Μια αφίσα που έκανε την εμφάνισή της ως διαφήμιση στους σταθμούς του Μετρό έχει προκαλέσει μεγάλη αντιπαράθεση καθώς επί της ουσίας στέλνει μήνυμα κατά των αμβλώσεων.
Για το θέμα απάντησε η ΣΤΑΣΥ. «Πρόκειται για μια διαφήμιση όπως όλες οι άλλες που μπαίνουν σε χώρους του Μετρό», όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά.
«Εν προκειμένω ζητήθηκε από μια μη κερδοσκοπική οργάνωση να μπει η εν λόγω διαφήμιση, με τον φορέα αυτόν να καταβάλλει κανονικά το προβλεπόμενο ποσό για τη φιλοξενία του πόστερ. Πρόκειται για φορέα βραβευμένο που δημιουργήθηκε από πολυτέκνους. Στην αφίσα δεν υπάρχει ξεκάθαρη αναφορά στις αμβλώσεις, έτσι κρίθηκε πως δεν προκαλεί το δημόσιο αίσθημα. Πράγματι, μπορεί κανείς να διαφωνεί με το περιεχόμενο του προβαλλόμενου μηνύματος αλλά κατά τη γνώμη μας δε στοιχειοθετείται λόγος για να μην υπάρχει η διαφήμιση. Να θυμίσουμε πως προσφάτως φιλοξενήθηκε αφίσα και του vegan κινήματος όπου και είχαμε αντιδράσεις από την άλλη πλευρά. Επαναλαμβάνουμε πως οι αντιδράσεις είναι θεμιτές, ωστόσο, δεν υπήρχε λόγος αποκλεισμού. Συνέβη ο,τι γίνεται και με τις υπόλοιπες διαφημίσεις που φιλοξενούμε», τονίζεται στην απάντηση.
Η αφίσα γράφει: «Αφήστε με να ζήσω». «Ήξερες ότι από την 18η ημέρα κτυπά η καρδιά του; Από την 42η μέρα ανιχνεύονται εγκεφαλικά κύματα; Από την 8η εβδομάδα όλα τα όργανά του έχουν δημιουργηθεί; Από την 10η εβδομάδα νοιώθει πόνο. Διάλεξε τη ζωή». Στο κάτω μέρος της αφίσας, γράφει: «Διάλεξε τη Ζωή. Κίνημα υπέρ της Ζωής».
Εκτός από τους χρήστες των social media αντιδράσεις υπάρχουν και από κόμματα όπως το ΚΙΝΑΛ με τον εκπρόσωπο Τύπου να γράφει σε ανάρτησή του στο facebook: «Η μητρότητα αποτελεί ελεύθερη επιλογή, όχι επιβολή. Στην Ελλάδα η νομιμοποίηση των αμβλώσεων κατοχυρώθηκε με τον N. 1609 του 1986 του ΠΑΣΟΚ μετά από δεκαετίες απαγορεύσεων. Και είναι επιλογή και δικαίωμα της κάθε γυναίκας η πρόσβαση στη νόμιμη και ασφαλή έκτρωση, με βάση τα διεθνή ιατρικά πρωτόκολλα. Αντιλήψεις σαν αυτές που βλέπουμε στις αφίσες είναι μεσαιωνικές. Τι ακριβώς κάνει η διοίκηση του Μετρό;»
newsit
Για το θέμα απάντησε η ΣΤΑΣΥ. «Πρόκειται για μια διαφήμιση όπως όλες οι άλλες που μπαίνουν σε χώρους του Μετρό», όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά.
«Εν προκειμένω ζητήθηκε από μια μη κερδοσκοπική οργάνωση να μπει η εν λόγω διαφήμιση, με τον φορέα αυτόν να καταβάλλει κανονικά το προβλεπόμενο ποσό για τη φιλοξενία του πόστερ. Πρόκειται για φορέα βραβευμένο που δημιουργήθηκε από πολυτέκνους. Στην αφίσα δεν υπάρχει ξεκάθαρη αναφορά στις αμβλώσεις, έτσι κρίθηκε πως δεν προκαλεί το δημόσιο αίσθημα. Πράγματι, μπορεί κανείς να διαφωνεί με το περιεχόμενο του προβαλλόμενου μηνύματος αλλά κατά τη γνώμη μας δε στοιχειοθετείται λόγος για να μην υπάρχει η διαφήμιση. Να θυμίσουμε πως προσφάτως φιλοξενήθηκε αφίσα και του vegan κινήματος όπου και είχαμε αντιδράσεις από την άλλη πλευρά. Επαναλαμβάνουμε πως οι αντιδράσεις είναι θεμιτές, ωστόσο, δεν υπήρχε λόγος αποκλεισμού. Συνέβη ο,τι γίνεται και με τις υπόλοιπες διαφημίσεις που φιλοξενούμε», τονίζεται στην απάντηση.
Η αφίσα γράφει: «Αφήστε με να ζήσω». «Ήξερες ότι από την 18η ημέρα κτυπά η καρδιά του; Από την 42η μέρα ανιχνεύονται εγκεφαλικά κύματα; Από την 8η εβδομάδα όλα τα όργανά του έχουν δημιουργηθεί; Από την 10η εβδομάδα νοιώθει πόνο. Διάλεξε τη ζωή». Στο κάτω μέρος της αφίσας, γράφει: «Διάλεξε τη Ζωή. Κίνημα υπέρ της Ζωής».
Εκτός από τους χρήστες των social media αντιδράσεις υπάρχουν και από κόμματα όπως το ΚΙΝΑΛ με τον εκπρόσωπο Τύπου να γράφει σε ανάρτησή του στο facebook: «Η μητρότητα αποτελεί ελεύθερη επιλογή, όχι επιβολή. Στην Ελλάδα η νομιμοποίηση των αμβλώσεων κατοχυρώθηκε με τον N. 1609 του 1986 του ΠΑΣΟΚ μετά από δεκαετίες απαγορεύσεων. Και είναι επιλογή και δικαίωμα της κάθε γυναίκας η πρόσβαση στη νόμιμη και ασφαλή έκτρωση, με βάση τα διεθνή ιατρικά πρωτόκολλα. Αντιλήψεις σαν αυτές που βλέπουμε στις αφίσες είναι μεσαιωνικές. Τι ακριβώς κάνει η διοίκηση του Μετρό;»
Δείτε την ανάρτηση
Νομίζω πλέον έχουμε ξεπεράσει τα όρια. Δεν ξέρω αν τέτοιου είδους διαφημίσεις με τέτοιο περιεχόμενο είναι νόμιμες. https://t.co/K9XeIgx7bQ— iLi (@iLi_van_iLi) January 13, 2020
Ποιος βρίσκεται πίσω από τη μεσαιωνική προπαγάνδα κατά των αμβλώσεων και ποιος τη χρηματοδοτεί; Τι λέει η Αττικό Μετρό για τη "διαφήμιση" στους σταθμούς της; Δικαίωμα της γυναίκας να ορίζει το σώμα της.— Zefi Dimadama (@ZefiDimadama) January 13, 2020
Καταδίκη τώρα από όλους και όλες και απόσυρση #μετρο #mybodymyrights pic.twitter.com/FD2zXXRNnW
Μια χαρά είναι ο ΟΑΣΘ. #μετρο pic.twitter.com/bfr4dBjGWd— Teti (@Teti_Q) January 13, 2020
newsit
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου