Μέχρι πριν από λίγους μήνες η Renault θα μπορούσε να καμαρώνει για το μεγάλο της μερίδιο ύψους 68% στην ιδιοκτησία της AvtoVAZ. Η ρώσικη εταιρεία κατασκευάζει τα Lada και έχει να επιδείξει υψηλή κερδοφορία καθώς τα Vesta και Granta αποτελούν τα best sellers της ρώσικης αγοράς.
Τα δύο μοντέλα από μόνα τους καταλαμβάνουν το 22% των πωλήσεων με το ποσοστό κερδοφορίας της AvtoVAZ να αγγίζει το 8,7%. Η εταιρεία απασχολεί συνολικά 45.000 εργαζομένους οι οποίοι αυτή τη στιγμή βρίσκονται εκτεθειμένοι από όλη την ιστορία της εισβολής και των κυρώσεων.
Οι δραστηριότητες της Renault αποτιμώνται αυτή τη στιγμή συνολικά σε 2,2 δις. ευρώ, γεγονός που δείχνει το πόσο πολύ εκτιμά την εν λόγω αγορά, που αποτελεί και τη δεύτερη πιο κύρια παγκοσμίως όσον αφορά τα έσοδα της. Παρόλα αυτά προτιμά να απεμπλακεί άμεσα μεταβιβάζοντας το σύνολο των μετοχών της AvtoVAZ –κατά πάσα πιθανότητα- στην Rostec.
Η Rostec πάντως δεν είναι σε θέση να αποκτήσει αυτό το 68% των μετοχών εξαιτίας των σχετικών κυρώσεων που έχουν επιβληθεί στις ρώσικες εταιρείες. Επομένως η Renault μοιάζει ιδιαίτερα προβληματισμένη γιατί από τη μία θα χάσει έναν σπουδαίο δίαυλο εσόδων, αλλά από την άλλη γιατί πρέπει να πληρώνει 45.000 αβέβαιους εργαζομένους και να μην επιχειρεί για όλο το -άγνωστο- χρονικό διάστημα που παραμένει ο πόλεμος.
newsauto
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου