Την παρέμβαση της κυβέρνησης για να σταματήσει η κερδοσκοπία στην αγορά
καυσίμων ζητούν οι βενζινοπώλες με επιστολή τους προς την κυβέρνηση και
την Επιτροπή Αμταγωνισμού.
Η ΠΟΠΕΚ, με την επιστολή που απευθύνει προς τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γιώργο Σταθάκη , καθώς και στον πρόεδρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού, Δημήτρη Κυριτσάκη, τους καλεί ουσιαστικά να δράσουν, λαμβάνοντας συγκεκριμένα μέτρα, ώστε να προσταέψουν τους καταναλωτές από τα φαινόμενα αισχροκέρδειας, αλλά και να «περάσει» στις τιμές των υγρών καυσίμων η ραγδαία πτώση στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου.
Χαρακτηριστικά, η ΠΟΠΕΚ μεταφέρει «το μόνιμο ερώτημα χιλιάδων καταναλωτών, που είναι: Γιατί, ενώ η τιμή του αργού βρίσκεται σε πτώση, η τελική τιμή των καυσίμων δεν ακολουθεί αντίστοιχη πορεία;».
Οι βενζινοπώλες ζητούν την παρέμβαση των αρμόδιων αρχών, καλώντας τους να απαντήσουν σε συγκεκριμένα ερωτήματα. Όπως υπογραμμίζουν, αν και η τιμή του μπρεντ από το καλοκαίρι του 2014 έχει πέσει κατά 70%, εντούτοις η μείωση αυτή δεν έχει μεταφερθεί στην τιμή λιανικής πώλησης της βενζίνης.
Με βάση τα επίσημα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, προκύπτει ότι το αργό πετρέλαιο από τις 20 Ιουνίου 2014 μέχρι και τις 8 Ιανουαρίου έχει πέσει κατά 70%, ενώ η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης βενζίνης μειώθηκε μόλις κατά 19%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η τιμή του πετρελαίου, διεθνώς, «κατρακυλά» σε χαμηλά 12ετίας, πέφτοντας ακόμα και κάτω από τα 30 δολάρια το βαρέλι.
Ουσιαστικά, οι πρατηριούχοι υγρών καυσίμων αναγνωρίζουν τα φαινόμενα κερδοσκοπίας στη χώρα μας με την τιμή της αμόλυβδης, που παραμένει υψηλή, και καλούν την κυβέρνηση να δράσει, προκειμένου να αντιμετωπίσει το υπαρκτό πρόβλημα.
Χαρακτηριστικά, η Ένωση των Πρατηριούχων διατυπώνει πέντε ερωτήματα, τονίζοντας: «Είναι καιρός το εποπτεύον Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, καθώς και η Επιτροπή Ανταγωνισμού, που έχουν την ευθύνη για την εύρυθμη λειτουργία της Αγοράς Πετρελαιοειδών στα πλαίσια των αρχών του Ελεύθερου Ανταγωνισμού, να εξηγήσουν και να απαντήσουν στα παρακάτω ερωτήματα:
1.Από τον Ιούλιο του 2014 μέχρι σήμερα οι τιμές του αργού πετρελαίου (BRENT), μειώθηκαν περισσότερο από 70%, αλλά δεν είχαμε ανάλογη μείωση στις προ φόρων διυλιστηριακές τιμές. Γιατί;;
2. Ποιος είναι ο βαθμός ανταγωνισμού στην διαμόρφωση των τιμών σε όλα τα στάδια διάθεσης των πετρελαιοειδών προϊόντων;
3.Με ποια αντικειμενικά κριτήρια (π.χ. εκπτώσεις κλίμακας), χορηγούνται -αν χορηγούνται- σχετικές εκπτώσεις προς τους Πρατηριούχους;
4. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η υλοποίηση των μέτρων για την ενίσχυση του ανταγωνισμού, πού έχει προτείνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού;
5. Πώς ασκείται η εποπτεία της Αγοράς Πετρελαιοειδών για περιπτώσεις αντιανταγωνιστικών πρακτικών και αθέμιτου ανταγωνισμού, από επιχειρήσεις εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων (π.χ. με τον καθορισμό των τιμών στο πλαίσιο συμπράξεων ή με την συγκέντρωση και την κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης τους στην αγορά), σε βάρος των καταναλωτών, ζημιώνοντας παράλληλα και όλες τις επιχειρήσεις που σέβονται τους σχετικούς κανόνες;».
*** Αν η τιμή του αργού μειωθεί περαιτέρω κατά 50%
Το 68% της τιμής της αμόλυβδης προέρχεται από τους φόρους και τους δασμούς, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς διυλιστηρίων.
Επιπλέον, η τιμή του αργού συμμετέχει σήμερα στη διαμόρφωση της τιμής της αμόλυβδης κατά περίπου 23% προ ΦΠΑ, ή κατά 28% μετά από ΦΠΑ. Αν η τιμή του αργού μειωθεί περαιτέρω κατά 50% τότε η τιμή της αντλίας θα μειωθεί μόλις κατά 14% (=50% μείωση του 208% τιμής) ή κατά περίπου 20 λεπτά το λίτρο.
protothema
Η ΠΟΠΕΚ, με την επιστολή που απευθύνει προς τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γιώργο Σταθάκη , καθώς και στον πρόεδρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού, Δημήτρη Κυριτσάκη, τους καλεί ουσιαστικά να δράσουν, λαμβάνοντας συγκεκριμένα μέτρα, ώστε να προσταέψουν τους καταναλωτές από τα φαινόμενα αισχροκέρδειας, αλλά και να «περάσει» στις τιμές των υγρών καυσίμων η ραγδαία πτώση στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου.
Χαρακτηριστικά, η ΠΟΠΕΚ μεταφέρει «το μόνιμο ερώτημα χιλιάδων καταναλωτών, που είναι: Γιατί, ενώ η τιμή του αργού βρίσκεται σε πτώση, η τελική τιμή των καυσίμων δεν ακολουθεί αντίστοιχη πορεία;».
Οι βενζινοπώλες ζητούν την παρέμβαση των αρμόδιων αρχών, καλώντας τους να απαντήσουν σε συγκεκριμένα ερωτήματα. Όπως υπογραμμίζουν, αν και η τιμή του μπρεντ από το καλοκαίρι του 2014 έχει πέσει κατά 70%, εντούτοις η μείωση αυτή δεν έχει μεταφερθεί στην τιμή λιανικής πώλησης της βενζίνης.
Με βάση τα επίσημα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, προκύπτει ότι το αργό πετρέλαιο από τις 20 Ιουνίου 2014 μέχρι και τις 8 Ιανουαρίου έχει πέσει κατά 70%, ενώ η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης βενζίνης μειώθηκε μόλις κατά 19%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η τιμή του πετρελαίου, διεθνώς, «κατρακυλά» σε χαμηλά 12ετίας, πέφτοντας ακόμα και κάτω από τα 30 δολάρια το βαρέλι.
Ουσιαστικά, οι πρατηριούχοι υγρών καυσίμων αναγνωρίζουν τα φαινόμενα κερδοσκοπίας στη χώρα μας με την τιμή της αμόλυβδης, που παραμένει υψηλή, και καλούν την κυβέρνηση να δράσει, προκειμένου να αντιμετωπίσει το υπαρκτό πρόβλημα.
Χαρακτηριστικά, η Ένωση των Πρατηριούχων διατυπώνει πέντε ερωτήματα, τονίζοντας: «Είναι καιρός το εποπτεύον Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, καθώς και η Επιτροπή Ανταγωνισμού, που έχουν την ευθύνη για την εύρυθμη λειτουργία της Αγοράς Πετρελαιοειδών στα πλαίσια των αρχών του Ελεύθερου Ανταγωνισμού, να εξηγήσουν και να απαντήσουν στα παρακάτω ερωτήματα:
1.Από τον Ιούλιο του 2014 μέχρι σήμερα οι τιμές του αργού πετρελαίου (BRENT), μειώθηκαν περισσότερο από 70%, αλλά δεν είχαμε ανάλογη μείωση στις προ φόρων διυλιστηριακές τιμές. Γιατί;;
2. Ποιος είναι ο βαθμός ανταγωνισμού στην διαμόρφωση των τιμών σε όλα τα στάδια διάθεσης των πετρελαιοειδών προϊόντων;
3.Με ποια αντικειμενικά κριτήρια (π.χ. εκπτώσεις κλίμακας), χορηγούνται -αν χορηγούνται- σχετικές εκπτώσεις προς τους Πρατηριούχους;
4. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η υλοποίηση των μέτρων για την ενίσχυση του ανταγωνισμού, πού έχει προτείνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού;
5. Πώς ασκείται η εποπτεία της Αγοράς Πετρελαιοειδών για περιπτώσεις αντιανταγωνιστικών πρακτικών και αθέμιτου ανταγωνισμού, από επιχειρήσεις εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων (π.χ. με τον καθορισμό των τιμών στο πλαίσιο συμπράξεων ή με την συγκέντρωση και την κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης τους στην αγορά), σε βάρος των καταναλωτών, ζημιώνοντας παράλληλα και όλες τις επιχειρήσεις που σέβονται τους σχετικούς κανόνες;».
Τι απαντούν τα διυλιστήρια – Το 68% της τιμής απο φόρους
*** Αν η τιμή του αργού μειωθεί περαιτέρω κατά 50%
Το 68% της τιμής της αμόλυβδης προέρχεται από τους φόρους και τους δασμούς, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς διυλιστηρίων.
Επιπλέον, η τιμή του αργού συμμετέχει σήμερα στη διαμόρφωση της τιμής της αμόλυβδης κατά περίπου 23% προ ΦΠΑ, ή κατά 28% μετά από ΦΠΑ. Αν η τιμή του αργού μειωθεί περαιτέρω κατά 50% τότε η τιμή της αντλίας θα μειωθεί μόλις κατά 14% (=50% μείωση του 208% τιμής) ή κατά περίπου 20 λεπτά το λίτρο.
protothema