«Επανεκκίνηση». Αυτό επιχειρούν όπως όλα δείχνουν να κάνουν μια σειρά από πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα μέσα από επενδύσεις αρκετών εκατ. ευρώ σε υποδομές και προωθητικές ενέργειες. Το τέλος της πολιτικής αβεβαιότητας που έβαλε ο σχηματισμός κυβέρνησης ύστερα από δυο διαδοχικές εκλογικές αναμετρήσεις, σηματοδοτεί σύμφωνα με πληροφορίες την αρχή για να «ξεπαγώσουν» πολυάριθμα επενδυτικά σχέδια που είχαν μπει στο συρτάρι μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο για το μέλλον της ελληνικής οικονομίας.
Παράγοντες της αγοράς, επισημαίνουν πως τα κεφάλαια των πολυεθνικών είναι πολύτιμα και αναμένεται να συμβάλλουν στην προσπάθεια που καταβάλλει η Ελλάδα να βγει από την ύφεση και να επιστρέψει σε τροχιά ανάπτυξης.
Την αρχή, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες κάνουν οι πολυεθνικές που έχουν σημαντική παρουσία στη χώρα, οι οποίες είναι έτοιμες να συνεχίσουν τα επιχειρηματικά σχέδια για την ανάπτυξη των εργασιών τους. Ήδη, κορυφαία στελέχη τους σε πρόσφατες συναντήσεις με δημοσιογράφους τόνισαν ότι οι εταιρείες που εργάζονται πιστεύουν στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και διατύπωσαν ανοιχτά την πρόθεσή τους να επενδύσουν στη χώρα μας.
Coca-Cola Hellenic
«Πιστεύουμε στην Ελλάδα και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αυτήν με κάθε τρόπο». Με τη φράση αυτή ο διευθυντής επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων της Coca-Cola 3Ε, Βασίλης Λώλας έκανε σαφή τη δέσμευση του ομίλου στην ελληνική αγορά ενώ εμμέσως απάντησε στα σενάρια που αναπτύχθηκαν το προηγούμενο διάστημα περί αποχώρησης της εταιρείας από τη χώρα. Ο κ. Λώλας μιλώντας σε εκπροσώπους του Τύπου ανέφερε ότι η Coca-Cola 3Ε, μέλος του ομίλου της Coca-Cola Hellenic θα συνεχίσει, παρά τις δυσκολίες, να στηρίζει την ελληνική οικονομία, στην οποία έχει επενδύσει περίπου 160 εκατ. ευρώ τα τελευταία δύο χρόνια.
Σημείωσε ακόμη ότι η εταιρεία προγραμματίζει νέες επενδύσεις για τον περαιτέρω εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου της ενώ θα εντείνει τις προωθητικές ενέργειες, προκειμένου να ανταποκριθεί στη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών. Πρόσφατα, η εταιρεία αναβάθμισε πλήρως τη μονάδα της στο Σχηματάρι, με την προσθήκη μιας επιπλέον γραμμής παραγωγής αναψυκτικού, αυξάνοντας σημαντικά την παραγωγική δυναμική του, ενώ παράλληλα υλοποιήθηκαν και εργασίες δημιουργικής ανανέωσης των χώρων του εργοστασίου.
Αθηναϊκή Ζυθοποιία
Επενδύσεις 50 εκατ. ευρώ προγραμματίζει για τη χρονική περίοδο 2012 - 2015 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, μέλος του ομίλου Heineken, τρίτης μεγαλύτερης ζυθοποιίας στον κόσμο. Από το παραπάνω ποσό περίπου 25 εκατ. ευρώ αφορούν επενδύσεις που θα υλοποιηθούν εντός του τρέχοντος έτους για εκσυγχρονισμό των υποδομών, της διανομής, της συσκευασίας, νέα προϊόντα, αλλά και τις τιμές καθώς η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι αποφασισμένη να συνεχίσει το 2012 την πολιτική των εκτεταμένων προσφορών.
Να σημειωθεί πως το 2011 η εταιρεία κόντρα στο ρεύμα επένδυσε περίπου 17,5 εκατ. ευρώ για την ανανέωση του εξοπλισμού των γραμμών παραγωγής, δείχνοντας έτσι τη εμπιστοσύνη της στην ελληνική οικονομία. Κάτι που έκανε σαφές και ο πρόεδρος της εταιρείας, Jan Van Herpen, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «η Ελλάδα είναι μέρος του ευρωπαϊκού μας DNA». «Είμαστε εδώ 45 χρόνια. Κανείς από τη μητρική εταιρεία δεν έθεσε ποτέ θέμα εξόδου από την Ελλάδα», σημείωσε με νόημα.
Στη διατήρηση της ανταγωνιστικότητά της και στην εξοικονόμηση κόστους, χωρίς να θυσιάζει θέσεις εργασίας και χωρίς να μειώνει τις απολαβές των εργαζομένων της, επικεντρώνει τις προσπάθειες της η Fries-landCampina Hellas. Η ολλανδική γαλακτοβιομηχανία, μια από τις μεγαλύτερες σε παγκόσμιο επίπεδο σχεδιάζει τον εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου της με νέα προϊόντα, αξιοποιώντας τις νέες παραγωγικές εγκαταστάσεις και τις δυνατότητες αυτοχρηματοδότησης ενώ δρομολογεί την ενίσχυση της παρουσίας της στη ΝΑ Ευρώπη και κυρίως σε Αλβανία, Βουλγαρία και Τουρκία, είτε μέσα από εμπορικές συνεργασίες με ντόπιους διανομείς είτε μέσω εξαγορών. Επιπλέον, εντείνει τις προωθητικές ενέργειες, με αιχμή το κίτρινο τυρί Milner, του οποίου την τιμή μείωσε κατά 17% φέτος σε σχέση με το 2011.
FrieslandCampina
Η FrieslandCampina στηρίζει και τους εγχώριους κτηνοτρόφους παρέχοντάς τους τεχνογνωσία αλλά και επιδοτήσεις για να μεγαλώσουν την παραγωγική δυναμικότητά τους καθώς η ελληνική παραγωγή δεν αρκεί για να καλύψει τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς τυροκομικών. Να σημειωθεί πως πριν από περίπου ένα χρόνο η Friesland Campina Hellas (ΝΟΥΝΟΥ) εγκατέστησε καινούργιες μονάδες παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων και αξιοποίησε τις εγκαταστάσεις του εργοστασίου στη ΒΙΠΕ Πατρών ως κέντρο διανομής των προϊόντων της για τη Δυτική και Νότιο Ελλάδα, δημιουργώντας έτσι, έπειτα από υλοποίηση μεγάλων επενδύσεων που ξεπέρασαν τα 10 εκατ. ευρώ, το 51ο παγκοσμίως εργοστάσιό της. Μετά από την δημιουργία αυτού του εργοστασίου θα σταματήσει σταδιακά η προμήθεια προϊόντων από το εργοστάσιο της Γερμανίας τα οποία θα παράγονται πια στην Ελλάδα.
Dixons (Κωτσόβολος)
Στην ελληνική αγορά δεσμεύεται να παραμείνει η εταιρεία ηλεκτρικών ειδών Dixons, η οποία λειτουργεί τα καταστήματα Κωτσόβολος, σύμφωνα με όσα δήλωσε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου και μετέδωσε το πρακτορείο Reuters. Ο επικεφαλής της αγγλικής αλυσίδας ηλεκτρονικών δήλωσε πως η Κωτσόβολος είναι πολύτιμη για αυτούς μακροπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα και ότι αποτελεί πρωταρχικό στοιχείο της στρατηγικής τους.
Πρόσθεσε πάντως ότι είναι πιθανό ορισμένα καταστήματα στην Ελλάδα να καταστούν ασύμφορα καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών ειδών έχουν σημειώσει πτώση 55% τα τελευταία τρία χρόνια. Ο όμιλος Dixons διατηρεί 69 ιδιόκτητα καταστήματα και 29 franchise στην Ελλάδα, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 3% των πωλήσεών του.
Microsoft
Τη δέσμευση της Microsoft να παραμείνει στην Ελλάδα μετέφερε μιλώντας πρόσφατα στην «ΗτΣ» ο Διευθύνων Σύμβουλος της Microsoft Hellas Ernst-Jan Stigter, τονίζοντας πως ο παγκόσμιος κολοσσός στο χώρο της πληροφορικής επιδιώκει να αποτελέσει πραγματικό συνεργάτη για την ανάπτυξη, σε κάθε επίπεδο που μπορεί να αξιοποιήσει τις υπηρεσίες και την τεχνογνωσία μας.
Όπως σημείωσε ο κ. Stigter, η Microsoft η οποία λειτουργεί στην Ελλάδα τα τελευταία 20 χρόνια με την ίδρυση του Κέντρου Καινοτομίας το 2008, την δημιουργία τοπικών start-ups και την υιοθέτηση ενός πρωτοποριακού εργασιακού μοντέλου, το «New World of Work» δείχνει πως στηρίζει τις τοπικές επιχειρήσεις με λύσεις που βοηθούν να μειωθούν τα κόστη και να αυξηθεί η παραγωγικότητα, δύο παράμετροι εξαιρετικά σημαντικοί για την Ελληνική επιχειρηματική αγορά.
Nestle
Επενδύσεις ύψους 9 εκατ. ευρώ προγραμματίζει για το τρέχον έτος η Nestle Ελλάς για την επέκταση των εργασιών της στην ελληνική αγορά αλλά και την αναβάθμιση και την ενίσχυση των τεσσάρων εργοστασίων που διαθέτει στην Ελλάδα.
Υπενθυμίζεται πως και πέρυσι η εταιρεία δαπάνησε περίπου 8,5 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξής της. Η εταιρεία διατηρεί ικανοποιητικά αποτελέσματα παρά την κρίση καθώς πέρυσι πέτυχε θετική οργανική ανάπτυξη παρά την κρίση και την κάμψη της κατανάλωσης. Η άνοδος προήλθε κυρίως από τα νέα προϊόντα που απαντούν στις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών, όπως η μηχανή καφέ Nescafe Dolce Gusto και τα προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας σε προσιτή τιμή, όπως η σειρά Maggi Αγαπημένη Συνταγή.
Diageo
Στην επέκταση του εμπορικού της δικτύου και στη στήριξη των εμπορικών της εταίρων εστιάζει η Diageo Hellas, η οποία κατέχει την πρώτη θέση στο χώρο των αλκοολούχων ποτών στη χώρα μας. Η εταιρεία, παρά τη σημαντική μείωση των πωλήσεων που εμφάνισε τα τελευταία δύο χρόνια λόγω της κρίσης δηλώνει τη δέσμευσή της στην ελληνική αγορά, ωστόσο ζητά τη μείωση της φορολογίας των αλκοολούχων ποτών που έχει «γονατίσει» τον κλάδο και την κατανάλωση. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Τάσος Ευαγγέλου μιλώντας πρόσφατα στην «Η» ανέφερε ότι η σταδιακή αποκλιμάκωση της φορολογίας θα συμβάλει στην τόνωση της κατανάλωσης και στην αύξηση των εσόδων του Κράτους και τόνισε πως ο χώρος της φιλοξενίας και της ψυχαγωγίας, όπου συμμετέχουν τα αλκοολούχα ποτά μπορεί να αποτελέσει ένα από τους κύριους μοχλούς οικονομικής ανάπτυξης για την Ελλάδα.
Kraft Foods
Τις ευκαιρίες που αναδύονται εν μέσω ύφεσης αναζητά να εκμεταλλευτεί η Kraft Foods Hellas, η διοίκηση της οποίας ενημερώνεται για τις εξελίξεις και τις επιχειρηματικές κινήσεις όλων των παραγόντων της αγοράς και των θεσμικών φορέων. Η θυγατρική της αμερικάνικης εταιρείας τροφίμων Kraft Foods θα συνεχίσει να επενδύει στην ανάπτυξη των εργασιών της στην ελληνική αγορά, με βασικό άξονα την ικανοποίηση των αναγκών του καταναλωτή. Στο πλαίσιο αυτό, έχει διατηρήσει σταθερές τις τιμές των προϊόντων της την τελευταία διετία παρά την αύξηση των πρώτων υλών και παράλληλα πραγματοποιεί προσφορές, με έκπτωση τιμής, σε επιπλέον ποσότητα και σε προσφορά είδους.
Έντονο ενδιαφέρον απο ξένους
Τουρισμός και real estate στο επίκεντρο
Δυναμική επανεμφάνιση των διεθνών επενδυτών μετά το σχηματισμό κυβέρνησης διαπιστώνουν επαγγελματίες της αγοράς. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ενδιαφέρον των ξένων επικεντρώνεται στους τομείς τους τουρισμού, της ενέργειας και του real estate, στα οποία θεωρούν πως υπάρχουν ακόμη τώρα σημαντικές ευκαιρίες για κέρδη.
Όπως εξηγούν άνθρωποι της αγοράς, οι συγκεκριμένοι τομείς έχουν προοπτικές ανεξάρτητα από την οικονομική συγκυρία ενώ ειδικά ο τουρισμός είναι σε μεγάλο βαθμό αποσυσχετισμένος από το ελληνικό πρόβλημα και το ρίσκο που αυτό συνεπάγεται, καθώς τα έσοδα μιας ξενοδοχειακής επένδυσης προέρχονται από τους αλλοδαπούς επισκέπτες και όχι τον εγχώριο πληθυσμό.
Το ενδιαφέρον ξένων κεφαλαίων και ειδικότερα των αμερικανικών επιβεβαίωσε μιλώντας πρόσφατα στην «ΗτΣ» και ο γενικός διευθυντής του Ελληνο-αμερικανικού Επιμελητηρίου Ηλίας Σπυρτούνιας, ο οποίος αποκάλυψε ότι το τελευταίο διάστημα έχουν πυκνώσει οι επισκέψεις Αμερικανών αξιωματούχων που θέλουν να ενημερωθούν για τις εξελίξεις στη χώρα μας.
Αξιοποίηση
Η χώρα μας, σύμφωνα με τον κ. Σπυρτούνια για να προσελκύσει ξένες επενδύσεις πρέπει να αξιοποιήσει τη σημαντική γεωγραφική της θέση, τις καλές παραδοσιακές σχέσεις με τις γειτονικές χώρες της Μεσογείου καθώς και την εκπαίδευση που διαθέτει ένα σημαντικό μέρος του πληθυσμού της. Επιπλέον, χρειάζεται μεταξύ άλλων να υιοθετήσει ένα σταθερό και δίκαιο φορολογικό σύστημα, να άρει τα γραφειοκρατικά εμπόδια και να επιταχύνει τις διαδικασίες για την προώθηση των επενδυτικών σχεδίων που είναι ώριμα.
Για εξωστρεφείς εταιρείες
Ενδιαφέρον και από Γερμανούς(!)
Στο «μικροσκόπιο» γερμανικής επενδυτικής τράπεζας έχουν μπει περίπου 10 εγχώριες επιχειρήσεις, που διακρίνονται για τον εξαγωγικό προσανατολισμό και τη διεθνή αναγνώρισή τους. Το ρόλο «προξενητή» στον προωθούμενο... γάμο μεταξύ του γερμανικού τραπεζικού ιδρύματος και των ελληνικών επιχειρήσεων - στόχων ανάλαβε η εισηγμένη εταιρεία συμβούλων «Ευρωσύμβουλοι ΑΕ», η οποία δούλεψε στο συγκεκριμένο project για περίπου 4 μήνες, πριν διαμορφώσει τις προϋποθέσεις για την επιτυχή έκβασή του.
Στο διάστημα αυτό, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες έγιναν μια σειρά από λεπτομερείς παρουσιάσεις της σχετικής ιδέας σε ενδιαφερόμενους στη Γερμανία και σε μία από αυτές δόθηκαν τα χέρια με τους επιτελείς της εν λόγω επενδυτικής τράπεζας, η οποία λέγεται είναι θυγατρική μεγάλου γερμανικού χρηματοπιστωτικού ιδρύματος. Μάλιστα, αυτήν την περίοδο εκπονείται το επιχειρησιακό σχέδιο της συνεργασίας ανάμεσα στην εισηγμένη και στους Γερμανούς, το οποίο εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί αρχές Σεπτεμβρίου, ανοίγοντας το δρόμο για την υλοποίησή του.
Επαφές
Ήδη, πάντως, φαίνεται ότι οι Γερμανοί αντιμετωπίζουν με πολλή ζέση και τη δέουσα σοβαρότητα το όλο εγχείρημα και σε αυτό συνηγορεί το γεγονός ότι αμέσως μετά τις εκλογές της 17ης Ιουνίου, τέσσερα ανώτατα στελέχη της διοίκησης της επενδυτικής τράπεζας ταξίδεψαν στην Ελλάδα και συνοδεία εκπροσώπων της Ευρωσύμβουλοι ΑΕ, επισκέφθηκαν 10 επιχειρήσεις με προοπτικές, από τους κλάδους της μεταποίησης, αλλά και του εμπορίου, στη Νότια, όσο και στη Βόρεια Ελλάδα για να λάβουν από πρώτο χέρι γνώση.
- Το τέλος της πολιτικής αβεβαιότητας σηματοδοτεί, σύμφωνα με πληροφορίες, την αρχή για να «ξεπαγώσουν» πολυάριθμα επενδυτικά σχέδια που είχαν μπει στο συρτάρι
imerisia