Σε μεγάλη κοροϊδία για τους καταναλωτές εξελίχθηκε το θέμα των εκτελωνισμών καινούριων αυτοκίνητων Euro6 πρώτης γενιάς αλλά και των εισαγόμενων μεταχειρισμένων με χαμηλότερους συντελεστές.
Κατατέθηκε το επίμαχο άρθρο 63 στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας με τίτλο «Κατάργηση των διατάξεων περί μείωσης των συντάξεων, ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας 2016/97/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιανουαρίου 2016 σχετικά με τη διανομή ασφαλιστικών προϊόντων και άλλες διατάξεις».
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΝewsAuto.gr η σχετική τροπολογία που κατατέθηκε στην Βουλή σε νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας φέρνει μαζί της και διπλά Τέλη Κυκλοφορίας καθώς τα αυτοκίνητα που θα εκτελωνιστούν θα κυκλοφορήσουν για λίγες μόνο ημέρες το 2018 αλλά οι ιδιοκτήτες τους θα αναγκαστούν να πληρώσουν τα ολόκληρο το ποσό που αναλογεί στο όχημά τους τόσο για τη χρονιά που τελειώνει όσο και για το 2019!
Πάντως οι εκτελωνισμοί αναμένεται να ξεκινήσουν από την ερχόμενη εβδομάδα με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες των καινούριων αυτοκινήτων να τα παραλάβουν στα μέσα Δεκεμβρίου…
Αν πάλι πέσει μεγάλος φόρτος εργασίας στα Τελωνεία τότε είναι πιθανό να τα παραλάβουν έως την παραμονή της Πρωτοχρονιάς!
Πάντως το οικονομικό επιτελείο από την 1η Σεπτεμβρίου όποτε και απαγορεύτηκαν οι εκτελωνισμοί των καινούριων αυτοκινήτων που πληρούν την οδηγία Euro6 πρώτης γενιάς αλλά και τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα εκτελωνίζονται καταβάλλοντας διπλάσιο Τέλος Ταξινόμησης κυριολεκτικά κοροϊδεύουν χιλιάδες καταναλωτές οι οποίοι περιμένουν με αγωνία να παραλάβουν το νέο τους αυτοκίνητο.
Επίσης εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου δείχνουν να μην ενδιαφέρονται για τα κρατικά έσοδα καθώς όλα τα εισαγόμενα αυτοκίνητα καινούρια ή μη για να εκτελωνιστούν θα πρέπει να καταβάλουν φόρους και ΦΠΑ.
Από την άλλη μεριά το μικρό χρονικό διάστημα που θα ορίζει η τροπολογία αφενός μπορει να προκαλέσει προβλήματα στις διαδικασίες ενώ παράλληλα οι ιδιοκτήτες των οχημάτων θα αναγκαστούν να πληρώσουν δύο φορές Τέλη Κυκλοφορίας για τα οχήματά τους που θα αφορούν τα έτη 2018 και 2019 ασχέτως αν τη χρονιά που διανύουμε τα οχήματά τους μπορεί να κινηθούν έστω και λίγες ημέρες!
Όσοι βέβαια εκτελώνισαν τα αυτοκίνητά του καταβάλλοντας αυξημένο Τέλος Ταξινόμησης μην περιμένουν να εισπράξουν πίσω τη διαφορά καθώς στο άρθρο επισημαίνεται ότι δεν πρόκειται να επιστραφούν χρήματα σε όσους έχουν ήδη εκτελωνίσει τα οχήματά τους.
Τι θα αναφέρει το άρθρο 63
Το ευνοϊκό καθεστώς εκτελωνισμού θα αφορά οχήματα που έχουν εισαχθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2018 και μόνο όσοι επαγγελματίες έχουν φορολογικές αποθήκες θα μπορούν να τα εκτελωνίσουν έως τα τέλη Απριλίου 2019.
Επίσης οι ιδιώτες καταναλωτές που επιθυμούν να εισάγουν κάποιο μεταχειρισμένο από άλλο κράτος-μέλος θα πρέπει να έχουν υπόψη τους ότι θα πρέπει να το κάνουν άμεσα καθώς τα χρονικά περιθώρια θα είναι πολύ περιορισμένα από την στιγμή που η σχετική τροπολογία θα ψηφιστεί και στη συνέχεια θα πρέπει να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως για να ισχύσει.
Επίσης η μικρή χρονική διάρκεια της παράτασης των εκτελωνισμών με χαμηλούς συντελεστές στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα έχει δημιουργήσει ένα ασφυκτικό κλίμα στις εμπορίες που εισάγουν μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων καθώς το κόστος εκτελωνισμού διπλασιάζεται για σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα καθώς μεταχειρισμένα οχήματα που πληρούν τις μεταγενέστερες από την πρώτη φάση οδηγία Euro6 δεν υπάρχουν αλλά θα υπάρξουν μετά από 2 χρόνια!
Μέχρι τότε λοιπόν οι περισσότεροι από αυτούς θα στραφούν στις εισαγωγές παλαιότερων αυτοκινήτων ακόμη και με ηλικίες άνω των 20 ετών τα οποία έχουν ελάχιστο Τέλος Ταξινόμησης αλλά παράλληλα έχουν διανύσει πολλές εκατοντάδες χιλιάδες ή εκατομμύρια χιλιόμετρα και αγοράζονται έναντι λίγων εκατοντάδων ευρώ…
Αλλά όπως αποδεικνύεται τα λαμόγια και οι επιτήδειοι δρουν ανενόχλητοι στην Ελλάδα καθώς δεν υπάρχει σχετική νομοθεσία σύμφωνα με την οποία να επιβάλλονται υψηλά πρόστιμα για γύρισμα χιλιομέτρων και άλλες κομπίνες και βέβαια ακόμη δεν έχει τεθεί σε ισχύ η νομοθεσία περί εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μόνο με το ιστορικό ελέγχου ΚΤΕΟ των οχημάτων καθ’ όλη τη διάρκεια κυκλοφορίας του σε άλλα κράτη-μέλη.
Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες του NewsAuto.gr ακόμη και αυτό να ισχύει τα πλαστά έγγραφα θα κατακλύσουν τα Τελωνεία καθώς ποιος θα κάτσει να ελέγξει και ποιος θα επικοινωνήσει με τα ΚΤΕΟ άλλων κρατών-μελών και ποιος κάθεται μετά να συμπληρώνει ένα κάρο έγγραφα για να τιμωρηθεί ο παραβάτης.
Λίγα ευρώ στο χέρι και όλα είναι καλά…
Πιέστε εδώ για να διαβάσετε τα επίμαχα άρθρα 63-65 του νομοσχεδίου.
newsauto
Κατατέθηκε το επίμαχο άρθρο 63 στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας με τίτλο «Κατάργηση των διατάξεων περί μείωσης των συντάξεων, ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας 2016/97/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιανουαρίου 2016 σχετικά με τη διανομή ασφαλιστικών προϊόντων και άλλες διατάξεις».
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΝewsAuto.gr η σχετική τροπολογία που κατατέθηκε στην Βουλή σε νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας φέρνει μαζί της και διπλά Τέλη Κυκλοφορίας καθώς τα αυτοκίνητα που θα εκτελωνιστούν θα κυκλοφορήσουν για λίγες μόνο ημέρες το 2018 αλλά οι ιδιοκτήτες τους θα αναγκαστούν να πληρώσουν τα ολόκληρο το ποσό που αναλογεί στο όχημά τους τόσο για τη χρονιά που τελειώνει όσο και για το 2019!
Πάντως οι εκτελωνισμοί αναμένεται να ξεκινήσουν από την ερχόμενη εβδομάδα με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες των καινούριων αυτοκινήτων να τα παραλάβουν στα μέσα Δεκεμβρίου…
Αν πάλι πέσει μεγάλος φόρτος εργασίας στα Τελωνεία τότε είναι πιθανό να τα παραλάβουν έως την παραμονή της Πρωτοχρονιάς!
Πάντως το οικονομικό επιτελείο από την 1η Σεπτεμβρίου όποτε και απαγορεύτηκαν οι εκτελωνισμοί των καινούριων αυτοκινήτων που πληρούν την οδηγία Euro6 πρώτης γενιάς αλλά και τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα εκτελωνίζονται καταβάλλοντας διπλάσιο Τέλος Ταξινόμησης κυριολεκτικά κοροϊδεύουν χιλιάδες καταναλωτές οι οποίοι περιμένουν με αγωνία να παραλάβουν το νέο τους αυτοκίνητο.
Επίσης εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου δείχνουν να μην ενδιαφέρονται για τα κρατικά έσοδα καθώς όλα τα εισαγόμενα αυτοκίνητα καινούρια ή μη για να εκτελωνιστούν θα πρέπει να καταβάλουν φόρους και ΦΠΑ.
Από την άλλη μεριά το μικρό χρονικό διάστημα που θα ορίζει η τροπολογία αφενός μπορει να προκαλέσει προβλήματα στις διαδικασίες ενώ παράλληλα οι ιδιοκτήτες των οχημάτων θα αναγκαστούν να πληρώσουν δύο φορές Τέλη Κυκλοφορίας για τα οχήματά τους που θα αφορούν τα έτη 2018 και 2019 ασχέτως αν τη χρονιά που διανύουμε τα οχήματά τους μπορεί να κινηθούν έστω και λίγες ημέρες!
Όσοι βέβαια εκτελώνισαν τα αυτοκίνητά του καταβάλλοντας αυξημένο Τέλος Ταξινόμησης μην περιμένουν να εισπράξουν πίσω τη διαφορά καθώς στο άρθρο επισημαίνεται ότι δεν πρόκειται να επιστραφούν χρήματα σε όσους έχουν ήδη εκτελωνίσει τα οχήματά τους.
Τι θα αναφέρει το άρθρο 63
Το ευνοϊκό καθεστώς εκτελωνισμού θα αφορά οχήματα που έχουν εισαχθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2018 και μόνο όσοι επαγγελματίες έχουν φορολογικές αποθήκες θα μπορούν να τα εκτελωνίσουν έως τα τέλη Απριλίου 2019.
Επίσης οι ιδιώτες καταναλωτές που επιθυμούν να εισάγουν κάποιο μεταχειρισμένο από άλλο κράτος-μέλος θα πρέπει να έχουν υπόψη τους ότι θα πρέπει να το κάνουν άμεσα καθώς τα χρονικά περιθώρια θα είναι πολύ περιορισμένα από την στιγμή που η σχετική τροπολογία θα ψηφιστεί και στη συνέχεια θα πρέπει να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως για να ισχύσει.
Επίσης η μικρή χρονική διάρκεια της παράτασης των εκτελωνισμών με χαμηλούς συντελεστές στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα έχει δημιουργήσει ένα ασφυκτικό κλίμα στις εμπορίες που εισάγουν μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων καθώς το κόστος εκτελωνισμού διπλασιάζεται για σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα καθώς μεταχειρισμένα οχήματα που πληρούν τις μεταγενέστερες από την πρώτη φάση οδηγία Euro6 δεν υπάρχουν αλλά θα υπάρξουν μετά από 2 χρόνια!
Μέχρι τότε λοιπόν οι περισσότεροι από αυτούς θα στραφούν στις εισαγωγές παλαιότερων αυτοκινήτων ακόμη και με ηλικίες άνω των 20 ετών τα οποία έχουν ελάχιστο Τέλος Ταξινόμησης αλλά παράλληλα έχουν διανύσει πολλές εκατοντάδες χιλιάδες ή εκατομμύρια χιλιόμετρα και αγοράζονται έναντι λίγων εκατοντάδων ευρώ…
Αλλά όπως αποδεικνύεται τα λαμόγια και οι επιτήδειοι δρουν ανενόχλητοι στην Ελλάδα καθώς δεν υπάρχει σχετική νομοθεσία σύμφωνα με την οποία να επιβάλλονται υψηλά πρόστιμα για γύρισμα χιλιομέτρων και άλλες κομπίνες και βέβαια ακόμη δεν έχει τεθεί σε ισχύ η νομοθεσία περί εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μόνο με το ιστορικό ελέγχου ΚΤΕΟ των οχημάτων καθ’ όλη τη διάρκεια κυκλοφορίας του σε άλλα κράτη-μέλη.
Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες του NewsAuto.gr ακόμη και αυτό να ισχύει τα πλαστά έγγραφα θα κατακλύσουν τα Τελωνεία καθώς ποιος θα κάτσει να ελέγξει και ποιος θα επικοινωνήσει με τα ΚΤΕΟ άλλων κρατών-μελών και ποιος κάθεται μετά να συμπληρώνει ένα κάρο έγγραφα για να τιμωρηθεί ο παραβάτης.
Λίγα ευρώ στο χέρι και όλα είναι καλά…
Πιέστε εδώ για να διαβάσετε τα επίμαχα άρθρα 63-65 του νομοσχεδίου.
newsauto
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου