facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Χρόνια Πολλά σε όλους από το ΔΗΜΟΣΙΟ ΓΡΑΝΑΖΙ

Ευχόμαστε σε όλους Καλά Χριστούγεννα με αγάπη, υγεία και αισιοδοξία! Σας ευχόμαστε Χρόνια Πολλά και κάθε δυνατή ευτυχία για το νέο έτος!

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Τετάρτη 25 Μαΐου 2022

Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Μέσω κινητού ο έλεγχος ωραρίου 150.000 εργαζομένων

Μια σκαναρισμένη εικόνα, με τη μορφή QR code, αντίστοιχη αυτής του εμβολίου για Covid-19, θα έχουν από την 1η Ιουλίου και εφεξής οι περίπου 150.000 εργαζόμενοι σε τράπεζες και μεγάλα σούπερ μάρκετ, ώστε να δηλώνουν σε πραγματικό χρόνο την έναρξη και τη λήξη της εργασίας τους.

Με αυτό τον τρόπο, την Ψηφιακή κάρτα εργασίας δηλαδή, θα δηλώνεται ηλεκτρονικά και θα είναι διαθέσιμο με το πάτημα ενός κουμπιού σε εργαζόμενους, εργοδότες και ελεγκτικές αρχές, το ωράριο εργασίας αλλά και οι υπερωρίες, η υπερεργασία, οι βάρδιες, η τηλεργασία, τα διαλείμματα, τα ρεπό καθώς και οι άδειες κάθε απασχολούμενου αρχικά στους δύο αυτούς κλάδους και έως το τέλος του 2023 σε όλο το φάσμα της εγχώριας επιχειρηματικότητας.

Οι εργαζόμενοι θα δηλώνουν την προσέλευση και αποχώρησή τους μέσω μιας εφαρμογής διαθέσιμης ακόμη και στα κινητά τηλέφωνα, σκανάροντας την κάρτα εργασίας τους που θα απεικονίζεται στο κινητό τηλέφωνο σε μορφή QR code, όπως ακριβώς γινόταν και με τα πιστοποιητικά εμβολιασμού, και η πληροφορία θα διαβιβάζεται αυτόματα στο αναβαθμισμένο πληροφοριακό σύστημα Εργάνη II.

Η αναβάθμιση του πληροφοριακού συστήματος του υπουργείου Εργασίας από Εργάνη Ι σε Εργάνη ΙΙ και η δημιουργία ενός σύγχρονου «εργασιακού TAXISnet» ανοίγει τον δρόμο για την πρώτη φάση εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας εργασίας, που όπως ξεκαθάρισε χθες ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης θα ξεκινήσει την 1η Ιουλίου σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ και έως το τέλος του 2023 θα εφαρμοστεί σε κάθε επιχείρηση, χωρίς εξαιρέσεις.

Σύμφωνα με τον υπουργό, η ψηφιακή κάρτα εργασίας, που υλοποιείται σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, είναι μία από τις πλέον εμβληματικές μεταρρυθμίσεις του νόμου 4808/2021, του εργασιακού νόμου που ψηφίστηκε το περασμένο καλοκαίρι, καθώς με την εφαρμογή της αποτρέπονται φαινόμενα υποδηλωμένης - αδήλωτης εργασίας και απλήρωτων υπερωριών, διασφαλίζονται τα συμφέροντα των εργαζομένων αλλά και οι συνθήκες ισότιμου ανταγωνισμού των επιχειρήσεων και εξασφαλίζεται η εφαρμογή της νομοθεσίας και η βελτίωση των εσόδων του ασφαλιστικού συστήματος. Πρόκειται εξάλλου για ένα πάγιο αίτημα της ΓΣΕΕ που υλοποιείται πλέον με αρχή το σύνολο των τραπεζών που λειτουργούν στη χώρα μας και τα σούπερ μάρκετ με προσωπικό άνω των 250 ατόμων. Ανάδοχος εταιρεία για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής κάρτας εργασίας είναι η Cosmote, με υπεργολάβο την 01 Solutions Hellas, ενώ χρήματα έχουν εξασφαλιστεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο κ. Χατζηδάκης, πρόκειται για μια μεταρρύθμιση υπέρ των εργαζομένων και του υγιούς ανταγωνισμού, διότι η ψηφιακή κάρτα είναι η καλύτερη εγγύηση για τον σεβασμό του ωραρίου και των υπερωριών των εργαζομένων.

Από την 1η έως τις 30 Ιουνίου θα απογραφούν ηλεκτρονικά, στο νέο σύστημα Εργάνη ΙΙ, όλες οι τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ με πάνω από 250 εργαζόμενους σε πανελλαδικό επίπεδο. Από 1η Ιουλίου θα εφαρμοστεί στις συγκεκριμένες εταιρείες η ψηφιακή κάρτα εργασίας. Από 1η Οκτωβρίου έως 30 Νοεμβρίου θα γίνει απογραφή και των υπόλοιπων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χώρα, προκειμένου σταδιακά να επεκτείνεται η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας. Στους επόμενους μήνες, βάσει των αρχικών σχεδιασμών, επέκταση της κάρτας θα υπάρξει σε εταιρείες security, ασφαλιστικές εταιρείες, ΔΕΚΟ και βιομηχανία, ενώ στόχος του υπουργείου Εργασίας είναι, έως την έναρξη της επόμενης τουριστικής σεζόν, το μέτρο να έχει εφαρμοστεί και σε ξενοδοχεία και επισιτισμό.

Αναλυτικά, το νέο σύστημα Εργάνη ΙΙ είναι αυτό που αναβαθμίζει ριζικά τις δυνατότητες καταγραφής του προγραμματισμού των επιχειρήσεων και του πραγματικού χρόνου εργασίας, με πληροφορίες για τις πραγματικές ώρες έναρξης και λήξης της απασχόλησης, καθώς θα εισάγονται ψηφιακά στο σύστημα Εργάνη ΙΙ και θα είναι διαθέσιμες στους εργαζόμενους μέσω της εφαρμογής myErgani mobile app, καθώς και μέσα από το myErgani web portal (https://myErgani.gov.gr).

Οι εργαζόμενοι θα μπορούν να δηλώνουν την προσέλευση και αποχώρηση από την εργασία
και μέσω app, σκανάροντας την κάρτα εργασίας που απεικονίζεται στο κινητό τηλέφωνό τους, σε μορφή QR code και η πληροφορία θα διαβιβάζεται αυτόματα στο σύστημα Εργάνη ΙΙ.

Στόχος του μέτρου είναι να εισαγάγει δύο νέες δικλίδες ασφαλείας για τους εργαζόμενους: αφενός, η δήλωση έναρξης εργασίας που θα κάνουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι θα μεταδίδεται αυτόματα στο σύστημα και αφετέρου, ο ελεγκτής της ανεξάρτητης πλέον αρχής Επιθεώρησης Εργασίας θα γνωρίζει πριν επισκεφθεί έναν χώρο, ποιοι εργαζόμενοι πρέπει να βρίσκονται εκεί.

Έτσι, ο έλεγχος γίνεται αυτόματος και αντικειμενικός, με στόχο να αποτρέπονται φαινόμενα υποδηλωμένης - αδήλωτης εργασίας και απλήρωτων υπερωριών. Περιπτώσεις, δε, κατά τις οποίες ο εργοδότης θα ζητά από τον εργαζόμενο να μη «χτυπήσει» την κάρτα κατά την προσέλευση ή να δηλώσει αποχώρηση αλλά να παραμείνει στη δουλειά, θα εντοπίζονται πολύ πιο εύκολα από τον έλεγχο.

Αλλά και για τους εργοδότες, όλες οι πληροφορίες προς το σύστημα θα εισάγονται πλέον ηλεκτρονικά, ενώ μέχρι σήμερα ο προγραμματισμός εργασίας (ώρες εργασίας, υπερωρίες, βάρδιες κ.λπ.) υποβάλλεται σε αδόμητο κείμενο με επισυναπτόμενα αρχεία.

Τέλος, με το νέο σύστημα, για πρώτη φορά θα καταγράφονται όλοι οι τύποι άδειας, καθώς και οι ωροάδειες. Σήμερα υποβάλλεται ετησίως μία απολογιστική δήλωση και αυτή αφορά μόνο την κανονική άδεια.

euro2day

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ BLOGS

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news