Σε 65.000 τόνους το χρόνο εκτιμάται το μέγεθος της παράνομης χρήσης του φθηνότερου υγραερίου, που προορίζεται για βιομηχανικές χρήσεις, στην κίνηση οχημάτων, που συνεπάγεται απώλειες εσόδων για το Δημόσιο της τάξης των 40-45 εκατ. ευρώ ετησίως.
Τα στοιχεία αυτά παρουσίασε σήμερα ο γενικός διευθυντής της Coral Gas, Παναγιώτης Χαριτόπουλος, σε εκδήλωση για την παρουσίαση της πρωτοβουλίας της εταιρείας για την εισαγωγή μοριακού ιχνηθέτη στο υγραέριο που διακινεί, προκειμένου να εντοπίζεται άμεσα τυχόν μεταβολή στη χημική σύνθεση του καυσίμου.
Τα τελευταία χρόνια διαπιστώνεται στροφή των καταναλωτών προς το υγραέριο για την κίνηση οχημάτων, εξαιτίας του μειωμένου κόστους σε σχέση με την βενζίνη. Είναι ενδεικτικό ότι οι επίσημες πωλήσεις υγραερίου κίνησης έφθασαν πέρυσι στους 215.000 τόνους, από 4,2 χιλ. τόνους το 2009 και προβλέπεται να διαμορφωθούν εφέτος στους 210 χιλ. τονους. Ωστόσο η εκτίμηση της Coral Gas είναι ότι η πραγματική αγορά υγραερίου κίνησης ήταν πέρυσι 269 χιλ. τόνοι και αναμένεται να φθάσει εφέτος στους 275 χιλ. τον. Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι ενώ ο αριθμός των πρατηρίων που διαθέτουν υγραέριο κίνησης αυξάνεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια (860 το 2016, 950 το 2017, 1050 εφέτος), ωστόσο στο ίδιο διάστημα οι επίσημες πωλήσεις εμφανίζονται να μειώνονται.
Επίσης εκτιμάται ότι δυνατότητα καύσης υγραερίου έχουν 230.000-250.000 αυτοκίνητα στην Ελλάδα.
Βασικό κίνητρο για την παράνομη χρήση του βιομηχανικού υγραερίου στην κίνηση οχημάτων είναι η διαφορά του φόρου (430 ευρώ ανά μετρικό τόνο έναντι 65). Όπως τόνισε ο κ. Χαριτόπουλος, εκτός από την απώλεια εσόδων για το Δημόσιο η χρήση βιομηχανικού υγραερίου προκαλεί και προβλήματα απόδοσης στους κινητήρες καθώς το υγραέριο κίνησης έχει διαφορετικές προδιαγραφές (περισσότερο προπάνιο).
Ο μοριακός ιχνηθέτης εισάγεται σε συνεργασία με την εταιρεία Authentix σε μικρή ποσότητα στο υγραέριο, ανιχνεύεται μόνο με εξειδικευμένο εξοπλισμό και δεν επηρεάζει τις ιδιότητες του καυσίμου ή την λειτουργία του κινητήρα. Οι έλεγχοι στα πρατήρια πραγματοποιούνται αιφνιδιαστικά από πιστοποιημένες κινητές μονάδες ελέγχου.Το μερίδιο της Coral στην αγορά υγραερίου κίνησης είναι 31% και συνολικά στην αγορά υγραερίου 27%.
Ο κ. Χαριτόπουλος επεσήμανε ακόμη ότι η εταιρεία, μέλος του ομίλου της Motor Oil ΜΟΗ +4,21% εξετάζει την επέκταση της σε άλλες χώρες των Βαλκανίων. Στην Τουρκία και την Ιταλία το υγραέριο είναι το πλέον προτιμώμενο καύσιμο κίνησης ενώ νέες τεχνολογίες diesel blend που αναπτύσσονται (ταυτόχρονη καύση μείγματος ντήζελ με υγραέριο σε υγρή μορφή) υπόσχονται περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς.
euro2day
Τα στοιχεία αυτά παρουσίασε σήμερα ο γενικός διευθυντής της Coral Gas, Παναγιώτης Χαριτόπουλος, σε εκδήλωση για την παρουσίαση της πρωτοβουλίας της εταιρείας για την εισαγωγή μοριακού ιχνηθέτη στο υγραέριο που διακινεί, προκειμένου να εντοπίζεται άμεσα τυχόν μεταβολή στη χημική σύνθεση του καυσίμου.
Τα τελευταία χρόνια διαπιστώνεται στροφή των καταναλωτών προς το υγραέριο για την κίνηση οχημάτων, εξαιτίας του μειωμένου κόστους σε σχέση με την βενζίνη. Είναι ενδεικτικό ότι οι επίσημες πωλήσεις υγραερίου κίνησης έφθασαν πέρυσι στους 215.000 τόνους, από 4,2 χιλ. τόνους το 2009 και προβλέπεται να διαμορφωθούν εφέτος στους 210 χιλ. τονους. Ωστόσο η εκτίμηση της Coral Gas είναι ότι η πραγματική αγορά υγραερίου κίνησης ήταν πέρυσι 269 χιλ. τόνοι και αναμένεται να φθάσει εφέτος στους 275 χιλ. τον. Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι ενώ ο αριθμός των πρατηρίων που διαθέτουν υγραέριο κίνησης αυξάνεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια (860 το 2016, 950 το 2017, 1050 εφέτος), ωστόσο στο ίδιο διάστημα οι επίσημες πωλήσεις εμφανίζονται να μειώνονται.
Επίσης εκτιμάται ότι δυνατότητα καύσης υγραερίου έχουν 230.000-250.000 αυτοκίνητα στην Ελλάδα.
Βασικό κίνητρο για την παράνομη χρήση του βιομηχανικού υγραερίου στην κίνηση οχημάτων είναι η διαφορά του φόρου (430 ευρώ ανά μετρικό τόνο έναντι 65). Όπως τόνισε ο κ. Χαριτόπουλος, εκτός από την απώλεια εσόδων για το Δημόσιο η χρήση βιομηχανικού υγραερίου προκαλεί και προβλήματα απόδοσης στους κινητήρες καθώς το υγραέριο κίνησης έχει διαφορετικές προδιαγραφές (περισσότερο προπάνιο).
Ο μοριακός ιχνηθέτης εισάγεται σε συνεργασία με την εταιρεία Authentix σε μικρή ποσότητα στο υγραέριο, ανιχνεύεται μόνο με εξειδικευμένο εξοπλισμό και δεν επηρεάζει τις ιδιότητες του καυσίμου ή την λειτουργία του κινητήρα. Οι έλεγχοι στα πρατήρια πραγματοποιούνται αιφνιδιαστικά από πιστοποιημένες κινητές μονάδες ελέγχου.Το μερίδιο της Coral στην αγορά υγραερίου κίνησης είναι 31% και συνολικά στην αγορά υγραερίου 27%.
Ο κ. Χαριτόπουλος επεσήμανε ακόμη ότι η εταιρεία, μέλος του ομίλου της Motor Oil ΜΟΗ +4,21% εξετάζει την επέκταση της σε άλλες χώρες των Βαλκανίων. Στην Τουρκία και την Ιταλία το υγραέριο είναι το πλέον προτιμώμενο καύσιμο κίνησης ενώ νέες τεχνολογίες diesel blend που αναπτύσσονται (ταυτόχρονη καύση μείγματος ντήζελ με υγραέριο σε υγρή μορφή) υπόσχονται περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς.
euro2day
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου