Ειδικότερα, το υπουργείο με ανακοίνωσή του διευκρινίζει πως η κατηγορία των ηλεκτρικών μοτοποδηλάτων που έχουν δυνατότητα αυτόνομης κίνησης, χωρίς υποβοήθηση με πετάλι, είναι οχήματα που υπάγονται σε κανόνες κυκλοφορίας και απαιτείται άδεια οδήγησης μοτοποδηλάτου για την κυκλοφορία τους.
Πιο συγκεκριμένα :
Tα ηλεκτρικά ποδήλατα έχουν υποβοηθούμενη ποδηλάτηση με ηλεκτροκινητήρα, η ισχύς του οποίου διακόπτεται όταν σταματήσει η ποδηλάτηση. Για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών ποδηλάτων δεν απαιτείται δίπλωμα οδήγησης.
Αντίθετα, τα ηλεκτρικά μοτοποδήλατα με ενσωματωμένα πεντάλ, χειρόγκαζο και διακόπτη, μπορούν να κινούνται αυτόνομα μέσω του ηλεκτροκινητήρα, χωρίς δηλαδή ο αναβάτης να κάνει πετάλι. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων η ταχύτητά τους υπερβαίνει ακόμη και τα 25 χλμ την ώρα.
Υπενθυμίζεται πως για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών μοτοποδηλάτων απαιτείται έγκριση τύπου, άδεια κυκλοφορίας, πινακίδες, δίπλωμα οδήγησης μοτοποδηλάτου, τα οποία πρέπει να φέρει ο οδηγός. Επίσης, είναι υποχρεωτική η χρήση κράνους. Σημειώνεται πως η κυκλοφορία των ηλεκτρικών μοτοποδηλάτων χωρίς συνοδευτικά έγγραφα και εξοπλισμό, συνιστά παράβαση των διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
«Στο νέο σχέδιο νόμου για τη Μικροκινητικότητα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα περιχαρακώσει περαιτέρω τη νόμιμη κυκλοφορία των ποδηλάτων με ηλεκτρική υποβοήθηση, με σκοπό την προστασία του υγιούς ανταγωνισμού, την προαγωγή της οδικής ασφάλειας και τη διευκόλυνση των ελέγχων από την Τροχαία» επισημαίνεται στην ανακοίνωση του υπουργείου.
euro2day
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου