Ήδη βέβαια, υπάρχουν και σήμερα εταιρείες που «παρακολουθούν» την οδηγητική συμπεριφορά των οδηγών, αλλά κάτι τέτοιο δεν γίνεται σε πραγματικό χρόνο, ενώ ο αριθμός των εξεταζόμενων αυτοκινήτων είναι σχετικά περιορισμένος προκειμένου να προκύψουν ασφαλή δεδομένα για μια όσο το δυνατόν σωστότερη τιμολόγηση του ασφαλίστρου.
Υπάρχουν δύο τουλάχιστον βασικοί λόγοι, για τους οποίους οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν κάθε συμφέρον να «παρακολουθούν» τους πελάτες-οδηγούς τους, που θα συναινέσουν σχετικά:
- Πρώτον, η δραστική μείωση των φαινομένων απάτης σε βάρος των ασφαλιστικών εταιρειών -που δεν είναι καθόλου λίγα στην ελληνική αγορά- μέσα από υποτιθέμενες ζημιές και κλοπές οχημάτων. Κύκλοι της ασφαλιστικής αγοράς εκτιμούν ότι το ποσοστό αυτό είναι ίσως υψηλό μονοψήφιο, παρά τις πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί κατά τα τελευταία χρόνια για την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου προβλήματος.
- Και δεύτερον, το γεγονός ότι όταν ένας οδηγός αισθάνεται ότι «παρακολουθείται» από ένα μηχάνημα, τότε ωθείται προς μια καλύτερη οδηγητική συμπεριφορά, ιδίως όταν γνωρίζει ότι κάτι τέτοιο θα έχει πτωτική επίδραση στα ασφάλιστρα που καταβάλλει (συνήθως θα επιφέρει και μείωση στην κατανάλωση καυσίμων -με ό,τι αυτό σημαίνει για το περιβάλλον- και σε λιγότερες φθορές της μηχανής του οχήματος).
Η καλύτερη οδηγητική συμπεριφορά με τη σειρά της έχει ως αποτέλεσμα τον μικρότερο αριθμό ατυχημάτων, άρα και τις χαμηλότερες αποζημιώσεις που καταβάλλουν κάθε χρόνο οι ασφαλιστικές εταιρείες.
Η συχνότητα ατυχημάτων (αριθμός ατυχημάτων ως ποσοστό του κινούμενου στόλου) είναι πολύ υψηλή στη χώρα μας, παρά την έντονα πτωτική τάση που έχει παρουσιάσει σε σύγκριση με τα μέσα της δεκαετίας του 1990. Ο μεγάλος αριθμός των ατυχημάτων οφείλεται σε σειρά παραγόντων (π.χ. κακό οδικό δίκτυο, μεγάλης ηλικίας στόλος, κ.λπ.), μεταξύ των οποίων και η συμπεριφορά πολλών Ελλήνων οδηγών.
Οι δύο αυτοί λόγοι (μείωση περιστατικών απάτης, βελτίωση οδηγητικής συμπεριφοράς) περικόπτουν δραστικά το κόστος των ασφαλιστικών εταιρειών, αφήνοντας στο μέλλον σαφή περιθώρια για σημαντικές εκπτώσεις τιμολογίων στους συνετούς οδηγούς.
Πέραν αυτών, η «παρακολούθηση» ενός οδηγού συμβάλλει στη δικαιότερη αποζημίωσή του, στην ταχύτερη εξυπηρέτησή του (ιατρικές υπηρεσίες, συνεργεία, γραφειοκρατία) σε περίπτωση ατυχήματος και στην εξοικονόμηση κατανάλωσης καυσίμων.
Στο συγκεκριμένο θέμα («πώς το νέο πλαίσιο για δεδομένα αλλάζει την ασφάλιση αυτοκινήτων») εστιάστηκε η χθεσινή εκδήλωση του Ομίλου Allianz, όπου αναλύθηκαν τόσο τα πλεονεκτήματα που απορρέουν όσο και μια σειρά από βήματα που απομένουν να γίνουν.
euro2day
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου