Αυθαίρετη και αβάσιμη είναι, σύμφωνα με τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Αντώνη Μανιτάκη, κάθε συζήτηση σήμερα για μείωση ή απόλυση, και μάλιστα 150.000 ή 15.000 υπαλλήλων, ή και για εφεδρεία. Τα παραπάνω υπογραμμίστηκαν κατά τη συζήτηση στη Βουλή επί των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης. Όπως είπε ο κ. Μανιτάκης, κάτι τέτοιο «δεν εντάσσεται ως εκ τούτου στον προγραμματισμό μας, ούτε είναι στις προθέσεις του υπουργείου».
Ο υπουργός ανέφερε πως στο μυαλό του δεν έχει τίποτε άλλο πέρα από την αναδιάρθρωση του κράτους και της διοίκησης, και πρόσθεσε πως στόχος του δύσκολου αυτού εγχειρήματος είναι η αξιοποίηση της τεχνογνωσίας και η αναζήτηση των προσφορότερων λύσεων και πρακτικών για τη διασφάλιση των παρεχόμενων από τη δημόσια διοίκηση υπηρεσιών, προς όφελος των πολιτών, αλλά και η βελτίωση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητάς τους.
Σύμφωνα με τον κ. Μανιτάκη, η μεταρρυθμιστική διαδικασία πραγματοποιείται σε δύο φάσεις. Πρώτα, αξιολογούνται οι δημόσιες υπηρεσίες και μετά το προσωπικό. Επιπλέον, υπογράμμισε πως από κοινού με τον υφυπουργό κ. Βολουδάκη, σχεδιάζουν τις παρακάτω παρεμβάσεις για τη διευκόλυνση του πολίτη και την ελάφρυνση της γραφειοκρατίας:
-Με την αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας θα ενισχυθεί και εκσυγχρονιστεί η λειτουργία των ΚΕΠ, τα οποία μετεξελίσσονται σε Ενιαία Κέντρα Εξυπηρέτησης «μιας στάσης» για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.
-Συνολικός επανασχεδιασμός και απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών με στόχο τη μείωση του διοικητικού βάρους των υπαλλήλων και της γραφειοκρατικής ενασχόλησής τους.
-Καθιέρωση της υποχρεωτικής διακίνησης των εγγράφων με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
-Η κατάργηση της υποχρεωτικής υποβολής επικυρωμένων αντιγράφων καθώς και των απαιτουμένων δικαιολογητικών με την καθιέρωση της αυτεπάγγελτης ηλεκτρονικής αναζήτησής τους από τις υπηρεσίες, θα περιορίσει τη γραφειοκρατία στις σχέσεις του πολίτη με τις υπηρεσίες.
-Η ολοκλήρωση της εθνικής ηλεκτρονικής πύλης μέσω της οποίας οι πολίτες και οι επιχειρήσεις θα υποβάλλουν αιτήματα και θα αναζητούν προσωπικά έγγραφα.
Τέλος ζήτησε από τους δημοσίους υπαλλήλους να ενστερνιστούν, να οικειοποιηθούν το πνεύμα της ανανέωσης, της ανάγκης αλλαγής των διοικητικών πρακτικών και της νοοτροπίας, και να συνειδητοποιήσουν τη καθοριστική συμβολή τους στη λειτουργία μιας αποτελεσματικής, δίκαιης και οικονομικότερης διοίκησης. Όπως είπε, «η αξιολόγηση των υπηρεσιών και των προσωπικού δεν τους απειλεί, δεν τους απαξιώνει. Αντίθετα τους αξιοποιεί σύμφωνα με τις ικανότητες και την απόδοσή τους».
eklogika
Ο υπουργός ανέφερε πως στο μυαλό του δεν έχει τίποτε άλλο πέρα από την αναδιάρθρωση του κράτους και της διοίκησης, και πρόσθεσε πως στόχος του δύσκολου αυτού εγχειρήματος είναι η αξιοποίηση της τεχνογνωσίας και η αναζήτηση των προσφορότερων λύσεων και πρακτικών για τη διασφάλιση των παρεχόμενων από τη δημόσια διοίκηση υπηρεσιών, προς όφελος των πολιτών, αλλά και η βελτίωση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητάς τους.
Σύμφωνα με τον κ. Μανιτάκη, η μεταρρυθμιστική διαδικασία πραγματοποιείται σε δύο φάσεις. Πρώτα, αξιολογούνται οι δημόσιες υπηρεσίες και μετά το προσωπικό. Επιπλέον, υπογράμμισε πως από κοινού με τον υφυπουργό κ. Βολουδάκη, σχεδιάζουν τις παρακάτω παρεμβάσεις για τη διευκόλυνση του πολίτη και την ελάφρυνση της γραφειοκρατίας:
-Με την αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας θα ενισχυθεί και εκσυγχρονιστεί η λειτουργία των ΚΕΠ, τα οποία μετεξελίσσονται σε Ενιαία Κέντρα Εξυπηρέτησης «μιας στάσης» για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.
-Συνολικός επανασχεδιασμός και απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών με στόχο τη μείωση του διοικητικού βάρους των υπαλλήλων και της γραφειοκρατικής ενασχόλησής τους.
-Καθιέρωση της υποχρεωτικής διακίνησης των εγγράφων με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
-Η κατάργηση της υποχρεωτικής υποβολής επικυρωμένων αντιγράφων καθώς και των απαιτουμένων δικαιολογητικών με την καθιέρωση της αυτεπάγγελτης ηλεκτρονικής αναζήτησής τους από τις υπηρεσίες, θα περιορίσει τη γραφειοκρατία στις σχέσεις του πολίτη με τις υπηρεσίες.
-Η ολοκλήρωση της εθνικής ηλεκτρονικής πύλης μέσω της οποίας οι πολίτες και οι επιχειρήσεις θα υποβάλλουν αιτήματα και θα αναζητούν προσωπικά έγγραφα.
Τέλος ζήτησε από τους δημοσίους υπαλλήλους να ενστερνιστούν, να οικειοποιηθούν το πνεύμα της ανανέωσης, της ανάγκης αλλαγής των διοικητικών πρακτικών και της νοοτροπίας, και να συνειδητοποιήσουν τη καθοριστική συμβολή τους στη λειτουργία μιας αποτελεσματικής, δίκαιης και οικονομικότερης διοίκησης. Όπως είπε, «η αξιολόγηση των υπηρεσιών και των προσωπικού δεν τους απειλεί, δεν τους απαξιώνει. Αντίθετα τους αξιοποιεί σύμφωνα με τις ικανότητες και την απόδοσή τους».
eklogika
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου