facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Πέμπτη 23 Μαΐου 2013

ΙΚΑ:Νέα Ηλεκτρονική Υπηρεσία για τις Βεβαιώσεις Αποδοχών Συντάξεων

Σας ενημερώνουμε ότι από την Τετάρτη 22/5/2013 θα λειτουργήσει η νέα ηλεκτρονική υπηρεσία (στην ιστοσελίδα www.ika.gr) που επιτρέπει στους Συνταξιούχους να εκτυπώνουν οι ίδιοι τις Βεβαιώσεις Αποδοχών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ΕΤΕΑ (ΕΤΕΑΜ), ΤΑΠΟΤΕ για όλες τις κατηγορίες σύνταξης (γήρατος, αναπηρίας, θανάτου).

Η νέα υπηρεσία θα εξυπηρετεί και τους συνταξιούχους ΙΚΑ-ΕΤΑΜ που ζουν στο εξωτερικό και για πρώτη φορά θα έχουν άμεση πρόσβαση στις Βεβαιώσεις Αποδοχών από τον τόπο κατοικίας τους, χωρίς να χρειάζεται να απευθυνθούν στις Υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στην Ελλάδα.

Μέχρι σήμερα, οι Βεβαιώσεις Αποδοχών Συνταξιούχων αποστέλλονταν ταχυδρομικά από τις υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.

Διαβάστε Περισσότερα » "ΙΚΑ:Νέα Ηλεκτρονική Υπηρεσία για τις Βεβαιώσεις Αποδοχών Συντάξεων "

Η Oxfam καταγγέλλει την ΕΕ για υποκρισία

Κεφάλαια 9,5 τρισ. ευρώ κρυμμένα σε ευρωπαϊκούς φορολογικούς «παραδείσους»

Κεφάλαια 9,5 τρισ. ευρώ περίπου είναι κρυμμένα σε ευρωπαϊκούς φορολογικούς «παραδείσους», σύμφωνα με την αναπτυξιακή οργάνωση Oxfam, η οποία καταγγέλλει την ΕΕ για υποκρισία, την ίδια ημέρα που οι ευρωπαίοι ηγέτες συναντώνται στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο της Συνόδου Κορυφής της ΕΕ, για να λάβουν αποφάσεις σχετικά με την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.

Όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα του Euobserver, η οργάνωση εκτιμά, με βάση στοιχεία της Τράπεζας Διεθνών Διακανονισμών (BIS) και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, ότι τουλάχιστον 14 τρισ. ευρώ είναι κρυμμένα ανά τον πλανήτη από πλούσιους ιδιώτες, εκ των οποίων τα 9,5 τρισ. ευρώ είναι «παρκαρισμένα» στην Ευρώπη ή σε περιοχές που συνδέονται με ευρωπαϊκές χώρες.

Η οργάνωση υπολογίζει ότι η «αιμορραγία» στα δημόσια ταμεία των κυβερνήσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τα χαμένα φορολογικά έσοδα ανέρχεται στα 120 δισ. ευρώ ετησίως.

Μόνο η Βρετανία εκτιμάται ότι χάνει τα 40 από τα 120 δισ. ευρώ.

Η επικεφαλής του ευρωπαϊκού γραφείου της Oxfam Νατάλια Αλόνσο, δήλωσε ότι εκτός και αν η ΕΕ προχωρήσει στη δημοσιοποίηση μίας «μαύρης λίστας» για τους λεγόμενους φορολογικούς παραδείσους, ουσιαστικά οι δηλώσεις στις Συνόδους Κορυφής είναι «λόγια του αέρα», χωρίς αντίκρισμα στην πραγματικότητα.

Η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής προστέθηκε πρόσφατα στην ημερήσια διάταξη της Συνόδου Κορυφής, σε μία προσπάθεια να αξιοποιηθούν οι αποκαλύψεις του OffshoreLeaks για τους φορολογικούς «παραδείσου»ς.

Στόχος είναι να παρουσιασθεί ένα κοινό ευρωπαϊκό μέτωπο κατά τη Σύνοδο Κορυφής της Ομάδας των 8 (Group-8) στις αρχές Ιουνίου.

Στο πλαίσιο αυτό, ο πρόεδρος της Κομισιόν Ζοζέ Μπαρόζο απηύθυνε έκκληση προς τις κυβερνήσεις της ΕΕ να επεκτείνουν το σύστημα ανταλλαγής πληροφοριών σε όλους τους τύπους εισοδήματος.

tovima
Διαβάστε Περισσότερα » "Η Oxfam καταγγέλλει την ΕΕ για υποκρισία"

Βολές Διώτη κατά Παπακωνσταντίνου για τον επίσημο χαρακτήρα της λίστας

Βολές κατά του πρώην υπουργού Οικονομικών Γιώργου Παπακωνσταντίνου ότι του απέκρυψε την επίσημη διαδικασία, μέσω της οποίας διαβιβάστηκε από τις γαλλικές Αρχές η αποκαλούμενη «λίστα Λαγκάρντ» αφήνει, με ανακοίνωσή του, ο πρώην επικεφαλής του ΣΔΟΕ Γιάννης Διώτης.

Η ανακοίνωση Διώτη έχει ως αφορμή δημοσιεύματα σχετικά με την εκ νέου αποστολή από την Γαλλία του εγγράφου που συνόδευε το CD με τα στοιχεία καταθετών της ελβετικής τράπεζας HSBC, το Σεπτέμβριο του 2010.

«Ο κ. Παπακωνσταντίνου ουδέποτε μου ανέφερε οτιδήποτε περί συνδρομής του Γαλλικού Υπουργείου Οικονομικών και της τότε ομολόγου του κας Κριστίν Λαγκάρντ στην υπόθεση.
Αντιθέτως, απεκρύβη από εμένα η διαδικασία που ακολουθήθηκε, με συνέπεια μια επίσημη διαδικασία ανταλλαγής στοιχείων και εγγράφων μεταξύ Κρατών να μετατραπεί σε μια άτυπη διαδικασία διακίνησης στοιχείων, χωρίς κανένα δημόσιο και επίσημο χαρακτήρα» αναφέρει ο κ. Διώτης.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του πρώην επικεφαλής του ΣΔΟΕ έχει ως εξής:

«Έχω διατυπώσει επανειλημμένως και έχω καταθέσει ενώπιον των κ.κ. Εισαγγελέων Οικονομικού Εγκλήματος και ενώπιον των αρμοδίων οργάνων της Βουλής (Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας και Προκαταρκτική Επιτροπή) ότι:

»α) Το USB stick εστάλη από τον κ. Παπακωνσταντίνου σε εμένα άτυπα και εξωυπηρεσιακά, χωρίς κανένα συνοδευτικό έγγραφο,

»β) Ο κ. Παπακωνσταντίνου μου επεσήμανε το σημαντικό ρόλο της ΕΥΠ για τη λήψη των συγκεκριμένων στοιχείων,

»γ) Ο κ. Παπακωνσταντίνου ουδέποτε μου ανέφερε οτιδήποτε περί συνδρομής του Γαλλικού Υπουργείου Οικονομικών και της τότε ομολόγου του κας Κριστίν Λαγκάρντ στην υπόθεση.

»Αντιθέτως, απεκρύβη από εμένα η διαδικασία που ακολουθήθηκε, με συνέπεια μια επίσημη διαδικασία ανταλλαγής στοιχείων και εγγράφων μεταξύ Κρατών να μετατραπεί σε μια άτυπη διαδικασία διακίνησης στοιχείων, χωρίς κανένα δημόσιο και επίσημο χαρακτήρα.

»Η ανωτέρω μεταφερθείσα σε εμένα εξιστόρηση σε συνδυασμό με την απόκρυψη συγκεκριμένων γεγονότων και εγγράφων, οδήγησε στον από μέρους μου τότε σχηματισμό βεβαίας πεποίθησης ότι το υλικό είναι προϊόν αξιόποινης συμπεριφοράς και για ειδικότερους λόγους, που ήδη έχω εξηγήσει, μη αξιοποιήσιμο.

»Ποιος ο λόγος, λοιπόν, να απευθυνθώ στον τότε Διοικητή της ΕΥΠ;

»Έχω καταθέσει επανειλημμένα και έχω αποδείξει ότι κατευθύνθηκα εκεί, λόγω της υποτιθέμενης διαδρομής της λίστας που μου παρουσιάστηκε.

»Έχω εξ αρχής πει και σταθερά επανέλαβα σε όλους τους τόνους ότι αν ο κατάλογος των καταθετών μου εδίδετο συνοδευόμενος με τα επίσημα έγγραφα των Γαλλικών Αρχών και όχι ως προϊόν δράσης υπηρεσιών πληροφοριών, δεν θα είχα κανένα λόγο να μην προχωρήσω αυτομάτως στην έρευνα και την αξιοποίησή του, όπως αυτονοήτως έπραξα σε σειρά άλλων υποθέσεων.

»Τον τελευταίο καιρό παρουσιάζομαι σκόπιμα και δόλια από συγκεκριμένα ΜΜΕ ως ανακόλουθος, αυτοαναιρούμενος και αναξιόπιστος, σε μια οργανωμένη προσπάθεια κατασυκοφάντησής μου, απαξίωσης του έργου μου και αποπροσανατολισμού από την ουσία της υπόθεσης, που δεν είναι άλλη από την χαμηλής διαβάθμισης ιεράρχηση της πάταξης της φοροδιαφυγής.

»Σήμερα μάλιστα, μερίδα του Τύπου παρουσιάζει την εκ νέου αποστολή του συνοδευτικού εγγράφου ως διάψευση των ισχυρισμών μου. Αντιθέτως, αποτελεί πανηγυρική δικαίωση των χειρισμών μου και συντριπτική απόδειξη εις βάρος εκείνων που δεν θέλησαν ποτέ να ασχοληθούν σοβαρά με την πάταξη της φοροδιαφυγής. Όλοι αυτοί που οψίμως κόπτονται για τη φοροδιαφυγή, ας απευθυνθούν στους νυν αρμοδίους για την πορεία της μεγαλύτερης έρευνας που διετάχθη ποτέ στην Ελλάδα για την εκροή κεφαλαίων στο εξωτερικό με στόχο τη φοροδιαφυγή. Έρευνα που διέταξα λίγες μέρες προτού αντικατασταθώ από το ΣΔΟΕ και αφορούσε την περίοδο 2000-2012. Επίσης ας ρωτήσουν να πληροφορηθούν το στάδιο των εδώ και τρία χρόνια διαπραγματεύσεων με τις Ελβετικές Αρχές για την επίτευξη συμφωνίας σχετικά με τις καταθέσεις, η οποία αν και όποτε επέλθει θα προσφέρει πολλαπλάσια από την όποια λίστα.

»Όλα τα ανωτέρω τα γνωρίζουν πολύ καλά αυτοί που σήμερα, εκτός των άλλων, με χαρακτηρίζουν «ψεύτη» και «προστάτη φοροφυγάδων», χαρακτηρισμούς για τους οποίους θα λογοδοτήσουν στη Δικαιοσύνη».

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Διαβάστε Περισσότερα » "Βολές Διώτη κατά Παπακωνσταντίνου για τον επίσημο χαρακτήρα της λίστας"

Τέλος τα κινητά στις φυλακές

Ο υφυπουργός Δικαιοσύνης Κώστας Καραγκούνης αποκάλυψε στη βουλή την απόφαση της κυβέρνησης να τελειώνει με την ιστορία των κινητών τηλεφώνων στις φυλακές, απαντώντας... σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Ανδρέα Ψυχάρη.

Ο κ.Καραγκούνης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην τοποθέτηση κλωβών που μπλοκάρουν τη λειτουργία κινητών τηλεφώνων σε όλα τα Σωφρονιστικά Καταστήματα της χώρας.

«Περιμένουμε και μπορώ να πω ότι ήδη έχουμε μια πρώτη θετική απάντηση από το «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟ», διότι πρέπει να μετράται και η ένταση αυτών των κινητών και αν δημιουργείται κάποιο πρόβλημα για την υγεία των κρατουμένων. Τα δεδομένα, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και βεβαίως με τις μετρήσεις του «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΥ» δείχνουν ότι δεν θα έχουμε κανένα πρόβλημα.

Συνεπώς, σε όλα τα Σωφρονιστικά Καταστήματα της χώρας θα έχουμε αυτούς τους κλωβούς. Η προμήθεια όλων αυτών των κλωβών δεν θα ξεπεράσει τις 20.000 ευρώ ενώ το παραεμπόριο μέσα στις φυλακές, που γίνεται και με τη βοήθεια των κινητών είναι μια τεράστια πηγή διαφθοράς που αγγίζει τα 15 εκατομμύρια και ίσως και παραπάνω από 20 εκατομμύρια ευρώ.

Συνεπώς, αντιλαμβάνεστε ότι με ένα φθηνό τρόπο θα έλεγα ότι θα καταρρίψουμε, θα τελειώνουμε με αυτή την εστία διαφθοράς που υπάρχει μέσα στις φυλακές και αυτό είναι πολύ σημαντικό».

defencenet
Διαβάστε Περισσότερα » "Τέλος τα κινητά στις φυλακές"

Unicef: 597.000 παιδιά στην Ελλάδα βιώνουν την φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό

Σε 597.000 ανέρχονται τα φτωχά ή κοινωνικά αποκλεισμένα παιδιά στην Ελλάδα, με 322.000 εξ αυτών να αντιμετωπίζουν σοβαρές στερήσεις, σύμφωνα με την έκθεση «Η κατάσταση των παιδιών στην Ελλάδα 2013», που συντάχθηκε για λογαριασμό της UNICEF, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αθηνών και παρουσιάστηκε σήμερα, στο κτίριο της ΕΣΗΕΑ.

«Η κατάσταση είναι πολύ ανησυχητική. Τα προβλήματα της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού αυξάνονται. Αυτό έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στη διαβίωση των παιδιών όσο και στα ζητήματα που συνδέονται με την υγεία τους, με την εκπαίδευσή τους, με την ανάπτυξή τους», τόνισε στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο πρόεδρος της UNICEF, Λάμπρος Κανελλόπουλος και κάλεσε την κυβέρνηση να λάβει υπόψη τις προτάσεις της UNICEF για την αντιμετώπισή τους.

Παρουσιάστηκαν επίσης οι πρωτοβουλίες της UNICEF για τον εμβολιασμό των παιδιών, ευπαθών κοινωνικών ομάδων της Ελλάδας, που γίνεται σε συνεργασία με την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας και την υποστήριξη του υπουργείου Υγείας. Για τον σκοπό αυτόν την Τρίτη 28 Μαΐου διοργανώνεται Ραδιομαραθώνιος της UNICEF με την Ελληνική Ραδιοφωνία και την υποστήριξη όλων των μεγάλων ιδιωτικών ραδιοφωνικών σταθμών.

«Ας δώσουμε μαζί πνοή για τη ζωή, για τα παιδιά υγεία, χαμόγελο, ευτυχία» κάλεσαν για συμμετοχή, μικροί μαθητές δημοτικών σχολείων, εθελοντές της UNICEF.

Αναλυτικά, σύμφωνα με την έρευνα του Πανεπιστημίου Αθηνών, που βασίζεται σε στοιχεία του 2011 και παρουσίασε ο καθηγητής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Δημοσθένης Δασκαλάκης:

Η παιδική φτώχεια στην Ελλάδα

- Ο δείκτης «φτώχεια ή κοινωνικός αποκλεισμός» για το 2011 αφορούσε597.000 παιδιά δηλαδή ποσοστό 30,4%, που μεταφράζεται σε αύξηση κατά 9,1% από το 2010.

- Τα παιδιά που διαβιούσαν σε «συνθήκες συσσώρευσης πολλαπλών μειονεξιών», δηλαδή σε νοικοκυριά που χαρακτηρίζονται από φτώχεια και από σοβαρή υλική αποστέρηση και από χαμηλή ένταση εργασίας, το 2011 έφθασαν στα 69.000 παιδιά από 12.000 που ήταν το 2010.

- Το ποσοστό των παιδιών που ζει σε νοικοκυριά στα οποία κανείς δεν εργάζεται έφθανε στο 9,2% το 2011 και έχει αυξηθεί κατά 2,9 ποσοστιαίες μονάδες μεταξύ 2010 και 2011, και σύμφωνα με τον κ. Δασκαλάκη αναμένεται οι αριθμοί αυτοί να αυξηθούν.

Συνθήκες διαβίωσης- Κατανάλωση

- Το 16,4% του συνόλου των ανηλίκων εμφανίζεται να διαβιεί σε νοικοκυριά με «σοβαρή υλική αποστέρηση», δηλαδή 322.000 παιδιά, αριθμός αυξημένος κατά 89.000 άτομα ή κατά 38,2%, μεταξύ 2010 και 2011. Η αντίστοιχη ποσοστιαία αύξηση μεταξύ 2010 και 2011 για την ηλικιακή ομάδα 6 έως 11 φθάνει το 46,7%.

- Το 50,8% των νοικοκυριών με παιδιά δηλώνει αδυναμία πληρωμής μιας εβδομάδας διακοπών. Το 37,2% δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στην πληρωμή πάγιων λογαριασμών, δόσεων πιστωτικών καρτών και δανείων, το 34,5% δηλώνει οικονομική αδυναμία αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών.

- Τα φτωχότερα νοικοκυριά δαπανούν αναλογικά υψηλότερο ποσοστό των συνολικών τους δαπανών για παιδικά είδη ένδυσης, ωστόσο αυτή η κατανομή των δαπανών αναγκάζει τα φτωχότερα στρώματα να περιορίσουν άλλες ανάγκες των παιδιών που σχετίζονται με την εκπαιδευτική διαδικασία.

Παιδιά - μετανάστες

- Το 2011 χορηγήθηκαν συνολικά 549.604 άδειες παραμονής σε μετανάστες στην Ελλάδα, με το 21% να αφορά ανηλίκους κάτω των 14 ετών και το 84,5% των παιδιών αυτών να προέρχονται από την Αλβανία.

- Από το 2008 έχουν μεταναστεύσει από την Ελλάδα 357.820 άτομα, από τα οποία 52.299 είναι έως 19 ετών και 36.466 έως 14 ετών, δηλαδή το 14,6% και το 10,2% αντίστοιχα.

- Το 2011 υπολογίζονται σε περίπου 29.000 τα άτομα έως 19 χρονών και 21.000 τα παιδιά έως 14 χρόνων που μετανάστευσαν προς και από την Ελλάδα, με τα πολύ μικρά παιδιά έως 4 ετών να αποτελούν το ένα τρίτο του συνόλου.

- Οι συλληφθέντες ανήλικοι για παράνομη είσοδο και παραμονή στην Ελλάδα από το 2006 έως στο 2012 ανέρχονται σε 83.487, αριθμός που αναλογεί στο 10,6% του συνόλου των συλληφθέντων παρανόμων μεταναστών.

- Οι αιτήσεις ασύλου των ανηλίκων εμφανίζουν σημαντική μείωση από το 2008 και ανέρχονταν για το 2012 σε 510.

Ασφάλεια- Προστασία και Παραβατικότητα ανηλίκων

- Τα παιδιά στην Ελλάδα εμφανίζονται περισσότερο εκτεθειμένα σε κινδύνους από ατυχήματα από τον μέσο όρο της Ευρωζώνης. Ο δείκτης θνησιμότητας από ατυχήματα που σχετίζονται με μεταφορές- μετακινήσεις για το 2010 στις ηλικίες 15- 19 ετών ανερχόταν σε 17,8 ενώ ο μέσος όρος των χωρών της ΕΕ είναι 9,2.

- Η παραβατικότητα των ανηλίκων έχει αυξηθεί εντυπωσιακά κυρίως μεταξύ των ετών 2010 και 2011 κατά 53,4%, ενώ στους δράστες ηλικίας 9-13 ετών η αύξηση φθάνει το 58%.

- Οι περισσότεροι ανήλικοι παραβάτες είναι αγόρια (87,1%), ενώ τα 2/3 είναι ημεδαποί. Οι δράσεις τους, αφορούν σε ποσοστό 72,2% κλοπές ή συναυτουργία σε αυτές. Περισσότερα καταγεγραμμένα περιστατικά παραβατικότητας ανηλίκων εντοπίζονται στην περιφέρεια παρά στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Το δικαίωμα των παιδιών στην ανάπτυξη

- Αξιοσημείωτα είναι τα υψηλά ποσοστά ανεργίας των νέων ηλικίας 15 έως 24 ετών (55,3% το 2012 και 64,2% τον Φεβρουάριο του 2013) και τα ακόμη υψηλότερα ποσοστά των παιδιών ηλικίας 15 έως 18 ετών (61,3% το 2012).

Οι άνεργοι της ηλικιακής κατηγορίας 15 έως 18 ετών αυξήθηκαν κατά 73,2% (αύξηση κατά 35,1 ποσοστιαίες μονάδες). Σημαντικότερο είναι το γεγονός, ότι οι απασχολούμενοι της αναφερόμενης ηλικιακής κατηγορίας από το 2011 και μετά αριθμητικά είναι λιγότεροι σε σχέση με τους ανέργους, ενώ ο αριθμός τους μειώθηκε από 21.641 άτομα το 2007 σε 8.430 το 2012, δηλαδή σημειώθηκε μείωση κατά 61%.

- Τα στοιχεία σχετικά με την ανεργία και τον αριθμό των απασχολούμενων ατόμων και των δύο ηλικιακών κατηγοριών (15-18 και 15-24 ετών), σε συνδυασμό με τα μειωμένα και μικρότερα από αυτά του μέσου όρου των χωρών της ΕΕ ποσοστά πρόωρης αποχώρησης από την εκπαίδευση και την κατάρτιση των νέων ηλικίας 15 έως 24 ετών (11,4% το 2012 από 15,5% το 2006 έναντι 15,5% και 12,8% της ΕΕ αντίστοιχα), δείχνουν ότι οι περιορισμένες προοπτικές ένταξης στην αγορά εργασίας κάνουν πιο ελκυστική την παραμονή στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Η υγεία των παιδιών

- Το ποσοστό των νοικοκυριών με παιδιά κάτω από το όριο φτώχειας που δήλωνε αδυναμία για διατροφή που να περιλαμβάνει κάθε δεύτερη ημέρα κρέας, ψάρι, κοτόπουλο ή λαχανικά ίσης θρεπτικής αξίας, ανέρχεται σε 44,3% για το 2011, από 21,6% το 2010.

- Τα νοικοκυριά με εξαρτώμενα παιδιά που δηλώνουν οικονομική αδυναμία για ικανοποιητική θέρμανση έχουν αυξηθεί από 14,8% το 2010 σε 19,3% το 2011 και τα φτωχά νοικοκυριά με εξαρτώμενα παιδιά από 37,1% σε 39,7% τα αντίστοιχα έτη.

- Το 25,4% των νοικοκυριών με παιδιά στην Ελλάδα είναι εκτεθειμένα σε περιβαλλοντικά προβλήματα, ρύπανση, μόλυνση κλπ, στην περιοχή διαμονής τους, κατατάσσοντας την Ελλάδα στη δεύτερη θέση στην ΕΕ, δηλαδή αρκετά υψηλότερα από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (15%).

- Οι δαπάνες για την υγεία μειώθηκαν στο 6% του ΑΕΠ για το 2011 από το 7,4% το 2009, ενώ για τις νοσοκομειακές υπηρεσίες από το 3,6% σε 3% αντιστοίχως. Οι περιορισμοί αυτοί είναι δυνατό να επηρεάσουν ιδιαίτερα τα χαμηλότερα οικονομικά στρώματα, εφόσον το 10,1%, για το 2011, δηλώνουν οικονομική αδυναμία για την κάλυψη ιατρικών εξετάσεων.

Στη συνέντευξη τύπου συμμετείχαν ο πρόεδρος της UNICEF Λάμπρος Κανελλόπουλος, ο καθηγητής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Δημοσθένης Δασκαλάκης, ο δημοσιογράφος Γιώργος Κουβαράς, που συντόνισε τη συζήτηση εκπροσωπώντας την ΕΡΤ και η εθελόντρια της UNICEF Φωτεινή Δάρρα.

ethnos
Διαβάστε Περισσότερα » "Unicef: 597.000 παιδιά στην Ελλάδα βιώνουν την φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό"

Διπλασιάζονται τα όρια ομαδικών απολύσεων με συνταγή τρόικας

Στο στόχαστρο και οι εργαζόμενοι σε ΔΕΚΟ και τράπεζες

Αλλαγές στο νόμο για τα όρια των ομαδικών απολύσεων επεξεργάζεται η κυβέρνηση με «συνταγή» από την τρόικα και ήδη το υπουργείο Εργασίας μελετά το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο και ψάχνει τη χρυσή τομή για την άρση των περιορισμών.

Σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο» οι επιλογές που βρίσκονται στο τραπέζι αυτή τη στιγμή είναι δύο:

-Να αυξηθούν τα όρια των ομαδικών απολύσεων όταν οι επιχειρήσεις επικαλούνται λόγους αναδιάρθρωσης. Έτσι εξετάζεται αντί να έχουν περιορισμό απολύσεων 5% επί του προσωπικού το μήνα, το ποσοστό αυτό να διπλασιαστεί στο 10%.

-Να τροποποιηθεί ο νόμος στο σκέλος που προβλέπει ότι η έγκριση των ομαδικών απολύσεων θα μπορεί να αποφασίζεται σε κυβερνητικό επίπεδο και με κριτήρια που θα λαμβάνουν υπόψη τους τη μέριμνα για ένα τμήμα του προσωπικού, ανάλογα με το σχέδιο που θα υποβάλλει κάθε επιχείρηση.

Οι σχεδιαζόμενες αλλαγές δεν θα αφορούν μόνο όσους εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα, δηλαδή του μισθωτούς, αλλά και τους υπαλλήλους ΔΕΚΟ και τραπεζών για τους οποίους ισχύει – μετά το μνημόνιο – η εργατική νομοθεσία.

Οι αλλαγές που εξετάζονται θα έχουν άμεση εφαρμογή στα σχέδια αναδιάρθρωσης των τραπεζών και στα προγράμματα εξυγίανσης ζημιογόνων ΔΕΚΟ που παίρνουν το δρόμο της ιδιωτικοποίησης.

newsbeast
Διαβάστε Περισσότερα » "Διπλασιάζονται τα όρια ομαδικών απολύσεων με συνταγή τρόικας"

Μέσω διαδικτύου οι βεβαιώσεις συντάξεων στον ΟΓΑ

Μέσω διαδικτύου θα μπορούν να λάβουν, για πρώτη φορά από φέτος, βεβαιώσεις συντάξεων για φορολογική χρήση, οι συνταξιούχοι του Οργανισμού Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΟΓΑ).

Από τις 18 Απριλίου, ο ΟΓΑ χορηγεί από την ιστοσελίδα του Οργανισμού, (www.oga.gr), βεβαιώσεις για το τρέχον έτος 2013, που αφορούν σε ποσά που καταβλήθηκαν το έτος 2012.

Έτσι, οι συνταξιούχοι του ΟΓΑ ενόψει της υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, τις επόμενες ημέρες, που θα γίνει μέσω του TAXIS έχουν τη δυνατότητα να εκτυπώνουν τη βεβαίωση συντάξεων για φορολογική χρήση απευθείας διαδικτυακά.

Η Διοίκηση του Οργανισμού ενημερώνει, ότι η εφαρμογή αυτή δεν αφορά στους δικαιούχους συντάξεων επιζώντων (χηρείας- ορφανικές) των οποίων οι βεβαιώσεις θα αποσταλούν ταχυδρομικώς στη διεύθυνση κατοικίας τους. Επίσης, για τους συνταξιούχους που έχουν οφειλή προς τον Οργανισμό και δεν έγινε καταβολή σύνταξης το έτος 2012, οι βεβαιώσεις αυτές θα εκδίδονται κατόπιν αιτήσεώς τους από τον Κλάδο Ι΄ Μητρώου Συνταξιούχων της Κεντρικής Υπηρεσίας.

Σε άλλη περίπτωση, οι συνταξιούχοι του ΟΓΑ που δεν έχουν πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή θα μπορούν να απευθύνονται στα ΚΕΠ ή στον αρμόδιο ανταποκριτή του ΟΓΑ, για την έκδοση της βεβαίωσης.

Διαβάστε Περισσότερα » "Μέσω διαδικτύου οι βεβαιώσεις συντάξεων στον ΟΓΑ"

Στα 309,3 δισ. ευρώ το δημόσιο χρέος

Στα 309,3 δισ ευρώ ή περίπου 166,3% του ΑΕΠ διαμορφώθηκε το δημόσιο χρέος στο τέλος του πρώτου τριμήνου του έτους από 305,5 δισ στον Δεκέμβριο του 2012

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους αυξήθηκε κατά 29 δισ ευρώ σε ένα χρόνο και κατά 3,8 δισ ευρώ σε ένα τρίμηνο .

Η ενίσχυση του χρέους τους τελευταίες 12 μήνες οφείλεται κατά κύριο λόγο στα δάνεια που έλαβε η χώρα από Ευρωζώνη και ΔΝΤ για να καλύψει τις ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης των ελληνικών τραπεζών αλλά και τις υποχρεώσεις του Δημοσίου.

Από τα ίδια στοιχεία φαίνεται ότι από εφέτος και έως το τέλος του 2020 η Ελλάδα θα πρέπει να αποπληρώσει υποχρεώσεις ύψους 82 δισ ευρώ σε ομόλογα και δάνεια.

Την περίοδο 2013 – 2015 θα πρέπει να καλυφθούν συνολικά 52,4 δις ευρώ και στη συνέχεια το πρόγραμμα αποπληρωμής του χρέους εξομαλύνεται και υποχωρεί στα επίπεδα των 4 με 8 δισ ευρώ κατ' έτος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το χρέος βρίσκεται στα επίπεδα προ Μνημονίου.

Στο τέλος του Μαρτίου του 2010, το χρέος της κεντρικής κυβέρνησης ήταν 310,3 δισ ευρώ και εφέτος τον Μάρτιο ανήλθε στα 309,3 δισ ευρώ.

Αναλυτικά το Δελτίο Δημοσίου Χρέους εδώ

Διαβάστε Περισσότερα » "Στα 309,3 δισ. ευρώ το δημόσιο χρέος"

2 κουρέματα και 4 Μνημόνια δεν μείωσαν το δημόσιο χρέος

Παραμένει στα επίπεδα του 2010, μη βιώσιμο. Τι δείχνουν τα επίσημα στοιχεία

Μετά από δύο "κουρέματα" και τρία χρόνια σκληρής λιτότητας με αιματηρές περικοπές μισθών-συντάξεων, το δημόσιο χρέος δεν έχει μειωθεί παρά μόνον κατά... 1 δισ. (0,3%) και παραμένει ουσιαστικά μή βιώσιμο, όπως ήταν πριν από τα Μνημόνια. Το επιβεβαιώνουν με τον πλέον αδιαμφισβήτητο τρόπο τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, σύμφωνα με τα οποία τον Μάρτιο το χρέος ανήλθε σε 309 δισ. ευρώ - όσο ήταν και το 2010. Το μόνο όφελος από τα προγράμματα σταθεροποίησης και τα Μνημόνια είναι η χρονική επιμήκυνση του χρέους και η μείωση των επιτοκίων που πληρώνουμε στους δανειστές.

Από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Οικονομικών προκύπτει κατά το τελευταίο 12μηνο - και παρά το δεύτερο κούρεμα ομολόγων με την επαναγορά - το δημόσιο χρέος αυξήθηκε κατά 29 δισ. ευρώ. Αν δεν είχε γίνει το δεύτερο κουρεμα, θα είχε αυξηθεί κατά 49 δισ. ευρώ και θα έφθανε σε ύψος-ρεκόρ.

Επισημαίνεται ότι πριν από τρία χρόνια, στις 31 Μαρτίου του 2010, λίγο πριν η Ελλάδα προσφύγει στο μηχανισμό στήριξης και υπογράψει το πρώτο Μνημόνιο επι κυβερνήσεως Παπανδρέου, το χρέος της κεντρικής κυβέρνησης ήταν 310,3 δισ. ευρώ.

Τότε θεωρήθηκε μη βιώσιμο.Τώρα παραμένει στα ίδια επίπεδα ως απόλυτος αριθμός, αλλά ως ποσοστό του ΑΕΠ είναι αυξημένο, καθώς εν τω μετξύ το εθνικό εισόδημα έχει συρρικνωθεί κατά 25%. Αρα, με τα κριτήρια του 2010 είναι τώρα... δύο φορές μη βιώσιμο.

Μάλλον η κατάσταση δεν είναι τόσο άσχημη, καθώς εν τω μεταξύ μειώθηκαν δραστικά οι κρατικές δαπάνες και το ετήσιο δημοσιονομικό έλλειμμα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτιμά ότι το χρέος θα ανέλθει φέτος και το 2014 σε 175% του ΑΕΠ, και θα αποκλιμακωθεί στο 160% του ΑΕΠ το 2016.

Διεθνείς οίκοι επιμένουν ότι τα στοιχεία και η δυναμική του χρέους καθιστούν πλέον επιτακτική ανάγκη ένα νέο κούρεμα του επίσημου τομέα. Το λέει στην έκθεσή της η Moody's, και δεν το αμφισβητεί η Fitch στην έκθεση αναβάθμισης της Ελλάδας. Δημοσίως η κυβέρνηση δεν συμμερίζεται βέβαια αυτή την ιδέα. Ομως οι ξένοι οίκοι και το ΔΝΤ κρατούν ανοιχτή τη συζήτηση.

Βουνό οι υποχρεώσεις το 2014

Αυτή τη φορά θα «κουρευτούν» οι υποχρεώσεις προς την ΕΚΤ, τις χώρες της ευρωζώνης και τις κεντρικές τους τράπεζες. Διότι με την εφαρμογή των προγραμμάτων διάσωσης, το μόνο που άλλαξε είναι οι πιστωτές μας: Αντί να χρωστάει σε διεθνείς τράπεζες και άλλους κατόχους ομολόγων, το ελληνικό Δημόσιο χρωστάει τώρα στο ΔΝΤ, στον EFSF, στην ΕΚΤ και στους εταίρους της ΕΕ.

Μέχρι τα τέλη του 2020 η Ελλάδα πρέπει να αποπληρώσει 82 δισ. ευρώ σε ομόλογα και δάνεια. Φέτος πρέπει να καταβληθούν 11,3 δισ. ευρώ. Υπέρογκες είναι οι υποχρεώσεις μας την επόμενη χρονιά, που πρέπει να πληρώσουμε 25 δισ. ευρώ. Θα τα πάρουμε από την τρόικα, αλλά αν μέχρι τότε τα δημοσιονομικά μας αποκλίνουν πολύ από τους στόχους, θα τεθεί το ζήτημα: Νέο κούρεμα ή πρόσθετα μέτρα λιτότητας – ή και τα δύο…

sofokleousin
Διαβάστε Περισσότερα » "2 κουρέματα και 4 Μνημόνια δεν μείωσαν το δημόσιο χρέος"

Eφορία: "Δώστε μας τον τραπεζικό σας λογαριασμό για να μπείτε στη ρύθμιση"

Αποκλειστικά μέσω Ίντερνετ και μόνο εφόσον παραδώσουν στην εφορία τους αριθμούς των τραπεζικών λογαριασμών τους, για να εισπράττει μόνη της από εκεί η εφορία τις μηνιαίες δόσεις -με πάγια εντολή- θα μπορέσουν να κάνουν την αίτησή τους όσοι χρωστούν στην εφορία.

Οι οφειλέτες θα έχουν όμως δικαίωμα να καθυστερήσουν μία μόνο φορά, μία μηνιαία δόση. Αν αυτό επαναληφθεί και δεύτερη φορά, τότε χάνεται η ρύθμιση και ο οφειλέτης θα πρέπει να πληρώσει ολόκληρο το υπόλοιπο ποσό της οφειλής του.

Σύμφωνα με δύο εγκυκλίους που υπέγραψε ο γενικός γραμματέας Εσόδων κ. Χάρης Θεοχάρης και θα σταλούν άμεσα στις εφορίες, η ελάχιστη δόση ορίζεται στα 15 ευρώ το μήνα, αλλά αυτό θα ισχύσει για λίγους, ενώ θα πρέπει να βάλουν πολύ βαθιά την τσέπη όσοι βγάζουν πάνω από 1.500 ευρώ το μήνα (ελάχιστη δόση 10%-30% του εισοδήματός τους).

Αν κάποιος δηλώσει οικονομική αδυναμία, η μειωμένη δόση που θα τους προσφερθεί θα εξαρτάται και από το ύψος της οφειλής και από το εισόδημα που δηλώνει.

Οι οφειλέτες που δηλώνουν οικονομική αδυναμία θα μπορούν να ζητήσουν ρύθμιση χρεών με πάνω και από 48 δόσεις, υπό τις εξής προϋποθέσεις:

- να έχουν απλήρωτα μόνο χρέη πριν το 2013,

- να έχουν υποβάλει όλες τις δηλώσεις ΦΠΑ την τελευταία πενταετία,

- να μην έχουν άλλα περιουσιακά στοιχεία.

Όσοι δεν μπορέσουν να υπαχθούν σε αυτή ρύθμιση με τις πολλές δόσεις, μπορούν να ζητήσουν να μπουν στην «πάγια» ρύθμιση για παλαιά και νέα χρέη (πριν και μετά το 2013) που προσφέρει έως 12 μηνιαίες δόσεις για όλους (ή και έως 24 δόσεις «για λίγους», εφόσον έχουν χρέη από φόρους κληρονομιάς κλπ).

Συγκεκριμένα:

Α) Ρύθμιση με τις 48 δόσεις για χρέη προ του 2013:



1. Προσφέρεται δυνατότητα πρόωρης εξόφλησης ή αλλαγής του προγράμματος ρύθμισης:

α) εφόσον ο οφειλέτης επιθυμεί σε οποιοδήποτε στάδιο της ρύθμισης να εξοφλήσει εφάπαξ τις υπόλοιπες δόσεις των ρυθμισμένων οφειλών, ο οφειλέτης θα τύχει απαλλαγής κατά ποσοστό επί του εναπομείναντος ποσού των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής.

β) Ο οφειλέτης μπορεί να επιλέξει την υπαγωγή του σε άλλο πρόγραμμα ρύθμισης της ίδιας περίπτωσης με διαφορετικό αριθμό δόσεων για το υπόλοιπο προς καταβολή ποσό και υπό τις ίδιες προϋποθέσεις. Στη περίπτωση αυτή δικαιούται απαλλαγή από τις προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής για το εναπομείναν ποσό σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα ρύθμισης.

Β) Πότε οι 48 δόσεις γίνονται 100

Η ρύθμιση για χρέη του 2012 και πριν προσφέρει μεν έως 48 δόσεις, αλλά αυτές μπορούν να αυξηθούν σε έως και 100, ειδικά για μισθωτούς, συνταξιούχους και όσους έχουν διακόψει τις επαγγελματικές ή επιχειρηματικές τους δραστηριότητες. Τίθενται όμως και πολλές άλλες προϋποθέσεις. Συγκεκριμένα απόφαση Θεοχάρη ορίζει:

α) Κατ' εξαίρεση, οι μη επιτηδευματίες οφειλέτες (φυσικά πρόσωπα) μπορούν να ζητήσουν την εξόφληση της οφειλής τους σε ισόποσες μηνιαίες δόσεις και πέρα από τις 48, χωρίς απαλλαγή από προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής, όταν αποδεικνύουν αδυναμία να ανταποκριθούν στα προγράμματα δόσεων που τους προσφέρονται.

β) Στην περίπτωση αυτή υπάγονται μόνο οφειλές που δεν προέρχονται από επαγγελματική δραστηριότητα ή προέρχονται από επαγγελματική δραστηριότητα η οποία έχει διακοπεί.

γ) Ο μέγιστος αριθμός δόσεων για την περίπτωση αυτή δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος των εκατό (100),

δ) αιτήσεις μπορεί να γίνονται μέχρι τα τέλη του έτους, αφού ορίζεται ως καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής σε τέτοια ρύθμιση η 31.12.2013.

γ) το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης ορίζεται ως ποσοστό επί του συνολικού μηνιαίου καθαρού εισοδήματος ως ακολούθως :

i) 5% για δηλούμενο μηνιαίο εισόδημα μέχρι πεντακόσια (500) ευρώ και πάντως όχι κάτω των δέκα πέντε (15) ευρώ,

ii) 6% για δηλούμενο μηνιαίο εισόδημα άνω των πεντακοσίων (500) και μέχρι χίλια (1.000) ευρώ,

iii) 7% για δηλούμενο μηνιαίο εισόδημα άνω των χιλίων (1.000) και μέχρι χίλια πεντακόσια (1.500) ευρώ,

iv) 10% για δηλούμενο μηνιαίο εισόδημα άνω των χιλίων πεντακοσίων (1.500) και μέχρι δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ,

v) 20% για δηλούμενο μηνιαίο εισόδημα άνω των δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ. και μέχρι τις πέντε χιλιάδες ευρώ,

vi) 30% για δηλούμενο μηνιαίο εισόδημα άνω των πέντε χιλιάδων ευρώ.

δ) για ποσά βασικής οφειλής άνω των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ απαιτείται η έγκριση της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. ή Τελωνείου ή δημόσιας Υπηρεσίας όπου προσκομίζονται στοιχεία που αποδεικνύουν ότι οι οφειλέτες δεν δύνανται να αποπληρώσουν την οφειλή τους σε πρόγραμμα μηνιαίων δόσεων έως σαράντα οκτώ (48) αλλά μπορούν να ανταποκριθούν σε συγκεκριμένο πρόγραμμα με μεγαλύτερο αριθμό δόσεων.

Γ) Ποιοι δικαιούνται 12 δόσεις και ποιοι …διπλάσιες!

Όσοι μπουν στην «πάγια» ρύθμιση

1. Οι υπαχθείσες στη ρύθμιση οφειλές οι οποίες προέρχονται από δηλώσεις που υποβάλλονται περιοδικά, από τέλη κυκλοφορίας, δάνεια και συμβάσεις ρυθμίζονται σε 12 μηνιαίες ισόποσες δόσεις.

2. Οι οφειλές που προέρχονται από «έκτακτη αιτία» (όπως πχ οι φόροι κληρονομιάς ή δωρεών) μπορούν να ρυθμίζονται σε πάνω από 12 δόσεις και μέχρι 24 το πολύ.

3. Σε περίπτωση που υφίστανται οφειλές που μπορούν να ρυθμίζονται άλλες έως δώδεκα και άλλες έως εικοσιτέσσερις μηνιαίες δόσεις, αυτές ρυθμίζονται ταυτόχρονα.

Δ) Ποια χρέη μπαίνουν στη ρύθμιση :

1. Υποχρεωτικά μπαίνει στη ρύθμιση το σύνολο (και όχι ένα μέρος μόνο όπως πχ φόροι εισοδήματος ή κληρονομιάς) των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων έως την ημερομηνία της αίτησης οφειλών, εφόσον δεν έχουν τακτοποιηθεί σε αναστολή πληρωμής ή σε άλλη ρύθμιση τμηματικής καταβολής ή διευκόλυνσης.

2. Δύνανται να υπαχθούν μετά από επιλογή του οφειλέτη:

α) οι βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες, έως την ημερομηνία υποβολής της αίτησης υπαγωγής, οφειλές που τελούν σε διοικητική ή δικαστική αναστολή,

β) μη ληξιπρόθεσμες δόσεις οφειλών, των οποίων τουλάχιστον μία δόση έχει καταστεί ληξιπρόθεσμη κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης ρύθμισης.

3. Εξαιρούνται και δεν υπάγονται στη ρύθμιση οφειλέτες που έχουν καταδικαστεί ή έχει ασκηθεί κατ’ αυτών ποινική δίωξη για φοροδιαφυγή. Αυτό θα δηλώνεται υπεύθυνα από τον οφειλέτη και θα ελέγχεται από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. /Τελωνείο / Υπηρεσία, σύμφωνα με τα στοιχεία που διαθέτει ή δειγματοληπτικά κατά την κρίση της.

Ε) Τι θα πληρώσουν όσοι μπουν σε ρύθμιση

Οι δόσεις που συμφωνούνται είναι έντοκες και επιβαρύνονται με προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής για βασική οφειλή. Το επιτόκιο στην περίπτωση αυτή είναι 8% + επιτόκιο ΕΚΤ και υπολογίζεται από 1.1.2013. Παραμένει σταθερό καθ΄ όλη τη διάρκεια της ρύθμισης.

Ειδικά όμως στην περίπτωση που ο οφειλέτης επιθυμεί να συμπεριλάβει και μη ληξιπρόθεσμες οφειλές του, αυτές επιβαρύνονται με το ίδιο επιτόκιο υπολογιζόμενο από την ημερομηνία της αίτησης και μετά.

Το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης της ρύθμισης δεν μπορεί να είναι μικρότερο των δεκαπέντε (15) ευρώ.

Για βασική οφειλή συνολικού ύψους άνω των δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ προσκομίζονται ή αποστέλλονται ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή στην αρμόδια για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής Δ.Ο.Υ./Τελωνείο/Υπηρεσία, εντός μηνός από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης ώστε να ελεγχθούν.

Για ποσά βασικής οφειλής συνολικού ύψους κάτω των δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ η αρμόδια Δ.Ο.Υ. ή Τελωνείο ή δημόσια υπηρεσία οφείλει να πραγματοποιεί δειγματοληπτικούς ελέγχους, ζητώντας από τους οφειλέτες να αποστείλουν τα ανωτέρω δηλωθέντα στοιχεία.

Στ) Πώς θα γίνονται αιτήσεις και πληρωμές

1. Η αίτηση για υπαγωγή είτε στην «πάγια» ρύθμιση είτε σε αυτήν με τις πολλές 48 ή και παραπάνω δόσεις, υποβάλλεται ηλεκτρονικά, μέσω διαδικτυακής εφαρμογής. Εξαιρετικά και σε περίπτωση που υφίσταται τεχνική αδυναμία διαδικτυακής υποστήριξης, η αίτηση υποβάλλεται στη Δ.Ο.Υ./ Τελωνείο/ Υπηρεσία που είναι αρμόδια για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής.

2 Η ρύθμιση ισχύει από 01.07.2013. Κατ΄ εξαίρεση και μέχρι 25.07.2013 η αίτηση υποβάλλεται και οι καταβολές διενεργούνται στην αρμόδια υπηρεσία.

3. Η καταβολή των δόσεων διενεργείται στους φορείς είσπραξης (Τράπεζες κλπ), με πάγια εντολή πληρωμής των επόμενων δόσεων, χωρίς να επιβάλλεται στον οφειλέτη οικονομική επιβάρυνση για την εντολή αυτή.

4. Ειδικά για τις οφειλές που είναι βεβαιωμένες στα Τελωνεία, η είσπραξη μέσω πάγιας εντολής θα πραγματοποιείται μετά τη θέση σε παραγωγική λειτουργία του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Τελωνείων (ICISNET) και την εντολή ανάθεσης στους φορείς είσπραξης.

5. Η πάγια εντολή αυτόματης χρέωσης θα είναι υποχρεωτική για όλους τους οφειλέτες δικαιούχους τραπεζικών λογαριασμών ή δικαιούχων τρεχούμενων λογαριασμών των Ελληνικών Ταχυδρομείων – ΕΛΤΑ. Η πάγια εντολή πιστοποιείται από το φορέα είσπραξης.

6. Η ρύθμιση χορηγείται άπαξ ανά οφειλέτη, για τις οποίες έχει ευθύνη καταβολής.

7. Η καταβολή της πρώτης δόσης πραγματοποιείται εντός τριών εργάσιμων ημερών από την ημέρα υποβολής της αίτησης για υπαγωγή στη ρύθμιση, οπότε ο οφειλέτης τυγχάνει των ευεργετημάτων αυτής.

8. Για την υπαγωγή σε πρόγραμμα ρύθμισης σε 48 δόσεις, η καταβολής της πρώτης δόσης πραγματοποιείται το αργότερο μέχρι την 31.07.2013.

Ζ) Πώς αποδεικνύεται η «οικονομική αδυναμία» για παραπάνω δόσεις

Για την υπαγωγή στη ρύθμιση θα πρέπει να αποδεικνύεται, σε κάθε περίπτωση η αδυναμία εξόφλησης της οφειλής, τη δεδομένη χρονική στιγμή.

1. Οι οφειλέτες πρέπει να έχουν υποβάλει τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και τις εκκαθαριστικές δηλώσεις του φόρου προστιθέμενης αξίας της τελευταίας πενταετίας, τις περιοδικές δηλώσεις του φόρου προστιθέμενης αξίας που έπονται της τελευταίας εκκαθαριστικής.

2. Οφειλές βεβαιωμένες έως και τις 31.12.2012 δύναται να ρυθμιστούν, παράλληλα, με την ρύθμιση για τις πολλές δόσεις, ενώ τα νέα χρέη πρέπει να πληρωθούν με την νέα «πάγια» ρύθμιση με τις 12 ή 24 δόσεις.

3. Ταυτόχρονα με την υποβολή της αίτησης, ο οφειλέτης πρέπει, να δηλώνει υπευθύνως:

- το σύνολο των περιουσιακών του στοιχείων (κινητή και ακίνητη περιουσία οποιασδήποτε μορφής),

- το ετήσιο εισόδημά του,

- επενδύσεις/συμμετοχές κάθε μορφής,

- τους αριθμούς των τραπεζικών του λογαριασμών (IBAN),

- οχήματα των οποίων έχει την κυριότητα, τα ακίνητα επί των οποίων έχει εμπράγματο δικαίωμα,

- απαιτήσεις από τρίτους

- πληροφορίες που θα περιλαμβάνουν οφειλές του σε ασφαλιστικά ταμεία ή άλλες υπηρεσίες του δημοσίου τομέα και άλλες πάγιες υποχρεώσεις προς τρίτους (ενοίκια κλπ), εφόσον υφίστανται.

Επιπλέον, για οφειλές άνω των πενήντα χιλιάδων ευρώ (50.000 ευρώ), πρέπει ο οφειλέτης να προσκομίζει και βεβαίωση, από τρίτο ανεξάρτητο εκτιμητή (δηλαδή ορκωτό ελεγκτή – λογιστή, λογιστή φοροτεχνικό ή και δικηγόρο) περί της ορθότητας των οικονομικών στοιχείων καθώς και των λοιπών δικαιολογητικών που αποδεικνύουν την αδυναμία εξόφλησης της οφειλής καθώς και τη βιωσιμότητα του διακανονισμού. Αυτή η βεβαίωση – μελέτη βιωσιμότητας πρέπει να περιλαμβάνει την καθαρή θέση, ανάλυση ρευστότητας και προσδοκόμενα έσοδα – αναμενόμενες δαπάνες του αιτούντα. Η δαπάνη για την αμοιβή του εκτιμητή βαρύνει αποκλειστικά τον οφειλέτη.

5. Επιπλέον, για ποσά άνω των εκατόν πενήντα χιλιάδων ευρώ (150.000 ευρώ), πέραν των ανωτέρω, απαιτείται διασφάλιση της οφειλής, δηλαδή (ένα από τα ακόλουθα ή και όλα μαζί):

- προσκόμιση εγγυητικής επιστολής τράπεζας για όλο το διάστημα της ρύθμισης για το σύνολο της ρυθμιζόμενης οφειλής πλέον των επιβαρύνσεων,

- εγγραφή υποθήκης επί ακινήτου ελευθέρου βαρών αντικειμενικής αξίας τουλάχιστον ίσης με το ύψος της συνολικής οφειλής ή επί βεβαρημένου ακινήτου αντικειμενικής αξίας, αφαιρουμένων των ποσών για τα οποία έχουν εγγραφεί βάρη, τουλάχιστον ίσης με τη συνολική οφειλή,

- εγγύηση τρίτου αξιόχρεου προσώπου ή και

- οποιοδήποτε άλλο τρόπο εγγύησης αποδεκτό από τις φορολογικές και τελωνειακές αρχές.

6. Κάθε Δ.Ο.Υ, ή Τελωνείο ή δημόσια υπηρεσία μπορεί να ζητεί διασφάλιση της οφειλής με τα παραπάνω στοιχεία, ακόμα και σε περιπτώσεις συνολικής οφειλής κάτω των εκατόν πενήντα χιλιάδων (150.000) ευρώ, εφόσον το κρίνει απαραίτητο. Η μη προσκόμισή της αποτελεί λόγο απώλειας της ρύθμισης.

Σε περίπτωση που ζητείται αποδεικτικό ενημερότητας για χρέη και φορολογικές υποχρεώσεις προς το Δημόσιο, αλλά για οποιαδήποτε αιτία οι πληρωμές του δεν εμφανίζονται στο πληροφοριακό σύστημα των Δ.Ο.Υ. ο αιτών οφείλει ο ίδιος να προσκομίζει στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. το σχετικό παραστατικό πληρωμής, για την αξιολόγηση του αιτήματος.

Η) Απώλεια ρύθμισης και συνέπειες

Αν ο οφειλέτης δεν τηρήσει τη ρύθμιση στην οποία υπήχθη, τότε η ρύθμιση χάνεται, με συνέπεια:

- να ζητείται υποχρεωτικά η άμεση καταβολή ολόκληρου του υπολοίπου της οφειλής

- να ξεκινά άμεσα η αναγκαστική είσπραξη της οφειλής του, με όλα τα προβλεπόμενα από την ισχύουσα νομοθεσία μέτρα,

- να δημοσιοποιούνται τα στοιχεία για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του,

Ο οφειλέτης έχει δικαίωμα να καθυστερήσει μία δόση μόνο και μία μόνο φορά, σε όλη την διάρκεια της ρύθμισης.

Η ρύθμιση χάνεται, εάν ο οφειλέτης:

α) δεν καταβάλλει εμπρόθεσμα μία δόση της ρύθμισης πέραν της μίας φοράς,

β) δεν υποβάλλει τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και του φόρου προστιθέμενης αξίας, καθ’ όλο το διάστημα της ρύθμισης καταβολής των οφειλών του και μέχρι την εξόφλησή τους,

γ) δεν είναι ενήμερος στις οφειλές του (ατομικές και οφειλές από συνυποχρέωση, συνυπευθυνότητα κλπ) από την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση και μετά,

δ) έχει υποβάλει ανακριβή ή ανεπαρκή στοιχεία προκειμένου να του χορηγηθεί η ρύθμιση.

Γενικώς, στην περίπτωση που διαπιστωθεί σε οποιοδήποτε στάδιο της ρύθμισης ότι δεν πληρούνται οι όροι υπαγωγής στη ρύθμιση με τις πολλές δόσεις, η ρύθμιση απόλλυται, ο οφειλέτης χάνει τα ευεργετήματα της ρύθμισης και καταπίπτουν οι προσφερθείσες εγγυήσεις.


Διαβάστε Περισσότερα » "Eφορία: "Δώστε μας τον τραπεζικό σας λογαριασμό για να μπείτε στη ρύθμιση""

«Κόβουν» την αναρρωτική άδεια από καρκινοπαθή

Η 38χρονη υπάλληλος τράπεζας που έχει πρόβλημα νεοπλασίας άρχισε τον κύκλο των χημειοθεραπειών πριν από 6 μήνες κι από τότε απουσίαζε με αναρρωτική άδεια... από την εργασία της. Μέχρι πρόσφατα το ΤΑΥΤΕΚΩ, στο οποίο υπάγονταν οι τραπεζοϋπάλληλοι, ενέκρινε κανονικά την αναρρωτική της άδεια έως ότου ολοκληρωνόταν ο κύκλος της αποθεραπείας της, όμως τώρα με την ένταξη των τραπεζοϋπαλλήλων στον ΕΟΠΥΥ, αλλάζει άρδην το καθεστώς για τους υπαλλήλους.

Όπως φαίνεται και από το έγγραφο που αποκαλύπτει το Cretalive, ζητούν από τη συγκεκριμένη γυναίκα, παρά την κακή ψυχολογική και βιολογική της κατάσταση, να επιστρέψει στη δουλειά της, αν και δεν έχει τελειώσει ο κύκλος θεραπείας της.

Όπως είπε στο Cretalive, ο γραμματέας του Εργατικού Κέντρου Ηρακλείου, Στέλιος Βοργιάς "η περίπτωση αυτή είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της κακής κατάστασης των παροχών υγείας για τους εργαζόμενους, ιδιαίτερα στα ιδιωτικά πιστωτικά ιδρύματα. Φανταστείτε πως οι εργαζόμενοι, ενώ έχουν προκαταβάλλει το 100% των ιατροφαρμακευτικών τους δαπανών, έχουν να αποζημιωθούν από τον Ιούλιο του 2011! Μάλιστα δεν είναι λίγοι εκείνοι που αναγκάζονται ακόμη και να παίρνουν δάνεια για να εξυπηρετήσουν - όταν υπάρχουν - σοβαρές ανάγκες υγειονομικής περίθαλψης".

cretalive
Διαβάστε Περισσότερα » "«Κόβουν» την αναρρωτική άδεια από καρκινοπαθή"

Δωρεάν πρόσβαση στα νοσοκομεία για 200.000 άνεργους και ανασφάλιστους

Στα μέσα Ιουνίου αναμένεται η χορήγηση του ειδικού «εισιτηρίου» για την παροχή υπηρεσιών υγείας σε 200.000 ανασφάλιστους και ανέργους. Σύμφωνα με τον υπουργό Υγείας κ. Ανδρέα Λυκουρέτνζο, οι δικαιούχοι θα μπορούν να επισκέπτονται γιατρούς και να υποβάλλονται σε διαγνωστικές εξετάσεις.

Μιλώντας σε ημερίδα για το Εθνικό Σχέδιο Ανάπτυξης «Υγεία 2014 – 2020» ο υπουργός παραδέχτηκε ότι υπάρχει καθυστέρηση στην εφαρμογή του μέτρου κάνοντας λόγο για τεχνικά προβλήματα στο λογισμικό που ετοιμάζει το Πολυτεχνείο.

Διαβεβαίωσε πάντως ότι το αργότερο στα μέσα Ιουνίου θα διατεθεί η υπηρεσία στους δικαιούχους.

Το «εισιτήριο» ισχύει για δύο έτη και παρέχει στους δικαιούχους δυνατότητα πρόσβασης σε ιατρικές επισκέψεις, διαγνωστικές εξετάσεις και σε 'πακέτο' προληπτικών εξετάσεων.

Στην ημερίδα ο κ. Λυκουρέντζος παρουσίασε τους θεμελιώδεις στόχους του υπουργείου τα επόμενα έτη, δίνοντας έμφαση στις ευπαθείς κοινωνικά ομάδες, όπου ανέφερε ότι «χρειάζονται δράσεις, ανάλογες του Εισιτηρίου Ελεύθερης Πρόσβασης, μέσω σχεδιασμένων πολιτικών προκειμένου να αναπτυχθεί ένα ολοκληρωμένο δίχτυ ασφαλείας για την υγεία σε μακροπρόθεσμη βάση». Μάλιστα γνωστοποίησε ότι «την Τρίτη στις Βρυξέλλες με τον Επίτροπο κ. Άντορ θα υπογράψω νέο σύμφωνο ψυχιατρικής μεταρρύθμισης το οποίο θα προσθέσει στον προϋπολογισμό μας 100 εκατ. Ευρώ έως και το τέλος του 2015».

Αναφερόμενος στους πόρους που έχει στη διάθεσή της η χώρας μας κατά τη νέα Προγραμματική Περίοδο 2014-2020, ο υπουργός τόνισε: «η χρηματοδότηση πρέπει να στοχεύει σε δράσεις που συμβάλλουν στην ενίσχυση της συνοχής των πολιτικών, τη βελτιστοποίηση της σχέσης κόστους-οφέλους στον τομέα της υγείας αλλά και ευρύτερα στο δημόσιο τομέα.

Σημειώνεται ότι η απορροφητικότητα των κονδυλίων στα τέλη του 2012 ήταν μόλις στο 5% ενώ σήμερα ανέρχεται στο 15% των διαθέσιμων πόρων.

imerisia
Διαβάστε Περισσότερα » "Δωρεάν πρόσβαση στα νοσοκομεία για 200.000 άνεργους και ανασφάλιστους"

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ BLOGS

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news