Μη επανδρωμένα φορτηγά πλοία που θα ταξιδεύουν σε ωκεανούς χωρίς κανέναν άνθρωπο στη γέφυρα ή το μηχανοστάσιό τους σχεδιάζουν οι επιστήμονες που συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό πρότζεκτ Munin.
Οπως αναφέρει η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ οι ερευνητές αναπτύσσουν συστήματα που θα επιτρέπουν σε ρομποτικά εμπορικά σκάφη να διακινούν προϊόντα στις τέσσερις γωνιές του πλανήτη. Μάλιστα, σύμφωνα με τους επιστήμονες, τέτοια αυτόνομα φορτηγά πλοία, με μήκος ακόμη και 200 μέτρα, θα μπορούσαν να ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγιά τους το αργότερο σε 20 χρόνια από σήμερα.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τέτοια αυτόνομα φορτηγά πλοία, με μήκος ακόμη και 200 μέτρα, θα μπορούσαν να ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγιά τους το αργότερο σε 20 χρόνια από σήμερα.
Στο ευρωπαϊκό πρότζεκτ συμμετέχουν 8 ιδρύματα από Γερμανία, Νορβηγία, Ισλανδία και Ιρλανδία. Στόχος του πρότζεκτ είναι, μέχρι να ολοκληρωθεί τον επόμενο Σεπτέμβριο, να γίνουν τα πρώτα εικονικά πειράματα των συστημάτων, τα οποία θα βασιστούν σε τεχνολογίες που σε μεγάλο βαθμό χρησιμοποιούνται ήδη στη ναυσιπλοΐα. Ανάμεσά τους, η ηλεκτρονική πλοήγηση, οι δορυφορικές επικοινωνίες και τα ραντάρ αυτόματης αποφυγής εμποδίων.
Πάντως, ο Νορβηγός ερευνητής επισημαίνει ότι, προτού καθελκυστεί το πρώτο αυτόνομο σκάφος, θα πρέπει να έχουν τροποποιηθεί οι διεθνείς κανόνες για τη ναυσιπλοΐα, οι οποίοι, όπως είναι φυσικό, σήμερα βασίζονται στο γεγονός πως σε κάθε πλοίο υπάρχει ανθρώπινο πλήρωμα. Για να συμβεί αυτό, θα πρέπει να αποδειχθεί πως τα ρομποτικά φορτηγά είναι τουλάχιστον εξίσου ασφαλή με τα συμβατικά.
iefimerida
Οπως αναφέρει η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ οι ερευνητές αναπτύσσουν συστήματα που θα επιτρέπουν σε ρομποτικά εμπορικά σκάφη να διακινούν προϊόντα στις τέσσερις γωνιές του πλανήτη. Μάλιστα, σύμφωνα με τους επιστήμονες, τέτοια αυτόνομα φορτηγά πλοία, με μήκος ακόμη και 200 μέτρα, θα μπορούσαν να ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγιά τους το αργότερο σε 20 χρόνια από σήμερα.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τέτοια αυτόνομα φορτηγά πλοία, με μήκος ακόμη και 200 μέτρα, θα μπορούσαν να ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγιά τους το αργότερο σε 20 χρόνια από σήμερα.
Στο ευρωπαϊκό πρότζεκτ συμμετέχουν 8 ιδρύματα από Γερμανία, Νορβηγία, Ισλανδία και Ιρλανδία. Στόχος του πρότζεκτ είναι, μέχρι να ολοκληρωθεί τον επόμενο Σεπτέμβριο, να γίνουν τα πρώτα εικονικά πειράματα των συστημάτων, τα οποία θα βασιστούν σε τεχνολογίες που σε μεγάλο βαθμό χρησιμοποιούνται ήδη στη ναυσιπλοΐα. Ανάμεσά τους, η ηλεκτρονική πλοήγηση, οι δορυφορικές επικοινωνίες και τα ραντάρ αυτόματης αποφυγής εμποδίων.
Πάντως, ο Νορβηγός ερευνητής επισημαίνει ότι, προτού καθελκυστεί το πρώτο αυτόνομο σκάφος, θα πρέπει να έχουν τροποποιηθεί οι διεθνείς κανόνες για τη ναυσιπλοΐα, οι οποίοι, όπως είναι φυσικό, σήμερα βασίζονται στο γεγονός πως σε κάθε πλοίο υπάρχει ανθρώπινο πλήρωμα. Για να συμβεί αυτό, θα πρέπει να αποδειχθεί πως τα ρομποτικά φορτηγά είναι τουλάχιστον εξίσου ασφαλή με τα συμβατικά.
iefimerida
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου