Παράλληλα, σημειώνει ότι "παρόμοιες αποφάσεις έχουν εκδοθεί ή θα εκδίδονται και από άλλες αστυνομικές Υπηρεσίες, ανάλογα με την εκδήλωση των καιρικών φαινομένων".
Η συγκεκριμένη υποχρέωση για αντιολισθητικά μέσα ισχύει και για τα οχήματα που εισέρχονται από άλλες περιφέρειες στο οδικό δίκτυο του νομού Αττικής ή κινούνται μεταξύ περιφερειών της υπόλοιπης χώρας, όπου ισχύουν κατά περίπτωση διαφορετικά μέτρα οδικής ασφάλειας, σύμφωνα με όσα τονίζει ακόμη το αρχηγείο της ΕΛΑΣ.
Στην ανακοίνωση αναφέρονται επίσης τα εξής: "Συστήνεται στους πολίτες να ενημερώνονται τακτικά για τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες στην περιοχή τους και τις ισχύουσες κάθε φορά αποφάσεις των Διευθύνσεων Αστυνομίας ή Τροχαίας, να αποφεύγουν τις άσκοπες μετακινήσεις, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί εφόσον χρειαστεί να μετακινηθούν και να ακολουθούν τις υποδείξεις των αστυνομικών ή άλλων συναρμόδιων Αρχών.
Τέλος, οι οδηγοί των οχημάτων επιβάλλεται να γνωρίζουν τον τρόπο τοποθέτησης και λειτουργίας των αντιολισθητικών μέσων που φέρουν και να προσαρμόζουν την οδήγησή τους ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες.
Περισσότερες συμβουλές και οδηγίες για την οδική ασφάλεια, λόγω κακοκαιρίας και έντονων καιρικών φαινομένων, είναι διαθέσιμες σε ειδικό banner στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας και του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας".
Επιπλέον, στο ειδικό banner στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας υπάρχει και αναλυτική - επικαιροποιημένη ενημέρωση σχετικά με διακοπές -απαγορεύσεις κυκλοφορίας, χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων κ.λπ. λόγω καιρικών φαινομένων, για όλη την επικράτεια.
Η ΕΛΑΣ μέσω των υπηρεσιών επικοινωνίας του Σώματος, θα ενημερώνει συνεχώς για τις συνθήκες που επικρατούν στο οδικό δίκτυο".
Η οδήγηση στο χιόνι και στον πάγο προκαλεί τρόμο σε μία μεγάλη μερίδα Ελλήνων οδηγών, που δεν είναι συνηθισμένοι στην αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων. Μπορεί λοιπόν να προβλέπεται πλέον από τον Κ.Ο.Κ. υποχρεωτικά, να έχουμε κατά τη διάρκεια του χειμώνα αλυσίδες μέσα στο όχημά μας, ωστόσο όλο αυτό είναι δώρο άδωρον, αν δεν γνωρίζουμε πώς να τις χρησιμοποιήσουμε την ώρα της κρίσης. Αυτό ισχύει κυρίως για τους συμπολίτες μας που ζουν στην Αττική, στα νησιά και στη Νότια Ελλάδα, αφού οι Βορειοελλαδίτες είναι σαφώς πιο εξοικειωμένοι στους χιονισμένους δρόμους. Ας δούμε λοιπόν τα βασικά, ώστε να κινηθούμε στο ολισθηρό παγωμένο οδόστρωμα με ασφάλεια και χωρίς άγχος.
Οι αλυσίδες πρέπει να βρίσκονται σε εύκολα προσβάσιμο σημείο του πορτ-μπαγκάζ και να μην είναι χωμένες κάτω από ογκώδη αντικείμενα. Επίσης να μην είναι μπλεγμένες και να τις έχουμε ξεπλύνει και καθαρίσει μετά την προηγούμενη χρήση τους! Σημαντικό είναι να έχουμε ένα ζευγάρι γάντια, επειδή τα παγωμένα δάχτυλα δυσκολεύουν πολύ τις κινήσεις εφαρμογής των αλυσίδων στους τροχούς και να έχουμε φορτίσει το κινητό μας, ώστε να μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε ως φακό, αν έχει σκοτεινιάσει. Φυσικά τις τοποθετούμε φορώντας απαραιτήτως το φωσφορίζον γιλέκο ασφαλείας, ώστε να μας διακρίνουν οι άλλοι οδηγοί από μακριά.
Οι αλυσίδες χιονιού τοποθετούνται έγκαιρα και αμέσως μόλις διαπιστώσουμε ότι το οδόστρωμα έχει γίνει ολισθηρό. Αν το κάνουμε καθυστερημένα, δυσκολεύουν πολύ τα πράγματα λόγω του πάγου και του χιονιού, ενώ μπορεί να μπλοκάρουμε την κυκλοφορία και να προκαλέσουμε ατύχημα. Τις αφαιρούμε αμέσως μόλις βρεθούμε σε στεγνή άσφαλτο, ώστε να μη φθείρονται χωρίς λόγο και να μην προκαλούν ζημιά στο οδόστρωμα.
Το μοντάρισμα των αλυσίδων γίνεται στους κινητήριους τροχούς. Τα σύγχρονα Ι.Χ. είναι στην πλειοψηφία τους εμπροσθοκίνητα, οπότε περνάμε τις αλυσίδες στους δύο μπροστινούς τροχούς, ενώ στα πισωκίνητα τοποθετούνται πίσω. Μία ιδιαίτερη περίπτωση αποτελούν τα τετρακίνητα μοντέλα, επειδή πρέπει να ανατρέξει ο κάτοχος στις οδηγίες του κατασκευαστή για να δει, σε ποιον άξονα πρέπει να μοντάρει τις αλυσίδες.
Αρχικά, οι τροχοί μας πρέπει να βρίσκονται σε ευθεία και να μη σχηματίζουν γωνία. Στη συνέχεια:
- Το πρώτο βήμα είναι να απλώσουμε την αλυσίδα στο οδόστρωμα και να περάσουμε το βασικό συρματόσχοινο από την εσωτερική πλευρά του τροχού.
- Ακολούθως τραβάμε προς τα πάνω τα δύο άκρα του συρματόσχοινου, αγκαλιάζοντας έτσι το ελαστικό και τα ενώνουμε στο σημείο επαφής.
- Τώρα πλέον έχουν έρθει όλα τα τμήματα της αλυσίδας στην εξωτερική πλευρά του ελαστικού, οπότε ενώνουμε τις κίτρινες άκρες μεταξύ τους.
- Το μοντάρισμα ολοκληρώνεται με το τέντωμα της αλυσίδας, που γίνεται περνώντας τη μία άκρη της σε αντικριστή πλευρά και σφίγγοντας απέναντι από εκείνη. Η σωστά τοποθετημένη αλυσίδα εφαρμόζει καλά και χωρίς τζόγο πάνω στο ελαστικό.
- Μόλις περάσουμε τις αλυσίδες, κινούμε το όχημα 50 μ. έως το πολύ 100 μ. για επανέλεγχο και τελικό σφίξιμο, ενώ για την αφαίρεσή τους κάνουμε αντίστροφα τη σχετική διαδικασία.
Δείτε το σχετικό βίντεο:
Εδώ ισχύει το ρητό «σπεύδε βραδέως». Η κίνηση σε λευκό περιβάλλον απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή και μειωμένες ταχύτητες της τάξης των 20 χλμ./ώρα έως 30 χλμ./ώρα, για να μπορούμε να ελέγχουμε με ασφάλεια το όχημα. Για τον ίδιο λόγο αποφεύγουμε τις απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, δηλαδή πατάμε τα σχετικά πεντάλ σαν να βρίσκονται από κάτω αβγά που κινδυνεύουν να τα σπάσουν, ενώ οι κινήσεις του τιμονιού μας πρέπει να είναι απαλές.
Οι χιονοκουβέρτες προτιμούνται ως εναλλακτική λύση αντί των κλασικών αλυσίδων λόγω της ευκολότερης τοποθέτησης, καθώς εφαρμόζουν με ελαστικό τρόπο πάνω στον τροχό. Συνιστάται η χρήση τους κυρίως σε μαλακό χιόνι και όχι σε σκληρό πάγο, χρειάζεται ωστόσο προσοχή και άμεση αφαίρεση μόλις βρεθούμε σε στεγνό οδόστρωμα, γιατί αλλιώς σκίζονται πιο εύκολα.
ieidiseis
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου