σύμφωνα με το Mνημόνιο
Για τον Οκτώβριο μετατίθεται η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών, όπως αποκάλυψε ο γενικός γραμματέας Μεταφορών του υπουργείου Ανάπτυξης Ν. Σταθόπουλος.
Παρά το γεγονός ότι το προηγούμενο μνημόνιο προέβλεπε την επιβολή της, κατά 25%, αύξησης των εισιτηρίων στο πρώτο τρίμηνο του 2013, στο νέο μεσοπρόθεσμο μετατίθεται η εφαρμογή της για τον Οκτώβριο του 2013. «Καταφέραμε να μεταθέσουμε τις αυξήσεις για τον Οκτώβριο, από τον Μάρτιο και ευελπιστούμε μακροπρόθεσμα να πετύχουμε την αποτροπή της επιβολής τους», δήλωσε χθες σε τηλεοπτική εκπομπή ο κ. Σταθόπουλος.
Τόνισε μάλιστα ότι η αναβολή της επιβολής των αυξήσεων κατέστη εφικτή, λόγω της ενίσχυσης των ελέγχων κατά της εισιτηριοδιαφυγής και της οικονομικής εξυγίανσης των εταιρειών των αστικών συγκοινωνιών.
Σημειώνεται ότι με τις νέες αυξήσεις η τιμή του εισιτηρίου των 1,40 ευρώ (για όλα τα μέσα) θα διαμορφωθεί σε 1,75 ευρώ και το αντίστοιχο εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ στο 1,50 ευρώ από 1,20 ευρώ που είναι σήμερα.
Αντίστοιχες αυξήσεις αναμένεται να επιβληθούν και στα μειωμένα εισιτήρια τα οποία πρόκειται να διαμορφωθούν στα 0,90 ευρώ και 0,75 ευρώ αντίστοιχα. Παράλληλα με την επιβολή των αυξήσεων θα πρέπει τα επιχειρησιακά σχέδια των εταιρειών του ΟΑΣΑ να τροποποιηθούν αναλόγως, περιλαμβάνοντας τις προβλέψεις για ενίσχυση των εσόδων από την αναπροσαρμογή της τιμής των εισιτηρίων.
Κάρτες και αποζημίωση
Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Ανάπτυξης σχεδιάζει την αλλαγή του πλαισίου για τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών, ώστε σε περίπτωση απεργιών, οι κάτοχοί τους να αποζημιώνονται με ισόποσες (των απεργιών) διαδρομές, τον επόμενο μήνα. Το κόστος της παροχής αυτής πρόκειται, σύμφωνα με τον κ. Σταθόπουλο να καλυφθεί από την κρατική επιδότηση που λαμβάνουν οι εταιρείες.
Παράλληλα, παράθυρο για τη χρήση πόρων από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο ώστε να θεσμοθετηθούν οι ελεύθερες μετακινήσεις μακροχρόνια ανέργων, αφήνει απάντηση του αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε ερώτηση του ευρωβουλευτή της Ν.Δ. Γ. Παπανικολάου.
«Το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο επιτρέπεται να στηρίζει, στο πλαίσιο μέτρων ενεργοποίησης της αγοράς εργασίας ή κινητικότητας των εργαζομένων, ναύλους μεταφορών ή μειωμένους ναύλους με σκοπό να διευκολυνθεί η συμμετοχή ανέργων σε αυτά τα μέτρα και η ένταξή τους στην αγορά εργασίας».
Από την πλευρά του υπ. Ανάπτυξης, ωστόσο, ο κ. Σταθόπουλος δήλωσε ότι οι υποχρεώσεις των διαφόρων υπουργείων που παρέχουν μειωμένα εισιτήρια προς κοινωνικές ομάδες του πληθυσμού, εξακολουθούν να εκκρεμούν. Θα πρέπει, όπως εξήγησε, να εξοφληθούν τα χρέη των υπουργείων προς τον ΟΑΣΑ για να μπορούν να προγραμματιστούν περαιτέρω κινήσεις.
kathimerini
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου