Σήμερα αναμένεται να ξεκαθαρίσει το «τοπίο» επί του διαγωνισμού για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Χθες το ΤΑΙΠΕΔ κατά το άνοιγμα των τεχνικών προσφορών ανακοίνωσε ότι και οι τρεις κοινοπραξίες πέρασαν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού, που είναι δηλαδή σήμερα με το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών.
Βάσει του τεχνικού ελέγχου που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ και τα τρία σχήματα πληρούν τις προϋποθέσεις και σήμερα θα πραγματοποιηθεί το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, το οποίο θα καθορίσει και τον τελικό ανάδοχο. Αν και αρχικά οι διαρροές ήθελαν την κοινοπραξία του Άκτωρα και της Vinci να διεκδικούν με αξιώσεις και τις δυο ομάδες αεροδρομίων, τελευταία στοιχεία όπως τα παρουσιασε το Sofokleousin.gr, θέλουν τη μια ομάδα να κατακυρώνεται στην κοινοπραξία Corporation America S.A. – METKA Α.Ε και την άλλη στο σχήμα Μπόμπολας-Vinci, ενώ εκτός μένει το σχήμα συμφερόντων του Δημήτρη Κοπελούζου.
Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι κάποια προβλήματα που ανέκυψαν στις τεχνικές προσφορές μιας κοινοπραξίας ξεπεράστηκαν αναίμακτα, ενώ η DIGI COMP είχε διαμηνύσει εγκαίρως ότι δεν θα δεχθεί την κατακύρωση και των 14 αεροδρομίων σε έναν υποψήφιο καθώς κάτι τέτοιο θα αποτελούσε πρόκληση.
Τα σχήματα που προκρίθηκαν είναι
-Corporation America S.A. – METKA Α.Ε. (Μυτιληναίος). Ο αργεντίνικος όμιλος λειτουργεί συνολικά 49 αεροδρόμια παγκοσμίως και κατέρχεται από κοινού με την ελληνική ΜΕΤΚΑ.
-Fraport AG - (Ομιλος Κοπελούζου). Η διαχειρίστρια του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης με τη συνεργία του ομίλου Κοπελούζου έχουν ήδη δραστηριοποιηθεί από κοινού στην περίπτωση του αεροδρομίου της Αγίας Πετρούπολης.
-VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε. (Συμφερόντων Μπόμπολα). Ο γαλλικός κατασκευαστικός όμιλος με σημαντική παρουσία του στη χώρα μας συμπράττει με την ελληνική κατασκευαστική, σε μία συνεργασία που προϊδεάζει επίσης και σε κοινή κάθοδο στον επικείμενο διαγωνισμό για το αεροδρόμιο του Καστελίου στο Ηράκλειο.
Οι ιδιώτες που θα επιλεγούν μέσω των διαγωνισμών θα αναλάβουν:
- Τη διεξαγωγή του ελέγχου πρόσβασης και ασφάλειας προσώπων/χειραποσκευών/μεταφερόμενων αντικειμένων και οχημάτων.
- Τη διεξαγωγή του ελέγχου ασφαλείας των αποσκευών (hold baggage), φορτίου ταχυδρομείου, προμηθειών πτήσεων και προμηθειών αερολιμένα που διακινούνται στον αερολιμένα.
- Τη φύλαξη των εγκαταστάσεων των αερολιμένων με στατικές φυλάξεις ή με τη διεξαγωγή περιπολιών (πεζών και εποχούμενων) στους ελεγχόμενους και μη χώρους των αερολιμένων.
Τα αεροδρόμια προς παραχώρηση
Υπό παραχώρηση βγαίνουν δύο ομάδες από επτά αεροδρόμια η καθεμία. Τα αεροδρόμια θα παραχωρηθούν για 40 χρόνια με δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης για άλλα 10 έτη, δηλαδή συνολικά 50 έτη.
-Τα αεροδρόμια που περιλαμβάνονται στην πρώτη ομάδα είναι αυτά της Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου και Καβάλας.
-Η δεύτερη ομάδα απαρτίζεται από τους αερολιμένες Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης.
Η χθεσινή ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ:
"Το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε σύμφωνα με την εισήγηση των συμβούλων του ότι οι Φάκελοι Α των υποβληθεισών Προσφορών που κατέθεσαν τα επενδυτικά σχήματα CASA (Corporation America S.A.) – METKA Α.Ε., FRAPORT AG- SLENTEL Ltd και VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε. για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων της χώρας (Ομάδες Α και Β) είναι πλήρεις σύμφωνα με τους όρους των Προκηρύξεων.
Ως επόμενο βήμα προς την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, αύριο, 25 Νοεμβρίου, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει στο άνοιγμα των φακέλων των οικονομικών προσφορών των τριών επενδυτικών σχημάτων καθώς και της αποτίμησης του Ανεξάρτητου Αποτιμητή.
Η διαδικασία αξιολόγησης των δεσμευτικών προσφορών γίνεται σύμφωνα με τα πιο αυστηρά διεθνή πρότυπα και με διασφαλίσεις πλήρους διαφάνειας και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των επόμενων ημερών, λαμβάνοντας υπόψη, όπως προβλέπεται, και τη γνώμη του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων".
sofokleousin
Βάσει του τεχνικού ελέγχου που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ και τα τρία σχήματα πληρούν τις προϋποθέσεις και σήμερα θα πραγματοποιηθεί το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, το οποίο θα καθορίσει και τον τελικό ανάδοχο. Αν και αρχικά οι διαρροές ήθελαν την κοινοπραξία του Άκτωρα και της Vinci να διεκδικούν με αξιώσεις και τις δυο ομάδες αεροδρομίων, τελευταία στοιχεία όπως τα παρουσιασε το Sofokleousin.gr, θέλουν τη μια ομάδα να κατακυρώνεται στην κοινοπραξία Corporation America S.A. – METKA Α.Ε και την άλλη στο σχήμα Μπόμπολας-Vinci, ενώ εκτός μένει το σχήμα συμφερόντων του Δημήτρη Κοπελούζου.
Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι κάποια προβλήματα που ανέκυψαν στις τεχνικές προσφορές μιας κοινοπραξίας ξεπεράστηκαν αναίμακτα, ενώ η DIGI COMP είχε διαμηνύσει εγκαίρως ότι δεν θα δεχθεί την κατακύρωση και των 14 αεροδρομίων σε έναν υποψήφιο καθώς κάτι τέτοιο θα αποτελούσε πρόκληση.
Τα σχήματα που προκρίθηκαν είναι
-Corporation America S.A. – METKA Α.Ε. (Μυτιληναίος). Ο αργεντίνικος όμιλος λειτουργεί συνολικά 49 αεροδρόμια παγκοσμίως και κατέρχεται από κοινού με την ελληνική ΜΕΤΚΑ.
-Fraport AG - (Ομιλος Κοπελούζου). Η διαχειρίστρια του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης με τη συνεργία του ομίλου Κοπελούζου έχουν ήδη δραστηριοποιηθεί από κοινού στην περίπτωση του αεροδρομίου της Αγίας Πετρούπολης.
-VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε. (Συμφερόντων Μπόμπολα). Ο γαλλικός κατασκευαστικός όμιλος με σημαντική παρουσία του στη χώρα μας συμπράττει με την ελληνική κατασκευαστική, σε μία συνεργασία που προϊδεάζει επίσης και σε κοινή κάθοδο στον επικείμενο διαγωνισμό για το αεροδρόμιο του Καστελίου στο Ηράκλειο.
Οι ιδιώτες που θα επιλεγούν μέσω των διαγωνισμών θα αναλάβουν:
- Τη διεξαγωγή του ελέγχου πρόσβασης και ασφάλειας προσώπων/χειραποσκευών/μεταφερόμενων αντικειμένων και οχημάτων.
- Τη διεξαγωγή του ελέγχου ασφαλείας των αποσκευών (hold baggage), φορτίου ταχυδρομείου, προμηθειών πτήσεων και προμηθειών αερολιμένα που διακινούνται στον αερολιμένα.
- Τη φύλαξη των εγκαταστάσεων των αερολιμένων με στατικές φυλάξεις ή με τη διεξαγωγή περιπολιών (πεζών και εποχούμενων) στους ελεγχόμενους και μη χώρους των αερολιμένων.
Τα αεροδρόμια προς παραχώρηση
Υπό παραχώρηση βγαίνουν δύο ομάδες από επτά αεροδρόμια η καθεμία. Τα αεροδρόμια θα παραχωρηθούν για 40 χρόνια με δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης για άλλα 10 έτη, δηλαδή συνολικά 50 έτη.
-Τα αεροδρόμια που περιλαμβάνονται στην πρώτη ομάδα είναι αυτά της Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου και Καβάλας.
-Η δεύτερη ομάδα απαρτίζεται από τους αερολιμένες Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης.
Η χθεσινή ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ:
"Το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε σύμφωνα με την εισήγηση των συμβούλων του ότι οι Φάκελοι Α των υποβληθεισών Προσφορών που κατέθεσαν τα επενδυτικά σχήματα CASA (Corporation America S.A.) – METKA Α.Ε., FRAPORT AG- SLENTEL Ltd και VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε. για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων της χώρας (Ομάδες Α και Β) είναι πλήρεις σύμφωνα με τους όρους των Προκηρύξεων.
Ως επόμενο βήμα προς την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, αύριο, 25 Νοεμβρίου, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει στο άνοιγμα των φακέλων των οικονομικών προσφορών των τριών επενδυτικών σχημάτων καθώς και της αποτίμησης του Ανεξάρτητου Αποτιμητή.
Η διαδικασία αξιολόγησης των δεσμευτικών προσφορών γίνεται σύμφωνα με τα πιο αυστηρά διεθνή πρότυπα και με διασφαλίσεις πλήρους διαφάνειας και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των επόμενων ημερών, λαμβάνοντας υπόψη, όπως προβλέπεται, και τη γνώμη του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων".
sofokleousin
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου