Στο πλοίο, ελληνικής ιδιοκτησίας και σημαίας, βρίσκονται εννιά Έλληνες ναυτικοί, Έλληνας είναι και ο πλοίαρχος. Το «Angelic Power» έφτασε στην Κίνα τον Ιούλιο του 2020, μεταφέροντας κάρβουνο προερχόμενο από την Ινδονησία. Για να λάβει όμως άδεια να ξεφορτώσει πέρασαν έξι ολόληροι μήνες – η άδεια δόθηκε στις 27/1/2021.
Από τότε βρίσκεται αγκυροβόλιο ανοιχτά της Κίνας
Το βαπόρι, όπως καταγγέλουν οι ναυτεργάτες, είναι ανασφάλιστο, ενώ δεν είναι σαφές ποιος είναι υπεύθυνος διαχείρισης, μιας και υπάρχει διαμάχη ανάμεσα στις ναυτιλιακές εταιρείες Diamlemos Shipping Company και Panthalassa Maritime, ενώ εμπλέκονται και τράπεζες. Το βέβαιο είναι ότι πρέπει να πληρωθούν εξοδα και να ανατεθεί σε ατζένη η διαδικαστική λύση του προβλήματος, κάτι που ακόμα όμως δεν συμβαίνει. Μέχρι τότε, οι ναυτεργάτες δεν έχουν καμία ενημέρωση για τον επαναπατρισμό τους.
Εντωμεταξύ, τα καύσιμα του πλοίου έχουν αρχίσει να στερεύουν, ενώ εταιρείες και τοπικές αρχές δεν παρέχουν την αναγκαία ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στους ναυτικούς, η υγεία πολλών εκ των οποίων έχει αρχίσει να επιδεινώνεται ραγδαία.
Ανάμεσα στα μέλη του πληρώματος βρίσκεται και ο ναυτεργάτης Πάνος Μπακογιάννης. O ναυτικός με την 20χρονη πείρα μπήκε στο πλοίο, όταν αυτό έφτασε στο Χονγκ Κονγκ τον Ιούλιο του 2020. Χαρούμενος μάλιστα τότε για το νέο του μπάρκο ο Πάνος Μπακογιάννης, πριν πετάξει αεροπορικώς προς Χονγκ Κονγκ έγραφε στο facebook του: «Ακόμη μια αρχή. Καλημέρα σε όλους» με τους φίλους του να απαντούν: «Στο καλό. Καλές θάλασσες».
Τώρα, ο κος Μπακογιάννης συμπληρώνει 8 μήνες «φυλακισμένος» στο πλοίο έχοντας προλάβει να ταξιδέψει μόλις 20 ώρες.
Έμπλεη αγωνίας και απογοήτευσης, η σύζυγος του κου Μπακογιάννη, Νατάσσα Κανταρακιά μίλησε στο newsit.gr για τις δραματικές στιγμές που ζει κατ’αρχάς ο συζυγος της και κατ’ επέκταση όλη η οικογένεια.
«Ο σύζυγος μου είναι μηχανικός B’ με περίπου 20 χρόνια στα καράβια. Έχουμε δύο παιδιά» μας λέει η κα Κανταρακιά και συνεχίζει: «Με τον άντρα μου μιλάμε όσο μπορούμε μέσω messenger και μια φορά την εβδομάδα, αν τα καταφέρει, μιλάμε και λίγο στο τηλέφωνο.
Κάποιοι ναυτικοί στο πλοίο είναι δέσμιοι τον διπλάσιο καιρό από τον Πάνο, μερικοί έχουν κλείσει 16 μήνες. Μόνο θάλλασσα και ουρανό βλέπουν. Μαζί με όλα τα άλλα προβλήματα τώρα είναι και δύο μήνες απλήρωτοι.
Κάποια στιγμή, αντιμετώπισαν μεγάλο πρόβλημα και με την τροφοδοσία. Ο σύζυγός μου μού έλεγε ότι είχαν μείνει μόνο με 20 μπουκάλια νερό. Κράτησε εβδομάδες αυτή η κατάσταση
Δεν μου λέει πολλά για να μη με στεναχωρεί. Ούτε εγω θελω όμως να τον στεναχωρώ. Κρατιόμαστε όσο μπορούμε για να αντέξουμε και αυτή την ψυχοφθόρα κατάσταση. Οι ναυτικοί δεν λένε πολλά άλλωστε στις γυναίκες τους. Εγώ όμως τη νιώθω την μεγάλη αγωνία στην οποία βρίσκεται παρότι ο ίδιος μου λέει ‘είμαι καλά’. Παραμένει ψύχραιμος. Τα παιδιά μας όμως στρεσάρονται, με ακούει η μικρή να συζητάω το θέμα στο τηλέφωνο και φεύγει.
Ο σύζυγος μου, μού μιλάει τώρα για την κακή σωματική κατάσταση των υπόλοιπων μελών του πληρώματος. Μου λέει ότι ο καπετάνιος έχει αρχίσει εδώ και μέρες να κάνει εμετούς, χάνει την ισορροπία του, πέφτει. Ο, τι έχουν μέσα στο καράβι, όλο κι όλο, είναι ένα μικρό φαρμακείο με τα απολύτως απαραίτητα και μερικές αντιβιώσεις».
Η κα Κανταρακιά σημειώνει ακόμα πως απο χθες το απόγευμα βρίσκεται σε επικοινωνία για το θέμα με την γραμματέα του υπουργού Εξωτερικών κου Δένδια, η οποία μεέφερε στην κα Κανταράκια ότι το υπουργείο προσπαθεί να δώσει λύση στο θέμα.
Την ίδια στιγμή, τα ναυτεργατικά σωματεία πιέζουν με όποιο τρόπο μπορούν για να βρεθεί μια λύση αποδίδοντας ευθύνες στις πλοιοκτήτριες εταιρείες αλλά και στα υπουργεία Ναυτιλίας και Εξωτερικών κάνοντας λόγο για καθυστερημένη αντίδραση.
Μιλώντας στο newsit.gr o πρόεδος της ΠΕΜΕΝ (Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού), Αθανάσιος Ευαγγελάκης τονίζει πως: «αυτή τη στιγμή υπάρχει περιορισμένη επάρκεια σε καύσιμα και απειλείται η λειτουργία του πλοίου, των γεννητριών και όλων των λοιπών βοηθητικών μηχανημάτων.
Απειλούνται ακόμα η ασφάλεια της ναυσιπλοίας, των επιβαινόντων και του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Οι ελληνικές αρχές πρέπει να βοηθήσουν προκειμένου το πλοίο να μεθορμίσει εντός του λιμένα του Γουανγκζού
Η διαμονή στο αγκυροβόλιο εγκυμονεί κινδύνους. Οι άνθρωποι αυτοί είναι σε απόγνωση λόγω του πολύμηνου εγκλωβισμού και θέλουν πρωτίστως να επαναπατριστούν και έπειτα να πληρωθούν».
Σχολιάζοντας τις κινήσεις που γίνονται από την ελληνική πλευρά για να δοθεί μια λύση, ο ίδιος λέει:« Στο υπουργείο Ναυτιλίας γνώριζαν εδώ και μήνες το πρόβλημα. Έπρπεπε το θέμα να δει το φως της δημοσιότητας για να αρχίσουν και αυτοί τις πιέσεις. Όμως, όλα αυτά δεν είναι πρωτοφανή. Έχουμε πολλές άλλες τέτοιες περίπτωσεις, με εγκαταλείψεις πλοίων και με καταγγελίες ναυτικών για απίστευτα περιστατικά, τα οποία δυστυχώς αυξάνονται συνεχώς. Το πρόβλημα ανάμεσα στις δύο εταιρείες δεν μας αφορά. Αυτό που μας αφορά είναι η ζωή των ναυτεργατών. Και για αυτούς, την ευθύνη την έχουν πρώτα και και κύρια τα αρμόδια υπουργεία. Οι ναυτεργάτες είναι θύματα μιας ανταγωνιστικής πολιτικής κερδοφορίας των εφοπλιστών. Αυτοί δεν υπολογίζουν τις ίδιες τις ζωές των ανθρώπων».
Η ΠΕMΕΝ, καταταγγέλει ακόμα πως εκτός από τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που έχει λήξει για τους ναυτεργάτες του πλοίου, από τον ατζέντη παρακρατούνται και τα διαβατήρια των ναυτεργατών.
Παρ΄όλα αυτά οι πληροφορίες του newsit.gr λένε πως ο Κινέζος ατζέντης έχει οφειλούμενα μεγάλου ύψους από μια εκ των δύο εταιρειών κια αυτός είναι ένας από τους λόγους που δεν δίνεται άμεσα μια λύση
Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και όσα μας είπε ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ (Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού), Αντώνης Νταλακογιώργος: «Αυτη τη στιγμή πρέπει να αντιμετωπιστεί κατεπειγόντως το κρίσιμο ζήτημα της εύθραυστης υγείας των ναυτικών. Υπάρχει υπερτασικός ναυτικός στο πλοίο του οποίου τα χάπια τέλειωσαν, υπάρχει άλλος διαβητικός που αυτή τη στιγμή δεν έχει να κάνει ενέσεις ινσουλίνης. Το πλήρωμα έχει εγκαταλειφθεί, με τους ναυτεργάτες να έχουν γίνει μπαλάκι ανάμεσα στα χέρια δύο εταιρειών. Αυτοί είναι οι πρώτοι στη σιερά των ευθυνών. Το υπουργείο Εξωτερκών, και η πρεσβεία μας Σαγκάη πρέπει επειγόντως να διασφαλίσουν την παροχή ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης».
Σύμφωνα με τον κο Νταλακογιώργο, παρόμοιο πρόβλημα με αντίστοιχο πλοίο των εμπλεκόμενων εταιρειών είχε καταγγελεθεί από την ΠΕΝΕΝ και τον περασμένο χρόνο και αφορούσε το πλοίο “Angelic Glory” από το οποίο οι ναυτεργάτες επαναπατρίστηκαν τον Δεκέμβρη του 2020.
Οι πληροφορίες αναφέρουν πάντως, πως τo υπουργείο Ναυτιλίας, έχει ήδη κινήσει διαδικασίες προς τις διαχειρίστριες εταιρείες του πλοίου για τον απεγκλωβισμό των Ελλήνων ναυτικών. Στην υπόθεση έχει παρέμβει και το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά.
newsit
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου