Συγκεκριμένα, η Ολομέλεια του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου με σειρά αποφάσεων της (1251-1254/2024) έκρινε αντίθετη με τις συνταγματικές αρχές της ισότητας και αξιοκρατίας την επίμαχη διάταξη με το σκεπτικό ότι ο νομοθέτης «δεν μπορεί να αγνοεί παντελώς την προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση, δοθέντος μάλιστα ότι το σύστημα προσλήψεων του ν. 4589/2019 αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στην εκπαιδευτική εμπειρία».
Όπως αναφέρουν οι δικαστές στις αποφάσεις τους, ο νομοθέτης «έθεσε το συγκεκριμένο κριτήριο λόγω της συνεισφοράς των εκπαιδευτικών ως αναπληρωτών στη δημόσια εκπαίδευση».
«Και είναι κατ’ αρχήν νόμιμο ο νομοθέτης να διαφοροποιεί την προϋπηρεσία που έχει παρασχεθεί στη δημόσια εκπαίδευση σε σχέση με εκείνην που έχει παρασχεθεί στην ιδιωτική, όμως, εφ’ όσον η προϋπηρεσία αποτελεί κριτήριο επιλογής σύμφωνο με τις αρχές της ισότητας και αξιοκρατίας, η καθ’ ολοκληρίαν μη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας στην ιδιωτική εκπαίδευση, με ορισμένες μόνο εξαιρέσεις, παραβιάζει τις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας καθώς και τον σκοπό του νόμου για διορισμό στη δημόσια εκπαίδευση των πιο άξιων και έμπειρων», σημειώνει η Ολομέλεια.
Σύμφωνα με την κρίση των συμβούλων Επικρατείας, «είναι μεν θεμιτό ο νομοθέτης να ενισχύει όσους έχουν υπηρετήσει ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι στην δημόσια εκπαίδευση και να προβλέπει ευνοϊκότερο τρόπο υπολογισμού της προϋπηρεσίας τους έναντι της παρασχεθείσας στον ιδιωτικό τομέα, ωστόσο δεν μπορεί να αγνοεί παντελώς την προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση, δοθέντος μάλιστα ότι το σύστημα προσλήψεων του ν. 4589/2019 αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στην εκπαιδευτική εμπειρία».
Αξίζει να σημειωθεί ότι με τις συγκεκριμένες αποφάσεις της Ολομέλειας «καταργήθηκαν οι αντίστοιχες δίκες λόγω προσβολής των ίδιων όρων των αυτών προκηρύξεων».
newsbeast
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου