Υπέρ της αποφυλάκισης του Σάββα Ξηρού τάχθηκε η αντιπρόεδρος της Βουλής Τασία Χριστοδουλοπούλου, καθώς, όπως είπε «είναι 90% ανάπηρος και άρα δεν θα βλάψει την κοινωνία».
Μιλώντας στην Επιτροπή της Βουλής για τη Διαφθορά, η Τασία Χριστοδουλοπούλου έκανε μία αναδρομή στην εποχή μετά την γαλλική επανάσταση, φτάνοντας στο σήμερα και στο νόμο Παρασκευόπουλου.
«Μετά τη γαλλική επανάσταση που θεώρησε τη στέρηση της ελευθερίας ως το υπ’ αριθμόν 1 αγαθό, όλες οι ποινικές θεωρίες, όλες οι κοινωνίες αναζητούσαν τους τρόπους που η φυλάκιση, δηλαδή η στέρηση της ελευθερίας που είναι το σημαντικότερο αγαθό που έχει ο άνθρωπος, θα είχαν μία χρησιμότητα και μία συμβατότητα με την κοινωνία για να μπορέσει αυτό το κακό, δηλαδή τη στέρηση της ελευθερίας, να το μετριάσει. Και εκεί αναπτύχθηκε μία σειρά που περνάει δια μέσω των αιώνων, και φτάνει ως εδώ, για να θεωρούμε σήμερα ότι δεν είναι αυτονόητο ότι το πλήγμα που δέχεται η ελευθερία ενός ατόμου είναι σημαντικό, αποκρύβεται ότι στον ποινικό μας κώδικα υπάρχει η διαδικασία αυτή που ονομάζεται νόμος Παρασκευόπουλου. Ολοι αυτοί που βγαίνοντας έχουν επαναλάβει κάποιο έγκλημα έτσι και αλλιώς θα έβγαιναν σε μερικούς μήνες. Τόση φασαρία λοιπόν για μερικούς μήνες» είπε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα η αντιπρόεδρος της Βουλής επιτέθηκε στην αξιωματική αντιπολίτευση σημειώνοντας ότι «η ασφάλεια της κοινωνίας την οποία επικαλούνται, η τάξη και η ασφάλεια, είναι ιδεολογικό μέγεθος. Και πίσω από αυτό κρύβεται μία πολύ αυταρχική κρατική αντίληψη που ονομάζεται βιοπολιτική. Μέσω της βιοπολιτικής, τα αυταρχικά καθεστώτα, προσπαθούν να έχουν την απόλυτη εξουσία πάνω στη ζωή των ανθρώπων και δη των πιο αδύναμων και των πιο ευάλωτων».
«Για τους αρρώστους δεν μας ενδιαφέρει. Δεν μας ενδιαφέρει αν υπάρχει στις φυλακές και στο σωφρονιστικό σύστημα δυνατότητα να περιθάλψουν κάποιον άνθρωπο. Αυτός ο άνθρωπος που υπέπεσε σε παράπτωμα δεν αξίζει να ζει;» υπογράμμισε και συνέχισε:
«Εκανε αίτηση αποφυλάκισης ο κ. Ξηρός, ο οποίος είναι μέσα με πολυετή ισόβια για την υπόθεση της 17 Νοέμβρη. Από τη μία λένε ότι τους ενδιαφέρει η ασφάλεια της κοινωνίας από την άλλη αντιδρούν και στην αίτηση αποφυλάκισης του Ξηρού ο οποίος είναι 90% ανάπηρος και άρα δεν θα βλάψει την κοινωνία».
«Αυτό το παράδειγμα είναι το πιο εύγλωττο για να αποδείξω την βιοπολιτική που θέλει να έχει την εξουσία απέναντι στους ανθρώπους και γι' αυτό διαλέγει και κατηγορίες κρατουμένων. Αυτές οι κατηγορίες δεν είναι άξιες να ζουν, πρέπει να πάνε σε λευκά κελιά και να εξοντωθούν; Αυτές οι κατηγορίες της βαριάς εγκληματικότητας δεν έχουν καμία ελπίδα επανένταξης, άρα βάλτους τεχνητό φωτισμό, βάλτους 30 χρόνια να μην βλέπουν το φως για να καταλάβουν ότι η γαλλική επανάσταση και ο διαφωτισμός έχει τελειώσει. Τελείωσαν όλοι αυτοί οι προβληματισμοί Υπάρχουν δυστυχώς κόμματα, και στη χώρα μας και στην Ευρώπη που με αυτά πήραν διαζύγιο. Και είμαστε υποχρεωμένοι σήμερα να μιλάμε για τα αυτονόητα» κατέληξε η αντιπρόεδρος της Βουλής.
kathimerini
Μιλώντας στην Επιτροπή της Βουλής για τη Διαφθορά, η Τασία Χριστοδουλοπούλου έκανε μία αναδρομή στην εποχή μετά την γαλλική επανάσταση, φτάνοντας στο σήμερα και στο νόμο Παρασκευόπουλου.
«Μετά τη γαλλική επανάσταση που θεώρησε τη στέρηση της ελευθερίας ως το υπ’ αριθμόν 1 αγαθό, όλες οι ποινικές θεωρίες, όλες οι κοινωνίες αναζητούσαν τους τρόπους που η φυλάκιση, δηλαδή η στέρηση της ελευθερίας που είναι το σημαντικότερο αγαθό που έχει ο άνθρωπος, θα είχαν μία χρησιμότητα και μία συμβατότητα με την κοινωνία για να μπορέσει αυτό το κακό, δηλαδή τη στέρηση της ελευθερίας, να το μετριάσει. Και εκεί αναπτύχθηκε μία σειρά που περνάει δια μέσω των αιώνων, και φτάνει ως εδώ, για να θεωρούμε σήμερα ότι δεν είναι αυτονόητο ότι το πλήγμα που δέχεται η ελευθερία ενός ατόμου είναι σημαντικό, αποκρύβεται ότι στον ποινικό μας κώδικα υπάρχει η διαδικασία αυτή που ονομάζεται νόμος Παρασκευόπουλου. Ολοι αυτοί που βγαίνοντας έχουν επαναλάβει κάποιο έγκλημα έτσι και αλλιώς θα έβγαιναν σε μερικούς μήνες. Τόση φασαρία λοιπόν για μερικούς μήνες» είπε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα η αντιπρόεδρος της Βουλής επιτέθηκε στην αξιωματική αντιπολίτευση σημειώνοντας ότι «η ασφάλεια της κοινωνίας την οποία επικαλούνται, η τάξη και η ασφάλεια, είναι ιδεολογικό μέγεθος. Και πίσω από αυτό κρύβεται μία πολύ αυταρχική κρατική αντίληψη που ονομάζεται βιοπολιτική. Μέσω της βιοπολιτικής, τα αυταρχικά καθεστώτα, προσπαθούν να έχουν την απόλυτη εξουσία πάνω στη ζωή των ανθρώπων και δη των πιο αδύναμων και των πιο ευάλωτων».
«Για τους αρρώστους δεν μας ενδιαφέρει. Δεν μας ενδιαφέρει αν υπάρχει στις φυλακές και στο σωφρονιστικό σύστημα δυνατότητα να περιθάλψουν κάποιον άνθρωπο. Αυτός ο άνθρωπος που υπέπεσε σε παράπτωμα δεν αξίζει να ζει;» υπογράμμισε και συνέχισε:
«Εκανε αίτηση αποφυλάκισης ο κ. Ξηρός, ο οποίος είναι μέσα με πολυετή ισόβια για την υπόθεση της 17 Νοέμβρη. Από τη μία λένε ότι τους ενδιαφέρει η ασφάλεια της κοινωνίας από την άλλη αντιδρούν και στην αίτηση αποφυλάκισης του Ξηρού ο οποίος είναι 90% ανάπηρος και άρα δεν θα βλάψει την κοινωνία».
«Αυτό το παράδειγμα είναι το πιο εύγλωττο για να αποδείξω την βιοπολιτική που θέλει να έχει την εξουσία απέναντι στους ανθρώπους και γι' αυτό διαλέγει και κατηγορίες κρατουμένων. Αυτές οι κατηγορίες δεν είναι άξιες να ζουν, πρέπει να πάνε σε λευκά κελιά και να εξοντωθούν; Αυτές οι κατηγορίες της βαριάς εγκληματικότητας δεν έχουν καμία ελπίδα επανένταξης, άρα βάλτους τεχνητό φωτισμό, βάλτους 30 χρόνια να μην βλέπουν το φως για να καταλάβουν ότι η γαλλική επανάσταση και ο διαφωτισμός έχει τελειώσει. Τελείωσαν όλοι αυτοί οι προβληματισμοί Υπάρχουν δυστυχώς κόμματα, και στη χώρα μας και στην Ευρώπη που με αυτά πήραν διαζύγιο. Και είμαστε υποχρεωμένοι σήμερα να μιλάμε για τα αυτονόητα» κατέληξε η αντιπρόεδρος της Βουλής.
kathimerini
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου