«Μπλόκο», στα γυρισμένα χιλιόμετρα επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Μεταφορών, όχι σήμερα, αλλά λίγες ημέρες πριν τις εκλογές!
Ακόμη ένα προεκλογικό «πυροτέχνημα» εξαπέλυσε το υπουργείο Μεταφορών καθώς με Υπουργική Απόφαση του κ. Σπίρτζη η οποία θα τεθεί σε ισχύ στις αρχές Σεπτεμβρίου 2019 ξεκαθαρίζει πως τα ΚΤΕΟ όλης της χώρας θα «κόβουν» τα οχήματα στα οποία θα διαπιστώνεται ανακολουθία χιλιομέτρων καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής τους!
Ωστόσο εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς γιατί η συγκεκριμένη υπουργική απόφαση ενεργοποιείται λίγες ημέρες πριν τις Εθνικές εκλογές και όχιάμεσα;
Άλλωστε αρχικά στο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών πριν αρκετούς μήνες υπήρχε η συγκεκριμένη διάταξη αλλά ως διά μαγείας εξαφανίστηκε την ημέρα της ψήφισης του νόμου και λίγο αργότερα επανήλθε «κουτσουρεμένη» καθώς η ανακολουθία αφορούσε μόνο τον προηγούμενο έλεγχο!
Τώρα στην Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 26 Μαρτίου 2019 (τεύχος Β’ 1003) ξεκαθαρίζεται πως στα οχήματα που θα διαπιστώνεται ανακολουθία χιλιομέτρων καθ όλη τη διάρκεια των ελέγχων τότε θα κόβεται!
Βέβαια στελέχη της αγοράς επισημαίνουν στο Newsauto.gr πως δεν είναι η πρώτη φορά που η κυβέρνηση εξαπολύει προεκλογικά πυροτεχνήματα όπως τα πρόστιμα για τα ανασφάλιστα, τα πρόστιμα για ΚΤΕΟ, ή τα «Τέλη Κυκλοφορίας» στα σκάφη που έχουν αναβληθεί η εφαρμογή τους για αρκετές φορές.
Πάντως σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση αν σε κάποιο αυτοκίνητο διαπιστωθεί ανακολουθία χιλιομέτρων τότε για κάθε μήνα θα προστίθενται 1.000 χιλιόμετρα!
Δηλαδή αν το 2017 το όχημα είχε 100.000 χιλιόμετρα και το 2019 εμφανίζεται να έχει στο κοντέρ του 60.000 χιλιόμετρα τότε στις 100.000 χιλιόμετρα που ανέγραφε το 2017 θα προστεθούν επιπλέον 24.000 χλμ. και ο ιδιοκτήτης του για να περάσει το ΚΤΕΟ θα πρέπει να αναγράφει 124.000 χλμ.
Αν τώρα η ανακολουθία είναι παλαιότερη και διαπιστωθεί πως σε κάποιο αυτοκίνητο που είχε ελεγχθεί το 2012 ανέγραφε 100.000 χλμ. και το 2019 εμφανίστηκε σε κάποιο ΚΤΕΟ να αναγράφει 80.000 χλμ. τότε ο ιδιοκτήτης του θα πρέπει να επαναλάβει τον έλεγχο με το κοντέρ του οχήματός του να αναγράφει 184.000 χιλιόμετρα! Δηλαδή 84.0000 χλμ. επιπλέον από την ένδειξη του 2012.
Στην Υπουργική Απόφαση και ειδικότερα στο κεφάλαιο Α’ με τίτλο «Έλεγχος Ένδειξης Μετρητή Διανυθέντων Χιλιομέτρων» και στο άρθρο 12 επισημαίνεται ότι:
«ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΝΔΕΙΞΗΣ ΜΕΤΡΗΤΗ ΔΙΑΝΥΘΕΝΤΩΝ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ
Άρθρο 12
Διόρθωση ένδειξης μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων
- Σε κάθε έλεγχο οχήματος σε ΚΤΕΟ ελέγχεται η ένδειξη του αριθμού διανυθέντων χιλιομέτρων που εμφανίζεται στον μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων. Όπου προκύπτει ότι ο αριθμός χιλιομέτρων είναι μικρότερος από τον αριθμό χιλιομέτρων που είχε σημειωθεί σε προγενέστερους ελέγχους (εμφανής παραποίηση μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων), σημειώνεται σοβαρή έλλειψη στους κωδικούς 7.11.a και 4405.1 των πινάκων των Παραρτημάτων I και II της παρούσας αντίστοιχα.
Στην περίπτωση αυτή, το ΚΤΕΟ αποστέλλει στην αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών ενημερωτικό σημείωμα συνοδευόμενο από φωτοαντίγραφο του ΔΤΕ, προκειμένου να εφαρμοστούν τα οριζόμενα στην παρ.6 του άρθρου 9 και στην παρ.2 του άρθρου 17 της αριθμ. πρωτ. οικ. 49372/3352/2017 (Β΄ 2726) κοινής υπουργικής απόφασης που αφορούν τις ποινικές κυρώσεις. Οποιαδήποτε ενέργεια προκύπτει από την ανωτέρω Υπηρεσία κοινοποιείται στη Δ/νση Εποπτείας και Ελέγχου (Δ36) του ΥΠ.Υ.ΜΕ.
- Η αποκατάσταση της έλλειψης πραγματοποιείται με διόρθωση της ένδειξης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων με προσθήκη τεκμαρτών χιλιομέτρων, που υπολογίζονται ανά μήνα σε:
α) πεντακόσια (500) χιλιόμετρα για τις μοτοσικλέτες,
β) χίλια (1.000) χιλιόμετρα για τα επιβατηγά Ι.Χ. οχήματα,
γ) τρείς χιλιάδες (3.000) χιλιόμετρα για φορτηγά και
λεωφορεία οχήματα και
δ) πέντε χιλιάδες (5.000) χιλιόμετρα για τα επιβατηγά Δ.Χ. οχήματα.
Ο τεκμαρτός αριθμός χιλιομέτρων καλύπτει όλο τον μήνα, εντός του οποίου πραγματοποιείται ή είχε πραγματοποιηθεί ο τεχνικός έλεγχος.
Η διορθωμένη ένδειξη που πρέπει να φαίνεται στον μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων προκύπτει όταν, στην ένδειξη του μετρητή που αναγράφεται στο ΔΤΕ που εκδόθηκε από το ΚΤΕΟ κατά τον αμέσως προηγούμενο έλεγχο (πριν την παραποίηση) προστεθούν:
α) τα τεκμαρτά χιλιόμετρα του διαστήματος που μεσολάβησε μεταξύ των δύο ελέγχων (πριν και μετά την παραποίηση) και
β) το σύνολο των χιλιομέτρων που έχει καταγράψει ο μετρητής από τον έλεγχο μετά την παραποίηση μέχρι τον τελευταίο χρονικά έλεγχο που αυτή διαπιστώθηκε.
- To KTEO χορηγεί στον προσκομίζοντα το όχημα βεβαίωση (όχι χειρόγραφη) σύμφωνα με το Παράρτημα VII της παρούσας, η οποία υπογράφεται από τον διενεργήσαντα τον έλεγχο του οχήματος ελεγκτή και από τον Τεχνικό Δ/ντή του ΚΤΕΟ, στην οποία καταγράφεται:
α) η αλληλουχία των χιλιομέτρων που έχουν διανυθεί και καταγραφεί σε κάθε έλεγχο.
β) ο υπολογισμός των τεκμαρτών χιλιομέτρων, με βάση τα οριζόμενα στην ανωτέρω παρ. 2.
γ) το άθροισμα των διανυθέντων και των τεκμαρτών χιλιομέτρων, τιμή στην οποία πρέπει να πραγματοποιηθεί η διόρθωση της ένδειξης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων από τον εξουσιοδοτημένο τεχνίτη της επόμενης παραγράφου.
- Η ανωτέρω διόρθωση της ένδειξης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων διενεργείται από εξουσιοδοτημένο τεχνίτη οργάνων του ν. 1575/1985 (Α΄ 207), σε συνεργείο του π.δ. 78/1988 (Α΄ 34) τοποθέτησης, επισκευών και ρυθμίσεων ταχογράφων, ταξιμέτρων και διαφόρων άλλων συναφών οργάνων αυτοκινήτων.
Μετά τη διόρθωση της ένδειξης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων, η προσκομισθείσα βεβαίωση σφραγίζεται και υπογράφεται από τον τεχνίτη οργάνων που πραγματοποίησε την διόρθωση.
Φωτοαντίγραφο της βεβαίωσης, όπως συμπληρώθηκε από τον εξουσιοδοτημένο τεχνίτη, φυλάσσεται στο συνεργείο που πραγματοποιήθηκε η διόρθωση της ένδειξης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων.
- Στη συνέχεια το όχημα υποβάλλεται σε επανέλεγχο σε ΚΤΕΟ, προκειμένου να διαπιστωθεί η αποκατάσταση της σοβαρής έλλειψης που αφορά την παραποίηση του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων. Αν δεν επιδειχθεί η ανωτέρω βεβαίωση, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παρ. 3 και 4, δεν διενεργείται ο επανέλεγχος του οχήματος και ενημερώνεται σχετικά ο ενδιαφερόμενος.
- Εφ’ όσον ο επανέλεγχος είναι επιτυχής, στο εκδιδόμενο ΔΤΕ και στον χώρο των παρατηρήσεων αναγράφεται η παρατήρηση: «Διόρθωση ένδειξης μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων σύμφωνα με το άρθρο 12 της υπουργικής απόφασης με αριθ. …../…/….».
Φωτοαντίγραφο της βεβαίωσης, όπως συμπληρώθηκε από τον εξουσιοδοτημένο τεχνίτη, φυλάσσεται στο ΚΤΕΟ.
- Σε περίπτωση διαπίστωσης οποιασδήποτε ανακολουθίας των ενδείξεων του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων, είτε σε σχέση με την ένδειξη του αμέσως προηγούμενου ελέγχου είτε με παλαιότερου, εκτυπώνονται αυτόματα από το Μηχανογραφικό Σύστημα του ΚΤΕΟ στο ΔΤΕ, όλες οι ενδείξεις του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων (Αριθμός ΔΤΕ – Ημερομηνία – Ένδειξη μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων) από το ιστορικό του τεχνικού ελέγχου του οχήματος, καθώς και η προαναφερόμενη παρατήρηση για τη διόρθωση χιλιομέτρων.
- Στην περίπτωση οχημάτων που φέρουν μετρητή διανυθέντων μιλίων ο υπολογισμός της προηγούμενης παραγράφου γίνεται με την προσθήκη τεκμαρτών μιλίων ανά κατηγορία οχήματος ως εξής:
α) 310,7 μίλια για τις μοτοσικλέτες,
β) 621,4 μίλια για τα επιβατηγά Ι.Χ. οχήματα,
γ) 1864,2 μίλια για φορτηγά και λεωφορεία οχήματα
και
δ) 3107 μίλια για τα επιβατηγά Δ.Χ. οχήματα.
(όπου 1 χιλιόμετρο = 0,6214 μίλια)
- Στην περίπτωση που κατά τον τεχνικό έλεγχο οχήματος διαπιστωθεί ότι έχει γίνει μηδενισμός και επανεκκίνηση της καταγραφής του αριθμού των χιλιομέτρων (ή των μιλίων) ή αντικατάσταση του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων με άλλον, δεν σημειώνεται σοβαρή έλλειψη και στον χώρο των παρατηρήσεων του ΔΤΕ αναγράφεται: «Επανεκκίνηση καταγραφής χιλιομέτρων (μιλίων)» ή «Αντικατάσταση μετρητή χιλιομέτρων (μιλίων)» αντίστοιχα. Η ανωτέρω παρατήρηση επαναλαμβάνεται σε κάθε μεταγενέστερο έλεγχο.
Η αντικατάσταση μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων αποδεικνύεται μόνο με την προσκόμιση νόμιμων παραστατικών ήτοι απόδειξη, ή τιμολόγιο αγοράς και τοποθέτησής του.
Αντίγραφα των ανωτέρω παραστατικών διατηρούνται στο αρχείο του ΚΤΕΟ.
Ο έλεγχος πιθανής παραποίησης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων (μιλίων) εξακολουθεί να ισχύει.»
Σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται και επόμενη απόφαση, με την οποία θα αρχίσει η επιβολή του νέου προστίμου, ύψους 150 ευρώ στους ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ αν και έχει συμπληρωθεί διάστημα έξι μηνών από την καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης διενέργειας τεχνικού ελέγχου.
Το νέο πρόστιμο θα επιβάλλεται παράλληλα με τα ισχύοντα πρόστιμα καθυστέρησης που προβλέπονται ήδη και ανέρχονται σε 16 ευρώ για τον πρώτο μήνα καθυστέρησης για τα επιβατηγά αυτοκίνητα, σε 33 ευρώ για διάστημα έξι μηνών και σε 65 ευρώ εφόσον είναι εκπρόθεσμοι για διάστημα πάνω από έξι μήνες.
Πιέστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρη την Υπουργική Απόφαση για τα ΚΤΕΟ.
newsauto