facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Κυριακή 13 Μαΐου 2012

Honohan ΕΚΤ: Τεχνικά εφικτή η έξοδος της Ελλάδας από το ευρώ

Μία ενδεχόμενη έξοδος της Ελλάδας από το ευρώ είναι τεχνικά εφικτή, αλλά θα πλήξει την εμπιστοσύνη στην οικονομική ένωση, δήλωσε το μέλος του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας και διοικητής της Τράπεζας της Ιρλανδίας, Πάτρικ Χόνοχαν.

Όπως είπε από το βήμα συνεδρίου στην εσθονική πρωτεύουσα Ταλίν, η έξοδος της Ελλάδας θα αποσταθεροποιούσε την ευρωζώνη και όλες οι πλευρές προσπαθούν να το αποφύγουν. Σημείωσε ότι ένα τέτοιο ενδεχόμενο δεν είναι «απαραίτητα μοιραίο, αλλά είναι μη – ελκυστικό».

Ο Διοικητής της Μπούντεσμπανκ Γιενς Βάιντμαν απηύθυνε από τις σελίδες της Süddeutsche Zeitung σοβαρή προειδοποίηση στην Αθήνα να σεβαστεί τα συμφωνηθέντα. Σε ολοσέλιδη συνέντευξη για το δημοσιονομικό σύμφωνο εν όψει της επίσκεψης Ολάντ στο Βερολίνο ο Βάιντεμαν απορρίπτει το επιχείρημα περί γερμανικών υπαγορεύσεων προς την Αθήνα. «Δεν υπάρχει κάτι τέτοιο», υποστηρίζει. «Τα μνημόνια και η δανειακή συμβάση συμφωνήθηκαν ανάμεσα στο ΔΝΤ, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την ελληνική κυβέρνηση. Εάν η Αθήνα δεν τηρήσει τις υποσχέσεις της, είναι μια δημοκρατική απόφαση. Αλλά η συνέπεια θα ήταν να μην υπάρχει πια η βάση για εκταμίευση άλλων δόσεων. Εξ άλλου και οι χώρες που συμβάλουν στην οικονομική βοήθεια είναι υπόλογες απέναντι στους δικούς τους λαούς», αναφέρει ο Βάιντμαν.
Ο διοικητής της Μπούντεσμπανκ υποστηρίζει ότι ενδεχόμενη έξοδος της Ελλάδας από την ευρωζώνη θα είχε πιο καταστροφικές συνέπειες για την ίδια τη χώρα από ότι για την ευρωζώνη. «Θα ήταν ένας απλουστευμένος τρόπος να υποθέσω ότι έξοδος της Ελλάδας από το ευρώ θα έλυνε μονομιάς το πρόβλημα. Ένα τέτοιο βήμα θα ήταν χωρίς προηγούμενο, θα είχε ιστορική σημασία και θα έφερνε πολλές ανασφάλειες» διευκρινίζει ο Βάιντμαν.
«Ετοιμαζόμαστε για όλα τα ενδεχόμενα»


Η εφημερίδα Schwäbische Zeitung υποστηρίζει ότι η Ελλάδα καταποντίζεται. «Ο Σόιμπλε», γράφει ο αρθρογράφος της. «δεν διακρίνεται για ανόητες απόψεις. Όταν λοιπόν επισημαίνει ότι η ευρωζώνη θα αντέξει τυχόν έξοδο της Ελλάδας, ξέρει καλά τι λέει. Ο υπουργός Οικονομικών θέλει να εντείνει τις πιέσεις στην Αθήνα. Το μήνυμά του είναι το εξής: Δεν υπάρχει εναλλακτική από τα συμφωνηθέντα. Τα ίδια μηνύματα έρχονται και από τις Βρυξέλλες. Όμως το μήνυμα του Σόιμπλε είναι πιο δυνατό. Παραπέμπει στην ενισχυμένη θωράκιση της ευρωζώνης και λέει ότι το ευρώ δεν χρειάζεται την Ελλάδα» γράφει ο αρθρογράφος της.
Ο γερμανός υπουργός Οικονομικών στέλνει όμως κι άλλο ένα μήνυμα στην Ελλάδα, Αυτή τη φορά από τις σελίδες της αυριανής κυριακάτικης die Welt. Ο Σόιμπλε επιβεβαιώνει σε ερώτηση του δημοσιογράφου ότι η γερμανική κυβέρνηση ετοιμάζεται για τυχόν έξοδο της Ελλάδας από την ευρωζώνη. «Καμιά χώρα δεν μπορεί να πιέζει μιαν άλλη να παραμείνει στη ζώνη τους ευρώ. Φυσικά εμείς δεν θέλουμε σε καμιά περίπτωση να βγει η Ελλάδα, το λέμε καθαρά και ξάστερα. Αλλά θα ήμασταν μια πολύ περίεργη κυβέρνηση, εάν δεν ετοιμαζόμασταν για όλα τα δυνατά σενάρια και ενδεχόμενα για να μπορέσουμε στη συνέχεια να τα αντιμετωπίσουμε, ακόμη και καταστάσεις που δεν θα ήταν εύκολες για την Ευρώπη". Ο γερμανός υπουργός Οικονομικών αφήνει κάποια χαραμάδα διαλόγου με τους Έλληνες πολιτικούς ως προς τα μέτρα τόνωσης της ανάπτυξης όχι όμως ως προς το διαπραγμάτευσιμο των συμφωνιών. "Εάν οι Έλληνες έχουν κάποια ιδέα για το τί μπορούμε επιπλέον να κάνουμε για να τονώσουμε την ανάπτυξη, μπορούμε πάντα να το συζητήσουμε και να κάνουμε σκέψεις. Στην ουσία το κύριο θέμα ειναι να γίνει και πάλι η Ελλάδα ανταγωνιστική, να κινηθεί η οικονομία της και να επιστρέψει η χώρας στις αγορές. Γι αυτό όμως είναι απαραίτητη η εφαρμογή των συμφωνημένων μεταρρυθμίσεων, αλλιώς η χώρα δεν έχει προοπτική".

bloomberg.com , dw.de
Διαβάστε Περισσότερα » "Honohan ΕΚΤ: Τεχνικά εφικτή η έξοδος της Ελλάδας από το ευρώ"

Χαμηλόμισθος ιδιωτικός υπάλληλος είχε καταθέσεις 41,5 εκ. ευρώ!

Δεν πίστευαν στα μάτια τους οι άνδρες του ΣΔΟΕ όταν άρχισαν να ελέγχουν τους τραπεζικούς λογαριασμούς ενός χαμηλόμισθου ιδιωτικού υπαλλήλου για τον οποίο είχαν πληροφορίες ότι φοροδιαφεύγει. Ούτε λίγο ούτε πολύ είχε στον τραπεζικό του λογαριασμό 41,5 εκατομμύρια ευρώ τα οποία κατατέθηκαν σε τρία χρόνια και φυσικά δεν τα είχε δηλώσει ποτέ.

Στο λογαριασμός ενός γιατρού του ΕΣΥ βρέθηκαν 1,4 εκ. ευρώ, τα οποία δεν δικαιολογούνται και σύμφωνα με το ΣΔΟΕ προέρχονται από φακελάκια ενώ ενδεικτικό είναι και το παράδειγμα ενός δικηγόρου, στο λογαριασμό του οποίου βρέθηκε 1,5 εκ. ευρώ, που ουδέποτε είχε δηλώσει στην εφορία.
Στο στόχαστρο του ΣΔΟΕ βρίσκονται φοροτεχνικοί και μηχανικοί των οποίων η κινητή και ακίνητη περιουσία και τα πραγματικά τους εισοδήματα δεν συνάδουν με όσα δηλώνουν στην εφορία. Στο μικροσκόπιο είναι και οι δικηγόροι που έχουν αναλάβει υποθέσεις απαλλοτριώσεων σε εκτάσεις όπου πέρασαν μεγάλα οδικά δίκτυα. Οι ελεγκτές του ΣΔΟΕ εκτιμούν ότι το 80% των δικηγόρων δεν κόβουν αποδείξεις στην εκδίκαση των υποθέσεων στο δεύτερο βαθμό, όπου οι αποζημιώσεις είναι μεγάλες.

iefimerida.gr
Διαβάστε Περισσότερα » "Χαμηλόμισθος ιδιωτικός υπάλληλος είχε καταθέσεις 41,5 εκ. ευρώ!"

Τα κομματικά θαλασσοδάνεια...

Πρωτοφανές οικονομικό σκάνδαλο, την πλήρη διάσταση του οποίου καλούνται να αποκαλύψουν οι εισαγγελικές Αρχές, προκύπτει από το πόρισμα της Τράπεζας της Ελλάδος που αφορά τις δανειοδοτήσεις των πολιτικών κομμάτων και δη των κομμάτων εξουσίας την περίοδο 2000-2011.
Καταστρατηγώντας κάθε έννοια ισονομίας και τήρηση ορθής πιστοδοτικής πολιτικής, έξι κρατικά και ιδιωτικά πιστωτικά Ιδρύματα, έχουν χορηγήσει πακτωλό χρημάτων σε καταχρεωμένους πολιτικούς σχηματισμούς με μοναδική διασφάλιση (στην καλύτερη των περιπτώσεων) τις κρατικές επιχορηγήσεις μέχρι και το 2020!

Πρόκειται για τα ίδια πιστωτικά ιδρύματα τα οποία ασκούν αφόρητες πιέσεις σε ιδιώτες και επιχειρηματίες πολλοί εκ των οποίων –ειδικά αυτήν την περίοδο- καταγγέλλουν ότι είναι θύματα ενός απίστευτου ψυχολογικού εκβιασμού που τους ασκείται μέσω των εισπρακτικών εταιρειών-συνεργατών των τραπεζών.

Από το πόρισμα της ΤΤΕ που βρίσκεται ήδη στη διάθεση των Οικονομικών Εισαγγελέων οι οποίοι διενεργούν προκαταρκτική σχετικά με τις ποινικές ευθύνες που έχουν οι διοικήσεις των τραπεζών, προκύπτει ότι ΠΑΣΟΚ, Νέα Δημοκρατία (κατά κύριο λόγο) και ακολούθως ΚΚΕ και Συνασπισμός έχουν λάβει δάνεια ύψους 272, 5 εκατομμυρίων ευρώ με μοναδικά εχέγγυα τις κρατικές επιχορηγήσεις, εκτός του ΚΚΕ το οποίο έχει υποθηκεύσει μέρος της ακίνητης περιουσίας του.

Το θέμα αναδείχτηκε και στην εκπομπή του zougla radio “Cosa Nostra” όπου οι τηλεακροατές είχαν τη δυνατότητα να πληροφορηθούν όλες τις κρυφές πτυχές της δυσώδους ιστορίας.

Μέγας «χορηγός» η Αγροτική

Το μεγαλύτερο μέρος της «πίτας» των δανείων έχει λάβει η Νέα Δημοκρατία με 132,4 εκ. ευρώ και το ΠΑΣΟΚ με 120,7 εκ ευρώ. Ακολουθεί το Κ.Κ.Ε. με 10,9 εκ. ευρώ και ο Συνασπισμός με 8,2 εκ. ευρώ.

Εντύπωση όμως προκαλεί το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος της δανειοδότησης (72,9%) προήλθε από μια κρατική Τράπεζα και δη την Αγροτική. Είναι ενδεικτικό ότι τα δύο κόμματα εξουσίας (Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ) οφείλουν αυτή τη στιγμή στην ΑΤΕ το ποσό των 198,7 εκ. ευρώ (106 εκ η Νέα Δημοκρατία και 92 εκ. το ΠΑΣΟΚ) ενώ σκανδαλώδες –κατά τις εισαγγελικές Αρχές- είναι το γεγονός ότι τα υπέρογκος δανεισμός πραγματοποιήθηκε με μοναδικό εχέγγυο τις κρατικές χρηματοδοτήσεις των κομμάτων μέχρι και το 2018!

Πιο συγκεκριμένα στην περίπτωση της ΑΤΕ για τη Νέα Δημοκρατία προβλέπεται «εισχώρηση απαιτήσεων από Κρατική Χρηματοδότηση και Οικονομική Ενίσχυση των ετών 2012-2018 (πλην του 2015), ενώ για το ΠΑΣΟΚ η «εκχώρηση απαίτησης από Κρατική Χρηματοδότηση των ετών 2012-2016 (πλην του 2015)». Έχει ο θεός δηλαδή…

Απίστευτο φαντάζει όμως και το γεγονός ότι το 98.1% των δανείων των κομμάτων (δηλαδή 269 εκ ευρώ) έχει συναφθεί με εγγύηση τις εν λόγω κρατικές χρηματοδοτήσεις μέχρι και το 2020 ενώ σύμφωνα με το πόρισμα οι κίνδυνοι αυξάνουν λόγω «της μεγάλης χρονικής απόστασης».

Η Εθνική και η Eurobank
Εκτός από την περίπτωση της Αγροτικής Τράπεζας ως «επισφαλή» χαρακτηρίζονται και τα δάνεια που χορηγήθηκαν από την Εθνική Τράπεζα στα τέσσερα κόμματα. Πρόκειται για 8.7 εκατ. Ευρώ που δόθηκαν στο ΠΑΣΟΚ με αντάλλαγμα τις επιχορηγήσεις του 2015 και του 2019 (!), 5.1 εκ. ευρώ στη Νέα Δημοκρατία με αντάλλαγμα την κρατική χρηματοδότηση των ετών 2019 και 2020 (!), 7.7 εκ. ευρώ στο ΚΚΕ που θα αποπληρωθεί από τις χρηματοδοτήσεις της περιόδου 2011-2015 και 8 εκ. ευρώ στο Συνασπισμό για τα οποία εκχωρήθηκε η ετήσια κρατική επιχορήγηση της περιόδου 2011-2018.
Επίσης τραπεζικό παράδοξο αποτελεί το δάνειο ύψους 5.166.000 ευρώ που εξασφάλισε το ΠΑΣΟΚ από την Eurobank δίνοντας ως αντάλλαγμα μια υποσχετική επιστολή εξόφλησης μέσω της κρατικής επιχορήγησης του 2011 και χωρίς να γίνει –όπως αναφέρει η ΤΤΕ- η «νομότυπη εκχώρηση αυτής».

Δεν διασφαλίζεται η αποπληρωμή από ΠΑΣΟΚ και Νέα Δημοκρατία

Εντυπωσιακή είναι όμως και η διαπίστωση που περιέχεται στο πόρισμα και αναφέρει ότι ΠΑΣΟΚ και Νέα Δημοκρατία δεν πρόκειται να καταφέρουν να αποπληρώσουν τις υψηλές δανειοδοτήσεις που έχουν λάβει.

Είναι χαρακτηριστικό ότι την τριετία 2009-2011 τα δύο κόμματα εξουσίας ήταν άκρως ελλειμματικά παρά το γεγονός ότι εισέπραξαν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ τόσο από την τακτική όσο και από την έκτακτη (εκλογική) χρηματοδότηση.

Το ΠΑΣΟΚ εμφανίζεται ιδιαίτερα ελλειμματικό τα έτη 2009 και 2011. Ιδιαίτερα το 2009 εμφάνισε (και λόγω εκλογών) αυξημένες δαπάνες ύψους 94,6 εκ. ευρώ για την κάλυψη των οποίων οδηγήθηκε σε δανεισμό ύψους 46.8 εκ. ευρώ. Η διαφορά μεταξύ δαπανών και εσόδων το 2009 έφθασε τα 12.3 εκ. ευρώ και το 2011 τα 5.8 εκ ευρώ, ενώ λόγω και της μείωσης των εσόδων του κινήματος (εισφορές βουλευτών, μελών και φίλων) την τελευταία τριετία κατά 64.7% θεωρείται αδύνατο –σύμφωνα με το πόρισμα- να κατορθώσει να αποπληρώσει τα δάνεια που έλαβε.

Ακόμη χειρότερη είναι η οικονομική κατάσταση που επικρατεί στη Νέα Δημοκρατία καθώς το Δεκέμβριο του 2010 το υπόλοιπο των δανείων ανερχόταν σε 127,6 εκ. ευρώ και ένα χρόνο αργότερα έφτασε τα 132 εκ. ευρώ. Μάλιστα το πόρισμα αναφέρει ότι «λόγω του συνεχούς αυξημένου δανεισμού το κόστος εξυπηρέτησής του (τόκοι και έξοδα δανείων) αυξήθηκε κατά 173%, ποσό το οποίο υπερβαίνει το 50% της κρατικής χρηματοδότησης» καθώς και ότι «παρά την αύξηση των εισφορών των μελών, των βουλευτών και των φίλων κατά 14.9% την τελευταία τριετία, το κόμμα αδυνατεί να καλύψει τις δαπάνες και διαρκώς προβαίνει σε νέο δανεισμό».

Το κόμμα στο οποίο ηγείται ο Αντώνης Σαμαράς εμφάνισε «τρύπα» 9.2 εκ. ευρώ το 2009 και ελάχιστο πλεόνασμα το 2010 και 2011 κατά 1.2 εκ ευρώ και 335.000 ευρώ αντίστοιχα.

Δείτε τα έγγραφα




Προβλέπουν ότι θα χρηματοδοτούνται μέχρι το 2020!

Ακόμη πιο σκανδαλώδεις, όμως, είναι οι εγγυήσεις τις οποίες έλαβαν τα πιστωτικά ιδρύματα προκειμένου να ενισχύσουν τη ρευστότητα των κομματικών σχηματισμών. Θεωρούν δεδομένο ότι σε βάθος οκταετίας το ΠΑΣΟΚ και η Νέα Δημοκρατία όχι μόνο θα υπάρχουν άλλα ότι θα παίρνουν και μεγάλη κρατική επιχορήγηση προκειμένου να αποπληρώσουν τις δανειοδοτικές συμβάσεις που σύναψαν.

Ενδεικτική είναι η σύμβαση που έχει συνάψει η Νέα Δημοκρατία με την Εθνική Τράπεζα για δάνειο ύψους 5 εκατομμυρίων ευρώ. Προβλέπεται να αποπληρωθεί με μέρος της κρατικής επιχορήγησης του 2019 (!) και μέρος της ετήσιας τακτικής επιχορήγησης του 2020!

Το ίδιο περίπου συμβαίνει και με το δάνειο ύψους 106 εκατομμυρίων που πήρε η Ν.Δ. από την Αγροτική Τράπεζα. Προβλέπεται αποπληρωμή μέσω της εκχώρησης απαιτήσεων από την Κρατική χρηματοδότηση και Οικονομική Ενίσχυση των ετών 2011-2018, πλην του 2015.

petraskandalou.blogspot.com
Διαβάστε Περισσότερα » "Τα κομματικά θαλασσοδάνεια..."

Βάσει «περιγραμμάτων θέσεων» η απομάκρυνση 150.000 δημοσίων υπαλλήλων

Το σχέδιο της απομάκρυνσης 150.000 υπαλλήλων στο Δημόσιο, που προβλέπεται ήδη από το δεύτερο Μνημόνιο με στόχο την περιστολή των δημοσίων δαπανών, έχει ήδη επεξεργαστεί η απερχόμενη κυβέρνηση σε συνεργασία με την Task Force.

Έτσι, μετά τον σχηματισμό της νέας κυβέρνησης, επανέρχονται στην ημερήσια διάταξη οι διαδικασίες για την απομάκρυση περίπου 50.000 υπαλλήλων το χρόνο, όπως απαιτεί μετ' επιτάσεως η τρόικα.

Μετά την εκπόνηση των κριτηρίων για την αξιολόγηση του προσωπικού, που αναμένεται να επεκταθεί τον Ιούνιο σε όλες ανεξαιρέτως τις υπηρεσίες του Δημοσίου, όπως αναφέρει Το Βήμα η κυβέρνηση επαναφέρει και την απόφαση για την εισαγωγή Συστήματος Περιγραμμάτων Θέσεων. Το σύστημα αυτό σημαίνει ότι όλες οι θέσεις του Δημοσίου θα «επανεξεταστούν» στο πλαίσιο της κατάρτισης των νέων οργανισμών από μηδενική ουσιαστικά βάση με την καθιέρωση νέων προσόντων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων.

Η διαδικασία αυτή εκτιμάται ότι θα ανοίξει το δρόμο για την απομάκρυνση των υπαλλήλων που θα αδυνατούν να καλύψουν τις εν λόγω θέσεις με βάση τις νέες αυξημένες απαιτήσεις.

Σε πρώτη φάση αναμένεται να εκπονηθούν 50 περιγράμματα θέσεων που θα καλύψουν κατά προτεραιότητα, «οριζοντίως», όπως αναφέρεται, θέσεις υπουργείων, γενικών γραμματειών και ΝΠΔΔ διαφόρων κατηγοριών, κλάδων και ειδικοτήτων, καθώς και θέσεις ευθύνης.

Αυτό σημαίνει ότι τα 50 αυτά περιγράμματα θέσεων θα αντικαταστήσουν σε ολόκληρο το εύρος του Δημοσίου τα υφιστάμενα διάσπαρτα καθηκοντολόγια και προσοντολόγια που επιτρέπουν την πρόσληψη και, κυρίως, την παραμονή των υπαλλήλων στις υπηρεσίες. Με βάση αυτά τα περιγράμματα θα κληθούν οι υπάλληλοι να επανατοποθετηθούν στις θέσεις εργασίας τους, μετά και την ισχύ της κινητικότητας σε όλόκληρο το εύρος του Δημοσίου.

Συγκεκριμένα, τα περιγράμματα θέσεων θα περιλαμβάνουν ιδίως:

Τον τίτλο και τον ορισμό της περιγραφόμενης θέσης εργασίας.
Τον σκοπό και το αντικείμενό της θέσης εργασίας.
Το απαιτούμενο επίπεδο τυπικών και άτυπων γνώσεων και τις απαραίτητες δεξιότητες και ικανότητες για την κάλυψη της θέσης εργασίας.
Το πλαίσιο δεοντολογίας και επαγγελματικής ηθικής εντός του οποίου καλείται να λειτουργήσει ο κάτοχος της θέσης εργασίας.
Την ανάλυση της θέσης εργασίας σε κύριες και επιμέρους λειτουργίες που επιτελεί, την περιγραφή των καθηκόντων και τις απαιτούμενες συνθήκες άσκησής τους.

Αποτύπωση θέσεων εργασίας

«Το Σύστημα Περιγραμμάτων Θέσεων» όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση «συνιστά ένα ολοκληρωμένο και δυναμικό σύστημα περιγραφής θέσεων εργασίας στη δημόσια διοίκηση, το οποίο -λαμβάνοντας υπόψη του τα βασικά προαπαιτούμενα των σύγχρονων δημοσίων πολιτικών και του σύγχρονου τρόπου διαχείρισης των δημόσιων οργανισμών- διαμορφώνει ένα νέο πλαίσιο περιγραφής θέσεων, βασικό γνώρισμα του οποίου είναι η μετατόπισή του από τις άλλοτε 'παραδοσιακές' μορφές περιγραφής αρμοδιοτήτων (καθηκοντολόγια, προσοντολόγια, οργανισμοί εσωτερικής λειτουργίας), σε νέες μορφές περιγραφής θέσεων, οι οποίες είναι εστιασμένες περισσότερο στο παραγόμενο αποτέλεσμα (outputs/results)».

Ειδικότερα, το περίγραμμα θέσης εργασίας νοείται ως ένας τρόπος-εργαλείο αποτύπωσης μιας θέσης εργασίας που επιδιώκει να συνδυάσει δύο βασικές παραμέτρους:

Πρώτον, τι επιδιώκει ένας δημόσιος οργανισμός από μια συγκεκριμένη θέση εργασίας ή ομάδα θέσεων (αποστολή, στόχοι, επιδιωκόμενα αποτελέσματα).

Δεύτερον, τι είδους χαρακτηριστικά και στοιχεία χρειάζεται να έχει ο κάτοχος της θέσης προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι του οργανισμού.

Ως εκ τούτων, το περίγραμμα θέσης περιγράφει και οριοθετεί το περιεχόμενο της θέσης εργασίας σε δύο βασικά επίπεδα: Σε επίπεδο τυπικών γνώσεων, δεξιοτήτων, ικανοτήτων και εμπειρίας και σε επίπεδο μη τυπικών γνώσεων, αξιών, συμπεριφορών, τα οποία θεωρούνται εξίσου απαραίτητα για την επίτευξη των στόχων, διατυπωμένων με όρους αποδοτικότητας και οικονομικότητας.

Υπό αυτό το πρίσμα, όπως σημειώνεται στη σχετική απόφαση, «η προστιθέμενη αξία του περιγράμματος θέσης δεν σχετίζεται μόνο με τη γνώση, τις ικανότητες ή τις δεξιότητες και τα προσόντα εν γένει που διαθέτει ένας υπάλληλος, αλλά πολύ περισσότερο με τη νοοτροπία, τις στάσεις, τις αξίες, τα κίνητρα με τα οποία ο υπάλληλος εμπλουτίζει τη θέση αυτή».

in.gr
Διαβάστε Περισσότερα » "Βάσει «περιγραμμάτων θέσεων» η απομάκρυνση 150.000 δημοσίων υπαλλήλων"

«Ψαλίδι» στις αποδοχές χιλιάδων υπαλλήλων από τη Δευτέρα

Νέο «τοπίο» διαμορφώνεται στην ελληνική αγορά εργασίας, οπότε και μπαίνει τέλος στη μετενέργεια όσων συμβάσεων έχουν λήξει.
Σε όσες συμβάσεις έχει περάσει τουλάχιστον ένα τρίμηνο από τη λήξη τους, διασώζεται μόνον ο βασικός μισθός και τέσσερα επιδόματα: θέσης, παιδιών, επικινδυνότητας και εκπαίδευσης.

Στην πράξη αυτό σημαίνει πως οι αποδοχές χιλιάδων εργαζομένων θα υποχωρήσουν τουλάχιστον κατά 15% έως 20%, λόγω της απώλειας μιας σειράς επιδομάτων (π.χ. γάμου). Μάλιστα αυτό είναι το αισιόδοξο σενάριο, καθώς με επιχειρησιακές ή ατομικές συμβάσεις οι μισθοί θα μπορούν να πέσουν ακόμα και στα επίπεδα της εθνικής συλλογικής σύμβασης εργασίας.

Στην πράξη αυτό σημαίνει πως οι μισθοί που προβλέπονται στις κλαδικές συμβάσεις εργασίας μπορεί να υποχωρήσουν έως και 40%!
Με βάση τα στοιχεία του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας από την ψήφιση του τελευταίου νόμου (στις 14 Φεβρουαρίου) μέχρι τώρα σε όσες περιπτώσεις έχουν υπογραφεί επιχειρησιακές ή ατομικές συμβάσεις κατά μέσον όρο οι μισθοί έχουν υποχωρήσει κατά 22%.

Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία:
Εχουν υπογραφεί 171 επιχειρησιακές συμβάσεις, που καλύπτουν 4.533 άτομα. Οι μειώσεις μισθών φτάνουν έως και το 35%.
Εχουν υπογραφεί 33.133 ατομικές συμβάσεις, με μειώσεις από 17,5% έως και 28%.
Σημειώνεται πως στο Μνημόνιο προβλέπεται πως η μέγιστη διάρκεια των συλλογικών συμβάσεων εργασίας είναι τρία έτη. Οσες συλλογικές συμβάσεις έχουν κλείσει πάνω από 24 μήνες ισχύος, λήγουν το αργότερο μέσα σε έναν χρόνο.

ethnos.gr
Διαβάστε Περισσότερα » "«Ψαλίδι» στις αποδοχές χιλιάδων υπαλλήλων από τη Δευτέρα"

«Εγέρθητι» και από τον Καραμανλή σε δημοσιογράφους!

Ιδιαίτερα ευδιάθετος ήταν ο Κώστας Καραμανλής κατά την διάρκεια της ομιλίας του στην ΚΟ της ΝΔ την Παρασκευή.

Σύμφωνα μάλιστα με τη «Δημοκρατία του Σαββάτου», ο πρώην πρωθυπουργός ζήτησε από τους δημοσιογράφους μέχρι και να... εγερθούν!

Συγκριμένα, τη στιγμή που μπήκε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Αντώνης Σαμαράς είπε σε τρεις κοινοβουλευτικούς συντάκτες που δεν σηκώθηκαν, όπως οι βουλευτές: «Εσείς γιατί δεν σηκώνεστε; Άντε μη σας πω κανένα... εγέρθητω».

Υπενθυμίζουμε ότι το εν λόγω παράγγελμα κλήθηκαν να εκτελέσουν δημοσιογράφοι κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου του επικεφαλής της Χρυσής Αυγής, κ. Ν. Μιχαλολιάκου. Όσοι αρνήθηκαν, εκδιώχθηκαν από την αίθουσα.

protothema.gr
Διαβάστε Περισσότερα » "«Εγέρθητι» και από τον Καραμανλή σε δημοσιογράφους!"

«Για την κατάσταση της Ελλάδας ευθύνεται η Ευρώπη»

Σε δήλωσή του προς το ειδησεογραφικό κανάλι Rainews, o ιταλός πρώην πρωθυπουργός και υπουργός των εξωτερικών, Μάσσιμο Ντ' Αλέμα, αναφέρθηκε ευθέως στην θέση της χώρας μας: «Για την κατάσταση της Ελλάδας, ευθύνεται, σε μεγάλος μέρος, η Ευρώπη.

Υιοθετήθηκε μια λύση που θυμίζει τιμωρία και που μπορεί να οδηγήσει σε κραχ της Δημοκρατίας», τόνισε ο Ντ΄Αλέμα. Σύμφωνα με τον ιταλό, κεντροαριστερό πολιτικό, «μια αλληλέγγυα Ευρώπη μπορούσε να λύσει άμεσα το πρόβλημα, με σαφώς περιορισμένη οικονομική βοήθεια». «Τώρα, επιτέλους, πρέπει να υπερισχύσει το ευρωπαϊκό πνεύμα αλληλεγγύης».

zougla.gr
Διαβάστε Περισσότερα » "«Για την κατάσταση της Ελλάδας ευθύνεται η Ευρώπη»"

Πόσο θα κόστιζε η έξοδος της Ελλάδας από την ευρωζώνη

Η έξοδος μιας χώρας από το ευρώ δεν είναι απλή υπόθεση. Οι ευρωπαϊκές συνθήκες που οδήγησαν στη δημιουργία της Οικονομικής και Νομισματικής Ενωσης καταρτίσθηκαν με βασική φιλοσοφία τη σύγκλιση και συνένωση των ευρωπαϊκών κρατών και οικονομιών τους και ως εκ τούτου δεν ελήφθησαν ειδικές πρόνοιες για την εθελούσια αποχώρηση ενός κράτους ή την αναγκαστική του αποβολή από τη νομισματική ένωση. Ετσι, νομικά, η αποχώρηση από το ευρώ ταυτίζεται με την εγκατάλειψη της Ευρωπαϊκής Ενωσης διότι αυτή είναι η μόνη επιλογή που δίνει η Συνθήκη της Λισαβώνας.
Η επιλογή αυτή θα ήταν πολιτικά, οικονομικά, νομικά και τεχνικά περίπλοκη, θα απαιτούσε μεγάλο χρόνο εφαρμογής ενώ θα οδηγούσε σε ύστερο χρόνο και στην τροποποίηση των ευρωπαϊκών συνθηκών. Καθώς η εγκατάλειψη της Ευρωπαϊκής Ενωσης συνεπάγεται την απώλεια των προνομίων που έχουν τα κράτη-μέλη της, θα έπαυε η ελεύθερη κυκλοφορία των Ελλήνων στην ΕΕ, η ελεύθερη απασχόλησή τους στα ευρωπαϊκά κράτη, η ελεύθερη κίνηση κεφαλαίων (καταθέσεων και επενδύσεων) και κάθε χρηματοδότηση της χώρας από τα διαρθρωτικά ταμεία (ΕΣΠΑ)


Η ευρωπαϊκή απόφαση
Η απόφαση της Ελλάδας για αποχώρηση από το ευρώ και την ΕΕ θα οδηγούσε για πρώτη φορά στην ενεργοποίηση των σχετικών διατάξεων της Συνθήκης της Λισαβώνας. Η Συνθήκη (άρθρο 50) προβλέπει πως κάθε κράτος-μέλος μπορεί να αποφασίσει να αποχωρήσει από την Ενωση, σύμφωνα με τους εσωτερικούς συνταγματικούς του κανόνες.
Η έγκριση της εγκατάλειψης της ευρωζώνης και της ΕΕ από τους Ελληνες και την ελληνική Βουλή θα δικαιολογούσε την αίτηση αποχώρησης.
Αμέσως μετά η Ελλάδα θα έπρεπε να γνωστοποιήσει την πρόθεσή της στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο (κράτη-μέλη). Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προχωρούσαν σε διαπραγματεύσεις και θα κατάρτιζαν ειδική συμφωνία που θα καθόριζε τις λεπτομέρειες της αποχώρησης της Ελλάδας από τη ζώνη του ευρώ και την ΕΕ, λαμβάνοντας υπόψη το πλαίσιο των μελλοντικών της σχέσεων με την Ενωση. Κυρίως για το εάν εξέρχεται για μεταβατικό διάστημα ή μονίμως και για το ποιες θα είναι οι διμερείς σχέσεις και στις δύο αυτές περιπτώσεις. Πρέπει να διευκρινισθεί πως η Ελλάδα δεν θα μετείχε στις συζητήσεις, ούτε στις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου που θα καθόριζε τους όρους εξόδου της από την Ενωση.
Η συμφωνία αποχώρησης θα έπρεπε να εγκριθεί πρώτα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και εν συνεχεία από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, το οποίο θα την ενέκρινε με ειδική (αυξημένη) πλειοψηφία. Από την ημερομηνία έναρξης ισχύος της συμφωνίας αποχώρησης η Ελλάδα δεν θα δεσμεύεται από καμία ευρωπαϊκή συνθήκη αλλά μόνο από το περιεχόμενο της εν λόγω συμφωνίας που συνομολόγησε για να εξέλθει από την Ενωση.

Η διαδικασία εξόδου
Σε κάθε περίπτωση, η ομαλή και ελεγχόμενη έξοδος της Ελλάδας από την ευρωζώνη θα απαιτούσε εκατομμύρια νομικές και οικονομικές διευθετήσεις που, σύμφωνα με κάποιες εκτιμήσεις, θα έπαιρναν από 5 έως και 10 χρόνια για να ολοκληρωθούν. Η επιτυχής επίλυση των ζητημάτων αυτών θα απαιτούσε πολύ στενή συνεργασία ανάμεσα στην Ελλάδα και τα υπόλοιπα κράτη-μέλη της ΕΕ και μεταξύ της Τραπέζης της Ελλάδος και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα έχουν διερευνήσει τα σχετικά σενάρια και έχουν καταλήξει στους βασικούς χειρισμούς που θα απαιτούνταν για να αντιμετωπισθεί μια τέτοια κρίση.
Σύμφωνα με ειδικές εκθέσεις που έχει συντάξει η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, το πλέον πιθανό σενάριο για ομαλή και ελεγχόμενη έξοδο της Ελλάδας από την ευρωζώνη είναι αυτό της παράλληλης κυκλοφορίας των δύο νομισμάτων. Το ευρώ θα μπορούσε να κυκλοφορεί στην Ελλάδα και μετά την έξοδό της από τη ζώνη του ευρώ, στο πλαίσιο μια μεταβατικής σχέσης και με συγκεκριμένους κανόνες. Εκτιμάται ότι σήμερα το 20%-25% των τραπεζογραμματίων ευρώ σε κυκλοφορία, σε όρους αξίας, χρησιμοποιούνται εκτός της ζώνης του ευρώ, ιδίως σε γειτονικές προς τη ζώνη χώρες.
Σύμφωνα με τα επεξεργασμένα σενάρια, η ισοτιμία μεταξύ των δύο νομισμάτων θα ήταν αρχικά σταθερή για μια συγκεκριμένη περίοδο και στη συνέχεια θα άρχιζε μια συνεχής υποτίμηση του νέου εθνικού νομίσματος, η οποία όμως δεν θα ξεπερνούσε ένα ποσοστό κάθε μήνα. Ολες οι συναλλαγές στο εσωτερικό της χώρας θα γινόντουσαν σε δραχμές αλλά οι συναλλαγές με το εξωτερικό σε ευρώ.
Οι καταθέσεις των ελλήνων πολιτών στις ελληνικές τράπεζες θα εξακολουθούσαν να είναι σε ευρώ.
Ωστόσο, ακόμη και εάν η Ελλάδα συνδεόταν με τον Μηχανισμό Συναλλαγματικών Ισοτιμιών II όπως το 2002, όταν και κυκλοφορούσαν ταυτόχρονα δραχμή και ευρώ, οι Ελληνες θα προτιμούσαν να αποσύρουν το νέο εθνικό νόμισμα, παρά να ανταλλάσσουν τα ευρώ τους, εξασθενώντας έτσι τη συναλλαγματική ισοτιμία του νέου νομίσματος.

Οι επιπτώσεις στην ΕΕ
Η Ευρωπαϊκή Ενωση και η ευρωζώνη δεν έχουν πρότερη εμπειρία από την αποχώρηση κράτους-μέλους, κάτι που σημαίνει πως μόνο οι σχετικές θεσμικές διαδικασίες σε επίπεδο Ευρώπης θα απαιτούσαν πολύ χρόνο για να ολοκληρωθούν, ενδεχομένως και έως 24 μήνες. Στο χρονικό αυτό διάστημα τόσο η Ελλάδα όσο και η ΕΕ θα ήταν εκτεθειμένες σε πλήθος πιέσεων πολιτικών, κοινωνικών και οικονομικών και η κρίση θα λάμβανε διαστάσεις που δεν μπορούν με σαφήνεια να προσδιοριστούν.
Η εμπιστοσύνη στο ευρώ θα κατέρρεε, οι πιστοληπτικές υποβαθμίσεις από τους οίκους αξιολόγησης θα ήταν συνεχείς και θα χρειαζόντουσαν επανειλημμένες παρεμβάσεις της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας για τη σταθεροποίηση των τραπεζών και των οικονομιών. Αναλυτές της JP Morgan υποστηρίζουν πως η ανακοίνωση της έναρξης των διαδικασιών εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ θα οδηγούσε αυτόματα σε υποτίμηση του ενιαίου νομίσματος κατά 15%-20%.
Στέλεχος του ευρωσυστήματος εξηγεί στα «ΝΕΑ» πως η επιστροφή των κεφαλαίων συνεισφοράς της Τραπέζης της Ελλάδος από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και η επιστροφή των συναλλαγματικών διαθεσίμων που είχαν μεταφερθεί στο ευρωσύστημα το 2002 θα αποτελούσε πρόβλημα για την ΕΚΤ. Οπως εξηγεί το ίδιο στέλεχος, σε περίπτωση κεφαλαιακής ανάγκης της ΕΚΤ τα κράτη που θα παρέμεναν στο ευρώ θα έπρεπε να αυξήσουν - μέσω των κεντρικών τους τραπεζών - τα κεφάλαιά της, δίνοντας ουσιαστικά χρήματα από τους προϋπολογισμούς τους.

Οι επιπτώσεις στην Ελλάδα
Η επαναφορά του παλαιού εθνικού νομίσματος (δραχμή) ή η υιοθέτηση ενός νέου θα συνεπαγόταν αναπόφευκτα σημαντικούς κινδύνους και δυσκολίες για την Ελλάδα και θα επέφερε ουσιαστικές νομικές επιπλοκές, όσον αφορά την εγκυρότητα εκκρεμών συναλλαγών και συμβάσεων. Οι περιπλοκές αυτές θα είχαν άμεσο αντίκτυπο στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις κάθε Ελληνα και Ελληνίδας και σε κάθε ελληνική επιχείρηση, είτε βρισκόταν στη Ελλάδα είτε στο εξωτερικό.
Σύμφωνα με τα επικρατέστερα σενάρια, σε πρώτη φάση το τραπεζικό σύστημα θα κρατικοποιηθεί ώστε να ελεγχθούν οι επιπτώσεις από τη φυγή κεφαλαίων και να διασωθούν οι ελάχιστες καταθέσεις που θα έχουν μείνει στη χώρα (παρά τους συναλλαγματικούς περιορισμούς). Αυτό θα γίνει και στο ήπιο σενάριο της παράλληλης κυκλοφορίας των νομισμάτων (της ΕΚΤ), το οποίο προβλέπει ότι οι καταθέσεις θα παραμείνουν σε ευρώ και πως τα δάνεια θα μετατραπούν στο νέο εθνικό νόμισμα.
Η παράλληλη κυκλοφορία των δύο νομισμάτων δεν εξασφαλίζει την πλήρη λειτουργία της οικονομίας. Δεν υπάρχει κανείς που να πιστεύει ότι δεν θα υπάρξουν ελλείψεις σε βασικά εισαγόμενα προϊόντα, κυρίως σε καύσιμα και φάρμακα, καθώς αυτά θα πρέπει να πληρώνονται σε ευρώ ή σε δολάρια, τα οποία το ελληνικό κράτος - από ένα σημείο και μετά - θα αγοράζει με το νέο εθνικό του νόμισμα. Οι επενδύσεις των Ελλήνων σε ακίνητα, μετοχές, καταθέσεις σε τρίτο νόμισμα (π.χ. δολάριο), καθώς και οι καταθέσεις στο εξωτερικό θα είναι απόλυτα επισφαλείς και για ένα μεγάλο διάστημα δεν θα μπορούν να αξιοποιηθούν.
Ο αναπληρωτής διευθυντής του ευρωπαϊκού τομέα του ΔΝΤ Μαχμούντ Πραντζάν αναφερόμενος προ ημερών στο σενάριο εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ επισήμανε πως ακόμη και στην περίπτωση αυτή ο προϋπολογισμός της χώρας θα ήταν ελλειμματικός και θα απαιτούνταν λιτότητα και μεταρρυθμίσεις. «Το επιβαρημένο περιβάλλον που θα ίσχυε στην Ευρώπη από τη νομισματική κρίση που θα προκαλούσε η Ελλάδα θα ακύρωνε το κάθε πλεονέκτημα της ανεξάρτητης νομισματικής πολιτικής» δήλωσε χαρακτηριστικώς ο Πραντζάν σε εκδήλωση της Παγκόσμιας Τράπεζας, εξηγώντας πως η χώρα δεν θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί τις εξαγωγές της και το μειωμένο κόστος.
Το έλλειμμα του προϋπολογισμού δεν θα μπορούσε να καλυφθεί με δανεισμό ή από φόρους και θα έπρεπε σε πρώτη φάση να τυπωθεί νέο χρήμα σε μεγάλες ποσότητες, κάτι που θα εκτίνασσε τον πληθωρισμό. Σύμφωνα με την γαλλική BNP Paribas σε περίπτωση επιστροφής της Ελλάδας στη δραχμή ο πληθωρισμός θα εκτινασσόταν στο 50%.
Πλήγμα θα υφίστατο και η ήδη πληγωμένη πιστοληπτική ικανότητα της Ελλάδας. Αναλυτές του οίκου αξιολόγησης Fitch τονίζουν πως οποιαδήποτε μετατροπή του χρέους της Ελλάδας από ευρώ σε εθνικό νόμισμα (νέα δραχμή) θα χαρακτηριζόταν ως χρεοκοπία. Οι ίδιοι αναφέρουν πως στην ανακοίνωση και μόνον της εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ η Fitch θα υποβάθμιζε τη χώρα σε «CC» και ακολούθως σε «C», κάτι που θα έκαναν και οι υπόλοιποι οίκοι αξιολόγησης.

tanea.gr
Διαβάστε Περισσότερα » "Πόσο θα κόστιζε η έξοδος της Ελλάδας από την ευρωζώνη"

Αντίστροφη μέτρηση για τη σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών υπό τον Πρόεδρο

Το μεσημέρι της Κυριακής θα ξεκινήσουν οι συναντήσεις των πολιτικών αρχηγών με τον Κάρολο Παπούλια, στο πλαίσιο των συνταγματικών επιταγών για το σχηματισμό κυβέρνησης και αφού προηγήθηκαν οι τρεις αποτυχημένες διερευνητικές εντολές.

Πιο συγκεκριμένα, στις 12 το μεσημέρι ο Κάρολος Παπούλιας θα συνομιλήσει με τους τρεις πολιτικούς αρχηγούς που έλαβαν τη διερευνητική εντολή, δηλαδή τους προέδρους της ΝΔ Αντώνη Σαμαρά, του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα και του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελο Βενιζέλο.

Θα ακολουθήσουν κατ' ιδίαν συναντήσεις του κ. Παπούλια με τον πρόεδρο των Ανεξάρτητων Ελλήνων Πάνο Καμμένο, τη γενική γραμματέα του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, τον πρόεδρο της Χρυσής Αυγής Νίκο Μιχαλολιάκο και τον πρόεδρο της ΔΗΜΑΡ Φώτη Κουβέλη.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται, επίσης, ότι ο Πρόεδρος καλεί τους πολιτικούς αρχηγούς σύμφωνα με το άρθρο 37 παράγραφος 3 του Συντάγματος, στο πλαίσιο της προσπάθειας σχηματισμού κυβέρνησης που θα απολαμβάνει της εμπιστοσύνης της Βουλής, η οποία προέκυψε από τις εκλογές της 6ης Μαΐου.

Τι θα συμβεί αν αποτύχει η σύσκεψη
Για το ραντεβού της Κυριακής προϊδέασε η δήλωση του κ. Παπούλια στους δημοσιογράφους πριν μπει στην αίθουσα ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλος: «Θα πρέπει να δουλεύουμε περισσότερο και για να δουλεύουμε περισσότερο πρέπει να δουλεύουμε και τα Σαββατοκύριακα».

Πάντως, η στιχομυθία του κ. Βενιζέλου με τον Πρόεδρο μπροστά στις κάμερες προκάλεσε αντιδράσεις.

«Η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και η Δημοκρατική Αριστερά συμφώνησαν για τον σχηματισμό οικουμενικής κυβέρνησης φιλοευρωπαϊκού προσανατολισμού με διετή εντολή και στόχο την παραμονή της χώρας στο ευρώ και τη βελτίωση των όρων του μνημονίου» είπε ο κ. Βενιζέλος.

Υπογράμμισε ότι βασικός όρος είναι και η συμμετοχή του ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση. «Το έθεσα στον κ. Τσίπρα, αλλά δεν έχω λάβει θετική απάντηση» είπε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.

«Εκεί θα πρέπει να εστιαστούν οι προσπάθειές σας» κατέληξε.

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είπε ότι υπάρχουν ψήγματα αισιοδοξίας για τον σχηματισμό κυβέρνησης. «Ελπίζω να συμβάλλω κι εγώ στο να σχηματιστεί κυβέρνηση» είπε ο Κ.Παπούλιας.

Με αφορμή τις αναφορές του προέδρου του ΠΑΣΟΚ, ο ΣΥΡΙΖΑ εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία τονίζει:

«Aπό τις δηλώσεις του κ. Βενιζέλου κατά την σημερινή συνάντηση του με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Κάρολο Παπούλια, έγινε σαφές πως υπάρχει προγραμματική συμφωνία ανάμεσα στην ΝΔ το ΠΑΣΟΚ και την ΔΗΜΑΡ για τη συγκρότηση κυβέρνησης.

» Εκτιμούμε πως πρόκειται για μία προσπάθεια συνέχισης της μνημονιακής πολιτικής. Είναι όμως αδιανόητο και πρωτάκουστο να θέτουν ως προϋπόθεση για την συγκρότηση μιας τέτοιας κυβέρνησης, τη συμμετοχή του ΣΥΡΙΖΑ που ως γνωστόν αντιμάχεται την άδικη και καταστροφική πολιτική του μνημονίου και κατέθεσε με σαφήνεια πριν και μετά τις εκλογές την δική του εναλλακτική προγραμματική πρόταση.

» Ας αναλάβουν λοιπόν τις ευθύνες τους απέναντι στο λαό και ας προχωρήσουν. Τα αριθμητικά δεδομένα τους το επιτρέπουν.»

in.gr
Διαβάστε Περισσότερα » "Αντίστροφη μέτρηση για τη σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών υπό τον Πρόεδρο"

Πρόταση Γλέζου για υποχρεωτικό δάνειο από τους πολίτες - Video

Στην εκπομπή ''Mega Σαββατοκύριακο'' ο Μ.Γλέζος πρότεινε αντί να μπουν νέα χαράτσια να επιβάλλει η νέα κυβέρνηση ένα δάνειο διπλής μορφής: 

- Εθελοντικό στα 100 ευρώ μηνιαίως, για όσους έχουν εισόδημα κάτω από ένα όριο, το οποίο έθεσε αρχικά στα 20.000 ευρώ το χρόνο

- Υποχρεωτικό πάλι στα 100 ευρώ μηνιαίως για όσους έχουν μεγαλύτερο εισόδημα

Ο Κ. Γλέζος κάλεσε τον κ. γεωργιάδη να αντρέξει στην ιστορία προκειμένου να διαπιστώσει πως κάτι σαν αυτό που προτείνει έχει γίνει πράξη πολλές φορες κατά το παρελθόν στην Ελλάδα.  Ο Άδωνις Γεωργιάδης του απάντησε πως ''αυτό έγινε σε συνθήκες πτώχευσης ή πολέμου'' και όχι υπό φυσιολογικές συνθήκες και τον κατηγόρησε πως ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να οδηγήσει τη χώρα στην πτώχευση.

Δείτε το video



Στο μεταξύ λίγες ώρες μετά τη δημόσια διαφωνία Γεωργιάδη-Γλέζου το γραφείο τύπου του κ. Γλέζου εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση με την υπογραφή και του Α. Τσίπρα.

"Προκαλεί εντύπωση ο τρόπος με τον οποίο επιχειρείται να ερμηνευθούν οι ενδεικτικές προτάσεις του Μ. Γλέζου για την αντιμετώπιση των δημοσιονομικού προβλήματος της χώρας . Βασική λογική στις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ είναι αναδιανομή του πλούτου , δηλαδή το ακριβώς αντίθετο από αυτό το οποίο εφαρμόζονταν διαχρονικά από τις κυβερνήσεις του δικομματισμού .
Συγκεκριμένα η πρόταση του Μ. Γλέζου για έναν εσωτερικό δανεισμό για την εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους , υποχρεωτική για τα υψηλά εισοδήματα και προαιρετική για τους οικονομικά αδύνατους , αποτελεί ένα μόνο μέτρο , σε αντικατάσταση το χαρατσιών και των άλλων δυσβάστακτων αντικοινωνικών μέτρων , ενταγμένο σε μια δέσμη μέτρων κοινωνικής προστασίας και ανάπτυξης. 
Δεν μας προκαλεί εντύπωση τα όσα με εντελώς στρεβλό και ανακριβή τρόπο χρεώνονται στο Μ. Γλέζο . Αποτελούν μέρος μιας γενικότερης προσπάθειας διαστρέβλωσης των θέσεων του ΣΥΡΙΖΑ που ζούμε όλο το τελευταίο διάστημα , αποκαλύπτουν δε τον τρόμο των δυνάμεων του μνημονίου μπροστά στην διαρκή συρρίκνωση τους".



newsit.gr
Διαβάστε Περισσότερα » "Πρόταση Γλέζου για υποχρεωτικό δάνειο από τους πολίτες - Video"

Με λουκέτο απειλούνται δεκάδες παιδικοί σταθμοί

Δραματικό sos εκπέμπουν οι βρεφονηπιακοί σταθμοί των δήμων, οι οποίοι αντιμετωπίζουν σοβαρό κίνδυνο να βάλουν «λουκέτο», εξαιτίας κυρίως της έλλειψης προσωπικού.

Την ώρα που χιλιάδες οικογένειες με μικρά παιδιά, δέχονται απανωτά «χτυπήματα» λόγω της οικονομικής κρίσης, οι παιδικοί σταθμοί βρίσκονται στην κόψη του «ξυραφιού» και είναι αβέβαιο πόσοι από αυτούς θα λειτουργήσουν τον Σεπτέμβριο, οπότε και ξεκινάει η νέα περίοδος φύλαξης βρεφών και νηπίων.

Ηδη αρκετοί σταθμοί έμειναν κλειστοί την παρούσα σχολική χρονιά, εκ των οποίων αρκετοί διέθεταν σύγχρονες εγκαταστάσεις, αλλά δεν είχαν προσωπικό να τους λειτουργήσει.

Χαρακτηριστική περίπτωση, το Χαλάνδρι στο οποίο δύο υπερσύγχρονοι παιδικοί σταθμοί φέτος κατέβασαν ρολά, αφήνοντας εκτός 250 παιδιά, ενώ ανάλογη τύχη είχε ένας ακόμη παιδικός και στον Βύρωνα.

Βασική αιτία είναι οι μαζικές αποχωρήσεις εργαζομένων λόγω συνταξιοδοτήσεων και οι λήξεις συμβάσεων, χωρίς να υπάρχει μέχρι στιγμής η δυνατότητα για νέες προσλήψεις.

Οι εγγραφές ξεκινούν στους περισσότερους παιδικούς στο τέλος Μαΐου, ωστόσο ελάχιστοι δήμοι γνωρίζουν πόσα παιδιά τελικά θα δεχθούν ή ακόμα ποια τμήματα θα λειτουργήσουν.

Όπως αναφέρει σε δημοσίευμα του το Έθνος, ανάλογη κατάσταση επικρατεί και στον Δήμο Αθηναίων, που διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο παιδικών σταθμών της χώρας. Στους 82 βρεφονηπιακούς φιλοξενούνται 5.500 βρέφη και νήπια. Ο προγραμματισμός, αν κι έχει ξεκινήσει, μπορεί να ανατραπεί, καθώς δεν γνωρίζει κανείς τι θα γίνει στην περίπτωση που δεν ανανεωθούν οι συμβάσεις 250 εργαζομένων.

Σύμφωνα με την πρόεδρο του Δημοτικού Βρεφοκομείου, αρμόδιου φορέα διαχείρισης των σταθμών, Μ. Ηλιοπούλου, για να τηρηθούν οι κανόνες ασφάλειας και υγιεινής απαιτούνται 650 εργαζόμενοι. «Εάν φύγουν οι συμβασιούχοι, τότε ο προγραμματισμός μας τινάζεται στον αέρα» τονίζει χαρακτηριστικά.

Παράλληλα το Βρεφοκομείο, εξετάζει το ενδεχόμενο να γίνουν αλλαγές σε αρκετούς σταθμούς, όπως για παράδειγμα να μεταφερθούν παιδιά από περιοχές με υψηλή ζήτηση σε κάποιες άλλες με χαμηλότερη.

Στις συνοικίες Κολωνού και Κυψέλης, οι παιδικοί σταθμοί δεν επαρκούν, ενώ αντίθετα στο κέντρο της Αθήνας π.χ. Εξάρχεια και Πλάκα, υπήρχαν φέτος κενές θέσεις. «Μπορεί να χρειαστεί να μεταστεγάσουμε παιδιά, για να καλύψουμε όσον το δυνατόν περισσότερα», υπογραμμίζει η κ. Ηλιοπούλου, αναφέροντας ότι φέτος περίπου 700 νήπια διαγράφηκαν από τους σταθμούς λόγω αλλαγής κατοικίας. Από αυτά, τα 140 ήταν παιδιά αλλοδαπών που επέστρεψαν στις πατρίδες τους.

newsbeast.gr
Διαβάστε Περισσότερα » "Με λουκέτο απειλούνται δεκάδες παιδικοί σταθμοί"

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ BLOGS

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news