facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Χριστός Ανέστη!!!

Χριστός Ανέστη! Χρόνια πολλά! 
Η Ανάσταση του Κυρίου να φέρει και Ανάσταση στις ψυχές μας!!! 
Σας εύχομαι υγεία σε εσάς και στις οικογένειές σας.!

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Παρασκευή 18 Μαρτίου 2022

Κύπρος: Ο εκπρόσωπος των πρατηριούχων εξηγεί στην ΕΡΤ το 1,41 ανά λίτρο αμόλυβδης στις ελεύθερες περιοχές

Ο φόρος των καυσίμων κατανάλωσης και ο ΦΠΑ αποτελούν τους δύο κυριότερους λόγους για τους οποίους η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης βρίσκεται γύρω στο 1,41 ευρώ ανά λίτρο στην Κύπρο, ενώ το επόμενο διάστημα, αυτή η τιμή αναμένεται να μειωθεί ακόμη περισσότερο.

Όπως εξηγεί στο ertnews, ο εκπρόσωπος του Παγκύπριου Συνδέσμου Πρατηριούχων, Χριστόδουλος Χριστοδούλου, πριν από την 1η Μαρτίου, ο φόρος κατανάλωσης στα καύσιμα, για την Κυπριακή Δημοκρατία, βρισκόταν στα 0,48 σεντς ανά λίτρο. Όμως, κατόπιν, η Κυβέρνηση προχώρησε στην μείωση 7 σεντς από τον εν λόγω φόρο που εισέπραττε, με αποτέλεσμα τώρα να εισπράττει 0,41 λεπτά σε κάθε λίτρο, κίνηση που αναμφίβολα βοήθησε πάρα πολύ. (Σημειώνεται ότι σε ανάρτησή του στο Twitter ο υπουργός Οικονομικών της Κύπρου Κ. Πετρίδης είχε αναφέρει γι αυτό το θέμα ότι τα επίπεδα του φόρου κατανάλωσης είναι τα κατώτατα επιτρεπτά από την ΕΕ. Η Κύπρος έχει την πιο χαμηλή φορολογία στα καύσιμα, σημείωσε στις 3/3/2022 ο κος Πετρίδης, συμπληρώνοντας ότι ανάλογα με τις δυνατότητες μας θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε την ώρα της ανάγκης).

Επίσης, ο ΦΠΑ βρίσκεται στο 19%, ο οποίος, όπως τονίζει ο κος Χριστοδούλου, είναι σχετικά χαμηλός.

«Στην Κύπρο, η τιμή της βενζίνης έχει αυξηθεί κατά 7 λεπτά ανά λίτρο και διαμορφώνεται στο 1,41 ευρώ, ενώ το πετρέλαιο κίνησης αυξήθηκε κατά 27 λεπτά ανά λίτρο, με την τιμή του να έχει “σκαρφαλώσει” στο 1,73. Συνεπώς αυτό που “καίει” στην Κύπρο τώρα είναι το πετρέλαιο κίνησης και όχι τόσο η αμόλυβδη».

Σε ερώτηση της ΕΡΤ αν το 1,41 θα παραμείνει σε αυτό το επίπεδο, ή θα αυξηθεί τις επόμενες ημέρες, ο κος Χριστοδούλου ήταν κατηγορηματικός:
«Τίποτα από τα δύο. Αντιθέτως, οι τιμές θα πέσουν γιατί και οι τιμές του πετρελαίου διεθνώς έχουν πέσει. Οι τιμές που αναφέρω σε ό,τι αφορά βενζίνη και πετρέλαιο αφορούν έναν συσχετισμό 115 με 120 δολάρια το βαρέλι. Τώρα, οι τιμές είναι κάτω από 100 δολάρια ανά βαρέλι. Άρα, περιμένουμε αισθητή μείωση των τιμών μέσα στις επόμενες 10 με 15 ημέρες».

Παρόλα αυτά, οι πρατηριούχοι των ελεύθερων περιοχών βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα και αυτό, όπως σημειώνει ο κος Χριστοδούλου σχετίζεται με το γεγονός ότι πάρα πολλοί οδηγοί περνούν στα κατεχόμενα προκειμένου να ανεφοδιαστούν με καύσιμα, τα οποία είναι πιο φθηνά. Η Κυβέρνηση ωστόσο δεν παίρνει θέση σε αυτό το ζήτημα, κάτι το οποίο εμείς δεν θεωρούμε σωστό, δηλώνει.

«Το θέμα, ωστόσο είναι πολύ πιο περίπλοκο γιατί στην Συμφωνία της Πράσινης Γραμμής προβλέπεται απαγόρευση του ανεφοδιασμού καυσίμων από τα κατεχόμενα, τόσο για ιδιώτες, όσο και για επαγγελματίες. Αυτό δεν τηρείται. Η Συμφωνία της Πράσινης Γραμμής προβλέπει αγορά προϊόντων που παράγονται ή παραποιούνται στα κατεχόμενα, αξίας έως 256 ευρώ ημερησίως. Όποιος δηλαδή περάσει στα κατεχόμενα πρέπει να προχωρήσει σε αγορές έως 256 ευρώ την ημέρα. Το πετρέλαιο, όπως και πολλά άλλα, δεν παράγονται στα κατεχόμενα. Αρα, όσοι γεμίζουν από τα κατεχόμενα παρανομούν. Να σημειώσω επίσης ότι η ποιότητα των καυσίμων δεν είναι η ίδια με αυτή των ελεύθερων περιοχών, οι οποίες πληρούν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στις κατεχόμενες περιοχές.

Δύο είναι οι συνέπειες αυτών των δεδομένων: Πρώτον, δημιουργείται αθέμιτος ανταγωνισμός ανάμεσα σε έναν επαγγελματία που έχει γεμίσει το βυτίο του με καύσιμα από τα κατεχόμενα και επιστρέφει στις ελεύθερες περιοχές με προσφορά, έναντι ενός άλλου επαγγελματία, ο οποίος δεν έχει κάνει κάτι ανάλογο (που σημαίνει ότι δεν μπορεί να τον ανταγωνιστεί εκ των πραγμάτων).

Πέραν αυτού, το λαθρεμπόριο αποτελεί άλλη μια μάστιγα, καθώς η μεταφορά καυσίμων δεν γίνεται μόνο από τα οδοφράγματα, αλλά και κατά μήκος της Πράσινης Γραμμής, η οποία μετρά 176 χλμ μήκος και δεν μπορεί να ελεγχθεί εύκολα. Αυτό αφορά κυρίως αυτοκίνητα που βάζουν διπλά ντεπόζιτα και γεμίζουν μέχρι 4,000 λίτρα, μεταφέροντάς τα στις ελεύθερες περιοχές με σκοπό να τα δώσουν αλλού. Και αυτό αφορά όχι έναν, αλλά πολλούς οδηγούς».

Ο κος Χριστοδούλου αναφέρει ότι για το θέμα αυτό αρμόδια αρχή είναι αυτή του Τελωνείου, η οποία και απαντά ότι ο έλεγχος οφείλει να γίνεται κυρίως τις νυχτερινές ώρες, όπου ωστόσο δεν υπάρχει επαρκές προσωπικό για κάτι τέτοιο.

Απευθυνόμενος, τέλος, στους οδηγούς, τονίζει πως ο κόσμος πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός, να κοιτάζει τις τιμές, άλλωστε αυτό συνιστά την ελεύθερη αγορά και να μην κάνει άσκοπες μετακινήσεις.

Πάντως στην Κύπρο, 20 ευρώ είναι το μάξιμουμ, που ζητούν στα πρατήρια πλέον, λίγοι βάζουν περισσότερο από 20 ευρώ, ο κόσμος προσέχει πάρα πολύ, καταλήγει.

 ertnews

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ BLOGS

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news