Ο χειμώνας βρίσκεται προ των πυλών, η τιμή της βενζίνης στα ύψη και έτσι αρκετοί οδηγοί -κυρίως κάτοχοι παλαιότερων αυτοκινήτων- πολύ πιθανό να προτιμήσουν το μπουφάν στο αυτοκίνητο αντί να ανοίξουν τη θέρμανση.
Σύμφωνα λοιπόν, με τη 2η παράγραφο του άρθρου 13 του ΚΟΚ, ο οδηγός ενός αυτοκινήτου είναι υποχρεωμένος να φροντίζει ώστε να έχει πλήρη ελευθερία αναφορικά με τις κινήσεις των άκρων του για να μπορεί να οδηγεί με ασφάλεια στον δρόμο.
Για να παραμείνουν ζεστοί, κάποιοι οδηγοί επιλέγουν να οδηγούν φορώντας ακόμη και το παλτό ή το μπουφάν τους και κάνοντάς το αυτό μπορεί να βρεθούν αντιμέτωποι με το γράμμα του νόμου και με πρόστιμο ύψους 100 ευρώ.
Όπως είπε μιλώντας στο OPEN ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αθηνών, Νίκος Ρήγας, «ο ΚΟΚ δεν λέει για το μέγεθος του μπουφάν και πώς θα είναι το μπουφάν, όμως, υπάρχει μια κοινή λογική ότι ο οδηγός πρέπει να έχει μια ελευθερία κινήσεων. Δεν μπορεί κάποιος να είναι καλυμμένος με κουβέρτα και να οδηγεί».
Ο κ. Ρήγας πρόσθεσε ότι «είναι προς τη σωστή κατεύθυνση καθώς προβλέπεται αυστηροποίηση κάποιων ποινών που ευθύνονται για τα τροχαία ατυχήματα , όπως η αντικανονική προσπέραση, το αλκοόλ, η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη». Σχετικά με τις αντιολισθητικές αλυσίδες, ο κ. Ρήγας είπε ότι είναι υποχρεωτική η κτήση τους.
Όπως είπε, «πλέον τα τελευταία χρόνια με την κλιματική αλλαγή και στα μεγάλα αστικά κέντρα υπάρχει έντονη χιονόπτωση. Το σημαντικότερο είναι να γνωρίζουμε πώς να τις τοποθετούμε».
Οι ποινές πλέον θα επιβαρύνουν τον οδηγό και όχι το όχημα, όπως συνέβαινε με την αφαίρεση πινακίδων. Η ποινή της αφαίρεσης διπλώματος οδήγησης θα συνεχίσει να επιβάλλεται στις περιπτώσεις σοβαρών τροχαίων παραβάσεων.
Η υπερβολική ταχύτητα μαζί με ακόμα 4 παραβάσεις, την παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, την οδήγηση ύστερα από την κατανάλωση αλκοόλ, την αντικανονική προσπέραση και τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας ή κράνους συμπληρώνουν την πεντάδα των παραβάσεων, οι οποίες σχετίζονται περισσότερο με την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων και τους βαρείς ή και θανάσιμους τραυματισμούς και ως εκ τούτου θα τιμωρούνται ακόμα πιο αυστηρά από τον υπό διαμόρφωση νέο ΚΟΚ.
Βασικοί άξονες του νέου ΚΟΚ θα είναι:
- η κατηγοριοποίηση των παραβάσεων του ΚΟΚ με βάση τον βαθμό επικινδυνότητας και συχνότητας,
- ο διαχωρισμός των κυρώσεων με βασικό κριτήριο διαφοροποίησης την οδηγική συμπεριφορά ή την κατάσταση του οχήματος,
- η διασφάλιση της επιβολής και είσπραξης των προστίμων
Ο ρόλος των Δήμων αλλάζει, επίσης, καθώς θα θεσμοθετηθεί το Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας, όπου και θα καταλήγουν τα χρηματικά ποσά από τα πρόστιμα του ΚΟΚ που στη συνέχεια θα κατανέμονται στους δήμους αποκλειστικά για την υλοποίηση δράσεων οδικής ασφάλειας. Βάσει της σχετικής πρόβλεψης, εάν οι δήμοι δεν μπορέσουν να τα χρησιμοποιήσουν, δεν θα παίρνουν τα χρήματα αυτά.
Υπό εξέταση είναι και η ενδεχόμενη ένταξη στον ΚΟΚ διατάξεων που αφορούν τα δίκυκλα οχήματα των διανομέων. Οι σχετικές υπηρεσίες έχουν πλέον αυξηθεί σημαντικά και μαζί με αυτές και τα τροχαία με θύματα διανομείς. Ο κ. Καραμανλής απαντώντας σε σχετική ερώτηση το καλοκαίρι στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου είχε δεσμευτεί για επικαιροποίηση και αυστηροποίηση των διατάξεων που αφορούν τη διανομή προϊόντων στον νέο ΚΟΚ.
Στον νέο ΚΟΚ αναμένεται ύστερα από πολλές αναβολές ένταξής του σε προηγούμενα νομοσχέδια του υπουργείου, να συμπεριληφθεί και διάταξη που θα θεσπίζει τη μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χιλιόμετρα την ώρα στις κατοικημένες περιοχές από τα 50 χλμ/ώρα που είναι σήμερα.
Η ρύθμιση αυτή θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμη από τους συγκοινωνιολόγους για την αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων και τη μείωση του αριθμού των νεκρών και των τραυματιών στην άσφαλτο.
Με τον νέο ΚΟΚ τα υπουργεία Μεταφορών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης μελετούν από κοινού τον ανασχεδιασμό του συστήματος ποινών, του γνωστού point system με στόχο ο παραβάτης να γνωρίζει ότι οι προβλεπόμενοι πόντοι θα καταγράφονται σε εύλογο χρόνο.
Επιπλέον, θα γίνει εφικτή η άμεση online ενημέρωση των οδηγών για την καταγραφή των παραβάσεών τους και των πόντων που έχουν στο point system ακόμα και μέσω μηνύματος στο κινητό τους τηλέφωνο.
Η Τροχαία θα έχει τη δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης για την οδηγική συμπεριφορά όλων των οδηγών, ενώ θα συγκεντρώνονται στατιστικά στοιχεία για το είδος και τη συχνότητα της παραβατικότητας των Ελλήνων οδηγών.
lawandorder
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου