Από το 2025, 20 οικοδομικά τετράγωνα στο κέντρο της Στοκχόλμης τα οποία εξυπηρετούν τις οικονομικές και τις κύριες εμπορικές περιοχές της, θα περιορίζονται μόνο για την κυκλοφορία ηλεκτρικών οχημάτων.
Στις αρχές του 2025 θα ληφθεί απόφαση για το αν θα επεκταθεί η ζώνη.
Η Στοκχόλμη δεν είναι η μόνη πόλη που έχει εισαγάγει -ή προτίθεται να το πράξει- σχέδια για να περιορίσει την ατμοσφαιρική ρύπανση, φαίνεται ότι η Στοκχόλμη προχωρά περισσότερο από άλλες.
Πόλεις όπως το Παρίσι, η Αθήνα και η Μαδρίτη έχουν απαγορεύσει τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα (ή κάποιες κατηγορίες τους) και το Λονδίνο έχει ένα σύστημα χρέωσης που καλύπτει τις πιο ρυπογόνες μηχανές εσωτερικής καύσης.
Υπάρχουν κάποια «γκρίζα» σημεία για το σχέδιο, όπως σημειώνει ο Guardian.
Ενώ προορίζεται κυρίως να επιτρέψει μόνο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θα επιτραπούν επίσης μεγαλύτερα φορτηγά με υβριδικούς κινητήρες. Ακόμη θα γίνουν υπάρχουν εξαιρέσεις για ασθενοφόρα και περιπολικά, καθώς και για αυτοκίνητα στα οποία ο οδηγός ή ο επιβάτης έχει αναπηρία.
Εν τω μεταξύ, εκπρόσωποι της βιομηχανίας μεταφορών δήλωσαν ότι το σχέδιο ήταν πολύ ριζοσπαστικό και σημειώνουν ότι έχουν μειώσει τις εκπομπές «αλλά το κόμμα των Πρασίνων και οι συνάδελφοί τους στην πόλη της Στοκχόλμης βιάζονται υπερβολικά».
protothema
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου