Οι Αυστριακοί Ομοσπονδιακοί Σιδηρόδρομοι (ÖBB) ενδιαφέρονται να αναλάβουν τους ελληνικούς σιδηροδρόμους αλλά μόνο… δωρεάν. Ο πρόεδρός τους, Κρίστιαν Κερν, παραχώρησε συνέντευξη στο αυστριακό οικονομικό περιοδικό Trend και αποκλείει την καταβολή αντιτίμου ενώ αντιτίθεται επί της ουσίας και στην ιδιωτικοποίηση των ελληνικών σιδηροδρόμων.
«Θα εξετάσουμε την περίπτωση. Όμως γνωρίζω πολύ καλά τους ελληνικούς σιδηρόδρομους και εξεπλάγην από τα ποσά που επιδιώκονται από την ιδιωτικοποίηση. Σε περίπτωση που εξετάσουμε σοβαρά την περίπτωση ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τότε αποκλείω κατηγορηματικά την καταβολή αντιτίμου» υποστήριξε, σύμφωνα με τη Deutsche Welle.
Σε άλλες δηλώσεις του στο γερμανικό περιοδικό Spiegel, ο επικεφαλής των Αυστριακών Ομοσπονδιακών Σιδηροδρόμων επικρίνει τη στάση του ΔΝΤ και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην προώθηση του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων στην Ελλάδα. «Αυτό που κάνουν ΔΝΤ και Κομισιόν δεν έχει σχέση με τα πραγματικά στοιχεία. Πρόκειται για ευσεβείς πόθους» τονίζει ο Κερν.
Σύμφωνα με τον Κερν οι ειδικοί του ΔΝΤ σημειώνουν στα έγγραφά τους «φανταστικά ποσά και βάσει αυτών προχωρούν την ιδιωτικοποίηση ενός τομέα» που, σύμφωνα με τον ίδιο θα έπρεπε να βρίσκεται υπό τον έλεγχο του κράτους.
Η Deutsche Welle σημειώνει ότι η πραγματική αξία των ελληνικών σιδηροδρόμων είναι άγνωστη. «Από την μια πλευρά, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πέτυχε πλεόνασμα το 2013 μετά από πρόγραμμα εξυγίανσης, από την άλλη όμως ο όποιος ενδιαφερόμενος θα έπρεπε να επενδύσει μεγάλα ποσά, μιας και το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας είναι απαρχαιωμένο» σημειώνει το σχετικό δημοσίευμα.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μόλις το 17% του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα είναι ηλεκτροδοτημένο, τη στιγμή που ο μέσος όρος ηλεκτροδότησης στην Ε.Ε. κυμαίνεται γύρω στο 54%. Πάντως, οι μικρές αποστάσεις σε μια μικρή χώρα καθιστούν τις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες σχετικά ασύμφορες, σύμφωνα με τον Κρίστιαν Κερν.
tvxs
«Θα εξετάσουμε την περίπτωση. Όμως γνωρίζω πολύ καλά τους ελληνικούς σιδηρόδρομους και εξεπλάγην από τα ποσά που επιδιώκονται από την ιδιωτικοποίηση. Σε περίπτωση που εξετάσουμε σοβαρά την περίπτωση ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τότε αποκλείω κατηγορηματικά την καταβολή αντιτίμου» υποστήριξε, σύμφωνα με τη Deutsche Welle.
Σε άλλες δηλώσεις του στο γερμανικό περιοδικό Spiegel, ο επικεφαλής των Αυστριακών Ομοσπονδιακών Σιδηροδρόμων επικρίνει τη στάση του ΔΝΤ και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην προώθηση του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων στην Ελλάδα. «Αυτό που κάνουν ΔΝΤ και Κομισιόν δεν έχει σχέση με τα πραγματικά στοιχεία. Πρόκειται για ευσεβείς πόθους» τονίζει ο Κερν.
Σύμφωνα με τον Κερν οι ειδικοί του ΔΝΤ σημειώνουν στα έγγραφά τους «φανταστικά ποσά και βάσει αυτών προχωρούν την ιδιωτικοποίηση ενός τομέα» που, σύμφωνα με τον ίδιο θα έπρεπε να βρίσκεται υπό τον έλεγχο του κράτους.
Η Deutsche Welle σημειώνει ότι η πραγματική αξία των ελληνικών σιδηροδρόμων είναι άγνωστη. «Από την μια πλευρά, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πέτυχε πλεόνασμα το 2013 μετά από πρόγραμμα εξυγίανσης, από την άλλη όμως ο όποιος ενδιαφερόμενος θα έπρεπε να επενδύσει μεγάλα ποσά, μιας και το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας είναι απαρχαιωμένο» σημειώνει το σχετικό δημοσίευμα.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μόλις το 17% του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα είναι ηλεκτροδοτημένο, τη στιγμή που ο μέσος όρος ηλεκτροδότησης στην Ε.Ε. κυμαίνεται γύρω στο 54%. Πάντως, οι μικρές αποστάσεις σε μια μικρή χώρα καθιστούν τις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες σχετικά ασύμφορες, σύμφωνα με τον Κρίστιαν Κερν.
tvxs
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου