Σε καλό δρόμο βρίσκεται η πορεία του έργου της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό από το Χαϊδάρι προς τον Πειραιά, καθώς ήδη αναπτύσσονται τα σχετικά εργοτάξια στην περιοχή της Αγίας Βαρβάρας, η οποία θα αποτελέσει και το σημείο εκκίνησης του γνωστού «μετροπόντικα».
Παράλληλα, στο στάδιο της ολοκλήρωσης βρίσκεται και το πρόγραμμα γεωτρήσεων κατά μήκος της επέκτασης. Προς το παρόν, βέβαια, η ανάδοχος κοινοπραξία των JandP Αβαξ - Ghella - Alstom, σε συνεργασία με την «Αττικό Μετρό», παραμένουν στο στάδιο των προετοιμασιών του έργου, καθώς θα απαιτηθεί ακόμα κάποιο διάστημα μέχρι την πλήρη εκκίνησή του, δεδομένου του όγκου, της πολυπλοκότητας που έχει κάθε νέα γραμμή μετρό, αλλά και της ανάγκης να ολοκληρωθούν χωρίς προβλήματα οι απαιτούμενες μελέτες.
Η σύμβαση του έργου υπογράφτηκε τον Μάρτιο και το αρχικό χρονοδιάγραμμα προβλέπει την κατασκευή έξι νέων σταθμών με κατάληξη στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά έως το 2017. Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 550 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει την επέκταση της γραμμής 3 του μετρό κατά 7,6 χιλιόμετρα, με ενδιάμεσους σταθμούς στην Αγία Ελεούσα (Αγ. Βαρβάρα), στην πλατεία Ελευθερίας (Κορυδαλλός), στην πλατεία Ελ. Βενιζέλου (Νίκαια), στη διασταύρωση των οδών Αιτωλικού και Μαυρομιχάλη (Μανιάτικα), στον σταθμό του ΗΣΑΠ στο λιμάνι του Πειραιά και στην πλατεία Κοραή (Δημοτικό Θέατρο).
Σύμφωνα με τους ιθύνοντες, μεγαλύτερη επικινδυνότητα για εύρεση αρχαιοτήτων και επομένως καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των εργασιών εντοπίζεται στην περιοχή του Πειραιά.
Από την επέκταση προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, οι οποίοι θα αυξήσουν τους επιβάτες της «Αττικό Μετρό» σε περίπου ένα εκατομμύριο ημερησίως. Σύμφωνα με την εταιρεία, κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου θα δημιουργηθούν περίπου 2.000 θέσεις εργασίας, ενώ τα μεγέθη του εγχειρήματος το καθιστούν ως μία από τις μεγαλύτερες αναπτυξιακές «ενέσεις» της χώρας. Εφόσον δεν παρουσιαστούν, πάντως, σοβαρά προβλήματα, έως το 2017 το δίκτυο του μετρό θα επεκτείνεται σε 47,1 χλμ., θα διαθέτει 46 σταθμούς, το συνολικό κόστος κατασκευής θα έχει φτάσει τα 4,8 δισ. ευρώ, η δε ημερήσια επιβατική κίνηση θα ξεπεράσει τους 1 εκατ. επιβάτες.
Μελέτες για τη γραμμή 4
Παράλληλα, πραγματοποιούνται και οι απαραίτητες μελέτες για τη γραμμή 4 του μετρό, με στόχο να δημοπρατηθεί κατά προτεραιότητα το πρώτο τμήμα από το Αλσος Βεΐκου μέχρι τον Ευαγγελισμό, που περιλαμβάνει συνολικά εννέα σταθμούς. Το έργο είναι προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ και αυτήν την περίοδο, εκτός από τις μελέτες αναζητείται και ο τρόπος χρηματοδότησης.
Δεδομένου, πάντως, ότι πλέον η «Αττικό Μετρό» έχει αναλάβει όλα τα έργα σταθερής τροχιάς της Αττικής, προγραμματίζεται επίσης η επί χρόνια επιχειρούμενη επέκταση και της γραμμής του τραμ από το Νέο Φάληρο μέχρι το κέντρο του Πειραιά. Παράλληλα, δρομολογείται και η υπογειοποίηση της Γραμμής 1 του ΗΣΑΠ στο τμήμα Νέο Φάληρο - Πειραιάς, μέσω της προσθήκης ενός νέου σταθμού στην περιοχή του εργοστασίου Κεράνης. Οι μελέτες για το έργο ολοκληρώνονται σύντομα, ώστε να προχωρήσει στη συνέχεια η δημοπράτησή του από την «Αττικό Μετρό».
Στα σχέδια της «Αττικό Μετρό» βρίσκεται και η επέκταση του τραμ προς τις περιοχές του Κερατσινίου και του Περάματος, με υπόγεια χάραξη σε μεγάλο τμήμα εντός του Δήμου Κερατσινίου, κατά μήκος της ιστορικής χάραξης του παλαιού τροχιοδρόμου Περάματος. Για το έργο αυτό έχουν ήδη ξεκινήσει οι προκαταρκτικές μελέτες.
kathimerini
Παράλληλα, στο στάδιο της ολοκλήρωσης βρίσκεται και το πρόγραμμα γεωτρήσεων κατά μήκος της επέκτασης. Προς το παρόν, βέβαια, η ανάδοχος κοινοπραξία των JandP Αβαξ - Ghella - Alstom, σε συνεργασία με την «Αττικό Μετρό», παραμένουν στο στάδιο των προετοιμασιών του έργου, καθώς θα απαιτηθεί ακόμα κάποιο διάστημα μέχρι την πλήρη εκκίνησή του, δεδομένου του όγκου, της πολυπλοκότητας που έχει κάθε νέα γραμμή μετρό, αλλά και της ανάγκης να ολοκληρωθούν χωρίς προβλήματα οι απαιτούμενες μελέτες.
Η σύμβαση του έργου υπογράφτηκε τον Μάρτιο και το αρχικό χρονοδιάγραμμα προβλέπει την κατασκευή έξι νέων σταθμών με κατάληξη στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά έως το 2017. Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 550 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει την επέκταση της γραμμής 3 του μετρό κατά 7,6 χιλιόμετρα, με ενδιάμεσους σταθμούς στην Αγία Ελεούσα (Αγ. Βαρβάρα), στην πλατεία Ελευθερίας (Κορυδαλλός), στην πλατεία Ελ. Βενιζέλου (Νίκαια), στη διασταύρωση των οδών Αιτωλικού και Μαυρομιχάλη (Μανιάτικα), στον σταθμό του ΗΣΑΠ στο λιμάνι του Πειραιά και στην πλατεία Κοραή (Δημοτικό Θέατρο).
Σύμφωνα με τους ιθύνοντες, μεγαλύτερη επικινδυνότητα για εύρεση αρχαιοτήτων και επομένως καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των εργασιών εντοπίζεται στην περιοχή του Πειραιά.
Από την επέκταση προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, οι οποίοι θα αυξήσουν τους επιβάτες της «Αττικό Μετρό» σε περίπου ένα εκατομμύριο ημερησίως. Σύμφωνα με την εταιρεία, κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου θα δημιουργηθούν περίπου 2.000 θέσεις εργασίας, ενώ τα μεγέθη του εγχειρήματος το καθιστούν ως μία από τις μεγαλύτερες αναπτυξιακές «ενέσεις» της χώρας. Εφόσον δεν παρουσιαστούν, πάντως, σοβαρά προβλήματα, έως το 2017 το δίκτυο του μετρό θα επεκτείνεται σε 47,1 χλμ., θα διαθέτει 46 σταθμούς, το συνολικό κόστος κατασκευής θα έχει φτάσει τα 4,8 δισ. ευρώ, η δε ημερήσια επιβατική κίνηση θα ξεπεράσει τους 1 εκατ. επιβάτες.
Μελέτες για τη γραμμή 4
Παράλληλα, πραγματοποιούνται και οι απαραίτητες μελέτες για τη γραμμή 4 του μετρό, με στόχο να δημοπρατηθεί κατά προτεραιότητα το πρώτο τμήμα από το Αλσος Βεΐκου μέχρι τον Ευαγγελισμό, που περιλαμβάνει συνολικά εννέα σταθμούς. Το έργο είναι προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ και αυτήν την περίοδο, εκτός από τις μελέτες αναζητείται και ο τρόπος χρηματοδότησης.
Δεδομένου, πάντως, ότι πλέον η «Αττικό Μετρό» έχει αναλάβει όλα τα έργα σταθερής τροχιάς της Αττικής, προγραμματίζεται επίσης η επί χρόνια επιχειρούμενη επέκταση και της γραμμής του τραμ από το Νέο Φάληρο μέχρι το κέντρο του Πειραιά. Παράλληλα, δρομολογείται και η υπογειοποίηση της Γραμμής 1 του ΗΣΑΠ στο τμήμα Νέο Φάληρο - Πειραιάς, μέσω της προσθήκης ενός νέου σταθμού στην περιοχή του εργοστασίου Κεράνης. Οι μελέτες για το έργο ολοκληρώνονται σύντομα, ώστε να προχωρήσει στη συνέχεια η δημοπράτησή του από την «Αττικό Μετρό».
Στα σχέδια της «Αττικό Μετρό» βρίσκεται και η επέκταση του τραμ προς τις περιοχές του Κερατσινίου και του Περάματος, με υπόγεια χάραξη σε μεγάλο τμήμα εντός του Δήμου Κερατσινίου, κατά μήκος της ιστορικής χάραξης του παλαιού τροχιοδρόμου Περάματος. Για το έργο αυτό έχουν ήδη ξεκινήσει οι προκαταρκτικές μελέτες.
kathimerini
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου