Τροπολογία του υπουργείου Ναυτιλίας αναμένεται να ανάψει φωτιές στον πολύπαθο κλάδο. Οι ναύτες καταγγέλλουν μεθόδευση για την κατάργηση της απεργίας
Καταγγελία της Πανελλήνιας Ένωσης ναυτών Εμπορικού Στόλου, σύμφωνα με την οποία στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας υπάρχει τροπολογία. Με αυτήν, καταγγέλλουν οι ναύτες, μεθοδεύεται η ουσιαστική κατάργηση του δικαιώματος της απεργίας των ναυτεργατών.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η ΠΕΝΕΝ παραθέτει το επίμαχο άρθρο του νομοσχεδίου, το οποίο, όπως επισημαίνει, έχει σταλεί προς τα πολιτικά κόμματα. Σύμφωνα με αυτό:
"1. Σε περίπτωση αδυναμίας εκτέλεσης δρομολογίων λόγω απεργιακών κινητοποιήσεων, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), οφείλει εντός 48 ωρών από τον χρόνο κήρυξης της απεργίας να εισηγηθεί στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, προκειμένου αυτός με απόφασή του να καθορίσει τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό δρομολογιακών γραμμών και συχνότητας εκτέλεσης δρομολογίων που απαιτούνται για την διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος, εφόσον η απεργία υπερβεί τις 48 ώρες. Ο ως άνω καθορισμός αφορά σε ήδη υφιστάμενες δρομολογιακές γραμμές και δρομολογημένα αντίστοιχα πλοία.
2.Το ΣΑΣ στην περίπτωση αυτή συγκαλείται με πρόσκληση του προέδρου του, η οποία γνωστοποιείται στα μέλη με κάθε πρόσφορο τρόπο και βρίσκεται σε απαρτία, εφόσον τα παρόντα μέλη είναι περισσότερα από τα απόντα. Η σχετική απόφαση λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών. Σε περίπτωση ισοψηφίας, η ψήφος του προέδρου λογίζεται ως διπλή.
3. Η απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κατά την παρ. 1 δεν δημοσιεύεται στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως και κοινοποιείται στις αντίστοιχες ναυτιλιακές εταιρίες, καθώς και επίσης επιδίδεται στους πλοιάρχους των κατά περίπτωση πλοίων. Η ίδια αυτή απόφαση δεν θεμελιώνει ουδεμία αξίωση αστικής φύσεως κατά του δημοσίου.
4.Οι πλοιοκτήτριες εταιρίες και τα πληρώματα των υποδειχθέντων πλοίων παρέχουν τις υπηρεσίες τους για την εκτέλεση των αντιστοίχων δρομολογίων".
Στην ανακοίνωση σημειώνεται πως ανάλογη πρόταση έχει καταθέσει στη Βουλή και το ΠΑΣΟΚ. Σε αυτήν προβλέπεται:
"Ειδικά όσον αφορά τα προβλήματα, τα οποία δημιουργούνται στις συγκοινωνίες των νησιών κατά τη διάρκεια απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτικών, το ΠΑΣΟΚ ζητάει να προβλεφθεί το λεγόμενο "πλοίο ασφαλείας". Θεωρεί ότι με αυτό τον τρόπο ο ναυτικός θα είναι πραγματικά ελεύθερος να ασκεί το δικαίωμά του στην απεργία, γι' αυτό θα ζητήσει την ευρεία κοινοβουλευτική συναίνεση προκειμένου να περάσει αυτή η ρύθμιση από τη Βουλή".
news247
Καταγγελία της Πανελλήνιας Ένωσης ναυτών Εμπορικού Στόλου, σύμφωνα με την οποία στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας υπάρχει τροπολογία. Με αυτήν, καταγγέλλουν οι ναύτες, μεθοδεύεται η ουσιαστική κατάργηση του δικαιώματος της απεργίας των ναυτεργατών.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η ΠΕΝΕΝ παραθέτει το επίμαχο άρθρο του νομοσχεδίου, το οποίο, όπως επισημαίνει, έχει σταλεί προς τα πολιτικά κόμματα. Σύμφωνα με αυτό:
"1. Σε περίπτωση αδυναμίας εκτέλεσης δρομολογίων λόγω απεργιακών κινητοποιήσεων, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), οφείλει εντός 48 ωρών από τον χρόνο κήρυξης της απεργίας να εισηγηθεί στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, προκειμένου αυτός με απόφασή του να καθορίσει τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό δρομολογιακών γραμμών και συχνότητας εκτέλεσης δρομολογίων που απαιτούνται για την διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος, εφόσον η απεργία υπερβεί τις 48 ώρες. Ο ως άνω καθορισμός αφορά σε ήδη υφιστάμενες δρομολογιακές γραμμές και δρομολογημένα αντίστοιχα πλοία.
2.Το ΣΑΣ στην περίπτωση αυτή συγκαλείται με πρόσκληση του προέδρου του, η οποία γνωστοποιείται στα μέλη με κάθε πρόσφορο τρόπο και βρίσκεται σε απαρτία, εφόσον τα παρόντα μέλη είναι περισσότερα από τα απόντα. Η σχετική απόφαση λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών. Σε περίπτωση ισοψηφίας, η ψήφος του προέδρου λογίζεται ως διπλή.
3. Η απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κατά την παρ. 1 δεν δημοσιεύεται στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως και κοινοποιείται στις αντίστοιχες ναυτιλιακές εταιρίες, καθώς και επίσης επιδίδεται στους πλοιάρχους των κατά περίπτωση πλοίων. Η ίδια αυτή απόφαση δεν θεμελιώνει ουδεμία αξίωση αστικής φύσεως κατά του δημοσίου.
4.Οι πλοιοκτήτριες εταιρίες και τα πληρώματα των υποδειχθέντων πλοίων παρέχουν τις υπηρεσίες τους για την εκτέλεση των αντιστοίχων δρομολογίων".
Στην ανακοίνωση σημειώνεται πως ανάλογη πρόταση έχει καταθέσει στη Βουλή και το ΠΑΣΟΚ. Σε αυτήν προβλέπεται:
"Ειδικά όσον αφορά τα προβλήματα, τα οποία δημιουργούνται στις συγκοινωνίες των νησιών κατά τη διάρκεια απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτικών, το ΠΑΣΟΚ ζητάει να προβλεφθεί το λεγόμενο "πλοίο ασφαλείας". Θεωρεί ότι με αυτό τον τρόπο ο ναυτικός θα είναι πραγματικά ελεύθερος να ασκεί το δικαίωμά του στην απεργία, γι' αυτό θα ζητήσει την ευρεία κοινοβουλευτική συναίνεση προκειμένου να περάσει αυτή η ρύθμιση από τη Βουλή".
news247
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου