Στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσέφυγε ο Σύνδεμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) για να αλλάξει τον τρόπο υπολογισμού των δασμών και της φορολογίας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα καθώς οι φόροι που καταβάλλονται κατά την εισαγωγή τους στην Ελλάδα είναι έως και πάνω από 278% υψηλότεροι σε σχέση με τους αντίστοιχους φόρους που καταβάλλονται στα αντίστοιχα καινούρια αυτοκίνητα.
Ειδικότερα σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Enikonomia.gr o ΣΕΕΑΕ παρά το γεγονός πως είχε προειδοποιήσει τόσο το οικονομικό επιτελείο όσο και την περίφημη Ειδική Επιτροπή που ασχολείται με την φορολογία στα αυτοκίνητα δεν εισακούστηκε με αποτέλεσμα η καταγγελία στην Κομισιόν να αποτελέσει μονόδρομο.
Αλλωστε δεν είναι δυνατόν για ακριβώς ίδια αυτοκίνητα να καταβάλλονται φόροι ύψους 21.669,12 ευρώ όταν αφορά εισαγόμενο μεταχειρισμένο διετίας και μόλις 5.718,24 ευρώ όταν πρόκειται για καινούριο. Το ποσοστό διαφοράς στα ποσά τωω φόρων που έχουν καταβληθεί για δύο ίδια αυτοκίνητα ξεπερνά το 278% προς όφελος βεβαίως του καινούριου!
Αντίθετα το σημερινό καθεστώς εκτελωνισμού ευνοεί την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με ηλικίες άνω των 17 ετών τα οποία αποτελούν και «σκουπίδια» για την υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση.
Μάλιστα το κόστος εκτελωνισμού σε ένα Daewoo Matiz μοντέλο του 1999 το οποίο έχει διανύσει πάνω από 330.000 χιλιόμετρα ανέρχεται σε μόλις 47,52 ευρώ!
Αντίστοιχα αν κάποιος εισάγει ένα μεταχειρισμένο Daihatsu Terios μοντέλο του 1999 το οποίο έχει διανύσει 285.000 χλμ. το κόστος εκτελωνισμού ανέρχεται σε μόλις 98,15 ευρώ!
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΑΕ κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης μιλώντας στο Enikonomia.gr επισήμανε πως: «Η νέα δασμολογική και φορολογική πολιτική στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα κάνει απαγορευτική την εισαγωγή τους καθώς το κόστος εκτελωνισμού σε πάρα πολλές περιπτώσεις είναι υψηλότερο ακόμη και πάνω από 278% σε σχέση με το αντίστοιχο καινούριο μοντέλο».
Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο (άρθρο 110) απαγορεύει στα κράτη-μέλη να επιφυλάσσουν διαφορετική φορολογική μεταχείριση στα προϊόντα που προέρχονται από άλλα κράτη-μέλη σε σχέση με τα εγχώρια προϊόντα με στόχο να εξασφαλιστούν ίσοι όροι ανταγωνισμού.
Παράλληλα να υπενθυμίσουμε πως υπάρχει και δεδικασμένο στην ΕΕ σχετικά με την υπερφορολόγηση εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων η οποία αφορά στην υπόθεση Gomes Valente, άλλη υπόθεση στη Ρουμανία, βάσει της οποίας έχει καταδικαστεί η Ελλάδα.
Τέλος Ταξινόμησης: 5.718 ευρώ στο καινούριο, 21.669 ευρώ στο εισαγόμενο μεταχειρισμένο
Ο ΣΕΕΑΕ στην καταγγελία που απέστειλε στην Κομισιόν έχει συμπεριλάβει πολλά «τρανταχτά» παραδείγματα που αποδεικνύουν την άνιση φορολογική μεταχείριση μεταξύ εγχώριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Ειδικότερα σύμφωνα με το επίσημο έγγραφο της καταγγελίας που έχει το Enikonomia.gr το Τέλος Ταξινόμησης σε πάρα πολλά παραδείγματα μεταξύ εισαγόμενων μεταχειρισμένων και καινούριων είναι υψηλότερο κατά 200% ενώ σε μερικές περιπτώσεις ξεπερνά ακόμη και το 278%.
Ειδικότερα σε ένα μοντέλο πόλης με κινητήρα 1.200 κ.εκ. και ρύπους 100 γρ. CO2 το Τέλος Ταξινόμησης ως καινούριο σήμερα ανέρχεται σε μόλις 448,20 ευρώ.
Αν κάποιος εισάγει το ίδιο αυτοκίνητο το οποίο έχει κυκλοφορήσει σε κάποιο άλλο κράτος μέλος για 12 μήνες τότε το Τέλος Ταξινόμησης ανέρχεται σε 1.344,60 ευρώ. Δηλαδή το ποσοστό αύξηση του Τέλους Ταξινόμησης ανέρχεται σε 200%!
Σε άλλο μοντέλο με κινητήρα 1,6 λίτρου και ρύπους 109 γρ. CO2 το Τέλος Ταξινόμησης ως καινούριο υπολογίζεται σε 612 ευρώ.
Αν κάποιος εισάγει το ίδιο αυτοκίνητο 4ετίας τότε το Τέλος Ταξινόμησης ανέρχεται σε 1.836 ευρώ. Δηλαδή το ποσοστό αύξησης στο Τέλος ταξινόμησης ανέρχεται σε 200%!
Σε ένα δίλιτρο αυτοκίνητο με ρύπους 143 γρ. CO2 το Τέλος Ταξινόμησης σήμερα 5.718,24 ευρώ.
Αν κάποιος εισάγει το ίδιο αυτοκίνητο που έχει κυκλοφορήσει για 24 μήνες σε κάποιο άλλο κράτος μέλος τότε το Τέλος Ταξινόμησης ανέρχεται σε 21.669,12 ευρώ. Δηλαδή το ποσοστό αύξησης στο Τέλος Ταξινόμησης ξεπερνά το 278%!
enikonomia
Ειδικότερα σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Enikonomia.gr o ΣΕΕΑΕ παρά το γεγονός πως είχε προειδοποιήσει τόσο το οικονομικό επιτελείο όσο και την περίφημη Ειδική Επιτροπή που ασχολείται με την φορολογία στα αυτοκίνητα δεν εισακούστηκε με αποτέλεσμα η καταγγελία στην Κομισιόν να αποτελέσει μονόδρομο.
Αλλωστε δεν είναι δυνατόν για ακριβώς ίδια αυτοκίνητα να καταβάλλονται φόροι ύψους 21.669,12 ευρώ όταν αφορά εισαγόμενο μεταχειρισμένο διετίας και μόλις 5.718,24 ευρώ όταν πρόκειται για καινούριο. Το ποσοστό διαφοράς στα ποσά τωω φόρων που έχουν καταβληθεί για δύο ίδια αυτοκίνητα ξεπερνά το 278% προς όφελος βεβαίως του καινούριου!
Αντίθετα το σημερινό καθεστώς εκτελωνισμού ευνοεί την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με ηλικίες άνω των 17 ετών τα οποία αποτελούν και «σκουπίδια» για την υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση.
Μάλιστα το κόστος εκτελωνισμού σε ένα Daewoo Matiz μοντέλο του 1999 το οποίο έχει διανύσει πάνω από 330.000 χιλιόμετρα ανέρχεται σε μόλις 47,52 ευρώ!
Αντίστοιχα αν κάποιος εισάγει ένα μεταχειρισμένο Daihatsu Terios μοντέλο του 1999 το οποίο έχει διανύσει 285.000 χλμ. το κόστος εκτελωνισμού ανέρχεται σε μόλις 98,15 ευρώ!
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΑΕ κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης μιλώντας στο Enikonomia.gr επισήμανε πως: «Η νέα δασμολογική και φορολογική πολιτική στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα κάνει απαγορευτική την εισαγωγή τους καθώς το κόστος εκτελωνισμού σε πάρα πολλές περιπτώσεις είναι υψηλότερο ακόμη και πάνω από 278% σε σχέση με το αντίστοιχο καινούριο μοντέλο».
Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο (άρθρο 110) απαγορεύει στα κράτη-μέλη να επιφυλάσσουν διαφορετική φορολογική μεταχείριση στα προϊόντα που προέρχονται από άλλα κράτη-μέλη σε σχέση με τα εγχώρια προϊόντα με στόχο να εξασφαλιστούν ίσοι όροι ανταγωνισμού.
Παράλληλα να υπενθυμίσουμε πως υπάρχει και δεδικασμένο στην ΕΕ σχετικά με την υπερφορολόγηση εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων η οποία αφορά στην υπόθεση Gomes Valente, άλλη υπόθεση στη Ρουμανία, βάσει της οποίας έχει καταδικαστεί η Ελλάδα.
Τέλος Ταξινόμησης: 5.718 ευρώ στο καινούριο, 21.669 ευρώ στο εισαγόμενο μεταχειρισμένο
Ο ΣΕΕΑΕ στην καταγγελία που απέστειλε στην Κομισιόν έχει συμπεριλάβει πολλά «τρανταχτά» παραδείγματα που αποδεικνύουν την άνιση φορολογική μεταχείριση μεταξύ εγχώριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Ειδικότερα σύμφωνα με το επίσημο έγγραφο της καταγγελίας που έχει το Enikonomia.gr το Τέλος Ταξινόμησης σε πάρα πολλά παραδείγματα μεταξύ εισαγόμενων μεταχειρισμένων και καινούριων είναι υψηλότερο κατά 200% ενώ σε μερικές περιπτώσεις ξεπερνά ακόμη και το 278%.
Ειδικότερα σε ένα μοντέλο πόλης με κινητήρα 1.200 κ.εκ. και ρύπους 100 γρ. CO2 το Τέλος Ταξινόμησης ως καινούριο σήμερα ανέρχεται σε μόλις 448,20 ευρώ.
Αν κάποιος εισάγει το ίδιο αυτοκίνητο το οποίο έχει κυκλοφορήσει σε κάποιο άλλο κράτος μέλος για 12 μήνες τότε το Τέλος Ταξινόμησης ανέρχεται σε 1.344,60 ευρώ. Δηλαδή το ποσοστό αύξηση του Τέλους Ταξινόμησης ανέρχεται σε 200%!
Σε άλλο μοντέλο με κινητήρα 1,6 λίτρου και ρύπους 109 γρ. CO2 το Τέλος Ταξινόμησης ως καινούριο υπολογίζεται σε 612 ευρώ.
Αν κάποιος εισάγει το ίδιο αυτοκίνητο 4ετίας τότε το Τέλος Ταξινόμησης ανέρχεται σε 1.836 ευρώ. Δηλαδή το ποσοστό αύξησης στο Τέλος ταξινόμησης ανέρχεται σε 200%!
Σε ένα δίλιτρο αυτοκίνητο με ρύπους 143 γρ. CO2 το Τέλος Ταξινόμησης σήμερα 5.718,24 ευρώ.
Αν κάποιος εισάγει το ίδιο αυτοκίνητο που έχει κυκλοφορήσει για 24 μήνες σε κάποιο άλλο κράτος μέλος τότε το Τέλος Ταξινόμησης ανέρχεται σε 21.669,12 ευρώ. Δηλαδή το ποσοστό αύξησης στο Τέλος Ταξινόμησης ξεπερνά το 278%!
enikonomia
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου