facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου 2011

Κρίσιμο στοίχημα η απελευθέρωση των μεταφορών


Το άνοιγμα της αγοράς του κλάδου των μεταφορών, εμπορευματικών και επιβατικών, θα αποτελέσει ένα από τα θέματα στα οποία η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών θα δώσει… εξετάσεις στο κλιμάκιο της τρόικας που επιστρέφει στην Αθήνα στις 16 Ιανουαρίου με σκοπό να κλείσει σειρά ζητημάτων που παραμένουν ανοικτά.
Η απελευθέρωση του κλάδου των ταξί, καθώς και των φορτηγών-βυτιοφόρων βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα των προτεραιοτήτων του υπουργού Μάκη Βορίδη, ο οποίος θα πρέπει να προχωρήσει τις μεταρρυθμίσεις άμεσα.
Η διαβούλευση έχει ήδη ξεκινήσει και μάλιστα εξελίσσεται σε καλό κλίμα, καθώς οι δύο κλάδοι επισημαίνουν με έμφαση ότι, μετά από πολύ καιρό, μπορούν να συνομιλήσουν με την ηγεσία του υπουργείου για την ουσία των αλλαγών που πρόκειται να γίνουν, χωρίς να βρίσκονται προ ειλημμένων αποφάσεων.
Κατά προτεραιότητα από το υπουργείο προχωρά το ζήτημα της πλήρους απελευθέρωσης των οδικών εμπορευματικών μεταφορών που ξεκινά την 1η Ιανουαρίου. Υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Μεταφορών και εκπρόσωποι των αυτοκινητιστών φορτηγών και βυτιοφόρων διαβουλεύονται με αντικείμενο τις αλλαγές που πρόκειται να τεθούν σε ισχύ για τον κλάδο.
Η τροπολογία που είχε καταθέσει το υπουργείο για την πλήρη απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών θα συζητηθεί αμέσως μετά τις γιορτές από την Ολομέλεια της Βουλής, αλλά η ισχύς της θα είναι αναδρομική από την 1η Ιανουαρίου, όπως προβλέπει η υποχρέωση που έχει αναλάβει η χώρα μας έναντι των δανειστών. Με την κατάργηση της μεταβατικής περιόδου που προέβλεπε ο νόμος Ρέππα, ως τα μέσα του 2013, εναρμονίζεται πλήρως η ελληνική νομοθεσία των οδικών εμπορευματικών μεταφορών με τα ισχύοντα στις χώρες της ΕΕ.
Διαβούλευση για την εισφορά της άδειας φορτηγού-βυτιοφόρου
Αντικείμενο διαβούλευσης ανάμεσα στις δύο πλευρές παραμένει το ύψους της εισφοράς που θα καταβάλουν οι ενδιαφερόμενοι για να αποκτήσουν άδεια φορτηγού ή βυτιοφόρου. Η αρχική πρόταση του υπουργείου προέβλεπε ότι το ποσό της εισφοράς θα αντιστοιχούσε στο διοικητικό κόστος και θα διαμορφώνονταν περίπου στα 1.500 ευρώ ή ακόμη χαμηλότερα.
Ωστόσο, από την πλευρά των επαγγελματιών του κλάδου και ιδίως από τους εκπροσώπους της διεθνούς μεταφοράς εκείνο που ζητείται είναι το κόστος να διαμορφωθεί σε υψηλότερα, αλλά όχι απαγορευτικά επίπεδα, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο υπερπληθώρας αδειών.
Πάντως, οι εκπρόσωποι του κλάδου αποδίδουν πολύ μεγαλύτερη σημασία στην αστυνόμευση των μεταφορών και στην εφαρμογή της νομοθεσίας, προκειμένου να παταχθεί η παράνομη μεταφορά που διενεργούν σήμερα στην χώρα μας είτε οχήματα προερχόμενα από άλλες χώρες είτε οχήματα ελληνικών συμφερόντων με ξένες όμως πινακίδες που «κλέβουν» το μειωμένο μεταφορικό έργο.
Μετά την Πρωτοχρονιά η ρύθμιση για τα ταξί
Σε εκκρεμότητα παραμένει βεβαίως το θέμα του ανοίγματος της αγοράς των ταξί. Ο κ. Βορίδης έχει δεσμευθεί ότι θα φέρει σχετική ρύθμιση, ωστόσο αυτό δεν έχει γίνει ακόμη.
Ο υπουργός Υποδομών, ο οποίος από την αρχή έχει σπεύσει να τραβήξει διαχωριστικές γραμμές σε σχέση με τις εξαγγελίες του προκατόχου του Γιάννη Ραγκούση, έχει ξεκινήσει τη διαβούλευση με τους εκπροσώπους της τρόικας, υποστηρίζοντας μάλιστα ότι δεν αποτελεί ζητούμενο και υποχρέωση της χώρας μας η πλήρης απελευθέρωση του κλάδου.
Μάλιστα, ο Μάκης Βορίδης τόνισε την Τρίτη στον ΑΝΤ1 ότι στις αρχές της νέας χρονιάς θα παρουσιάσει τις θέσεις του για τον τρόπο που θα γίνει το άνοιγμα της αγοράς των ταξί. Όπως τόνισε, η απελευθέρωση του κλάδου θα γίνει με κριτήρια περιβαλλοντικά και συγκοινωνιακά. Στα περιβαλλοντικά κριτήρια ανήκει μεταξύ άλλων το πληθυσμιακό κριτήριο, δηλαδή σύνδεση του αριθμού των αδειών με τον πληθυσμό μια περιοχής, καθώς και οι εκπομπές ρύπων. Στην κατηγορία των συγκοινωνιακών κριτηρίων περιλαμβάνεται η «κίνηση» που έχει και μπορεί να σηκώσει μια περιοχή.
Τα κριτήρια που σκοπεύει να υιοθετήσει ο υπουργός Μεταφορών είναι πλήρως αποδεκτά από τον κλάδο των αυτοκινητιστών ταξί, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι δεν είναι αντίθετοι στο άνοιγμα του επαγγέλματός τους, αλλά θέλουν αυτό να γίνει με όρους και προϋποθέσεις, προκειμένου να προστατευθούν και οι επαγγελματίες που σήμερα δραστηριοποιούνται σε αυτό.

euro2day.gr

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ BLOGS

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news