Η παραμονή των οχημάτων με σκοπό την αποβίβαση/επιβίβαση επιβατών, στις αφίξεις και στις αναχωρήσεις θα είναι δωρεάν για 10 λεπτά. Σύμφωνα με ανακοίνωση του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», το έργο έχει φθάσει πλέον στην ολοκλήρωσή του.
«Με στόχο να αποφεύγεται η συμφόρηση και η παράνομη στάθμευση, το έργο πραγματοποιήθηκε ώστε να διασφαλίζει το επίπεδο εξυπηρέτησης ταξιδιωτών και οδηγών και την καλή εικόνα που αρμόζει στη βασική πύλη άφιξης στην Αθήνα και αναχώρησης από την πόλη και τη χώρα μας. Οι παρεμβάσεις αποτελούν μια σημαντική και επιβεβλημένη βελτίωση από φέτος το καλοκαίρι και λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες χωρητικότητας και την αύξηση της επιβατικής κίνησης του αεροδρομίου, η οποία ήδη ξεπερνά τα επίπεδα του 2019» επισημαίνεται στην ανακοίνωση του ΔΑΑ.
Το αεροδρόμιο διαθέτει πλέον νέα διαμόρφωση εισόδων και εξόδων στα οδικά τμήματα πρόσβασης των αναχωρήσεων και των αφίξεων -όπου θα ισχύουν οι διατάξεις του ΚΟΚ- και οι οποίες θα ελέγχονται με αυτόματο σύστημα ανακλινόμενων μπαρών, με χρόνο διέλευσης, στάσης και εξόδου, τα 10 λεπτά.
Η διέλευση, σύμφωνα με το ΔΑΑ, θα γίνεται εύκολα και άνετα, με μια πολύ απλή διαδικασία που θα ρυθμίζει την κυκλοφορία και την ολιγόλεπτη στάση σε ειδικά διαμορφωμένες θέσεις, αποτρέποντας την παράνομη στάθμευση και την παρατεταμένη παραμονή για την οποία ο χώρος δεν προορίζεται.
H υπέρβαση των 10 λεπτών δωρεάν παραμονής των οχημάτων θα επιφέρει χρέωση ύψους 5 ευρώ για τα επόμενα 10 λεπτά, ενώ μετά τα 20 λεπτά παραμονής στο χώρο, θα υπάρχει πρόσθετη χρέωση 1 λεπτό του ευρώ.
Ειδικές προβλέψεις θα ισχύουν για τους ταξιδιώτες με μειωμένη κινητικότητα και αυξημένες ανάγκες, ενώ η παροχή δωρεάν στάθμευσης στους χώρους Μικρής Διάρκειας P1 & P2 για 20 λεπτά θα εξακολουθήσει να ισχύει για όλους τους χρήστες.
Ο στόχος του έργου, όπως αναφέρει ο ΔΑΑ, «δεν είναι η χρέωση και η επιβάρυνση των χρηστών – αντίθετα, η απλή διαδικασία αποσκοπεί στη γρήγορη προσαρμογή των οδηγών σε μια πιο λειτουργική και δίκαιη για όλους χρήση των χώρων».
«Η διεθνής εμπειρία άλλωστε μάς δείχνει πως η αντιμετώπιση κυκλοφοριακών ζητημάτων με ανάλογα συστήματα, αποτελεί διαδεδομένη και επιτυχημένη πρακτική στα περισσότερα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, που πέτυχαν πολύ υψηλά ποσοστά συμμόρφωσης των οδηγών σε σύντομο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα την αποσυμφόρηση των χώρων διέλευσης των οχημάτων. Η σωστή οδική συμπεριφορά και η ασφάλεια είναι τα βασικά συστατικά της λογικής των παρεμβάσεων και, σε αυτό το πλαίσιο, ποσά που ενδεχομένως θα προέλθουν από μη συμμόρφωση των οδηγών και υπέρβαση του χρόνου, θα διατεθούν από τον ΔΑΑ για το σχεδιασμό, την υποστήριξη και την υλοποίηση προγραμμάτων του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας “Πάνος Μυλωνάς”» σημειώνεται στην ανακοίνωση.
Οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους 10 λεπτά παραμονής και έως 2 διελεύσεις την ημέρα στα οδικά σημεία επιβίβασης και αποβίβασης ταξιδιωτών, στις αφίξεις και στις αναχωρήσεις αντίστοιχα, για να παραλάβουν και να αποβιβάσουν τους ταξιδιώτες. Όπως αναφέρει ο ΔΑΑ, σύμφωνα με μελέτες, ο χρόνος αυτός θεωρείται επαρκής και είναι αντίστοιχος με το χρόνο που διατίθεται σε πολλά ευρωπαϊκά αεροδρόμια.
Μετά τα 10 λεπτά, για την επιπλέον παραμονή των οχημάτων, θα υπάρχει χρέωση. Όπως αναφέρει ο ΔΑΑ, η διαδικασία είναι απλή και ισχύει τόσο για το χώρο αποβίβασης στις αναχωρήσεις, όσο και για το χώρο επιβίβασης στις αφίξεις:
- Σταματάτε μπροστά στην μπάρα.
- Η κάμερα διαβάζει την μπροστινή πινακίδα του αυτοκινήτου ενώ παράλληλα πατάτε το κουμπί έκδοσης εισιτηρίου και παραλαμβάνετε το εισιτήριο.
- Η μπάρα ανοίγει και εισέρχεστε στο χώρο ελεγχόμενης πρόσβασης.
- Σταθμεύετε σε ειδικά διαμορφωμένες θέσεις ολιγόλεπτης παραμονής, στη δεξιά ή στην αριστερή πλευρά του δρόμου και έχετε 10’ δωρεάν στάση για να αποχαιρετίσετε ή να καλωσορίσετε τον ταξιδιώτη σας.
- Στη συνέχεια κατευθύνεστε στην έξοδο και σταματάτε στις μπάρες.
- Σκανάρετε το εισιτήριό σας στο μηχάνημα και εφόσον η παραμονή σας είναι έως και 10’, η μπάρα θα ανοίξει και θα φύγετε χωρίς χρέωση.
Σε περίπτωση που παραμείνετε στο χώρο ελεγχόμενης πρόσβασης περισσότερο από 10’ θα υπάρχει αντίστοιχη χρέωση:
- Επιπλέον 10 λεπτά: 5 ευρώ (Μετά τα πρώτα 10 λεπτά και μέχρι τα 20 λεπτά, χρέωση 5 ευρώ),
- Μετά τα 20’: 1 ευρώ/λεπτό.
- Η πληρωμή γίνεται στο μηχάνημα με μετρητά ή κάρτα.
- Η μέγιστη διάρκεια παραμονής στο χώρο δεν μπορεί να ξεπερνάει τα 60 λεπτά.
- Για τα οχήματα που θα ξεπεράσουν τη 1 ώρα παραμονής, προβλέπεται η απομάκρυνσή τους από τον χώρο με γερανό.
Ο ΔΑΑ σημειώνει ότι στους συγκεκριμένους χώρους ισχύει ο ΚΟΚ και σύμφωνα με τη νομοθεσία, σε περίπτωση που ο οδηγός δεν πληρώσει για την υπέρβαση της παραμονής στο χώρο, θα λαμβάνει ειδοποίηση για πληρωμή του ποσού από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ).
naftemporiki
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου