Οριστικό τέλος στη πτώση κυβερνήσεων λόγω αδυναμίας εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας καθώς μπαίνει στα αναθεωρητέα άρθρα το άρθρο 32 παρ. 4 και 5 που αφορά στην αποσύνδεση της εκλογής ΠτΔ από τη διάλυση της Βουλής.
Πιο αναλυτικά, με μεγάλη πλειοψηφία 221 και 220 βουλευτών πέρασε στην πρώτη ψηφοφορία της Βουλής το άρθρο 32 παράγραφος τέσσερα και πέντε για την αποσύνδεση της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από την διάλυση της βουλής.
Η μεγάλη πλειοψηφία συγκεντρώθηκε από το άθροισμα των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ και της Νέας Δημοκρατίας ψήφισαν το συγκεκριμένο άρθρο.
Από τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ δεν συγκέντρωσαν 151 ψήφους τρεις από τις έξι διατάξεις που αφορούσαν την δυνατότητα εκλογής και από τον λαό σε περίπτωση αδυναμίας εκλογής του από την Βουλή. Παράλληλα και η σχετική πρόταση που είχε καταθέσει η ΝΔ έμεινε και αυτή κάτω από τους 151 ψήφους.
Όμως νέα δεδομένα προκύπτουν από την απόρριψη του άρθρου 30 παράγραφος 1 με 148 ψήφους που ήταν πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ. Το συγκεκριμένο άρθρο που απερρίφθη ανέφερε ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας εκλέγεται από τη Βουλή ή από εκλογικό σώμα.
Η συγκεκριμένη διάταξη που απορρίφθηκε ανέφερε συγκεκριμένα:
«O Πρόεδρος της Δημοκρατίας είναι ρυθμιστής του Πολιτεύματος. Εκλέγεται από τη Βουλή ή το εκλογικό σώμα για περίοδο πέντε ετών, όπως ορίζεται στα άρθρα 32 και 33.
Συνεπώς, η επόμενη κυβέρνηση στην συντακτική Βουλή θα αποφασίσει με ερμηνευτική διάταξη για το πώς θα εκλέγεται ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. "Θα υπάρξει ερμηνευτική εισήγηση"είπε και ο Πρόεδρος της Βουλής στους κοινοβουλευτικούς συντάκτες.
Ταυτόχρονα όμως το μήνυμα από το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας είναι ότι κάποιοι από τους βουλευτές που στήριξαν την αναθεώρηση του άρθρου 32 για αποσύνδεση της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής, δεν εγκρίνουν την απευθείας εκλογή του ανώτατου άρχοντα της χώρας από το λαό.
Τί αναφέρει το Γραφείο Τύπου του πρωθυπουργού
Οι προτάσεις της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ υπερψηφίστηκαν στο σύνολό τους, είτε από την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των βουλευτών είτε ακόμα και από την αυξημένη πλειοψηφία περισσότερων από 180 βουλευτών μετά την ολοκλήρωση της πρώτης ψηφοφορίας στην Ολομέλεια της Βουλής επί των προτάσεων αναθεώρησης του Συντάγματος, σύμφωνα με τα άρθρα 110 του Συντάγματος και 119 του Κανονισμού της Βουλής.
Συγκεκριμένα:
Υπερψηφίστηκαν με συντριπτική πλειοψηφία, που υπερβαίνει κατά πολύ τους 180 βουλευτές, οι προτάσεις της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ για την αποσύνδεση της εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής (άρθρο 32), για τον περιορισμό της βουλευτικής ασυλίας (άρθρο 62), για τον περιορισμό των προνομιακών ρυθμίσεων περί ευθύνης υπουργών (άρθρο 86) και για τις ανεξάρτητες αρχές (άρθρο 101Α).
Υπερψηφίστηκαν με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των βουλευτών οι προτάσεις της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ για την κατοχύρωση της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους (άρθρο 3), για την κατοχύρωση του πολιτικού όρκου (άρθρα 13, 33 και 59), για την κατοχύρωση κοινωνικών δικαιωμάτων και κοινωνικών αγαθών (άρθρο 21), για την κατοχύρωση εργασιακών και συλλογικών ελευθεριών (άρθρο 22), για την κύρωση διεθνών συνθηκών με δημοψήφισμα (άρθρο 28), για την υποχρεωτική βουλευτική ιδιότητα του πρωθυπουργού (άρθρο 37), για την καθιέρωση εποικοδομητικής ψήφου δυσπιστίας (άρθρο 84), για την καθιέρωση της λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας (άρθρο 73) και δημοψηφισμάτων με λαϊκή πρωτοβουλία (άρθρο 44), για την καθιέρωση αναλογικού εκλογικού συστήματος και βουλευτών απόδημου Ελληνισμού (άρθρο 54), για την καθιέρωση προσωρινού κωλύματος εκλογιμότητας μετά από τρεις βουλευτικές περιόδους (άρθρο 56) και για την καθιέρωση αναλογικού εκλογικού συστήματος και θεσμών άμεσης δημοκρατίας στην τοπική αυτοδιοίκηση (άρθρο 102).
Από τις συμπληρωματικές προτάσεις που υπέβαλαν ή υποστήριξαν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ υπερψηφίστηκαν οι προτάσεις για την κατοχύρωση της απαγόρευσης διακρίσεων λόγω φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού (άρθρο 5), την εισαγωγή της αρχής της επιείκειας και την κατάργηση της διάταξης περί καταχρηστικής άσκησης δικαιώματος (άρθρο 25), την αναπλήρωση του πρωθυπουργού για λόγους υγείας (άρθρο 38), την επέκταση των εγγυήσεων δικαστικής ανεξαρτησίας στους στρατιωτικούς δικαστές (άρθρο 96), τον ορισμό του συστήματος περιφερειακής οργάνωσης και την προστασία των νησιωτικών και ορεινών περιοχών (άρθρο 101).
Η διαδικασία θα συνεχιστεί μετά από ένα μήνα, οπότε θα διεξαχθεί η δεύτερη ψηφοφορία στην Ολομέλεια της Βουλής, επί των διατάξεων που συγκέντρωσαν την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των βουλευτών σ’ αυτή την πρώτη ψηφοφορία.
«Η κυβέρνηση-κουρελού προέβη σήμερα σε μια άτακτη πολιτική υποχώρηση με εμφανή, όμως, υστεροβουλία», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Νέα Δημοκρατία σχολιάζοντας την καταψήφιση της πρότασης εκλογήςΠροέδρου της Δημοκρατίας από τον λαό.«Οι ίδιοι οι βουλευτές της, αρνούμενοι να αναθεωρήσουν το άρθρο 30 παρ 1 που είχαν προτείνει, απέρριψαν επί της ουσίας την πρόταση Τσίπρα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας να εκλέγεται από το λαό.
Είναι προφανές ότι αυτό έγινε συντονισμένα, σε μια προσπάθειά τους να μην αποσυνδεθεί τελικά η προεδρική εκλογή από την πρόκληση εθνικών εκλογών.
Με εμφανή στόχο ο κ. Τσίπρας να διατηρήσει τη δυνατότητά του να εργαλειοποιήσει και πάλι την εκλογή του ανώτατου πολιτειακού παράγοντα της χώρας, όπως ακριβώς έπραξε το 2014», σημειώνει η ανακοίνωση.
Και καταλήγει: «Διότι αυτό ακριβώς θα συμβεί, αν και στην επόμενη ψηφοφορία -σε ένα μήνα- δοθεί εκ νέου η εντολή σε κάποιους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ να μην υπερψηφίσουν και το άρθρο 32 παρ 4 το οποίο θα επιτρέψει την αποσύνδεση την προεδρικής εκλογής από την πρόκληση εθνικών εκλογών.
Καλούμε τον κ. Τσίπρα να πάψει να κουρελιάζει ακόμη και το Σύνταγμα και να ξεκαθαρίσει σήμερα κι όλας τις προθέσεις του: Θα ψηφίσουν ή όχι όλοι οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ την αναθεώρηση του άρθρου 32 παρ 4;»
Σε ένα μήνα από σήμερα η 2η ψηφοφορία για τις αναθεωρητέες διατάξεις
H εθνική αντιπροσωπεία στις προτάσεις της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ για τις αναθεωρητέες διατάξεις τοποθετήθηκε ως εξής:
άρθρο 3 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 151 “ΝΑΙ”, 101 “ΟΧΙ”, 19 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 3 παρ.2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 151 “ΝΑΙ”, 102 “ΟΧΙ”, 19 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 3 παρ. 3 (κατάργηση παραγράφου): 167 “ΝΑΙ”, 101 “ΟΧΙ”, 4 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 3 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προσθήκη ερμηνευτικής δήλωσης προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 153 “ΝΑΙ”, 115 “ΟΧΙ”, 4 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 13 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 151 “ΝΑΙ”, 101 “ΟΧΙ” , 20 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 21 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης κρατικής εγγύησης ενός αξιοπρεπούς επιπέδου διαβίωσης για όλους μέσα από καθολικές κοινωνικές υπηρεσίες και εισοδηματικές ενισχύσεις): 157 “ΝΑΙ”, 99 “ΟΧΙ” , 2 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 21 παρ. 3 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης κοινωνικού δικαιώματος στην υγεία και υποχρέωσης του κράτους να παρέχει καθολική πρόσβαση σε αποτελεσματικές παροχές υγείας μέσω του Εθνικού Συστήματος Υγείας): 157 “ΝΑΙ”, 113 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 21 (προσθήκη παραγράφου 7) (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του δημόσιου ελέγχου των βασικών κοινωνικών αγαθών, όπως το νερό και η ηλεκτρική ενέργεια, ώστε τα δίκτυα διανομής τους να υπόκεινται σε καθεστώς δημόσιας υπηρεσίας και να τελούν σε δημόσιο έλεγχο και προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης των κοινών αγαθών): 154 “ΝΑΙ”, 115 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 22 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης ίσης αμοιβής και ίσης αξίας ανεξάρτητα από την ηλικία): 172 “ΝΑΙ”, 96 “ΟΧΙ”, 5 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 22 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση συνταγματικής κατοχύρωσης των συλλογικών διαπραγματεύσεων για τον καθορισμό του ελάχιστου μισθού και του δικαιώματος μονομερούς προσφυγής των κοινωνικών εταίρων στη διαιτησία): 115 “ΝΑΙ”, 112 “ΟΧΙ”, 5 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 22 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση της αναγνώρισης ότι η επίταξη υπηρεσιών απαγορεύεται ως μέτρο αντιμετώπισης των συνεπειών απεργίας): 163 “ΝΑΙ”, 101 “ΟΧΙ”, 6 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 22 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης του δικαιώματος στην κοινωνική ασφάλιση υπό την έννοια ότι το κράτος υποχρεώνεται να εξασφαλίζει αποτελεσματική προστασία έναντι όλων των ασφαλιστικών κινδύνων μέσω ενός ενιαίου συστήματος καθολικής κάλυψης, στο πλαίσιο δημόσιου αναδιανεμητικού συστήματος, που λειτουργεί βάσει των αρχών της αλληλεγγύης και της ανταποδοτικότητας): 155 “ΝΑΙ”, 112 “ΟΧΙ”, 4 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 28 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση της υποχρέωσης κύρωσης με δημοψήφισμα διεθνών συνθηκών που προβλέπουν μεταβίβαση κυριαρχικών αρμοδιοτήτων του κράτους): 154 “ΝΑΙ”, 117 “ΟΧΙ”, 1 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 30 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 148 “ΝΑΙ”, 120 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 32 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 221 “ΝΑΙ”, 46 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 32 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 220 “ΝΑΙ”, 47 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 33 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 168 “ΝΑΙ”, 98 “ΟΧΙ”, 5 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 34 παρ. 1 εδ. Β΄ (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 147 “ΝΑΙ”, 121 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 35 παρ.2 περίπτ. γ΄(προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 150 “ΝΑΙ”, 118 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 37 παρ.2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης υποχρεωτικής βουλευτικής ιδιότητας για τον πρωθυπουργό) : 153 “ΝΑΙ”, 101 “ΟΧΙ”, 16 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 38 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της εποικοδομητικής ψήφου δυσπιστίας): 155 “ΝΑΙ”, 115 “ΟΧΙ”, “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 41 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 150 “ΝΑΙ”, 118 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 44 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης δημοψηφισμάτων με λαϊκή πρωτοβουλία): 152 “ΝΑΙ”, 102 “ΟΧΙ”, 15 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 54 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης αναλογικού εκλογικού συστήματος): 155 “ΝΑΙ” , 100″ΟΧΙ”, 15 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 54 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση της δυνατότητας ορισμού από ενιαίο ψηφοδέλτιο έως πέντε (5) βουλευτών απόδημου Ελληνισμού): 158 “ΝΑΙ”, 97 “ΟΧΙ”, 16 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 54 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προς την κατεύθυνση διευκρίνισης ότι πάγιο αναλογικό εκλογικό σύστημα είναι αυτό το οποίο η αναλογία εδρών δεν αποκλίνει περισσότερο από 10% από την αναλογία ψήφων): 153 “ΝΑΙ”, 114 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 56 (προσθήκη παραγράφου 5) (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης προσωρινού κωλύματος εκλογιμότητας μετά από τρεις (3) βουλευτικές περιόδους): 158 “ΝΑΙ”, 111 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 59 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 167 “ΝΑΙ”, 97 “ΟΧΙ”, 4 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 59 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 168 “ΝΑΙ”, 97 “ΟΧΙ” , 4 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 62 (προς την κατεύθυνση περιορισμού της βουλευτικής ασυλίας αποκλειστικά στα αδικήματα που σχετίζονται με τη βουλευτική ιδιότητα εντός ή εκτός Βουλής): 237 “ΝΑΙ”, 33 “ΟΧΙ”, 1 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 73 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας): 168 “ΝΑΙ”, 97 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 84 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της εποικοδομητικής ψήφου δυσπιστίας): 155 “ΝΑΙ”, 115 “ΟΧΙ”, “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 86 παρ. 3 (προς την κατεύθυνση περιορισμού των προνομιακών ρυθμίσεων περί ποινικής ευθύνης υπουργών, ιδίως μέσω της κατάργησης της αποσβεστικής προθεσμίας και της κατάργησης της δυνατότητας αναστολής της δίωξης της προδικασίας ή της κύριας διαδικασίας): 253 “ΝΑΙ”, 17 “ΟΧΙ”, “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 86 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προς την κατεύθυνση διευκρίνισης ότι το πεδίο ισχύος του άρθρου αναφέρεται αποκλειστικά στα αδικήματα που τελέστηκαν κατά την άσκηση και όχι επ’ ευκαιρία της άσκησης των υπουργικών καθηκόντων): 179 “ΝΑΙ”, 92 “ΟΧΙ”, “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 101 Α (προς την κατεύθυνση περιορισμού της δυνατότητας ίδρυσης ανεξάρτητων αρχών, της διευκόλυνσης του τρόπου επιλογής των μελών τους και της ενίσχυσης του κοινοβουλευτικού ελέγχου τους): 231 “ΝΑΙ”, 34 “ΟΧΙ”, “ΠΑΡΩΝ”
άρθρο 102 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης αναλογικού εκλογικού συστήματος στις εκλογές για τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και θέσπισης τοπικών λαϊκών συνελεύσεων, δημοψηφισμάτων και λαϊκών πρωτοβουλιών και αναγνώρισης δυνατότητας απονομής εκλογικού δικαιώματος σε αλλοδαπούς με μόνιμη εγκατάσταση στη χώρα): 168 “ΝΑΙ”, 101 “ΟΧΙ”, 1 “ΠΑΡΩΝ”.
Σύμφωνα με το αποτέλεσμα, δεν πάει σε 2η ψηφοφορία η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για:
το άρθρο 30 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας), γιατί έλαβε 148 “ΝΑΙ”, 120 “ΟΧΙ”, 3 “ΠΑΡΩΝ”.
το άρθρο 34 παρ. 1 εδάφιο Β (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας), γιατί έλαβε 147 “ΝΑΙ”, 121 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”.
το άρθρο 35 παρ. 2 περιπτ, γ΄(προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας) γιατί έλαβε 150 ΝΑΙ, 118 ΟΧΙ και 2 ΠΑΡΩΝ.
το άρθρο 41 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας), γιατί έλαβε 150 “ΝΑΙ”, 118 “ΟΧΙ”, 2 “ΠΑΡΩΝ”
Συνολικά ψήφισαν 274 βουλευτές. Από την ψηφοφορία απείχαν οι βουλευτές της ΔΗΣΥ, σύμφωνα με την εκπεφρασμένη στάση τους, και μετείχε μόνο ο εισηγητής Ανδρέας Λοβέρδος. Απείχε και η ΚΟ της Ένωσης Κεντρώων, που επίσης είχε προαναγγείλει ότι δεν θα πάρει μέρος στην ψηφοφορία, με εξαίρεση τον Ιωάννη Σαρίδη που ψήφισε. Απουσίαζαν επίσης ο Γ. Κασαπίδης (ΝΔ) και οι Πάνος Καμμένος και Αριστείδης Φωκάς από τους Ανεξάρτητους Έλληνες, και απουσίαζε επίσης ο Στάθης Παναγούλης.
Σε ένα μήνα από σήμερα θα γίνει η 2η ψηφοφορία στην οποία θα μπει προς ψήφιση το σύνολο των άρθρων και των διατάξεων των άρθρων τα οποία έχουν συγκεντρώσει από 151 ψήφους και άνω
pronews