Σε 24ωρη απεργία την Πέμπτη 18 Νοεμβρίου κατεβαίνουν οι εργαζόμενοι σε μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τραμ, μετά από απόφαση των σωματείων, με αφορμή τον θάνατο εργάτη στον ΗΣΑΠ, ζητώντας άμεση απόδοση ευθυνών για το τραγικό δυστύχημα στη γραμμή 1 του μετρό και συντήρηση των υποδομών στους χώρους εργασίας.
Ο θανάσιμος τραυματισμός του εργοδηγού, υπαλλήλου επιδομής των Σταθερών Συγκοινωνιών, επήλθε το πρωί της Τρίτης 16/11/2021, σε δυστύχημα που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια εργασιών λείανσης της Γραμμής 1 του μετρό.
Η ανακοίνωση των εργαζομένων
«Το τραγικό δυστύχημα, που στοίχισε τη ζωή στον συνάδελφό μας Πέτρο Γιάμαλη και έναν ακόμα εργαζόμενο να χαροπαλεύει, ήρθε να προστεθεί σε μια σειρά ατυχήματα που σημειώνονται σε εργασιακούς χώρους, με εργαζόμενους να θυσιάζονται στον βωμό του κέρδους ανεξέλεγκτων ιδιωτικών συμφερόντων.
Προ ημερών είχε χάσει τη ζωή του ένας εργαζόμενους στις προβλήτες της Cosco, άλλοι τραυματίστηκαν στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος και αυτή τη φορά, ο θάνατος «χτύπησε» στη Γραμμή 1 της ΣΤΑ.ΣΥ, με θύμα τον 41χρονο Πέτρο και άλλους τρεις τραυματίες.
Οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑ.ΣΥ δεν θα δεχτούν άλλη θυσία στον χώρο εργασίας τους. Πραγματοποιούμε την Πέμπτη 18/11/21 24ωρη απεργία για να αποχαιρετήσουμε τον συνάδελφό μας και απαιτούμε να χυθεί άπλετο φως στις αιτίες του δυστυχήματος και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι.
Παράλληλα, καλούμε, για μια ακόμα φορά, τη Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. να δώσει απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτήματα:
1. Ελέγχθηκε το ιδιωτικό μηχάνημα λείανσης των γραμμών πριν χρησιμοποιηθεί στο δίκτυό μας; Και αν ναι, από ποιον φορέα;
2. Εξετάστηκε εάν έχει γίνει η απαιτούμενη συντήρησή του, πότε και από ποιον;
3. Η εργολαβική εταιρεία, που έχει αναλάβει το έργο, τηρούσε τα μέτρα ασφαλείας;
4. Είναι αλήθεια ότι είχε σημειωθεί ξανά βλάβη στο ίδιο μηχάνημα; Εάν ναι, πότε και από ποιον ελέγχθηκε η αποκατάστασή της;
5. Ποια είναι η διαδικασία που προβλέπει τη συνοδεία εργαζόμενων της ΣΤΑ.ΣΥ. σε μηχανοκίνητες εργασίες αναδόχων;
Όλα τα παραπάνω αναδεικνύουν περίτρανα τις ιδιαιτέρες ακραίες συνθήκες σιδηροδρομικής φύσης που εκτελούν οι εργαζόμενοι στις Σταθερές Συγκοινωνίες. Η Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ δεν μπορεί να παραμένει αμέτοχη. Οφείλει να δώσει απαντήσεις και να σταματήσει να βάζει, ανεξέλεγκτα, στο δίκτυο ιδιωτικά, εργολαβικά συμφέροντα, που στον βωμό του κέρδους αδιαφορούν για την ασφάλεια των εργαζόμενων».
Στάσεις εργασίας θα πραγματοποιήσουν οι εργαζόμενοι σε λεωφορεία και τρόλεϊ την Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2021, από την έναρξη της βάρδιας ως τις 9:00 το πρωί και από τις 21:00 ως τη λήξη της βάρδιας.
Τις στάσεις εργασίας εξήγγειλαν το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ και η Ένωση Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ, ζητώντας άμεση απόδοση ευθυνών για το τραγικό δυστύχημα στη γραμμή 1 του Μετρό και συντήρηση των υποδομών στους χώρους εργασίας.
Όπως αναφέρει η Ένωση Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ: «Εκφράζουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στην οικογένεια του θανόντος εργαζομένου συναδέλφου μας του ΗΣΑΠ. Ένας ακόμα εργάτης δεν γυρίζει στην οικογένειά του από την εντατικοποίηση της εργασίας, την επιλογή της εργοδοσίας να μην παίρνει μέτρα προστασίας στους χώρους δουλειάς. Απαιτούμε: άμεση απόδοση ευθυνών του τραγικού δυστυχήματος. Πρόληψη και Συντήρηση των υποδομών στους χώρους εργασίας».
Από την πλευρά του και το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ ζητά την απόδοση των ευθυνών και την κατάργηση των εργολαβικών εταιρειών στους χώρους εργασίας.
Δεν θα ισχύσει ο δακτύλιος την Πέμπτη
Η ανακοίνωση της ΓΑΔΑ αναφέρει:
“Λόγω της εξαγγελθείσας για αύριο 18 Νοεμβρίου 2021 24ωρης απεργίας
των εργαζομένων στις σταθερές συγκοινωνίες (ΣΤΑ.ΣΥ.), καθώς και της
στάσης εργασίας των εργαζομένων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών
Αθηνών (Ο.Α.Σ.Α.), δε θα ισχύσουν τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας
των οχημάτων στο Κέντρο της Αθήνας (Δακτύλιος).
Παρακαλούνται οι
οδηγοί να συμμορφώνονται με τις υποδείξεις των ρυθμιστών τροχονόμων για
την αποφυγή πρόκλησης περαιτέρω κυκλοφοριακών προβλημάτων”.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου