«Οι περισσότεροι αναλυτές πιστεύουν ότι το ξέσπασμα του Covid στην Κίνα έχει παίξει τεράστιο ρόλο σε αυτή την πτώση, καθώς η ζήτηση πλοίων κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα και οι τιμές πιέζονται προς τα κάτω. Τα κέρδη των δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου αμβλύνονται κυρίως λόγω της αδύναμης κινεζικής ζήτησης πετρελαίου, καθώς τα κινεζικά διυλιστήρια αγοράζουν πετρέλαιο από το εξωτερικό και προσπαθούν να βασίζονται κυρίως στα αποθέματά τους» τονίζουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:
«Εν τω μεταξύ, οι ρωσικές εξαγωγές αργού πετρελαίου συρρικνώνονται όχι μόνο προς τη δυτική Ευρώπη και τη Μεσόγειο αλλά και προς την Ασία. Όμως η Ρωσία δεν σκύβει το κεφάλι, αλλά αντίθετα προσπαθεί να προωθήσει περισσότερο αργό πετρέλαιο που παράγεται στην Αρκτική προς την Ινδία παρέχοντας μεγάλες εκπτώσεις. Σε μια προσπάθεια να βρει εναλλακτικές διαδρομές για το πετρέλαιο της
Αρκτικής μετά την εισαγωγή από την Ευρωπαϊκή Ένωση, τα κράτη της G7 και την Αυστραλία του ανώτατου ορίου τιμών στο ρωσικό πετρέλαιο τον Δεκέμβριο, επιπλέον του εμπάργκο της ΕΕ στο ρωσικό αργό πετρέλαιο μέσω θαλάσσης, η Ρωσία το πουλάει στην Ινδία με μεγάλες εκπτώσεις».
Οι εξαγωγές αργού της Αρκτικής προς την Ινδία αυξάνονται σταθερά από τον Μάιο, με ρεκόρ 6,67 εκατ. βαρέλια που φορτώθηκαν τον Νοέμβριο και 4,1 εκατ. βαρέλια τον Δεκέμβριο, όπως έδειξαν πρόσφατα στοιχεία. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι δεξαμενόπλοια που ελέγχονται από εταιρείες στα ΗΑΕ, την Κίνα, την Ινδία και τη Ρωσία μετέφεραν πάνω από το 60% του ρωσικού πετρελαίου από τις 5 Δεκεμβρίου, ποσοστό υπερδιπλάσιο από το προηγούμενο πριν από το εμπάργκο της ΕΕ, σύμφωνα με πηγές πετρελαϊκών εταιρειών.
newmoney
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου