Εργατικό δυστύχημα σημειώθηκε τη νύχτα στις 04:05 στις γραμμές του ΗΣΑΠ έπειτα από βλάβη σε μηχάνημα που χρησιμοποιούσε αυστριακό εργολαβικό συνεργείο για εξειδικευμένες εργασίες λείανσης των γραμμών, με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό ενός 41χρονου Ελληνα τεχνίτη – εργοδηγού, υπαλλήλου της ΣΤΑΣΥ και τον ελαφρύ τραυματισμό άλλων δύο, ενός Ελληνα κι ενός Αυστριακού, οι οποίοι διακομίστηκαν στο “Γεννηματάς”.
Την οδύνη τους για το χαμό εν ώρα καθήκοντος ενός συναδέλφου τους επί σειρά ετών και μέλους της οικογένειας των σταθερών συγκοινωνιών, εκφράζουν με ανακοίνωσή τους η διοίκηση και οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ. Έρευνα για τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος διενεργεί η ΣΤΑΣΥ σε συνεργασία με τις Αρχές.
Το δυστύχημα σημειώθηκε στη Γραμμή 1 όταν ειδική μηχανή λείανσης των γραμμών που είχε ξεκινήσει από την Κηφισιά παρουσίασε βλάβη στα φρένα με αποτέλεσμα να αρχίσει να κινείται ανεξέλεγκτα προτού τελικά συγκρουστεί με άλλο παλαιό συρμό, στο ύψος του σταθμού του Αγίου Νικολάου, το οποίο είχε τοποθετήσει εκεί ως ανάχωμα η αρμόδια υπηρεσία της ΣΤΑΣΥ για να σταματήσει την πορεία της λοκομοτίβας.
Οι κάτοικοι της περιοχής ξύπνησαν από τον δυνατό θόρυβο ενώ αμέσως μετέβησαν στην περιοχή η Πυροσβεστική, η Τροχαία και το ΕΚΑΒ. Από το πρωί βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες για την απομάκρυνση των συρμών από τις γραμμές.
Για δύσκολη μέρα για τους εργαζόμενους στη ΣΤΑΣΥ έκανε λόγο στην ΕΡΤ ο εκπρόσωπός τους Σπύρος Ρεβύθης. Όπως είπε ο οδηγός αντιλήφθηκε το σπάσιμο των φρένων κατά τις εργασίες με την ειδική λοκομοτίβα λείανσης, βάρους 15 τόνων, από την Κηφισιά ακόμα, η οποία έφθασε να τρέχει ανεξέλεγκτα στην κατηφόρα με 50 χλμ την ώρα, περίπου στο ύψος του Σταθμού, στο Ηράκλειο. “Θα έφθανε στο Φάληρο αν δεν γινόταν η σύγκρουση και κανείς δεν ξέρει τι θα μπορούσε να συμβεί” είπε σημειώνοντας πως την ώρα της πρόσκρουσης δεν επέβαιναν οι συνολικά πέντε εργαζόμενοι.
Σύμφωνα με αυτόπτη μάρτυρα, έναν εκ των επιβαινόντων, όλοι τους πήδηξαν μόλις είδαν τη μηχανή να αυξάνει ταχύτητα στο Νέο Ηράκλειο. Ο συρμός κατευθύνθηκε κενός και έπεσε πάνω στον ακινητοποιημένο, επίσης κενό, συρμό στον σταθμό του Αγ. Νικολάου. “Εαν δεν είχαν πηδήξει θα είχαμε ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα τώρα” είπε.
“Ο συρμός λείανσης δεν ήταν της ΣΤΑΣΥ, ήταν εργολάβου το οποίο δεν ξέρουμε τι προδιαγραφές και πιστοποιήσεις είχε. Είναι νέοι συνεργάτες, δεν είναι οι παλιοί με τους οποίους συνεργαζόμασταν. Οι συρμοί της ΣΤΑΣΥ έχουν σύστημα που φρενάρει αυτόματα μόλις παρουσιαστεί βλάβη στους κομπρέσορες αέρος. Πρέπει να το δούμε σοβαρά το θέμα. Ένας άνθρωπος σκοτώθηκε και αρκετοί κινδύνευσαν. Ήταν συρμός εργασίας. Είχε εφεδρικά συστήματα φρεναρίσματος; Γιατί δεν λειτούργησαν;” διερωτήθηκε, τονίζοντας πως είναι ευθύνη της αναδόχου εταιρείας η οποία έπρεπε να είχε προχωρήσει σε ενδελεχέστερο έλεγχο της μηχανής.
Όπως είπε η διαδικασία λείανσης είναι απαραίτητη εργασία συντήρησης κατά τακτά χρονικά διαστήματα για την καλύτερη εφαρμογή των τροχών του τρένου και γίνεται από μηχάνημα που δεν διαθέτει η ΣΤΑΣΥ γιατί είναι πανάκριβο. “Ακόμα και οι πιο παλιοί συρμοί που κυκλοφορούν διαθέτουν εφεδρικά συστήματα. Πρέπει να δούμε σοβαρά τι συνέβη” σημείωσε
Μιλώντας στην ΕΡΤ ο Νίκος Χαιρέτας διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ εξέφρασε τα συλληπητήρια του για το χαμό του 41χρονου, “ένα από τα καλύτερα παιδιά” όπως είπε και ανέφερε πώς σύμφωνα με τη δική του ενημέρωση η λοκομοτίβα είχε εφεδρικά φρένα, αλλά “το γιατί δεν λειτούργησαν είναι κάτι που θα το δείξει η προανακριτική διαδικασία”. Είπε πως η εταιρεία είναι γερμανική, έχει σύγχρονα μηχανήματα, κάνει συντητηρήσεις σε όλο το ευρωπαϊό δίκτυο και η επιλογή της έγινε έπειτα από διαγωνισμό. “Ως διοίκηση συνδράμουμε την οικογένεια και την αστυνομία στην έρευνα και έλεγχουμε εάν έχει συμβεί κάτι απο πλευράς μας που δεν φαίνεται να έχει συμβεί” είπε.
Ο ίδιος έδωσε συγχαρητήρια στους ανθρώπους της ΣΤΑΣΥ που ενήργησαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και κατάφεραν να σταματήσουν την πορεία της μηχανής ενώ ανέφερε πως αργότερα θα ανακοινωθούν λεπτομέρειες.
ertnews
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου