Λύση στην τροφοδοσία με τρόφιμα και καύσιμα των κρουαζιερόπλοιων, κενά επιβατών, που τα έχουν ανάγκη και βρίσκονται κοντά στην Ελλάδα είναι έτοιμη να δώσει η κυβέρνηση. Επίσης, η ειδική άδεια θα αφορά και αναγκαίες επισκευές των πλοίων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, είναι θέμα χρόνου να ανακοινωθούν οι εξαιρέσεις από την απαγόρευση προσέγγισης κρουαζιερόπλοιων σε ελληνικά λιμάνια. Τα πληρώματα θα παραμείνουν περιορισμένα πάνω στο πλοίο και απλώς θα δοθεί μία βοήθεια.
Σύμφωνα με πληροφορίες περί τα 20 κρουαζιερόπλοια είναι έτοιμα να προσεγγίσουν για τροφοδοσία.
Η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) έχει ζητήσει από την πλευρά της να επιτραπεί να δέσουν σε ελληνικά λιμάνια τα λεγόμενα lay up κρουαζιερόπλοια και να παραμείνουν εκεί για μέρες ή εβδομάδες, κενά επιβατών και αυστηρότατη απαγόρευση στα πληρώματα να βγουν στη στεριά. Κάποια μέλη της κυβέρνησης είναι αρνητικά προς αυτή την κατεύθυνση.
Όπως επισημαίνει σε επιστολή της προς τους αρμόδιους κυβερνητικούς φορείς η ΕΕΚΦΝ τα κρουαζιερόπλοια έχουν μεγάλα υγειονομικά κέντρα και εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό με μεγάλη εμπειρία που μαζί με το πλήρωμα μπορούν να ανταποκριθούν σε περίπτωση μεγάλης ανάγκης και να ταχθούν στον αγώνα για την αντιμετώπιση του ιού.
Επίσης, όπως επισημαίνεται στην επιστολή μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν προσφέρει τα πλοία τους για να χρησιμοποιηθούν σαν νοσοκομεία.
Υπογραμμίζεται δε η οικονομική τόνωση από την παραμονή των κρουαζιερόπλοιων σε ελληνικά λιμάνια.
“Η παραμονή τους θα διαρκούσε τουλάχιστον δύο μήνες. Η ελληνική οικονομία αλλά και τα ίδια τα λιμάνια χάνουν μεγάλα ποσά αφού τα λιμενικά τέλη για κάθε κρουαζιερόπλοιο υπολογίζονται στα 75.000 ευρώ. Το ίδιο συμβαίνει και για εταιρείες τροφοδοσίας. Πάνω από 20 κρουαζιερόπλοια θα κατέπλεαν σε ελληνικά λιμάνια όπου και θα παρέμεναν ασφαλώς δαπανώντας μεγάλα ποσά γα τέλη και τροφοδοσία» επισημαίνουν στο ΝΜ στελέχη του κλάδου.
Αναλυτικά η επιστολή της ΕΕΚΦΝ που υπογράφει ο πρόεδρος Θεόδωρος Κόντες:
Αναφερόμενοι στην εξέλιξη της κατάστασης με τον COVID – 19 που φυσικά δεν άφησε αλώβητη την κρουαζιέρα, που όπως φαίνεται έχει πληγεί σοβαρά.
Η Ελλάδα, ένας από τους κύριους προορισμούς κρουαζιέρας, με τεράστια ναυτική παράδοση πρέπει να βρει ασφαλή τρόπο να συνεισφέρει στον κλάδο, αυτές τις δύσκολες στιγμές και να φιλοξενήσει πλοία που έχουν ζητήσει να παραμείνουν ασφαλώς στους λιμένες ή και στους όρμους, όσο διαρκέσει η κρίση.
Όλοι έχουμε συμφωνήσει ακολουθώντας και αποφάσεις άλλων προορισμών κρατών να ακολουθηθούν τακτικές για την διακοπή των ταξιδιών με επιβάτες και περιηγήσεις, αποφεύγοντας περαιτέρω διάδοση του ιού μια που η εμπειρία μας από Ασία αλλά και σε άλλους προορισμούς θεωρείται ως άκρως επικίνδυνη κατάσταση.
Υπολογίζοντας τα ανωτέρω και σκεπτόμενοι πάντα την λειτουργία των πλοίων αυτών που αναγκάζονται να παροπλιστούν ελπίζοντας για λίγους μόνο μήνες μέχρι να επιτευχθεί ο πλήρης έλεγχος της παρούσας κατάστασης και επανέλθουμε στην κανονικότητα για την επανεκκίνηση του θαλάσσιου τουρισμού, θεωρούμε σκόπιμο αλλά και υποχρέωση μας να φιλοξενήσουμε τα πλοία αυτά με ασφάλεια στους λιμένες μας με ορισμένο πλήρωμα μόνο και χωρίς δραστηριότητες.
Η ασφαλής για τη Χώρα μας φιλοξενία ίσως συμπεριλαμβάνει και την μη επιτρεπόμενη έξοδο πληρώματος, απαίτηση πλήρους απολύμανσης του πλοίου, με όλα τα μέτρα ασφαλείας σε πλήρη λειτουργία κλπ.
Δυστυχώς η συναρμόδια Κεντρική Διοίκηση δεν αναγνωρίζει την εν λόγω εξυπηρέτηση αυτή που τόσο θα ωφελήσει την Χώρα, με τη διαχείριση λιμένων, υπηρεσιών, προμηθειών, επισκευών και θα την προβάλει θετικά σε διεθνές επίπεδο.
Ως αποτέλεσμα αυτής της φιλοξενίας θα είναι το σπουδαιότερο όφελος οι εταιρείες κρουαζιέρας και tour operators θα στηρίξουν τον τόπο μας και τις τοπικές κοινωνίες αλλά και την οικονομία της πατρίδας μας, εξασφαλίζοντας τα μέγιστα οφέλη όταν όλα ηρεμήσουν και θα γίνει η επανεκκίνηση του θαλάσσιου τουρισμού στην περιοχή μας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, πολλά κράτη φιλοξενούν σήμερα πλοία διευκολύνοντας την κατάσταση όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και λιμένες στο Μαϊάμι, παρέχοντας μάλιστα εγκαταστάσεις χωρίς υποχρέωση καταβολής λιμενικών τελών.
Επίσης η Ιταλία, η Ισπανία, η Γαλλία, η Πορτογαλία και πολλά ευρωπαϊκά λιμάνια είναι γεμάτα με φιλοξενούμενα πλοία.
Όπως αντιλαμβάνεται κανείς, ανάλογη μεταχείριση πρέπει να υπάρξει από πλευράς πολιτείας και σε λιμένες της Επικράτειας και κυρίως τον Πειραιά, με την λήψη πάντα των επιβαλλόμενων κατά περίπτωση μέτρων.
Αν δεν αλλάξει αυτή η πολιτική να μην εκπλαγούμε αν δεν υπάρξει το ίδιο ενδιαφέρον στο μέλλον για τον θαλάσσιο τουρισμό με τα γνωστά αρνητικά αποτελέσματα.
Αντιλαμβανόμεθα τους προβληματισμούς των υπευθύνων για τόσο σοβαρά θέματα αλλά θα μπορούσαν να πάρουν σωστές, ασφαλείς αποφάσεις και να χειριστούν θέματα σαν αυτό εφ’ όσον συμβουλεύονταν τους έμπειρους στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού φορείς και πρόσωπα.
Αναλογιζόμενοι την αρνητική στάση αυτή της Κεντρικής Διοίκησης, προσπαθούμε να εκτιμήσουμε τους λόγους που τους κατευθύνουν σε αρνητικές προσεγγίσεις.
Το μόνο που μπορούμε να σκεφτούμε είναι τα πληρώματα (περιορισμένα σε αριθμό) που επιβαίνουν στα πλοία.
Θα πρέπει βέβαια να σημειώσουν ότι:
– Τα πληρώματα θα παραμένουν στο πλοίο χωρίς να εξέρχονται στην πόλη.
– Τα συγκεκριμένα πλοία που είναι πλωτές πολιτείες διαθέτουν πλήρως οργανωμένο medical center επανδρωμένο με πλέον των 12 εξειδικευμένων ιατρών και νοσηλευτικού προσωπικού.
Έτσι λοιπόν και σε περίπτωση ιατρικής ανάγκης περίθαλψης πληρώματος δεν απαιτείται η έξοδος των ατόμων εκτός πλοίου.
– Οι εταιρείες επίσης με τις συμβάσεις που έχουν με τους ιδιωτικούς νοσοκομειακούς οργανισμούς και τα P & I Clubs είναι πλήρως καλυμμένοι και δεν χρειάζονται τον κρατικό / ιατρικό μηχανισμό.
– Η εν λόγω ιατρική οργάνωση επί των πλοίων όχι μόνο θα καλύπτει τις ανάγκες πληρώματος αλλά είναι σε θέση να στηρίξει και συμβάντα εκτός πλοίου σε περίπτωση ανάγκης.
– Τέλος ορισμένες εταιρείες έχουν εκφράσει την πλήρη συμπαράσταση τους και διατίθενται να προσφέρουν τα πλοία τους το διάστημα της έξαρσης της πανδημίας ως πλωτά νοσοκομεία για να βοηθήσουν την αυξημένη ζήτηση κλινών για νοσούντες αν χρειαστεί.
Ευχαριστούμε τα Μέλη της Κεντρικής Διοίκησης και τους Φορείς που στήριξαν τις θέσεις μας.
Προς ενημέρωση τέλος σας πληροφορούμε ότι έχουμε ήδη αρνηθεί σε δύο πλοία να προσεγγίσουν και συνεχίζουν το ταξίδι τους προς άλλους φιλόξενους προορισμούς.
Η Ένωσή μας έχει ζητήσει επισήμως από τα αρμόδια Υπουργεία να εξετάσουν το αίτημα αυτό και θέλουμε να ελπίζουμε ότι έστω και τώρα θα υπάρξει η αναγκαία ανταπόκριση, για να μην φανεί στο τέλος ότι αντιμετωπίζει με διαφορετικό τρόπο από τα άλλα κράτη την περίπτωση φιλοξενίας, με τον τρόπο που περιγράφεται, ενός πολύ ενδιαφέροντος κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού.
newmoney
Σύμφωνα με πληροφορίες, είναι θέμα χρόνου να ανακοινωθούν οι εξαιρέσεις από την απαγόρευση προσέγγισης κρουαζιερόπλοιων σε ελληνικά λιμάνια. Τα πληρώματα θα παραμείνουν περιορισμένα πάνω στο πλοίο και απλώς θα δοθεί μία βοήθεια.
Σύμφωνα με πληροφορίες περί τα 20 κρουαζιερόπλοια είναι έτοιμα να προσεγγίσουν για τροφοδοσία.
Η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) έχει ζητήσει από την πλευρά της να επιτραπεί να δέσουν σε ελληνικά λιμάνια τα λεγόμενα lay up κρουαζιερόπλοια και να παραμείνουν εκεί για μέρες ή εβδομάδες, κενά επιβατών και αυστηρότατη απαγόρευση στα πληρώματα να βγουν στη στεριά. Κάποια μέλη της κυβέρνησης είναι αρνητικά προς αυτή την κατεύθυνση.
Όπως επισημαίνει σε επιστολή της προς τους αρμόδιους κυβερνητικούς φορείς η ΕΕΚΦΝ τα κρουαζιερόπλοια έχουν μεγάλα υγειονομικά κέντρα και εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό με μεγάλη εμπειρία που μαζί με το πλήρωμα μπορούν να ανταποκριθούν σε περίπτωση μεγάλης ανάγκης και να ταχθούν στον αγώνα για την αντιμετώπιση του ιού.
Επίσης, όπως επισημαίνεται στην επιστολή μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν προσφέρει τα πλοία τους για να χρησιμοποιηθούν σαν νοσοκομεία.
Υπογραμμίζεται δε η οικονομική τόνωση από την παραμονή των κρουαζιερόπλοιων σε ελληνικά λιμάνια.
“Η παραμονή τους θα διαρκούσε τουλάχιστον δύο μήνες. Η ελληνική οικονομία αλλά και τα ίδια τα λιμάνια χάνουν μεγάλα ποσά αφού τα λιμενικά τέλη για κάθε κρουαζιερόπλοιο υπολογίζονται στα 75.000 ευρώ. Το ίδιο συμβαίνει και για εταιρείες τροφοδοσίας. Πάνω από 20 κρουαζιερόπλοια θα κατέπλεαν σε ελληνικά λιμάνια όπου και θα παρέμεναν ασφαλώς δαπανώντας μεγάλα ποσά γα τέλη και τροφοδοσία» επισημαίνουν στο ΝΜ στελέχη του κλάδου.
Αναλυτικά η επιστολή της ΕΕΚΦΝ που υπογράφει ο πρόεδρος Θεόδωρος Κόντες:
Αναφερόμενοι στην εξέλιξη της κατάστασης με τον COVID – 19 που φυσικά δεν άφησε αλώβητη την κρουαζιέρα, που όπως φαίνεται έχει πληγεί σοβαρά.
Η Ελλάδα, ένας από τους κύριους προορισμούς κρουαζιέρας, με τεράστια ναυτική παράδοση πρέπει να βρει ασφαλή τρόπο να συνεισφέρει στον κλάδο, αυτές τις δύσκολες στιγμές και να φιλοξενήσει πλοία που έχουν ζητήσει να παραμείνουν ασφαλώς στους λιμένες ή και στους όρμους, όσο διαρκέσει η κρίση.
Όλοι έχουμε συμφωνήσει ακολουθώντας και αποφάσεις άλλων προορισμών κρατών να ακολουθηθούν τακτικές για την διακοπή των ταξιδιών με επιβάτες και περιηγήσεις, αποφεύγοντας περαιτέρω διάδοση του ιού μια που η εμπειρία μας από Ασία αλλά και σε άλλους προορισμούς θεωρείται ως άκρως επικίνδυνη κατάσταση.
Υπολογίζοντας τα ανωτέρω και σκεπτόμενοι πάντα την λειτουργία των πλοίων αυτών που αναγκάζονται να παροπλιστούν ελπίζοντας για λίγους μόνο μήνες μέχρι να επιτευχθεί ο πλήρης έλεγχος της παρούσας κατάστασης και επανέλθουμε στην κανονικότητα για την επανεκκίνηση του θαλάσσιου τουρισμού, θεωρούμε σκόπιμο αλλά και υποχρέωση μας να φιλοξενήσουμε τα πλοία αυτά με ασφάλεια στους λιμένες μας με ορισμένο πλήρωμα μόνο και χωρίς δραστηριότητες.
Η ασφαλής για τη Χώρα μας φιλοξενία ίσως συμπεριλαμβάνει και την μη επιτρεπόμενη έξοδο πληρώματος, απαίτηση πλήρους απολύμανσης του πλοίου, με όλα τα μέτρα ασφαλείας σε πλήρη λειτουργία κλπ.
Δυστυχώς η συναρμόδια Κεντρική Διοίκηση δεν αναγνωρίζει την εν λόγω εξυπηρέτηση αυτή που τόσο θα ωφελήσει την Χώρα, με τη διαχείριση λιμένων, υπηρεσιών, προμηθειών, επισκευών και θα την προβάλει θετικά σε διεθνές επίπεδο.
Ως αποτέλεσμα αυτής της φιλοξενίας θα είναι το σπουδαιότερο όφελος οι εταιρείες κρουαζιέρας και tour operators θα στηρίξουν τον τόπο μας και τις τοπικές κοινωνίες αλλά και την οικονομία της πατρίδας μας, εξασφαλίζοντας τα μέγιστα οφέλη όταν όλα ηρεμήσουν και θα γίνει η επανεκκίνηση του θαλάσσιου τουρισμού στην περιοχή μας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, πολλά κράτη φιλοξενούν σήμερα πλοία διευκολύνοντας την κατάσταση όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και λιμένες στο Μαϊάμι, παρέχοντας μάλιστα εγκαταστάσεις χωρίς υποχρέωση καταβολής λιμενικών τελών.
Επίσης η Ιταλία, η Ισπανία, η Γαλλία, η Πορτογαλία και πολλά ευρωπαϊκά λιμάνια είναι γεμάτα με φιλοξενούμενα πλοία.
Όπως αντιλαμβάνεται κανείς, ανάλογη μεταχείριση πρέπει να υπάρξει από πλευράς πολιτείας και σε λιμένες της Επικράτειας και κυρίως τον Πειραιά, με την λήψη πάντα των επιβαλλόμενων κατά περίπτωση μέτρων.
Αν δεν αλλάξει αυτή η πολιτική να μην εκπλαγούμε αν δεν υπάρξει το ίδιο ενδιαφέρον στο μέλλον για τον θαλάσσιο τουρισμό με τα γνωστά αρνητικά αποτελέσματα.
Αντιλαμβανόμεθα τους προβληματισμούς των υπευθύνων για τόσο σοβαρά θέματα αλλά θα μπορούσαν να πάρουν σωστές, ασφαλείς αποφάσεις και να χειριστούν θέματα σαν αυτό εφ’ όσον συμβουλεύονταν τους έμπειρους στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού φορείς και πρόσωπα.
Αναλογιζόμενοι την αρνητική στάση αυτή της Κεντρικής Διοίκησης, προσπαθούμε να εκτιμήσουμε τους λόγους που τους κατευθύνουν σε αρνητικές προσεγγίσεις.
Το μόνο που μπορούμε να σκεφτούμε είναι τα πληρώματα (περιορισμένα σε αριθμό) που επιβαίνουν στα πλοία.
Θα πρέπει βέβαια να σημειώσουν ότι:
– Τα πληρώματα θα παραμένουν στο πλοίο χωρίς να εξέρχονται στην πόλη.
– Τα συγκεκριμένα πλοία που είναι πλωτές πολιτείες διαθέτουν πλήρως οργανωμένο medical center επανδρωμένο με πλέον των 12 εξειδικευμένων ιατρών και νοσηλευτικού προσωπικού.
Έτσι λοιπόν και σε περίπτωση ιατρικής ανάγκης περίθαλψης πληρώματος δεν απαιτείται η έξοδος των ατόμων εκτός πλοίου.
– Οι εταιρείες επίσης με τις συμβάσεις που έχουν με τους ιδιωτικούς νοσοκομειακούς οργανισμούς και τα P & I Clubs είναι πλήρως καλυμμένοι και δεν χρειάζονται τον κρατικό / ιατρικό μηχανισμό.
– Η εν λόγω ιατρική οργάνωση επί των πλοίων όχι μόνο θα καλύπτει τις ανάγκες πληρώματος αλλά είναι σε θέση να στηρίξει και συμβάντα εκτός πλοίου σε περίπτωση ανάγκης.
– Τέλος ορισμένες εταιρείες έχουν εκφράσει την πλήρη συμπαράσταση τους και διατίθενται να προσφέρουν τα πλοία τους το διάστημα της έξαρσης της πανδημίας ως πλωτά νοσοκομεία για να βοηθήσουν την αυξημένη ζήτηση κλινών για νοσούντες αν χρειαστεί.
Ευχαριστούμε τα Μέλη της Κεντρικής Διοίκησης και τους Φορείς που στήριξαν τις θέσεις μας.
Προς ενημέρωση τέλος σας πληροφορούμε ότι έχουμε ήδη αρνηθεί σε δύο πλοία να προσεγγίσουν και συνεχίζουν το ταξίδι τους προς άλλους φιλόξενους προορισμούς.
Η Ένωσή μας έχει ζητήσει επισήμως από τα αρμόδια Υπουργεία να εξετάσουν το αίτημα αυτό και θέλουμε να ελπίζουμε ότι έστω και τώρα θα υπάρξει η αναγκαία ανταπόκριση, για να μην φανεί στο τέλος ότι αντιμετωπίζει με διαφορετικό τρόπο από τα άλλα κράτη την περίπτωση φιλοξενίας, με τον τρόπο που περιγράφεται, ενός πολύ ενδιαφέροντος κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού.
newmoney
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου