facebook-twiter

Ηλεκτρονικος συμβουλος ψηφου

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Ειδήσεις <--> Ένθετο Οικονομία: Το ένα τρίτο του εισοδήματος για την κάλυψη στεγαστικών αναγκών  <--> Φλώρος: Δεν χρειαζόμαστε την άδεια της Τουρκίας για να ποντίσουμε καλώδιο – «Καλή η μετριοπάθεια αλλά…»  <--> Άνοιξε η Εγνατία Οδός από Κοζάνη προς Θεσσαλονίκη – Κλειστή παραμένει από Κοζάνη προς Βέροια  <--> Απειλές Ερντογάν: Όποιος σταθεί εμπόδιο στη Συρία θα μας βρει απέναντί του  <--> Ταξί: Ένταση στη συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών  <--> Καιρός αύριο: Άνοδος της θερμοκρασίας και αφρικανική σκόνη την Μ. Τετάρτη  <--> Η UNESCO καθιερώνει «Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας»  <--> Σοκαριστικό τροχαίο με φορτηγό και ΙΧ στα διόδια Πολυμύλου της Εγνατίας Οδού – Δυο νεκροί και τρεις τραυματίες  <--> ΣτΕ: Ακύρωσε τα πρόστιμα που είχαν επιβληθεί στη ΝΔ για διαρροή προσωπικών δεδομένων από τον ειδικό εκλογικό κατάλογο  <--> Ηγουμενίτσα: Χειροπέδες σε Βούλγαρο που μετέφερε κλεμμένα οχήματα από την Ιταλία     ΔΗΜΟΣΙΟ ΓΡΑΝΑΖΙ

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Τρίτη 23 Μαρτίου 2021

Δικαστήριο της ΕΕ: Τι αποφάσισε για τις αποζημιώσεις επιβατών σε περίπτωση ματαίωσης πτήσης λόγω απεργίας

Σε μια εξαιρετικά σημαντική απόφαση κατέληξε σήμερα το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς έκρινε ότι οι επιβάτες αεροπλάνων δικαιούνται να λάβουν αποζημίωση από τις αεροπορικές εταιρείες σε περίπτωση καθυστέρησης ή ματαίωσης της πτήσης λόγω απεργίας του προσωπικού του αερομεταφορέα.

Το ανώτατο δικαιοδοτικό όργανο της ΕΕ έκρινε ουσιαστικά ότι απεργία που πραγματοποιείται από συνδικαλιστική οργάνωση του προσωπικού αερομεταφορέα με σκοπό μεταξύ άλλων την αύξηση μισθών δεν εμπίπτει στην έννοια της «έκτακτης περίστασης» η οποία μπορεί να απαλλάξει την αεροπορική εταιρία από την υποχρέωσή της για την καταβολή αποζημίωσης λόγω ματαίωσης ή σημαντικής καθυστέρησης των οικείων πτήσεων. Το ίδιο ισχύει ακόμη και εάν η απεργία πραγματοποιείται σύμφωνα με τους όρους που προβλέπονται από την εθνική νομοθεσία.

Το ιστορικό

Ένας επιβάτης κράτησε θέση σε πτήση από το Μάλμε με προορισμό την Στοκχόλμη (Σουηδία) που έπρεπε να πραγματοποιηθεί από την Scandinavian Airlines System Denmark–Norway–Sweden (SAS) στις 29 Απριλίου 2019. Ωστόσο η πτήση ματαιώθηκε καθώς οι χειριστές αεροσκαφών της εταιρείας στη Δανία, την Νορβηγία και τη Σουηδία, πραγματοποίησαν απεργία.

Μετά την αποτυχία των διαπραγματεύσεων των συνδικαλιστικών οργανώσεων που εκπροσωπούν τους χειριστές αεροσκαφών της SAS, οι οποίες στόχευαν στην σύναψη νέας συλλογικής σύμβασης με τον εν λόγω αερομεταφορέα, οι οργανώσεις αυτές κάλεσαν τα μέλη τους σε απεργία. Η απεργία αυτή διήρκησε επτά ημέρες και οδήγησε στην ματαίωση από την SAS πολλών πτήσεων, μεταξύ των οποίων και της προγραμματισμένης πτήσης του ενδιαφερόμενου επιβάτη.

Η Airhelp, εταιρεία που παρέχει νομικές υπηρεσίες σε επιβάτες που βίωσαν καθυστέρηση, ακύρωση της πτήσης τους ή υπεράριθμη πτήση, στην οποία ο εν λόγω επιβάτης εκχώρησε τις τυχόν αξιώσεις του έναντι της SAS, προσέφυγε ενώπιον του Attunda Tingsrätt (πρωτοδικείου Attunda, Σουηδία), ζητώντας αποζημίωση βάσει του κανονισμού 261/2004 για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών, λόγω ματαίωσης της πτήσης. Εν προκειμένω, η SAS αρνήθηκε να καταβάλει την αποζημίωση, θεωρώντας ότι η απεργία αυτή συνιστούσε «έκτακτη περίσταση», κατά την έννοια του κανονισμού αυτού, καθώς δεν συνδεόταν αναπόσπαστα με την κανονική άσκηση της δραστηριότητάς της για παροχή υπηρεσιών αερομεταφορέα και διέφευγε του αποτελεσματικού ελέγχου της. Από την πλευρά της, η Airhelp εκτιμούσε ότι αυτή η απεργία δεν συνιστούσε τέτοια «έκτακτη περίσταση», δεδομένου ότι οι συλλογικές εργατικές διαφορές, όπως οι απεργίες, που μπορεί να προκύψουν κατά τις διαπραγματεύσεις και την σύναψη συλλογικών συμβάσεων, εντάσσονται στο πλαίσιο της συνήθους διαχείρισης μιας αεροπορικής εταιρείας

Το πρωτοδικείο Attunda έχει αμφιβολίες σχετικά με το ζήτημα εάν η έννοια «έκτακτη περίσταση», κατά την έννοια του κανονισμού, περιλαμβάνει απεργία που ανακοινώνεται από οργανώσεις εργαζομένων κατόπιν προειδοποίησης, πραγματοποιείται νόμιμα και έχει σκοπό σε αύξηση μισθών. Ειδικότερα, δυνάμει του σουηδικού δικαίου, η προειδοποίηση αυτή πρέπει γίνεται προ επτά τουλάχιστον εργασίμων ημερών από την έναρξη της απεργίας.

Mε την σημερινή του απόφαση, το Δικαστήριο της ΕΕ (ΔΕΕ) κρίνει ότι απεργία που πραγματοποιείται από συνδικαλιστική οργάνωση του προσωπικού αερομεταφορέα με σκοπό μεταξύ άλλων σε αύξηση μισθών δεν εμπίπτει στην έννοια της «έκτακτης περίστασης» η οποία μπορεί να απαλλάξει την αεροπορική εταιρία από την υποχρέωσή της για την καταβολή αποζημίωσης λόγω ματαίωσης ή σημαντικής καθυστέρησης των οικείων πτήσεων. Το ίδιο ισχύει ακόμη και εάν η απεργία πραγματοποιείται σύμφωνα με τους όρους που προβλέπονται από την εθνική νομοθεσία.

protothema

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news