιοφόρο
έσβησε άμεσα, διαπιστώθηκε διαρροή του φορτίου, το οποίο αποτελούνταν
από 7,2 τόνους υγραερίου, μείγματος κίνησης για οχήματα.
Για τον λόγο αυτό και εξαιτίας της επικινδυνότητας της κατάστασης, εφαρμόστηκε το Πρωτόκολλο Ενεργειών,
με την παρουσία τεχνικού ασφαλείας για την απομάκρυνση του επικίνδυνου
φορτίου, ενώ με τη χρήση θερμικής κάμερας πραγματοποιούνταν διαρκώς
έλεγχος της θερμοκρασίας.
Η επιχείρηση που στήθηκε ήταν πρωτοφανής για τα ελληνικά χρονικά
καθώς καθ’ όλη τη διαδικασία της επιχείρησης απομάκρυνσης του
επικίνδυνου φορτίου, το Πυροσβεστικό Σώμα την επιτηρούσε και από αέρος
προκειμένου να υπάρχει πλήρης εικόνα της κατάστασης κάθε λεπτό.
Η εντολή, σύμφωνα με πληροφορίες του newsbeast.gr ήταν να μην κινδυνεύσει κανένας πολίτης καθώς υπάρχει η τραγική εμπειρία σε παρόμοια περιστατικά του παρελθόντος.
Έτσι, τηρήθηκαν απαρέγκλιτα τα πρωτόκολλα για τις ενέργειες
απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού. Πρόκειται για μια διαδικασία
εξαιρετικά χρονοβόρα αλλά κυρίως εξαιρετικά απαιτητική, όσον αφορά στην
ευαισθησία και την επικινδυνότητά της.
Ταυτόχρονα και με την ταλαιπωρία των εγκλωβισμένων οδηγών να
εντείνεται δόθηκαν οδηγίες στην ΕΛ.ΑΣ και από κοινού αστυνομικοί και
πυροσβέστες τροφοδοτούσαν με νερό τόσο στην παλαιά όσο και στη νέα
εθνική οδό Αθηνών Κορίνθου όσο περισσότερους οδηγούς και επιβάτες
μπορούσαν ενώ παράλληλα γίνονταν προσπάθειες να απομακρυνθούν με
ασφάλεια.
«Σε θέματα ασφάλειας δεν μπορεί να γίνονται εκπτώσεις. Το
αποτέλεσμα είναι που έχει σημασία ότι μετά από ένα τόσο σοβαρό
περιστατικό το οποίο απαιτούσε λεπτούς χειρισμούς δεν κινδύνευσε κανένας
συμπολίτης μας», τόνιζε στο newsbeast.gr κυβερνητικός αξιωματούχος.