Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα της ΟΛΜΕ κ. Μπουντουλούλη, ενώ υπάρχει η οδηγία να εξετάζεται το ενδεχόμενο αναστολής λειτουργίας της σχολικής μονάδας ή τμημάτων αυτής, επικρατεί σύγχυση με το πρωτόκολλο. Για παράδειγμα, ο διευθυντής δεν μπορεί να γνωρίζει αν μαθητής που τυχόν βρέθηκε θετικός στον ιό έχει επαφές με άλλους μαθητές κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων ή εκτός σχολικών ωρών, και παρ’ όλα αυτά θεωρείται συνυπεύθυνος στη διαχείριση, καθώς πρέπει να ενημερώσει τον ΕΟΔΥ και τον διευθυντή Εκπαίδευσης, αφού με τον υπεύθυνο κάνουν την πρώτη ιχνηλάτηση και προτείνουν το κλείσιμο τμημάτων. Επιπλέον, όπως αναφέρεται στο mathainoumeasfaleis.gr: «Κάθε σχολική μονάδα πρέπει να καταγράφει συστηματικά τις αναφορές για συμπτώματα συμβατά με Covid-19 σε παιδιά ή/και μέλη του προσωπικού και να παρακολουθεί την πορεία τους».
Ο κ. Σόφης, μέλος της ΟΛΜΕ, συμπληρώνει ότι το βασικό αδιέξοδο των καθηγητών είναι ο τρόπος διαχείρισης των κρουσμάτων με γονείς, εκπαιδευτικούς και καθηγητές. Αν κάποιος καθηγητής νοσήσει, τους μαθητές αναλαμβάνει κάποιος αναπληρωτής καθηγητής. Είναι όμως αυτή η σωστή διαχείριση;
Μεγάλη πρόκληση για τις σχολικές μονάδες, σύμφωνα με τον κ. Σόφη, αποτελεί η διεξαγωγή διαγνωστικών τεστ. Ο ΕΟΔΥ συμβουλεύει τους καθηγητές που δηλώνονται κρούσμα να μείνουν 14 ημέρες στο σπίτι (*). Τα συνδικαλιστικά όργανα των διδασκόντων δεν έχουν πάψει να ασκούν πιέσεις, ήδη από το καλοκαίρι, για τη διεξαγωγή τεστ στους διδάσκοντες, χωρίς ωστόσο επιτυχία. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Περιστερίου, όπου χρειάστηκαν οι έντονες πιέσεις της ΟΛΜΕ ώστε να λάβει πρωτοβουλία ο Δήμος και να πραγματοποιηθούν οι διαγνωστικές εξετάσεις σε όλους τους καθηγητές.
Ωστόσο το μπλέξιμο με τα τεστ δεν τελειώνει εκεί. Στις 12/9 εντοπίστηκε κρούσμα στο Βαθμολογικό Κέντρο του Πειραιά (το οποίο στεγάζεται στο Γυμνάσιο Νέου Φαλήρου) και για τον λόγο αυτό αποφασίστηκε η απολύμανση τόσο του Βαθμολογικού κέντρου όσο και του σχολείου που διδάσκει ο εκπαιδευτικός. Σύμφωνα με την καταγγελία της ΕΛΜΕ Πειραιά, δεν έγινε ιχνηλάτηση επαφών, ούτε διαγνωστικά τεστ. Επικοινωνήσαμε με τον κ. Πατίδη, πρόεδρο ΕΛΜΕ Πειραιά, ο οποίος μας πληροφόρησε πως για να διενεργηθούν τεστ στους συναδέλφους του εκπαιδευτικού που νόσησε, η πρόεδρος του βαθμολογικού αναγκάστηκε να επικοινωνήσει με την αντιπεριφερειάρχη Πειραιά κι εκείνη με τη σειρά της να επικοινωνήσει με τον πρόεδρο Ιατρικού Συλλόγου Πειραιά κι ύστερα ο σύλλογος με δική του πρωτοβουλία να δωρίσει στο βαθμολογικό 37 διαγνωστικά τεστ. Να σημειωθεί ότι υπάρχουν καθηγητές οι οποίοι διδάσκουν τα πρωινά σε σχολεία και το απόγευμα απασχολούνται από το βαθμολογικό.
Καθηγήτρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που νόσησε από κορωνοϊό αφηγείται την προσπάθειά της να ενημερώσει έναν μηχανισμό που θα έπρεπε να… διψά για παρόμοιες πληροφορίες:
«Έχεις συμπτώματα ίωσης, πας προληπτικά και κάνεις τεστ (ιδιωτικά) και βγαίνει θετικό. Στο δευτερόλεπτο τηλεφωνείς στον ΕΟΔΥ, στο τετραψήφιο 1135. Σου απαντούν, ευγενικά, ότι αύριο θα επικοινωνήσουν μαζί σου για την ιχνηλάτηση, αλλά αν δεν... πάρτε εσείς παρακαλώ στα τηλ. 210 5212000-054 και στην πολιτική προστασία, 210 3359002. Επειδή ξέρεις πού ζεις, ειδοποιείς όσους είδες ακόμα κι από μακριά το τελευταίο δεκαπενθήμερο (mail, sms, τηλ., ώρες ατελείωτες...). Πολιτική προστασία 2,5 ώρες στην αναμονή, καμία απάντηση. Την επομένη, τηλεφωνείς εσύ στον ΕΟΔΥ και σου απαντούν "εμείς δεν κάνουμε ιχνηλάτηση", πάρτε στο 210 8899010-11-16-111. Παίρνεις, "εδώ δεν έχουμε σχέση" σου απαντούν με τα πολλά. Βάζεις μια φωνή, "τι θα γίνει, βρε παιδιά, τρεις μέρες παίρνω τηλέφωνο, θέλετε κάτι από μένα ή να μην ασχοληθώ άλλο μαζί σας;” -"Καλά, αφήστε όνομα και τηλέφωνο και θα σας καλέσουμε"...».
Σημαντικά είναι τα προβλήματα και στην καθαριότητα, όπου εντοπίζονται κραυγαλέες ελλείψεις προσωπικού. Μπορεί να γίνονται προσλήψεις, ωστόσο αυτές δεν επαρκούν καθώς οι ώρες απασχόλησης έχουν μειωθεί και οι καθαριστές/ίστριες δεν έχουν τον απαραίτητο χρόνο ώστε να καθαρίσουν σχολαστικά όλους τους χώρους του σχολείου, σύμφωνα με τον κ. Μπουντουλούλη.
Εξαιρετικά κρίσιμο άλλωστε παραμένει το ερώτημα της διαχείρισης των υγειονομικών μέτρων κατά τους χειμερινούς μήνες ή απλώς κατά τις ημέρες που, λόγω θερμοκρασίας, οι χώροι δεν δύναται να αερίζονται επαρκώς. Τι θα γίνει εφόσον λήξουν τα υπάρχοντα μέτρα στις 30 Οκτωβρίου; Ουδείς γνωρίζει. Το υπουργείο Παιδείας και ο ΕΟΔΥ δηλώνουν ότι τα νέα μέτρα που θα ισχύσουν είναι ακόμα προς διαβούλευση, καθώς πρέπει να ληφθούν υπόψη όλοι οι κίνδυνοι που μπορεί να προκύψουν, και πως «έχουμε χρόνο μέχρι τις 30 Οκτώβρη».
Τέλος, ασάφεια επικρατεί και στις οδηγίες που αφορούν την τηλεκπαίδευση. Ενώ υπάρχει μεν η οδηγία από το Υπουργείο Παιδείας ώστε οι καθηγητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες να διδάσκουν διαδικτυακά μαθητές οι οποίοι ανήκουν επίσης σε ευπαθείς ομάδες, το Υπουργείο στέλνει καθημερινά εγκυκλίους οι οποίες αλλάζουν τα δεδομένα και περιπλέκουν τις υπάρχουσες. Για παράδειγμα, προβλέπεται από το Υπουργείο Παιδείας να γίνουν προσλήψεις εκπαιδευτικών οι οποίοι θα καλύψουν εκπαιδευτικούς στα σχολεία, αλλά και διαδικτυακά. Εντούτοις, στην ιστοσελίδα mathainoumeasfaleis.gr αναφέρεται ότι τα μαθήματα σε μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες θα πραγματοποιούνται από τους καθηγητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
Σε ερώτηση σχετικά με τη διδαχθείσα ύλη στην τηλεκπαίδευση, το γραφείο Τύπου του Υπουργείου μάς πληροφορεί ότι «το σύστημα Webex έχει ενεργοποιηθεί και πως έχει δοθεί οδηγία σε όλα τα σχολεία να ξεκινήσουν τα διαδικτυακά μαθήματα». Όπως λένε, το κάθε σχολείο οφείλει να ενημερώσει το υπουργείο Παιδείας σχετικά με τη διεξαγωγή των τηλε-μαθημάτων και το υπουργείο αναμένει τις σχετικές ενημερώσεις, που μάλλον επαφίονται στο… φιλότιμο των διευθυντών.
Αναφορικά με τη διδαχθείσα ύλη στα διαδικτυακά μαθήματα, το υπουργείο Παιδείας δηλώνει πως έχουν δοθεί στους καθηγητές ορισμένες οδηγίες από τον ΙΕΠ, αλλά οι ίδιοι οι καθηγητές οφείλουν να οργανώσουν την παρουσίαση του μαθήματος σε ψηφιακή μορφή. Επιπλέον, το γραφείο τύπου συμπλήρωσε πως περί τον Μάιο είχαν διεξαχθεί ταχύρρυθμα σεμινάρια επιμόρφωσης των καθηγητών σχετικά με την εκπόνηση των διαδικτυακών μαθημάτων.
Ο κ. Σόφης σχετικά με τα σεμινάρια μας πληροφορεί πως δεν κάλυπταν όλο το φάσμα των ειδικοτήτων (π.χ. άλλη παρουσίαση απαιτεί το μάθημα των Νεοελληνικών και άλλη της Πληροφορικής) και πως δεν υπήρξε καθολική οδηγία υποχρεωτικής παρακολούθησης των σεμιναρίων. Αντιθέτως, η διεξαγωγή των σεμιναρίων ανακοινώθηκε βιαστικά και τα μαθήματα παρακολούθησε όποιος πρόλαβε να δει την ανακοίνωση.
(*) Εάν κάποιος εκπαιδευτικός ή άλλο μέλος του προσωπικού εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη Covid-19 • Αποχώρηση από τον χώρο του σχολείου όταν είναι εφικτό. • Ιατρική αξιολόγηση και σύμφωνα με την κρίση του θεράποντος ιατρού, εφόσον τα συμπτώματα είναι συμβατά με λοίμωξη Covid-19, θα πρέπει να γίνει κατά προτεραιότητα μοριακό διαγνωστικό τεστ • Εν αναμονή του αποτελέσματος, ο εκπαιδευτικός ή το άλλο προσωπικό παραμένει σε απομόνωση και κατ’ οίκον νοσηλεία, σε καλά αεριζόμενο δωμάτιο, ενώ το σχολείο συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία του.
in2life
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου