Δεμένα στα λιμάνια όλης της χώρας θα παραμείνουν τα πλοία ως και την Πέμπτη καθώς η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία αποφάσισε να συνεχίσει τις επαναλαμβανόμενες 48ωρες απεργιακές κινητοποιήσεις. Ειδικότερα δεν θα εκτελεστεί κανένα δρομολόγιο πλοίων από τις 06.00 της Τρίτης έως τις 06.00 της Πέμπτης.
Υπενθυμίζεται ότι στις 8 Δεκεμβρίου η ΠΝΟ συμμετέχει στην απεργία της ΓΣΕΕ ενώ αποφασίστηκε την ίδια ημέρα να συνεδριάσει η Εκτελεστική Επιτροπή της Ομοσπονδίας για να αποφασίσει για τη περαιτέρω στάση της.
Η Ομοσπονδία των ναυτικών έδωσε στη δημοσιότητα την Τρίτη το πρωί μια «ανοικτή επιστολή – καταγγελία» με αποδέκτη τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή και φέρει την υπογραφή του Γενικού Γραμματέα της Ομοσπονδίας Γιάννη Χαλά.
Όπως αναφέρει η ΠΝΟ συνεδρίασε εκτάκτως το βράδυ της Δευτέρας «ύστερα από το 5-12-2016 Δελτίο Τύπου του Γραφείου του κ. Υπουργού Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, με το οποίο, ούτε λίγο ούτε πολύ, ανακοινώνει και δηλώνει δημόσια ότι δήθεν, κατά την χθεσινή συνάντηση του με την Ομοσπονδία μας, δεσμεύτηκε ο ίδιος προσωπικά αλλά και εκ μέρους της κυβέρνησης, ότι δεν θα αλλάξει το φορολογικό καθεστώς των ναυτικών, και ότι, μετά ταύτα, εκφράζει την άποψη ότι (δήθεν) έχουν εκλείψει οι λόγοι της απεργίας μας, αποφάσισε να καταγγείλει δημόσια τον υπουργό και να του συστήσει να σταματήσει να προκαλεί και να δημιουργεί ευθέως καταστάσεις κοινωνικού αυτοματισμού σε βάρος των ναυτεργατών, μετακυλώντας σε εμάς τις ευθύνες και αδυναμία του ιδίου και της κυβέρνησης του να επιλύσουν τα καυτά προβλήματα του κλάδου μας, για τα οποία οι ίδιοι δεσμεύτηκαν προεκλογικά για την άμεση επίλυσή τους.»
Η Ομοσπονδία των ναυτικών επισημαίνει στην ίδια επιστολή ότι «γνωρίζει πολύ καλά ο κ. Υπουργός ότι όχι μόνον δεν δεσμεύτηκε αλλά απλά δήλωσε, χωρίς τίποτε συγκεκριμένο, ότι δεν πρόκειται να γίνει εξίσωση με τους εργαζομένους της στεριάς, παραδεχόμενος όμως, ότι, δυστυχώς, η τελική απόφαση και έγκριση ανήκει στην Τρόϊκα και στους Θεσμούς (sic) οι οποίοι και έχουν τον πρώτο και τελευταίο λόγο. Αυτή ήταν μόνον η «δέσμευση» του κ. Υπουργού και τίποτε άλλο. Και δυστυχώς φαίνεται ότι κ Υπουργός Ναυτιλίας, δεν διάβασε και δεν ενημερώθηκε από τους συμβούλους του για τις επανειλημμένες επιστολές και τα εξώδικα της Ομοσπονδίας μας με τα οποία και θέταμε, με πλήρη σαφήνεια, υπόψη του ιδίου και όλων των Αρμοδίων Αρχών και Παραγόντων και στις Εφοπλιστικές Οργανώσεις, τα εκκρεμούντα προβλήματα και αιτήματα του κλάδου μας τα οποία και απαιτούν άμεσες λύσεις. Πώς λοιπόν βγάζει το συμπέρασμα ο κ. Υπουργός ότι ύστερα από την δήθεν «δέσμευση» του για το φορολογικό, για το οποίο και δεν είναι καν ο ίδιος αρμόδιος Υπουργός , έχουν εκλείψει οι λόγοι της απεργίας μας;»
Η ΠΝΟ θέτει και ερωτήματα όπως «πότε και πώς έλυσε ο κ. Υπουργός τα αιτήματα μας σχετικά με το ασφαλιστικό, τη διάλυση του ΝΑΤ, τη κατεδάφιση του ΚΕΑΝ, την αποψίλωση των οργανικών συνθέσεων των επιβατηγών πλοίων, τον ευτελισμό των συντάξεων, την μείωση των επικουρικών μας συντάξεων, τον επανυπολογισμό των κύριων συντάξεων μας με σαφή μείωση τους, την άλωση της κινητής και ακίνητης περιουσίας του ΝΑΤ και των Ταμείων μας, την οξυνόμενη και διογκούμενη συνεχώς ανεργία του κλάδου, τη μαύρη ανασφάλιστη εργασία, τη συνεχή παραβίαση των όρων εργασίας, τη συνεχή υποβάθμιση των κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων και της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των εν ενεργεία και συνταξιούχων ναυτεργατών, τη προσπάθεια εξάρθρωσης και εκμηδενισμού των θεμελιωδών δικαιωμάτων του κλάδου, τις επιχειρούμενες νέες ρυθμίσεις στις εργασιακές σχέσεις με την κατάργηση των ΣΣΕ και την καθιέρωση των ατομικών συμβάσεων κ.ο.κ. ; Και σε όλα αυτά ήλθε και προστέθηκε σαν «μαϊντανός» και η υπέρμετρη φορολόγηση των ναυτικών, αντί η κατάργησή της. Τι κάνατε κ. Υπουργέ για όλα τα παραπάνω, για τα πιο πολλά των οποίων είστε και ο μοναδικός αρμόδιος Υπουργός;»
Επιπροσθέτως για το ζήτημα της έκτακτης δρομολόγησης πλοίων η ΠΝΟ υπογραμμίζει ότι «και μας ζητάτε κ. Υπουργέ, μετά ταύτα, να θέσουμε εμείς οι ίδιοι σε λειτουργία τον απεργοσπαστικό μηχανισμό για «το πλοίο ασφαλείας» (άρθρο 25 του Ν. 4256/2014), τον οποίο και από την πρώτη στιγμή πολεμήσαμε αλλά και εσείς οι ίδιοι καταψηφίσατε τότε ως αντιπολίτευση; Η απάντηση και απόφαση της διοίκησης της ΠΝΟ είναι μία και μοναδική. Φτάνει πια!»
Στην ίδια ανοικτή επιστολή η ΠΝΟ λέει ακόμη ότι «οι μόνοι οι οποίοι και δεν φταίνε για την πράγματι ταλαιπωρία που υφίσταται το επιβατικό κοινό και τα νησιά μας είναι οι ναυτεργάτες. Εμείς θα δώσουμε όλη τη ψυχή μας στον αγώνα γιατί είναι αγώνας που αφορά αυτήν την ίδια την επιβίωσή μας και την ύπαρξή μας ως Ελλήνων Ναυτεργατών και ευχόμαστε, έστω και τώρα, να συνειδητοποιήσουν όλοι οι αρμόδιοι και η ίδια η Κυβέρνηση τι πραγματικά σημαίνει ο Έλληνας ναυτεργάτης για την Εθνική μας Οικονομία.»
Σε ανακοίνωση που εκδώσει την Δευτέρα το μεσημέρι μετά την συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας είχε σημειώσει ότι «κατά την συνεδρίασή της, και αφού έλαβε υπόψη την αδυναμία της κυβέρνησης να δεσμευθεί ουσιαστικά, αποφάσισε να κλιμακώσει περαιτέρω τον αγώνα της με την πραγματοποίηση νέας 48ωρης πανελλαδικής απεργίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων που θα αρχίζει την 06.01 ώρα της 6 Δεκεμβρίου 2016 ημέρα Τρίτη και θα λήγει την 8 Δεκεμβρίου ημέρα Πέμπτη και ώρα 06:00, με προοπτική κλιμάκωσης, οπότε και όλα τα πλοία θα παραμείνουν στα λιμάνια και δεν θα εκτελεστεί κανένα δρομολόγιο»
Επιπλέον «καταγγέλλει τις απαράδεκτες και κατακριτέες από κάθε άποψη μεθοδεύσεις και προσπάθειες, δημιουργίας συνθηκών κοινωνικού αυτοματισμού. Οι προσπάθειες όμως αυτές από όπου κι αν προέρχονται να είναι βέβαιοι οι δημιουργοί τους θα συντριβούν από την δυναμική και μαζική απάντηση των ναυτεργατών, οι οποίοι όχι μόνο δεν φταίνε σε τίποτα για το κατάντημα της χώρας αλλά απλά δίνουν αγώνα επιβίωσης. Η διοίκηση της ΠΝΟ για άλλη μια φορά ζητάει την κατανόηση και την πλήρη συμπαράσταση τόσο του επιβατικού κοινού όσο και όλων των Ελλήνων εργαζομένων διότι ο αγώνας ο οποίος διεξάγεται δεν είναι αγώνας που αφορά μόνον τους Έλληνες ναυτεργάτες, αλλά αφορά ολόκληρη την ελληνική κοινωνία.»
Την Δευτέρα το πρωί είχε πραγματοποιηθεί συνάντηση στο υπουργείο Ναυτιλίας αντιπροσωπείας της ΠΝΟ με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Σε δηλώσεις του ο Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ κ. Γιάννης Χαλάς σημείωσε ότι δεν υπήρξε δέσμευση από την πλευρά του υπουργού για το ζήτημα της φορολογίας των ναυτικών ενώ απαντώντας στο ερώτημα για τον «εγκλωβισμό» των μαθητών στη Κρήτη πρότεινε να επιστρέψουν με δυο αεροπλάνα. Για άκαρπη συνάντηση έκανε λόγο σε δηλώσεις του και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών κ. Αντώνης Νταλακογιώργος ο οποίος είπε ότι η κυβέρνηση είναι υπεύθυνη για το θέμα της μεταφοράς των μαθητών.
Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας επανέλαβε ουσιαστικά στους ναυτικούς όσα είχε αναφέρει στην ανακοίνωση που εξέδωσε την Κυριακή και ζήτησε από την ΠΝΟ μετά την αποσαφήνιση που έκανε, όπως είπε, για το φορολογικό καθεστώς των ναυτικών να μην δημιουργούν παρενέργειες από την απεργία.
Και πρόσθεσε ότι «υπάρχει ένα πρόβλημα που έχει να κάνει με τα παιδιά που βρίσκονται στη Κρήτη και έχουν αποκλειστεί και δεν είναι δυνατόν να το αγνοούμε αυτό και υπάρχει και το αγροτικό ζήτημα, σήμερα που υπάρχει ενδιαφέρον από την Ευρώπη, κινδυνεύουμε να χάσουμε τις αγορές και αυτό δεν μπορεί κανείς να το αγνοεί. Το ζήτημα με βάση το οποίο έγινε αυτή η απεργία ουσιαστικά πλέον είναι διαχειρίσιμο. Δηλαδή δεν υπάρχει ζήτημα εξομοίωσης άρα η αιτία που γέννησε την απεργία. Τα υπόλοιπα ζητήματα που θέτει η ΠΝΟ δεν προέκυψαν τώρα. Ζήτησα από την ΠΝΟ να γίνει συνάντηση για το Ασφαλιστικό εδώ στο υπουργείο μέσα στην εβδομάδα και θα αναλάβει το υπουργείο την πρωτοβουλία όποια απόφαση και αν πάρει η ΠΝΟ να κάνουμε μια συνάντηση με την υπουργό Εργασίας, να συζητήσουμε ζητήματα όπως καθυστερήσεις συντάξεων κ.α. προκειμένου να δοθούν λύσεις.»
Υπογράμμισε ακόμη ότι «στις 18 που λήγει η αξιολόγηση εάν αυτό που λέμε εμείς σήμερα δεν ισχύει έχει όλη την άνεση να κάνει όσες απεργίες κρίνει. Πρέπει να υπάρχει μια καλοπροαίρετη διάθεση από όλες τις πλευρές» ενώ για το αίτημα των αγροτών της Κρήτης να ενεργοποιηθεί ο νόμος για το πλοίο ασφαλείας προκειμένου να μεταφερθούν τα ευπαθή προϊόντα είπε ότι «δεν θα ήθελα να βάλω όλο το σύστημα σε μια τέτοια δοκιμασία. Οι διαβεβαιώσεις που πήραν σήμερα από την κυβέρνηση δεν νομίζω ότι αφήνουν περιθώρια συνέχισης της απεργίας».
Είχε προηγηθεί παναυτική, πανεργατική συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο λιμάνι στην Πύλη Ε3 στο ύψος της εκκλησίας του Αγίου Διονυσίου και πορεία στο υπουργείο.
Σε νέα συνάντηση καλεί την ΠΝΟ ο Παναγιώτης Κουρουμπλής
Να επανεκτιμήσει την στάση της και να δρομολογήσει ένα πλοίο ανά γραμμή ζητά από την ΠΝΟ ο υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, καλώντας την ηγεσία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας σε νέα συνάντηση.
«Οι απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων είναι σεβαστές. Μετά τις διαβεβαιώσεις που έδωσα και κατά τη σημερινή συνάντηση στην ΠΝΟ, πιστεύω ότι έχουν εκλείψει οι λόγοι της απεργίας. Καλώ την ΠΝΟ να λάβει υπόψη τα πιεστικά ζητήματα που έχουν δημιουργηθεί στα νησιά, να επανεκτιμήσει τη στάση της, και να συμβάλλει άμεσα στη δρομολόγηση ενός πλοίου ανά γραμμή. Ταυτοχρόνως καλώ την ηγεσία της Ομοσπονδίας σε νέα συνάντηση στο Υπουργείο» αναφέρει σε νέα ανακοίνωσή του.
Για 4η ημέρα παραμένουν δεμένα τα πλοία στα λιμάνια
Για 4η ημέρα παραμένουν δεμένα τα πλοία στα λιμάνια καθώς συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους οι ναυτικοί μετά τη νέα 48ωρη απεργία που εξήγγειλαν το Σάββατο.
Η απεργία της ΠΝΟ ξεκίνησε το πρωί της Παρασκευής και θα ολοκληρωθεί το πρωί της ερχόμενης Τρίτης, ενώ ο υπουργός Ναυτιλίας μετά τη συνάντηση που είχε με τον γενικό γραμματέα της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας Γιάννη Χαλά, απέδωσε σε «αβάσιμες» φήμες τα περί αλλαγών στο καθεστώτος φορολογίας των ναυτικών, διευκρινίζοντας στην ανακοίνωση που εξέδωσε πως «δεν υπάρχει για την κυβέρνηση θέμα αλλαγής και εξομοίωσης του καθεστώτος φορολογίας των ναυτικών».
Σύμφωνα μάλιστα με τον κ. Κουρουμπλή το έγγραφο που κυκλοφόρησε ως «έγγραφο διαπραγμάτευσης» με τους θεσμούς αναφέρει για το συγκεκριμένο θέμα την «κατάργηση/ αύξηση του φορολογικού καθεστώτος των ναυτικών». «Η αναγνώριση των ιδιαιτεροτήτων του ναυτικού επαγγέλματος και της συμβολής των ναυτικών στην ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας και οικονομίας, αποτελούν προγραμματική θέση της Κυβέρνησης», τόνισε στη δήλωσή του ο υπουργός.
Επέμεινε δε πως η δέσμευση και η προσπάθεια της κυβέρνησης στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης είναι η «αδιαπραγμάτευτη διατήρηση του ισχύοντος σήμερα φορολογικού καθεστώτος για τους ναυτικούς και η αποφυγή κάθε περαιτέρω αύξησης των φορολογικών συντελεστών».
Από την πλευρά τους τα μέλη της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας στη συνεδρίασή τους το Σάββατο λαμβάνοντας υπόψη «την αδιάλλακτη και ανυποχώρητη θέση της κυβέρνησης», μίλησαν για προοπτική κλιμάκωσης, καθώς όπως τόνισαν «αυτό που επιχειρείται είναι η εξάρθρωση και εκμηδενισμός των δικαιωμάτων του κλάδου, η υπερφορολόγηση των ναυτικών, η οποία θα αποτελέσει και το τελειωτικό κτύπημα αλλά και τη σιωπηρή ανοχή και αδιαφορία των υπευθύνων και του κράτους».
Επισήμαναν δε στην ανακοίνωση ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος, αφορούν κυρίως τη διάλυση του ΝΑΤ, την αποψίλωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων σε βάρος της ασφάλειας των δρομολογίων και των επιβατών, τις μειωμένες συντάξεις, τη διαρκώς αυξανόμενη ανεργία του κλάδου, την ανασφάλιστη εργασία, αλλά και τη συνεχή παραβίαση των όρων εργασίας.
Η κλιμάκωση, ωστόσο, των κινητοποιήσεων των ναυτεργατών, δημιουργεί και άλλα προβλήματα όπως για παράδειγμα στους παραγωγούς πρώιμων κηπευτικών οι οποίοι βλέπουν τα προϊόντα τους να παραμένουν στα ψυγεία φορτηγών σε διάφορα λιμάνια της χώρας, ενώ μεγάλος αριθμός μαθητών της Γ' Λυκείου από σχολεία της Αττικής έχουν εγκλωβιστεί στην Κρήτη, καθώς στο πλαίσιο σχολικής εκδρομής και ενώ είχε προγραμματιστεί η επιστροφή τους στην Αθήνα, παραμένουν στο νησί εξαιτίας της απεργίας.
tovima
Υπενθυμίζεται ότι στις 8 Δεκεμβρίου η ΠΝΟ συμμετέχει στην απεργία της ΓΣΕΕ ενώ αποφασίστηκε την ίδια ημέρα να συνεδριάσει η Εκτελεστική Επιτροπή της Ομοσπονδίας για να αποφασίσει για τη περαιτέρω στάση της.
Η Ομοσπονδία των ναυτικών έδωσε στη δημοσιότητα την Τρίτη το πρωί μια «ανοικτή επιστολή – καταγγελία» με αποδέκτη τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή και φέρει την υπογραφή του Γενικού Γραμματέα της Ομοσπονδίας Γιάννη Χαλά.
Όπως αναφέρει η ΠΝΟ συνεδρίασε εκτάκτως το βράδυ της Δευτέρας «ύστερα από το 5-12-2016 Δελτίο Τύπου του Γραφείου του κ. Υπουργού Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, με το οποίο, ούτε λίγο ούτε πολύ, ανακοινώνει και δηλώνει δημόσια ότι δήθεν, κατά την χθεσινή συνάντηση του με την Ομοσπονδία μας, δεσμεύτηκε ο ίδιος προσωπικά αλλά και εκ μέρους της κυβέρνησης, ότι δεν θα αλλάξει το φορολογικό καθεστώς των ναυτικών, και ότι, μετά ταύτα, εκφράζει την άποψη ότι (δήθεν) έχουν εκλείψει οι λόγοι της απεργίας μας, αποφάσισε να καταγγείλει δημόσια τον υπουργό και να του συστήσει να σταματήσει να προκαλεί και να δημιουργεί ευθέως καταστάσεις κοινωνικού αυτοματισμού σε βάρος των ναυτεργατών, μετακυλώντας σε εμάς τις ευθύνες και αδυναμία του ιδίου και της κυβέρνησης του να επιλύσουν τα καυτά προβλήματα του κλάδου μας, για τα οποία οι ίδιοι δεσμεύτηκαν προεκλογικά για την άμεση επίλυσή τους.»
Η Ομοσπονδία των ναυτικών επισημαίνει στην ίδια επιστολή ότι «γνωρίζει πολύ καλά ο κ. Υπουργός ότι όχι μόνον δεν δεσμεύτηκε αλλά απλά δήλωσε, χωρίς τίποτε συγκεκριμένο, ότι δεν πρόκειται να γίνει εξίσωση με τους εργαζομένους της στεριάς, παραδεχόμενος όμως, ότι, δυστυχώς, η τελική απόφαση και έγκριση ανήκει στην Τρόϊκα και στους Θεσμούς (sic) οι οποίοι και έχουν τον πρώτο και τελευταίο λόγο. Αυτή ήταν μόνον η «δέσμευση» του κ. Υπουργού και τίποτε άλλο. Και δυστυχώς φαίνεται ότι κ Υπουργός Ναυτιλίας, δεν διάβασε και δεν ενημερώθηκε από τους συμβούλους του για τις επανειλημμένες επιστολές και τα εξώδικα της Ομοσπονδίας μας με τα οποία και θέταμε, με πλήρη σαφήνεια, υπόψη του ιδίου και όλων των Αρμοδίων Αρχών και Παραγόντων και στις Εφοπλιστικές Οργανώσεις, τα εκκρεμούντα προβλήματα και αιτήματα του κλάδου μας τα οποία και απαιτούν άμεσες λύσεις. Πώς λοιπόν βγάζει το συμπέρασμα ο κ. Υπουργός ότι ύστερα από την δήθεν «δέσμευση» του για το φορολογικό, για το οποίο και δεν είναι καν ο ίδιος αρμόδιος Υπουργός , έχουν εκλείψει οι λόγοι της απεργίας μας;»
Η ΠΝΟ θέτει και ερωτήματα όπως «πότε και πώς έλυσε ο κ. Υπουργός τα αιτήματα μας σχετικά με το ασφαλιστικό, τη διάλυση του ΝΑΤ, τη κατεδάφιση του ΚΕΑΝ, την αποψίλωση των οργανικών συνθέσεων των επιβατηγών πλοίων, τον ευτελισμό των συντάξεων, την μείωση των επικουρικών μας συντάξεων, τον επανυπολογισμό των κύριων συντάξεων μας με σαφή μείωση τους, την άλωση της κινητής και ακίνητης περιουσίας του ΝΑΤ και των Ταμείων μας, την οξυνόμενη και διογκούμενη συνεχώς ανεργία του κλάδου, τη μαύρη ανασφάλιστη εργασία, τη συνεχή παραβίαση των όρων εργασίας, τη συνεχή υποβάθμιση των κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων και της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των εν ενεργεία και συνταξιούχων ναυτεργατών, τη προσπάθεια εξάρθρωσης και εκμηδενισμού των θεμελιωδών δικαιωμάτων του κλάδου, τις επιχειρούμενες νέες ρυθμίσεις στις εργασιακές σχέσεις με την κατάργηση των ΣΣΕ και την καθιέρωση των ατομικών συμβάσεων κ.ο.κ. ; Και σε όλα αυτά ήλθε και προστέθηκε σαν «μαϊντανός» και η υπέρμετρη φορολόγηση των ναυτικών, αντί η κατάργησή της. Τι κάνατε κ. Υπουργέ για όλα τα παραπάνω, για τα πιο πολλά των οποίων είστε και ο μοναδικός αρμόδιος Υπουργός;»
Επιπροσθέτως για το ζήτημα της έκτακτης δρομολόγησης πλοίων η ΠΝΟ υπογραμμίζει ότι «και μας ζητάτε κ. Υπουργέ, μετά ταύτα, να θέσουμε εμείς οι ίδιοι σε λειτουργία τον απεργοσπαστικό μηχανισμό για «το πλοίο ασφαλείας» (άρθρο 25 του Ν. 4256/2014), τον οποίο και από την πρώτη στιγμή πολεμήσαμε αλλά και εσείς οι ίδιοι καταψηφίσατε τότε ως αντιπολίτευση; Η απάντηση και απόφαση της διοίκησης της ΠΝΟ είναι μία και μοναδική. Φτάνει πια!»
Στην ίδια ανοικτή επιστολή η ΠΝΟ λέει ακόμη ότι «οι μόνοι οι οποίοι και δεν φταίνε για την πράγματι ταλαιπωρία που υφίσταται το επιβατικό κοινό και τα νησιά μας είναι οι ναυτεργάτες. Εμείς θα δώσουμε όλη τη ψυχή μας στον αγώνα γιατί είναι αγώνας που αφορά αυτήν την ίδια την επιβίωσή μας και την ύπαρξή μας ως Ελλήνων Ναυτεργατών και ευχόμαστε, έστω και τώρα, να συνειδητοποιήσουν όλοι οι αρμόδιοι και η ίδια η Κυβέρνηση τι πραγματικά σημαίνει ο Έλληνας ναυτεργάτης για την Εθνική μας Οικονομία.»
Σε ανακοίνωση που εκδώσει την Δευτέρα το μεσημέρι μετά την συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας είχε σημειώσει ότι «κατά την συνεδρίασή της, και αφού έλαβε υπόψη την αδυναμία της κυβέρνησης να δεσμευθεί ουσιαστικά, αποφάσισε να κλιμακώσει περαιτέρω τον αγώνα της με την πραγματοποίηση νέας 48ωρης πανελλαδικής απεργίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων που θα αρχίζει την 06.01 ώρα της 6 Δεκεμβρίου 2016 ημέρα Τρίτη και θα λήγει την 8 Δεκεμβρίου ημέρα Πέμπτη και ώρα 06:00, με προοπτική κλιμάκωσης, οπότε και όλα τα πλοία θα παραμείνουν στα λιμάνια και δεν θα εκτελεστεί κανένα δρομολόγιο»
Επιπλέον «καταγγέλλει τις απαράδεκτες και κατακριτέες από κάθε άποψη μεθοδεύσεις και προσπάθειες, δημιουργίας συνθηκών κοινωνικού αυτοματισμού. Οι προσπάθειες όμως αυτές από όπου κι αν προέρχονται να είναι βέβαιοι οι δημιουργοί τους θα συντριβούν από την δυναμική και μαζική απάντηση των ναυτεργατών, οι οποίοι όχι μόνο δεν φταίνε σε τίποτα για το κατάντημα της χώρας αλλά απλά δίνουν αγώνα επιβίωσης. Η διοίκηση της ΠΝΟ για άλλη μια φορά ζητάει την κατανόηση και την πλήρη συμπαράσταση τόσο του επιβατικού κοινού όσο και όλων των Ελλήνων εργαζομένων διότι ο αγώνας ο οποίος διεξάγεται δεν είναι αγώνας που αφορά μόνον τους Έλληνες ναυτεργάτες, αλλά αφορά ολόκληρη την ελληνική κοινωνία.»
Την Δευτέρα το πρωί είχε πραγματοποιηθεί συνάντηση στο υπουργείο Ναυτιλίας αντιπροσωπείας της ΠΝΟ με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Σε δηλώσεις του ο Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ κ. Γιάννης Χαλάς σημείωσε ότι δεν υπήρξε δέσμευση από την πλευρά του υπουργού για το ζήτημα της φορολογίας των ναυτικών ενώ απαντώντας στο ερώτημα για τον «εγκλωβισμό» των μαθητών στη Κρήτη πρότεινε να επιστρέψουν με δυο αεροπλάνα. Για άκαρπη συνάντηση έκανε λόγο σε δηλώσεις του και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών κ. Αντώνης Νταλακογιώργος ο οποίος είπε ότι η κυβέρνηση είναι υπεύθυνη για το θέμα της μεταφοράς των μαθητών.
Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας επανέλαβε ουσιαστικά στους ναυτικούς όσα είχε αναφέρει στην ανακοίνωση που εξέδωσε την Κυριακή και ζήτησε από την ΠΝΟ μετά την αποσαφήνιση που έκανε, όπως είπε, για το φορολογικό καθεστώς των ναυτικών να μην δημιουργούν παρενέργειες από την απεργία.
Και πρόσθεσε ότι «υπάρχει ένα πρόβλημα που έχει να κάνει με τα παιδιά που βρίσκονται στη Κρήτη και έχουν αποκλειστεί και δεν είναι δυνατόν να το αγνοούμε αυτό και υπάρχει και το αγροτικό ζήτημα, σήμερα που υπάρχει ενδιαφέρον από την Ευρώπη, κινδυνεύουμε να χάσουμε τις αγορές και αυτό δεν μπορεί κανείς να το αγνοεί. Το ζήτημα με βάση το οποίο έγινε αυτή η απεργία ουσιαστικά πλέον είναι διαχειρίσιμο. Δηλαδή δεν υπάρχει ζήτημα εξομοίωσης άρα η αιτία που γέννησε την απεργία. Τα υπόλοιπα ζητήματα που θέτει η ΠΝΟ δεν προέκυψαν τώρα. Ζήτησα από την ΠΝΟ να γίνει συνάντηση για το Ασφαλιστικό εδώ στο υπουργείο μέσα στην εβδομάδα και θα αναλάβει το υπουργείο την πρωτοβουλία όποια απόφαση και αν πάρει η ΠΝΟ να κάνουμε μια συνάντηση με την υπουργό Εργασίας, να συζητήσουμε ζητήματα όπως καθυστερήσεις συντάξεων κ.α. προκειμένου να δοθούν λύσεις.»
Υπογράμμισε ακόμη ότι «στις 18 που λήγει η αξιολόγηση εάν αυτό που λέμε εμείς σήμερα δεν ισχύει έχει όλη την άνεση να κάνει όσες απεργίες κρίνει. Πρέπει να υπάρχει μια καλοπροαίρετη διάθεση από όλες τις πλευρές» ενώ για το αίτημα των αγροτών της Κρήτης να ενεργοποιηθεί ο νόμος για το πλοίο ασφαλείας προκειμένου να μεταφερθούν τα ευπαθή προϊόντα είπε ότι «δεν θα ήθελα να βάλω όλο το σύστημα σε μια τέτοια δοκιμασία. Οι διαβεβαιώσεις που πήραν σήμερα από την κυβέρνηση δεν νομίζω ότι αφήνουν περιθώρια συνέχισης της απεργίας».
Είχε προηγηθεί παναυτική, πανεργατική συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο λιμάνι στην Πύλη Ε3 στο ύψος της εκκλησίας του Αγίου Διονυσίου και πορεία στο υπουργείο.
Σε νέα συνάντηση καλεί την ΠΝΟ ο Παναγιώτης Κουρουμπλής
Να επανεκτιμήσει την στάση της και να δρομολογήσει ένα πλοίο ανά γραμμή ζητά από την ΠΝΟ ο υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, καλώντας την ηγεσία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας σε νέα συνάντηση.
«Οι απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων είναι σεβαστές. Μετά τις διαβεβαιώσεις που έδωσα και κατά τη σημερινή συνάντηση στην ΠΝΟ, πιστεύω ότι έχουν εκλείψει οι λόγοι της απεργίας. Καλώ την ΠΝΟ να λάβει υπόψη τα πιεστικά ζητήματα που έχουν δημιουργηθεί στα νησιά, να επανεκτιμήσει τη στάση της, και να συμβάλλει άμεσα στη δρομολόγηση ενός πλοίου ανά γραμμή. Ταυτοχρόνως καλώ την ηγεσία της Ομοσπονδίας σε νέα συνάντηση στο Υπουργείο» αναφέρει σε νέα ανακοίνωσή του.
Για 4η ημέρα παραμένουν δεμένα τα πλοία στα λιμάνια
Για 4η ημέρα παραμένουν δεμένα τα πλοία στα λιμάνια καθώς συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους οι ναυτικοί μετά τη νέα 48ωρη απεργία που εξήγγειλαν το Σάββατο.
Η απεργία της ΠΝΟ ξεκίνησε το πρωί της Παρασκευής και θα ολοκληρωθεί το πρωί της ερχόμενης Τρίτης, ενώ ο υπουργός Ναυτιλίας μετά τη συνάντηση που είχε με τον γενικό γραμματέα της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας Γιάννη Χαλά, απέδωσε σε «αβάσιμες» φήμες τα περί αλλαγών στο καθεστώτος φορολογίας των ναυτικών, διευκρινίζοντας στην ανακοίνωση που εξέδωσε πως «δεν υπάρχει για την κυβέρνηση θέμα αλλαγής και εξομοίωσης του καθεστώτος φορολογίας των ναυτικών».
Σύμφωνα μάλιστα με τον κ. Κουρουμπλή το έγγραφο που κυκλοφόρησε ως «έγγραφο διαπραγμάτευσης» με τους θεσμούς αναφέρει για το συγκεκριμένο θέμα την «κατάργηση/ αύξηση του φορολογικού καθεστώτος των ναυτικών». «Η αναγνώριση των ιδιαιτεροτήτων του ναυτικού επαγγέλματος και της συμβολής των ναυτικών στην ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας και οικονομίας, αποτελούν προγραμματική θέση της Κυβέρνησης», τόνισε στη δήλωσή του ο υπουργός.
Επέμεινε δε πως η δέσμευση και η προσπάθεια της κυβέρνησης στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης είναι η «αδιαπραγμάτευτη διατήρηση του ισχύοντος σήμερα φορολογικού καθεστώτος για τους ναυτικούς και η αποφυγή κάθε περαιτέρω αύξησης των φορολογικών συντελεστών».
Από την πλευρά τους τα μέλη της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας στη συνεδρίασή τους το Σάββατο λαμβάνοντας υπόψη «την αδιάλλακτη και ανυποχώρητη θέση της κυβέρνησης», μίλησαν για προοπτική κλιμάκωσης, καθώς όπως τόνισαν «αυτό που επιχειρείται είναι η εξάρθρωση και εκμηδενισμός των δικαιωμάτων του κλάδου, η υπερφορολόγηση των ναυτικών, η οποία θα αποτελέσει και το τελειωτικό κτύπημα αλλά και τη σιωπηρή ανοχή και αδιαφορία των υπευθύνων και του κράτους».
Επισήμαναν δε στην ανακοίνωση ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος, αφορούν κυρίως τη διάλυση του ΝΑΤ, την αποψίλωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων σε βάρος της ασφάλειας των δρομολογίων και των επιβατών, τις μειωμένες συντάξεις, τη διαρκώς αυξανόμενη ανεργία του κλάδου, την ανασφάλιστη εργασία, αλλά και τη συνεχή παραβίαση των όρων εργασίας.
Η κλιμάκωση, ωστόσο, των κινητοποιήσεων των ναυτεργατών, δημιουργεί και άλλα προβλήματα όπως για παράδειγμα στους παραγωγούς πρώιμων κηπευτικών οι οποίοι βλέπουν τα προϊόντα τους να παραμένουν στα ψυγεία φορτηγών σε διάφορα λιμάνια της χώρας, ενώ μεγάλος αριθμός μαθητών της Γ' Λυκείου από σχολεία της Αττικής έχουν εγκλωβιστεί στην Κρήτη, καθώς στο πλαίσιο σχολικής εκδρομής και ενώ είχε προγραμματιστεί η επιστροφή τους στην Αθήνα, παραμένουν στο νησί εξαιτίας της απεργίας.
tovima
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου