Στην έναρξη διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας για την πώληση ποσοστού συμμετοχής 30% που έχει στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας "Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ΑΕ" (ΔΑΑ) προχωρά το ΤΑΙΠΕΔ.
Όπως ανακοίνωσε το Ταμείο, "η διαγωνιστική διαδικασία πώλησης του 30% θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις: την φάση προεπιλογής (Α’ Φάση) και την φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών (Β’ Φάση). Οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος θα πρέπει να υποβληθούν από τους ενδιαφερόμενους στις 30 Σεπτεμβρίου 2019.
Η Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου προβλέπει περιορισμούς αναφορικά με τη μεταβίβαση μετοχών του ΔΑΑ πάνω από ορισμένο ποσοστό και οι λεπτομέρειες σχετικά με τον διαγωνισμό περιγράφονται στην Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, η οποία έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ.
Οι τράπεζες Deutsche Bank AG (London branch) και Eurobank Ergasias ενεργούν ως Χρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι, η κοινοπραξία των δικηγορικών εταιρειών Your Legal Partners και Δρακόπουλος Βασαλάκης ως Νομικοί Σύμβουλοι και η Arup Partnership ως Τεχνικός Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ για το έργο", καταλήγει η ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ.
Σημειώνεται ότι στις 30 Ιουνίου λήγει το "waiver", η συναίνεση, δηλαδή, τoυ καναδικού μεγαλομέτοχου AviAlliance στη διαδικασία πώλησης του 30%.
Όπως έχει σημειώσει το Capital.gr, το Waiver, που είχε λήξει στις 20 Δεκεμβρίου 2018, ανανεώθηκε μέχρι τις 30 Ιουνίου 2019 και η λήξη του θα οδηγούσε σε πιθανή αλλαγή των όρων βάσει των οποίων η AviAlliance εγκρίνει την μεταφορά μετοχών του 30% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ.
Πάντως, σύμφωνα με το επιχειρησιακό πρόγραμμα της Κομισιόν, η πώληση του 30% του ΔΑΑ θα έπρεπε να ξεκινήσει αμέσως μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης, που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο.
Στα υποψήφια σχήματα συγκαταλέγονται η γαλλική Vinci, ο όμιλος Κοπελούζου, η υφιστάμενη κοινοπραξία παραχώρησης του αεροδρομίου με leader το καναδικό συνταξιοδοτικό fund PSP, ενώ μένει να φανεί, εάν κινεζικές εταιρείες θα δώσουν το "παρών". Ενδιαφέρον αναμένεται να εκδηλώσει και το fund Macquarie, που έχει προκριθεί στη β’φάση του διαγωνισμού για την Εγνατία Οδό.
Υπενθυμίζεται ότι όπως αναφέρεται στην πρόσφατη έκθεση του ΤΑΙΠΕΔ για την μεταμνημονιακή αξιολόγηση, απόφαση του Φεβρουαρίου του 2019 του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής προκάλεσε επιπλοκές, επειδή βάσει αυτής το ΤΑΙΠΕΔ θα πρέπει να αντικαταστήσει το ανεξάρτητο μέλος του εννεαμελούς διοικητικού συμβουλίου με άτομο που θα αποτελεί επιλογή του ελληνικού Δημοσίου. Κίνηση δηλαδή, που θα οδηγούσε στην αύξηση του αριθμού των μελών που μπορεί να τοποθετήσει το Δημόσιο.
Ωστόσο, την πρόταση αυτή είχε απορρίψει η AviAlliance που ελέγχει το 40% του ΔΑΑ, θεωρώντας ότι το ανεξάρτητο μέλος του δ.σ. υπηρετεί την αρχή της ισορροπημένης διακυβέρνησης της εταιρείας.
Εν τέλει, όπως αναφέρεται στην έκθεση, κατά τη συνάντηση των δανειστών, στις 6-8 Μαΐου, με στελέχη της ελληνικής κυβέρνησης, τα τελευταία συμφώνησαν το ζήτημα να επιλυθεί με στόχο η νέα συμφωνία για το waiver να υπογραφεί μέχρι τις 30 Ιουνίου, οπότε λήγει η υφιστάμενη.
capital
Όπως ανακοίνωσε το Ταμείο, "η διαγωνιστική διαδικασία πώλησης του 30% θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις: την φάση προεπιλογής (Α’ Φάση) και την φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών (Β’ Φάση). Οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος θα πρέπει να υποβληθούν από τους ενδιαφερόμενους στις 30 Σεπτεμβρίου 2019.
Η Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου προβλέπει περιορισμούς αναφορικά με τη μεταβίβαση μετοχών του ΔΑΑ πάνω από ορισμένο ποσοστό και οι λεπτομέρειες σχετικά με τον διαγωνισμό περιγράφονται στην Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, η οποία έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ.
Οι τράπεζες Deutsche Bank AG (London branch) και Eurobank Ergasias ενεργούν ως Χρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι, η κοινοπραξία των δικηγορικών εταιρειών Your Legal Partners και Δρακόπουλος Βασαλάκης ως Νομικοί Σύμβουλοι και η Arup Partnership ως Τεχνικός Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ για το έργο", καταλήγει η ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ.
Σημειώνεται ότι στις 30 Ιουνίου λήγει το "waiver", η συναίνεση, δηλαδή, τoυ καναδικού μεγαλομέτοχου AviAlliance στη διαδικασία πώλησης του 30%.
Όπως έχει σημειώσει το Capital.gr, το Waiver, που είχε λήξει στις 20 Δεκεμβρίου 2018, ανανεώθηκε μέχρι τις 30 Ιουνίου 2019 και η λήξη του θα οδηγούσε σε πιθανή αλλαγή των όρων βάσει των οποίων η AviAlliance εγκρίνει την μεταφορά μετοχών του 30% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ.
Πάντως, σύμφωνα με το επιχειρησιακό πρόγραμμα της Κομισιόν, η πώληση του 30% του ΔΑΑ θα έπρεπε να ξεκινήσει αμέσως μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης, που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο.
Στα υποψήφια σχήματα συγκαταλέγονται η γαλλική Vinci, ο όμιλος Κοπελούζου, η υφιστάμενη κοινοπραξία παραχώρησης του αεροδρομίου με leader το καναδικό συνταξιοδοτικό fund PSP, ενώ μένει να φανεί, εάν κινεζικές εταιρείες θα δώσουν το "παρών". Ενδιαφέρον αναμένεται να εκδηλώσει και το fund Macquarie, που έχει προκριθεί στη β’φάση του διαγωνισμού για την Εγνατία Οδό.
Υπενθυμίζεται ότι όπως αναφέρεται στην πρόσφατη έκθεση του ΤΑΙΠΕΔ για την μεταμνημονιακή αξιολόγηση, απόφαση του Φεβρουαρίου του 2019 του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής προκάλεσε επιπλοκές, επειδή βάσει αυτής το ΤΑΙΠΕΔ θα πρέπει να αντικαταστήσει το ανεξάρτητο μέλος του εννεαμελούς διοικητικού συμβουλίου με άτομο που θα αποτελεί επιλογή του ελληνικού Δημοσίου. Κίνηση δηλαδή, που θα οδηγούσε στην αύξηση του αριθμού των μελών που μπορεί να τοποθετήσει το Δημόσιο.
Ωστόσο, την πρόταση αυτή είχε απορρίψει η AviAlliance που ελέγχει το 40% του ΔΑΑ, θεωρώντας ότι το ανεξάρτητο μέλος του δ.σ. υπηρετεί την αρχή της ισορροπημένης διακυβέρνησης της εταιρείας.
Εν τέλει, όπως αναφέρεται στην έκθεση, κατά τη συνάντηση των δανειστών, στις 6-8 Μαΐου, με στελέχη της ελληνικής κυβέρνησης, τα τελευταία συμφώνησαν το ζήτημα να επιλυθεί με στόχο η νέα συμφωνία για το waiver να υπογραφεί μέχρι τις 30 Ιουνίου, οπότε λήγει η υφιστάμενη.
capital
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου