Την ώρα που το τρέχον κύμα εξακολουθεί να πιέζει το νοσοκομείο, με τη ΜΕΘ γεμάτη και τις νοσηλείες να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, διοίκηση και υπεύθυνοι τμημάτων αναμένουν τις επόμενες μέρες να κληθούν στην Εισαγγελία Σερρών, προκειμένου να δώσουν εξηγήσεις για συγκεκριμένες υποθέσεις, στο πλαίσιο προκαταρκτικής έρευνας που βρίσκεται σε εξέλιξη. Συγγενείς ασθενών που έφυγαν από τη ζωή λόγω COVID-19 έχουν προσφύγει στη δικαιοσύνη με μηνυτήριες αναφορές, καταγγέλλοντας πως η απώλεια των ανθρώπων τους ήταν αποτέλεσμα ελλιπούς ιατρικής φροντίδας. Οι ίδιοι έχουν καταθέσει ήδη στο πλαίσιο της έρευνας.
Μιλώντας στο euro2day.gr ο δικηγόρος Σερρών Ιωάννης Γιάντσιος, που εκπροσωπεί 4 από τις οικογένειες, υποστηρίζει πως οι συγγενείς των θανόντων δεν στρέφονται κατά των γιατρών, αλλά κατά της διοίκησης. «Ήξεραν από το Μάιο του 2020 ότι δεν επαρκεί το οξυγόνο και δεν έκαναν τίποτα πριν από τον Δεκέμβριο», αναφέρει.
Ο κ.Γιάντσιος παραθέτει την χαρακτηριστική περίπτωση ενός 72χρονου ασθενή, ο οποίος εισήχθη στο νοσοκομείο στις 12 τα μεσάνυχτα της 18 Νοεμβρίου του 2020. «Είχε 88 οξυγόνο, του έβαλαν μια μάσκα. Ήταν ανήσυχος, ζητήθηκαν ηρεμιστικά, του τα πήγαν οι συγγενείς, αλλά δεν του τα έδωσαν ποτέ. Στις 9 το πρωί της 19ης Νοεμβρίου είχε κορεσμό 87, όπως και στις 12 το μεσημέρι. Στις 6 το απόγευμα έπεσε στο 82, στις 9 το βράδυ στο 66 και στις 12 τα μεσάνυχτα τον μέτρησαν 68. Από τις 12 τα μεσάνυχτα δεν μπήκε κανείς ως τις 11 παρά 5 το επόμενο πρωί, όταν τον βρήκαν πεθαμένο», λέει.
Σε άλλη περίπτωση που χειρίζεται ο ίδιος, τραυματιοφορείς έβαλαν μια κατάκοιτη γυναίκα σε αναπηρικό καροτσάκι και στο ανέβασμα στο ασθενοφόρο τους έπεσε με αποτέλεσμα να σπάσει το πόδι της, ενώ μια τρίτη αφορά τον θάνατο μιας 82χρονης εμβολιασμένης γυναίκας που πέθανε στη Δράμα πριν διακομιστεί στις Σέρρες.
«Για τις περισσότερες υποθέσεις οι συγγενείς έχουν ήδη καταθέσει στο πλαίσιο της προκαταρκτικής, μαζί με έγγραφα και στοιχεία. Σύντομα αναμένεται να κληθούν και οι υπεύθυνοι του νοσοκομείου».
Ο διευθυντής της Ιατρικής Υπηρεσίας του νοσοκομείου Σερρών, Δημήτρης Μπαλαξής, αρκείται να αναφέρει πως το νοσοκομείο έχει γνώση των υποθέσεων. «Δεν έχουμε κληθεί ακόμα από τις εισαγγελικές αρχές, όταν κληθούμε θα δώσουμε τις απαντήσεις που πρέπει».
Από την πλευρά της, η διευθύντρια της ΜΕΘ, Βασιλική Χατζηπανταζή, αναφέρεται σε σωρεία ζητημάτων στα οποία καλείται να ανταποκριθεί το προσωπικό, πέρα από τα βασικά του καθήκοντα, που είναι η ιατρική φροντίδα στους ασθενείς. Σε πολλές περιπτώσεις, πρέπει να απαντήσουν και σε καταγγελίες ανθρώπων που δεν πιστεύουν ότι οι άνθρωποί τους είχαν κορωνοϊό, που αρνούνται την πανδημία, που ζητούν νεκροψία ή που δεν δέχονται τη διασωλήνωση.
«Μέσα στον απίστευτο φόρτο δουλειάς που έχουμε, προσπαθώντας να σώσουμε ανθρώπινες ζωές, είμαστε υποχρεωμένοι να απαντάμε και σε τέτοια, κάτι που μας στοιχίζει σε πολύτιμο χρόνο και συναισθηματική φόρτιση. Όταν έρχεται κάποια εισαγγελική εντολή για κατάθεση εγγράφων, πρέπει να πάρουμε τον σχετικό φάκελο, να τον ψεκάσουμε, να τον βγάλουμε έξω να αεριστεί, να τον δούμε και να στείλουμε τα έγγραφα που μας ζητούνται», λέει.
Το σύνολο των δέκα κλινών στη ΜΕΘ είναι κατειλημμένες εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα. «Χθες είχαμε έναν ακόμη, 11ο, τον οποίο αναγκαστήκαμε να στείλουμε στην Καβάλα. Είμαστε όλοι εξουθενωμένοι, προσπαθούμε για το καλύτερο. Ποιος γιατρός δεν θέλει το καλό του ασθενή;», διερωτάται η κ.Χατζηπανταζή για να καταλήξει: «Ο κόσμος έχει κάθε δικαίωμα να κάνει ό,τι θέλει, αλλά τον καλούμε να κάνει και αυτό που πρέπει, για τη δική του υγεία και για το καλό της κοινωνίας, δηλαδή να εμβολιαστεί».
euro2day
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου