Η Συνέλευση αποφάσισε ομόφωνα την υποβολή αιτήματος προς τους αρμόδιους φορείς της Πολιτείας για την άμεση έναρξη διαλόγου με τους εκπροσώπους του κλάδου, προκειμένου να ληφθούν κατεπειγόντως μέτρα στήριξης του κλάδου, ενώ αν αυτό δεν καταστεί εφικτό ο κλάδος θα ξεκινήσει απεργιακές κινητοποιήσεις στις 13 Απριλίου 2022, λίγο πριν την περίοδο των εορτών του Πάσχα. Οι εκπρόσωποι των επαγγελματικών οργανώσεων Ομοσπονδία Δυτ. Ελλάδας & Πελοποννήσου και της ΟΦΑΕ υπέβαλλαν κοινή επιστολή προς την Κυβέρνηση, στην οποία περιγράφεται αναλυτικά η κατάσταση του κλάδου καθώς και οι προτάσεις και το αίτημα για διάλογο.
Μάλιστα σε σχετική επιστολή προς την κυβέρνηση οι ιδιοκτήτες φορτηγών προτείνουν την εφαρμογή πλαφόν στην τιμής διάθεσης του πετρελαίου κίνησης στους επαγγελματίες μεταφορείς, στην τιμή των 1,10ευρώ/λίτρο πλέον ΦΠΑ, έτσι ώστε να επανέλθει το κόστος της μεταφοράς σε βιώσιμα επίπεδα και να μπορέσουν οι επαγγελματίες να ανταπεξέλθουν στην συνέχιση της δραστηριότητάς τους συμβάλλοντας στην διατήρηση του ομαλού εφοδιασμού της αγοράς.
Πάντως βασικό θέμα συζήτησης της Συνέλευσης αποτέλεσε το μείζον ζήτημα της ραγδαίας αύξησης της τιμής του πετρελαίου, που μέσα στο τελευταίο τρίμηνο έφερε τον κλάδο σε οικονομικό αδιέξοδο. Όλοι οι παρευρισμόμενοι στην Συνέλευση πέρασαν το μήνυμα πως αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα οικονομικής στήριξης του κλάδου, εντός των επόμενων εβδομάδων θα γίνουμε όλοι μάρτυρες ενός «ντόμινο» οικονομικής κατάρρευσης του κλάδου, καθώς οι περισσότεροι επαγγελματίες θα αναγκαστούν να τραβήξουν χειρόφρενο στα οχήματά τους! Η πρωτοφανής αυτή αύξηση της τιμής του πετρελαίου δεν είναι δυνατόν να απορροφηθεί από τους επαγγελματίες του κλάδου, οι οποίοι βρίσκονται ήδη σε δεινή κατάσταση έπειτα από την πολυετή οικονομική κρίση που έπληξε την χώρας μας και στην συνέχεια την πανδημία.
Επίσης αναφέρθηκαν επίσης τα παραδείγματα άλλων κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου έχουν ήδη ληφθεί έκτακτα μέτρα για την επιδότηση του κλάδου των μεταφορών καθώς επίσης και οι κατευθυντήριες που έχει δώσει η Κομισιόν για την στήριξη των επιχειρήσεων τόσο για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της ενεργειακής κρίσης, όσο και της πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης που έχει προκληθεί έπειτα από την επίθεση της Ρωσίας στην Ουκρανία. Οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές αποτελούν έναν από τους πλέον νευραλγικούς κλάδους της παγκόσμιας οικονομίας, ο οποίος επηρεάζεται άμεσα από πάσης φύσεως γεωπολιτικές και οικονομικές ανακατατάξεις. Με την λήψη κατάλληλων και στοχευμένων μέτρων, μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός ανάκαμψης και ανάπτυξης της οικονομίας, ενώ σε αντίθετη περίπτωση η κατάρρευσή του αποτελεί πλήγμα για την οικονομία της εκάστοτε χώρας και της κοινωνικής ευημερίας.
Στο κάλεσμα της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ) ανταποκρίθηκαν θετικά περισσότεροι από 300 αυτοκινητιστές κατακλύζοντας την συνεδριακή αίθουσα του ξενοδοχείου, καθώς επίσης και οι εκπρόσωποι των Διοικήσεων της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών ΦΔΧ Δυτικής Ελλάδας & Πελοποννήσου, της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ), της Πανελλήνιας Ένωσης Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς (ΠΕΕΔ)και του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ). Παράλληλα, στην Συνέλευση είχαν προσκληθεί Βουλευτές και εκπρόσωποι όλων των Πολιτικών Κομμάτων της Βουλής, ενώ τελικά παρευρέθηκαν οι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας κ.κ. Στράτος Σιμόπουλος και Δημήτρης Κούβελας, ο αναπλ. Τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ κ. Χρήστος Γιαννούλης μέσω αντιπροσώπου, ο κ. Κώστας Μπούμπας από την Ελληνική Λύση, καθώς και η ανεξάρτητη Βουλευτής κα Κωνσταντίνα Αδάμου μέσω αντιπροσώπου. Δόθηκε σε όλους το βήμα για μια ολιγόλεπτη τοποθέτηση επί των καίριων προβλημάτων που έχουν φέρει σήμερα τον κλάδο των οδικών μεταφορών σε αδιέξοδο.
newsauto
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου